mboost-dp1

Jeg er ham...


Gå til bund
Gravatar #72551 - brostenen
1. sep. 2019 14:33
...der er så fucking træt af offentligt transport nord for aalborg. Mine børns mor kom for sent til at hente min søn. Jeg tog toget til Hjørring, og fordi toget kørte da hun kom, skal jeg stå på stationens perron en time. Jeg kunne tage en bus, men den kører en time senere og kun hver anden time mellem hjørring og aalborg.

Offentlig transport mellem hjørring og aalborg på en søndag, er tog en gang i timen og en bus hver anden time. Der går ingen bybus om søndagen. Prøv at skære s-tog mellem Glostrup og Kbh ned til en afgang i timen om søndagen, og du skal se ramaskrig. Og prøv at fjerne alle bybusser i albertslund fra lørdag frokost til og med mandag morgen klokken 6.
Gravatar #72552 - zymes
1. sep. 2019 15:35
brostenen (72551) skrev:
Der går ingen bybus om søndagen.

Kører de ikke kun fast et par enkelte ture, på hverdage (/skoledage)?
Gravatar #72553 - dub
1. sep. 2019 15:46
#50 Hvis du gider gå igennem certificeringen til Unix så kan du godt gøre en Linux dist til Unix.
macOS har været Unix siden 10.5 mener jeg. iOS har aldrig været det og det ville heller ikke give på en telefone.

Linux er heller ikke et OS, mener du GNU/Linux? ; )

For at kalde noget Unix skal man opfylde SUS ( https://en.wikipedia.org/wiki/Single_UNIX_Specific... ) ellers er man bare Unix-like hvilket Android og iOS er.
Gravatar #72554 - brostenen
1. sep. 2019 19:47
dub (72553) skrev:
#50 Hvis du gider gå igennem certificeringen til Unix så kan du godt gøre en Linux dist til Unix.
macOS har været Unix siden 10.5 mener jeg. iOS har aldrig været det og det ville heller ikke give på en telefone.

Linux er heller ikke et OS, mener du GNU/Linux? ; )

For at kalde noget Unix skal man opfylde SUS ( https://en.wikipedia.org/wiki/Single_UNIX_Specific... ) ellers er man bare Unix-like hvilket Android og iOS er.


Man kan ikke gøre Linux til Unix, eller omvendt. Hvis man blander kernerne, bliver det hybrid kerner. Jeg har heller aldrig påstået at iOS på noget tidspunkt er Unix. Jeg har påstået at iOS er baseret, læg igen, og igen, og igen, mærke til mine ord: Baseret på Unix. Det er en Unix baseret hybrid kerne, og uanset hvad ville den aldrig blive en ren Unix kerne.

Med styresystemerne Unix og Linux, snakker jeg om kernerne. Jeg snakker ikke om distributioner. Hvad enten det kan være FreeBSD eller Ubuntu, for bare at snakke om tonsvis af distributioner af de to dyr.
Gravatar #72555 - dub
1. sep. 2019 20:34
brostenen (72554) skrev:
Man kan ikke gøre Linux til Unix, eller omvendt. Hvis man blander kernerne, bliver det hybrid kerner.

2 Linux dist der er certificeret Unix:
https://en.wikipedia.org/wiki/Inspur_K-UX
https://en.wikipedia.org/wiki/EulerOS
Unix er ikke en kerne eller OS og har ikke været det i årtier

brostenen (72554) skrev:
Jeg har påstået at iOS er baseret, læg igen, og igen, og igen, mærke til mine ord: Baseret på Unix. Det er en Unix baseret hybrid kerne, og uanset hvad ville den aldrig blive en ren Unix kerne.

iOS og macOS bruger samme kerne, den ene er Unix den anden er ikke.

brostenen (72554) skrev:
Med styresystemerne Unix og Linux, snakker jeg om kernerne. Jeg snakker ikke om distributioner. Hvad enten det kan være FreeBSD eller Ubuntu, for bare at snakke om tonsvis af distributioner af de to dyr.

Jeg er ret sikker på der er stor forskel på kernerne i IRIX, AIX, Solaris og macOS.
Gravatar #72556 - CBM
2. sep. 2019 06:28
...der er begyndt at merge, scripte og modificere mods til GZDoom
Gravatar #72557 - Woller
2. sep. 2019 21:04
...der brugte dagen på arbejde på at rode med pathfinding i en graf på gpuen.
...der endte med en runtime der va ca 100 gange længere end på cpu.
...der går tilbage til tegnebrættet.
Gravatar #72558 - brostenen
3. sep. 2019 05:35
dub (72555) skrev:
brostenen (72554) skrev:
Man kan ikke gøre Linux til Unix, eller omvendt. Hvis man blander kernerne, bliver det hybrid kerner.

2 Linux dist der er certificeret Unix:
https://en.wikipedia.org/wiki/Inspur_K-UX
https://en.wikipedia.org/wiki/EulerOS
Unix er ikke en kerne eller OS og har ikke været det i årtier

brostenen (72554) skrev:
Jeg har påstået at iOS er baseret, læg igen, og igen, og igen, mærke til mine ord: Baseret på Unix. Det er en Unix baseret hybrid kerne, og uanset hvad ville den aldrig blive en ren Unix kerne.

iOS og macOS bruger samme kerne, den ene er Unix den anden er ikke.

brostenen (72554) skrev:
Med styresystemerne Unix og Linux, snakker jeg om kernerne. Jeg snakker ikke om distributioner. Hvad enten det kan være FreeBSD eller Ubuntu, for bare at snakke om tonsvis af distributioner af de to dyr.

Jeg er ret sikker på der er stor forskel på kernerne i IRIX, AIX, Solaris og macOS.


Der er forskel på om det er selve styresystemet eller en distribution. F.eks. så er Linux selve en kerne. Men en Linux distribution er en Linux kerne, med alt det som får det til at være et styresystem der kan benyttes. Og jeg har ikke sagt at iOS er BSD eller AT/T-Unix. Jeg har sagt at iOS er baseret på Unix. Det samme gælder Android, hvor jeg har sagt at det er baseret på Linux.

Dem du refererer til, er stadig Linux. Men de er certificeret til at overholde nogle Unix standarder. Men det gør dem stadig ikke til en Unix. De har ikke samme kerne som en BSD eller AT/T har. De er Linux som overholder en Unix standard, men ikke en Unix der overholder en Unix standard.

Der er stadig forskel. Hvis f.eks. Microsoft på en eller anden måde havde fået Win10 til at overholde Unix standarden, og stadig været baseret på NT kernen som udgangspunkt. Ville du så kalde Windows for Unix? Eller med alt det kode fra Linux som bliver smidt i Windows 10 for tiden. Er Windows 10 så gået hen og blevet Linux? Eller er Windows 10 et styresystem som nu er baseret på NT kernen og ikke længere Windows?
Gravatar #72559 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
3. sep. 2019 09:39
... der er ligeglad med hvad forskellen på Linux og UNIX er lige pt.
Gravatar #72560 - dub
3. sep. 2019 11:47
brostenen (72558) skrev:
Der er stadig forskel. Hvis f.eks. Microsoft på en eller anden måde havde fået Win10 til at overholde Unix standarden, og stadig været baseret på NT kernen som udgangspunkt. Ville du så kalde Windows for Unix?

Ja, for Unix er en standard og hvis man er certificeret så kan man bruge trademarket. Hvilken kerne man bruger har ikke noget at sige. macOS og Solaris er begge Unix men bruger ikke samme kerne.
Windows er desuden mere VMS.

brostenen (72558) skrev:
Eller med alt det kode fra Linux som bliver smidt i Windows 10 for tiden. Er Windows 10 så gået hen og blevet Linux? Eller er Windows 10 et styresystem som nu er baseret på NT kernen og ikke længere Windows?

Windows er kommet tætter på Linux Base System og POSIX. Jeg regner LBS forventer en Linux kerne for ellers er det et dårligt navn.

Hvis man installere Wine på et GNU/Linux system bliver det jo heller ikke til en windows maskine.

Men kan du gætte hvilken slags system GNU/Linux prøver at ligne (hint: der er en grund til jeg kaldte det Uinx-like).

Gravatar #72561 - Ronson ⅍
3. sep. 2019 18:44
brostenen (72547) skrev:
...der aldrig har spillet GTA-V på noget tidspunkt. Så da jeg havde spillet goat simulator med min søn i dag, tænkte jeg at jeg lige ville checke tilbud ud på playstation store og GTA-V var på tilbud til en små 70 kroner. Så nu skal det da prøves. Men jeg er lidt skeptisk, da GTA-4 opfører sig lidt underligt i controlleren.


Kender ikke til GTA V på konsol, men til PC elsker jeg det. Jeg kommer aldrig til at bryde mig om FPS på konsol, men en stor del af GTA foregår selvfølgelig i en bil eller på en (motor)cykel.

Also, GTA V til PC er på tilbud ved humble bundle til €15. Alle pengene værd.

...der synes TB generelt bekymrer sig alt for lidt om Linux vs. UNIX.
Gravatar #72562 - dub
3. sep. 2019 19:09
... der giver Ronson ret ... GTAV er et godt spil.
Gravatar #72563 - arne_v
4. sep. 2019 00:15
#Unix

Der er flere mulige betydninger af begrebet Unix idag.

A) Et styresystem som er har bestået SUS test. Det kræver at man understøtter er antal system kald (som blev introduceret med Unix for mange år siden) og nogle kommandoer (som også blev introdceret med Unix for mange år siden).

De fleste traditionelle kommercielle Unix er blevet certificeret på et tidspunkt.

Men f.eks. er z/OS (IBM mainframe) med USS også certficeret, selvom det intet har med traditionel Unix at gøre.

Hvis Windows blev certficeret, så kunne de også kalde sig Unix.

(og det er ikke en helt absurd tanke - Windows med SFU må have været tæt på)

B) Et styresystem som efter en subjektiv vurdering har historiske rødder (design og muligvis endda stadig noget kode) fra de historiske Unix fra Bell Labs og Berkeley.

C) Et styresystem som efter en subjektiv vurdering "ligner" Unix.

Sådanne bør kaldes "Unix lignende" eller bare "*nix" i stedetfor "Unix", men ...

Og så kan man jo sammenligne:


Unix / A Unix / B Unix / C
AIX/Solaris/HP/UX Y Y Y
FreeBSD/OpenBSD/NetBSD N Y Y
MacOS X Y N Y
Linux N (nogle) N Y
z-OS Y N N

Gravatar #72564 - brostenen
4. sep. 2019 22:57
zymes (72552) skrev:
brostenen (72551) skrev:
Der går ingen bybus om søndagen.

Kører de ikke kun fast et par enkelte ture, på hverdage (/skoledage)?


I hjørring afskaffede de bybusserne, her for nogle år siden. Så omlagde de rutebilernes rute, så de slog et smut igennem byen. Kort fortalt, så overtog rutebilerne bybus ruterne, og derfor afgår der nu kun en afgang gennem byen hver time.

Det er totalt til grin efterhånden. Specielt når Hjørring overtog en af de arbejdspladser der blev flyttet fra KbH til provinsen. De satser også på at udvide uddannelse. Nord for Aalborg, kan man ikke komme rundt længere, uden man har en bil. Der oppe tror de at alle mennesker har et kørekort, og hvis man siger "Jeg har ikke kørekort", så tror de at man har fået det frakendt grundet spritkørsel. Man skal derimod sige "Jeg har aldrig taget kørekort i mit liv", før de hører hvad man fortæller. Og stadig kan de ikke forstå det. Folk i Hjørring er nærmest født med et kørekort i hånden. Min datters lærer er opvokset i københavn, og hun lærte det med hvordan man siger tingene på den hårde måde.

Når man står i Hjørrings gågade, så kører folk stadig igennem i deres bil. Fordi den først blev til gågade i 2006. Jeg har set folk parkere lige udenfor apoteket der ligger midt i gaden, fordi de skulle hente medicin. De kan åbenbart ikke parkere på den nærliggende parkeringsplads, og så vandre 25 meter. Næ nej. De er jo opvokset i Hjørring, og har altid måttet køre igennem østergade, så naturligvis er de noget specielt og der eksisterer åbenbart særskilte regler for dem. MEN AT GÅ!! Nej helt ærligt, nu bliver det lidt fjollet. Hvorfor skal man dog det, når bilen er opfundet? (bare lige for at servere noget Hjørring-logik).

Fucking bil-egoister. Svarer til at en Københavner, tog smutturen gennem strøjet klokken 14 om dagen, fordi så kunne man lige spare 5 minutter i bil.
Gravatar #72565 - Ronson ⅍
5. sep. 2019 01:52
...der er vild med Middelfart kommunes økonomiske prioriteringer...

Byudvikling i Middelfart by: køber havnen for 100 millioner til "byudvikling"

Byudvikling i Nørre Aaby: nedlægger og sælger det gamle rådhus og hjemtager arbejdspladser (teknisk forvaltning) til Middelfart by

Byudvikling i Ejby: nedlægger og sælger det gamle rådhus og hjemtager arbejdspladser til Middelfart by

Det er vist ret tydeligt at kommunen ikke interesserer sig for andet end Middelfart by. Der bliver brugt ufattelig summer på Kulturøen, gågaden (bare springvandet er bygget om og repareret mange gange), marinaen, det nybyggede rådhus og "klima-byen".

Da Nørre Aabys 'vartegn' (det eneste vi* har tilbage efter Nørre Aaby kommune blev tvangsunderlagt Middelfart kommune), en gammel oliepumpe som alle der kommer via motorvejen ser, skulle males for nyligt måtte der frivillige til. Og det store vejskilt der står lige ved siden af, så f.eks. turister eller lastbiler kan finde vej, er ulæseligt da det vist aldrig er blevet renset og er falmet pga. UV. Ting der i hvert fald aldrig var gået i Middelfart by.

Jeg er vist bannet på fyens.dk, så jeg blev lige nødt til at kaste op her...

* Ja, jeg bor der jo egentlig ikke længere.. Men stadig.
Gravatar #72566 - brostenen
5. sep. 2019 20:44
Ronson ⅍ (72565) skrev:
Det er vist ret tydeligt at kommunen ikke interesserer sig for andet end Middelfart by. Der bliver brugt ufattelig summer på Kulturøen, gågaden (bare springvandet er bygget om og repareret mange gange), marinaen, det nybyggede rådhus og "klima-byen".


Åhhh... Ja det er sådan jeg husker min barndomsby. At det stadig kun er image de kører på, er som jeg husker den fra min barndom i 1980'erne og mine teenage år i 1990'erne. Jeg har ikke så meget til overs for Middelfart, og sådan får man det, når man har gået på vestre skole.
Gravatar #72567 - Internet-Ekspert KopNudler
6. sep. 2019 07:55
.. der er tilbage på arbejde fra barsel.

.. der er overrasket over hvor hurtigt man glemmer hvor hårdt det er at få en lille ny.
Gravatar #72568 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
9. sep. 2019 05:59
#67

Amen! Og jeg får endda en mere til januar >_<

... der allerede glæder mig til at barsel er slut igen :P
Gravatar #72569 - Bakagan
16. sep. 2019 19:23
[Indlæg er markeret som spam]
Gravatar #72570 - Ronson ⅍
16. sep. 2019 20:31
Har det okay. Hånter vil gerne købe 2.
Gravatar #72571 - brostenen
17. sep. 2019 04:33
PHP-Ekspert Thoroughbreed (72568) skrev:
#67

Amen! Og jeg får endda en mere til januar >_<

... der allerede glæder mig til at barsel er slut igen :P


Tillykke.
Men sig mig. Er barsel ikke den tid man ikke ønsker at skulle slutte? Jeg elskede at have de der små 6 måneder med min datter.
Gravatar #72572 - brostenen
17. sep. 2019 05:02
Internet-Ekspert KopNudler (72567) skrev:
.. der er tilbage på arbejde fra barsel.

.. der er overrasket over hvor hurtigt man glemmer hvor hårdt det er at få en lille ny.


Jeg syntes den hårdest tid, var da min datter var omkring 2 år og et par år frem. At der så kom en søn oveni, var en anden snak.

- Op klokken 5:00/5:20 og smøre madpakker.
- Vække hele banden klokken 5:30, skifte ble og lave morgenmad.
- Af sted på ben, med barnevogn og aflevere min datter klokken 6:10.
- Tage Hirtshals toget klokken 6:40.
- Tage toget til Aalborg klokken 7:06.
- Ankomme Aalborg klokken 7:45.
- Tage bybus til Tech College klokken cirka 8:00.
- Studere Web Integrator mellem 8:15 og 13:40.
- Tage bussen til stationen klokken 13:45.
- Tog til Hjørring klokken 14:12.
- Ankomme hjørring klokken 14:58.
- Løbe op og hente den ældste i børnehaven Pilehuset.
- Løbe tværs over Christians gave med barn og tage bus.
- Tage bus 15:20.
- Handle ind og hjemme klokken 16:30.
- Pakke ud og lave eftermiddags mad samt lave aftensmad til 18:00.
- Rydde op og putte min søn klokken 18:30.
- Putte den ældste klokken 19:00.
- Vugge min datter i søvn mellem 19:00 til mellem 20:00 og 23:00.
- så skulle der lige tages et bad og andet personlig hygiejne.

Det var min dags-rutine mellem 2010 og 2012. Der skulle for øvrigt også lige presses 37+ timers hjemmearbejde og afleveringer ind i dagligdagen. Men stod mellem at give mig selv lov til og indhente søvn i de to daglige tog ture mellem Aalborg og Hjørring eller lave lektier. Men dem brugte jeg typisk mine pauser på skolen til. Så to måltider, nogen gange kun et om dagen. Socialt netværk? Well... Mine forældre bor på fyn og der var ingen hjælp at hente fra mine børns mor's forældre, som boede 15 minutter i bil fra hvor vi boede. Desuden var der jo den sædvanlige weekend hver 14 dag, hvor jeg eskorterede den ældste mellem Hjørring og Middelfart. Trods at han bor i en anden by, kunne han kun have sin eneste barn, hvis weekenden foregik ved hans forældre og jeg hentede og bragte i tog.

Vi gik fra hinanden et sted omkring 2011 eller noget, da vi skændtes så meget og kærligheden var borte. At det var den bedste løsning for vores børn. Den dag i dag, er vi meget nære venner og jeg besøger mine børn i deres hjem en gang i ugen, ud over at jeg har dem hver anden weekend. Moderen og jeg, snakker stadig opdragelse og personlige ting med hinanden. Og hvis der skulle opstå nogle issues af en eller anden grad med skole og såen, så finder vi stadig fælles fodslag i det. Så på det punkt er har vores børn langt mere "luxus" end de der totalt forskruede forældre, som ikke kan holde fælles fodslag når de er i stue sammen. Det er sgu for fanden forældrene som skader deres børns mentale helbred, når de ikke kan snakke ordentligt sammen. Altid børnene der kommer først, taget den givne situation i betragtning.

Håber det tjener til en advarsel til andre som læser dette. For hvis man er født med Atypisk Asperger i mild grad, som ikke er diagnostiseret, så er det en enkeltbillet til total udbrændthed i stil med 14 dages zombie stadie og efterfølgende 5 år med heftig angst. Men med lidt arbejde kan man godt komme 60% tilbage igen.

Men shit happens. Det kunne have været langt værre. Pas på jer selv alle sammen.
Gravatar #72573 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
17. sep. 2019 05:52
brostenen (72571) skrev:
PHP-Ekspert Thoroughbreed (72568) skrev:
#67

Amen! Og jeg får endda en mere til januar >_<

... der allerede glæder mig til at barsel er slut igen :P


Tillykke.
Men sig mig. Er barsel ikke den tid man ikke ønsker at skulle slutte? Jeg elskede at have de der små 6 måneder med min datter.


Både og, men som du selv skriver i #72 så bliver det hurtigt til en hektisk uge. Allerede i dag kommer jeg "for sent" på arbejde stort set hver dag, fordi jeg skal aflevere. Og oven i det starter jeg på studie igen om en lille måned :P Det skal nok gå hen at blive spændende.

... i det mindste er søvn total overvurderet! o_O
Gravatar #72574 - Hånter
17. sep. 2019 06:19
Ronson ⅍ (72570) skrev:
Har det okay. Hånter vil gerne købe 2.


2 af hvad?
Gravatar #72575 - CBM
17. sep. 2019 06:22
brostenen (72572) skrev:
Internet-Ekspert KopNudler (72567) skrev:
.. der er tilbage på arbejde fra barsel.

.. der er overrasket over hvor hurtigt man glemmer hvor hårdt det er at få en lille ny.


Jeg syntes den hårdest tid, var da min datter var omkring 2 år og et par år frem. At der så kom en søn oveni, var en anden snak.

- Op klokken 5:00/5:20 og smøre madpakker.
- Vække hele banden klokken 5:30, skifte ble og lave morgenmad.
- Af sted på ben, med barnevogn og aflevere min datter klokken 6:10.
- Tage Hirtshals toget klokken 6:40.
- Tage toget til Aalborg klokken 7:06.
- Ankomme Aalborg klokken 7:45.
- Tage bybus til Tech College klokken cirka 8:00.
- Studere Web Integrator mellem 8:15 og 13:40.
- Tage bussen til stationen klokken 13:45.
- Tog til Hjørring klokken 14:12.
- Ankomme hjørring klokken 14:58.
- Løbe op og hente den ældste i børnehaven Pilehuset.
- Løbe tværs over Christians gave med barn og tage bus.
- Tage bus 15:20.
- Handle ind og hjemme klokken 16:30.
- Pakke ud og lave eftermiddags mad samt lave aftensmad til 18:00.
- Rydde op og putte min søn klokken 18:30.
- Putte den ældste klokken 19:00.
- Vugge min datter i søvn mellem 19:00 til mellem 20:00 og 23:00.
- så skulle der lige tages et bad og andet personlig hygiejne.

Det var min dags-rutine mellem 2010 og 2012. Der skulle for øvrigt også lige presses 37+ timers hjemmearbejde og afleveringer ind i dagligdagen. Men stod mellem at give mig selv lov til og indhente søvn i de to daglige tog ture mellem Aalborg og Hjørring eller lave lektier. Men dem brugte jeg typisk mine pauser på skolen til. Så to måltider, nogen gange kun et om dagen. Socialt netværk? Well... Mine forældre bor på fyn og der var ingen hjælp at hente fra mine børns mor's forældre, som boede 15 minutter i bil fra hvor vi boede. Desuden var der jo den sædvanlige weekend hver 14 dag, hvor jeg eskorterede den ældste mellem Hjørring og Middelfart. Trods at han bor i en anden by, kunne han kun have sin eneste barn, hvis weekenden foregik ved hans forældre og jeg hentede og bragte i tog.

Vi gik fra hinanden et sted omkring 2011 eller noget, da vi skændtes så meget og kærligheden var borte. At det var den bedste løsning for vores børn. Den dag i dag, er vi meget nære venner og jeg besøger mine børn i deres hjem en gang i ugen, ud over at jeg har dem hver anden weekend. Moderen og jeg, snakker stadig opdragelse og personlige ting med hinanden. Og hvis der skulle opstå nogle issues af en eller anden grad med skole og såen, så finder vi stadig fælles fodslag i det. Så på det punkt er har vores børn langt mere "luxus" end de der totalt forskruede forældre, som ikke kan holde fælles fodslag når de er i stue sammen. Det er sgu for fanden forældrene som skader deres børns mentale helbred, når de ikke kan snakke ordentligt sammen. Altid børnene der kommer først, taget den givne situation i betragtning.

Håber det tjener til en advarsel til andre som læser dette. For hvis man er født med Atypisk Asperger i mild grad, som ikke er diagnostiseret, så er det en enkeltbillet til total udbrændthed i stil med 14 dages zombie stadie og efterfølgende 5 år med heftig angst. Men med lidt arbejde kan man godt komme 60% tilbage igen.

Men shit happens. Det kunne have været langt værre. Pas på jer selv alle sammen.


det minder meget om min hverdag, hvis man udskifter

* skole med arbejde
* lektier med husarbejde

vi har så været sammen siden 2009 og er det stadig og fik et barn med adhd+autisme i 2011




Gravatar #72576 - brostenen
17. sep. 2019 06:26
#74
Pas på dig selv, og sørg for at du trækker på alle de sociale netværk du kan komme af sted med.
Gravatar #72577 - CBM
17. sep. 2019 06:29
brostenen (72576) skrev:
#74
Pas på dig selv, og sørg for at du trækker på alle de sociale netværk du kan komme af sted med.

jeg prøver men hverdagen giver ikke megen tid til noget som helst
Gravatar #72578 - brostenen
17. sep. 2019 06:35
#75
I know. :-) Bare i har noget socialt netværk at trække på. Husk at gå ud og spise. Jeg var sammen med deres mor fra 2008 til de der 2011 måske 12, kan ikke huske. Vi havde tid til at gå ud og spise en gang, og det var med børn. Jeg slap heller ikke for husarbejde, men det er jo en selvfølge at man deler det 50/50.

Speaking of diagnoser. Begge mine børn er lige hevet igennem diagnostisering. Der har altid været noget over dem. Min datter fik diagnosen add som primær og asperger som sekundær og lettere retardering på 1 ud af 5 punkter (noget med korttids hukommelse) Min søn kunne de ikke give 100 procent på, da han fik nedsmeltning under en af testene. Men han fik stillet både infantil autisme og adhd. No shit at han altid har været nem at putte. Han skulle bare puttes på samme måde hver gang, og så sov han på 5 minutter.
Gravatar #72579 - CBM
17. sep. 2019 06:40
#78

ok, vi har altid en kamp om aftenen

ja jeg presser på for at vi kan have tid på egen hånd også
Gravatar #72580 - Ronson ⅍
17. sep. 2019 08:37
Hånter (72574) skrev:
Ronson ⅍ (72570) skrev:
Har det okay. Hånter vil gerne købe 2.


2 af hvad?

2 af det #72569 solgte. Viagra tror jeg.
Gravatar #72581 - Hånter
17. sep. 2019 08:40
Aaah. Ja tak.
Gravatar #72582 - Claus Jørgensen
17. sep. 2019 09:17
... der drikker kaffe

JIRA (Cloud) er nede saa vi kan ikke rigtig lave noget.
Gravatar #72583 - sgt.borup
17. sep. 2019 15:56
... der har lavet en handel med TB i dag, tak TB!
Gravatar #72584 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. sep. 2019 06:08
... der har taget røven på sgt.borup i går. Tøhø

... der har solgt gammel hardware til sgt.borup i går. Selv tak!

... der blev taget bagfra at PostNord i går. Fuck jer!

---

Valgte at printe min egen pakkelabel (billigst) - og i stedet for at printe den på arbejde tænkte jeg "Fuckit! Jeg bruger pakkeboksen" ... som selvfølgelig lavede båndsalat, og min kode var derfor ugyldig ...
Gravatar #72585 - CBM
18. sep. 2019 06:25
#78: plus han stadig bruger ble 24/7 trods han er 8 år nu
Gravatar #72586 - brostenen
18. sep. 2019 06:43
CBM (72585) skrev:
#78: plus han stadig bruger ble 24/7 trods han er 8 år nu


Jeg var til psykoedukation, regner med at du også har været, omkring de her issues. Det jeg lagde mest mærke til, er den kontinuerlige pædagogiske støtte. Adhd/add kræver nøjagtig samme pædagogiske tilgangsvinkel som ved autisme spektrum forstyrrelse. Nemlig at det hele skal være forudsigeligt. Der skal med andre ord, indføres hardcore ensartethed i alt. Men hvis du har været til det, så ved du også hvad det er jeg snakker om. :-)
Gravatar #72587 - CBM
18. sep. 2019 06:54
brostenen (72586) skrev:
CBM (72585) skrev:
#78: plus han stadig bruger ble 24/7 trods han er 8 år nu


Jeg var til psykoedukation, regner med at du også har været, omkring de her issues. Det jeg lagde mest mærke til, er den kontinuerlige pædagogiske støtte. Adhd/add kræver nøjagtig samme pædagogiske tilgangsvinkel som ved autisme spektrum forstyrrelse. Nemlig at det hele skal være forudsigeligt. Der skal med andre ord, indføres hardcore ensartethed i alt. Men hvis du har været til det, så ved du også hvad det er jeg snakker om. :-)

ja, har været til det både omkring autisme og adhd/add
Gravatar #72588 - brostenen
18. sep. 2019 12:07
#87
Cool. :-)
Gravatar #72589 - CBM
18. sep. 2019 12:48
brostenen (72588) skrev:
#87
Cool. :-)

jep plus mestringsvejleder (ift egen diagnose) :-)
Gravatar #72590 - Claus Jørgensen
18. sep. 2019 12:59
... der efter under 3 maaneder har et hojere commit count (merged PRs) end min eneste kollega (som har arbejdet paa projektet i over et aar)

Gravatar #72591 - CBM
18. sep. 2019 13:16
...der si'r... hov hou ... der er en by der får lov at skifte navn...

https://jyllands-posten.dk/aarhus/odder/ECE1162411...

@claus: det kommer vel også an på mængden af ændringer i hvert commit?
Gravatar #72592 - Claus Jørgensen
18. sep. 2019 13:27
#90

Jeg laver også flere ændringer :p

Det gaar nyttesloes langsomt her. Jeg kunne holde fri i 2 uger og ingen ville opdage det.
Gravatar #72593 - sgt.borup
18. sep. 2019 20:53
PHP-Ekspert Thoroughbreed (72584) skrev:
... der har taget røven på sgt.borup i går. Tøhø

... der har solgt gammel hardware til sgt.borup i går. Selv tak!

... der blev taget bagfra at PostNord i går. Fuck jer!

---

Valgte at printe min egen pakkelabel (billigst) - og i stedet for at printe den på arbejde tænkte jeg "Fuckit! Jeg bruger pakkeboksen" ... som selvfølgelig lavede båndsalat, og min kode var derfor ugyldig ...

jeg er vældig glad for tastaturene, man skal bare lige vænne sig til manglen på windows tast... men det løses hurtigt med en remapping af en tast :)
Gravatar #72594 - brostenen
19. sep. 2019 05:51
...der syntes at serien "The IT Crowd" er mega god. Specielt det afsnit, hvor de bliver lokket i teatret for at se en homo-erotisk musical om det at være bøsse, som hedder Gay. Lad vær med at udgiv dig for at være lam i benene. Det kunne jo være at din straf bliver og køre fra London til Manchester, og høre en flok bøsser synge om hvor meget de elsker penis.
Gravatar #72595 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
19. sep. 2019 11:41
#93

Fik du gjort det ene af dem rent? Det ærgrede mig faktisk lidt at jeg ikke havde givet det en orn'li gang skumrens inden jeg sendte den.

Anyway, er glad for at du er glad!
Gravatar #72596 - arne_v
19. sep. 2019 14:32
Claus Jørgensen (72592) skrev:

Det gaar nyttesloes langsomt her. Jeg kunne holde fri i 2 uger og ingen ville opdage det.


Lyder som hypo-stress!!

Gravatar #72597 - sgt.borup
19. sep. 2019 15:18
PHP-Ekspert Thoroughbreed (72595) skrev:
#93

Fik du gjort det ene af dem rent? Det ærgrede mig faktisk lidt at jeg ikke havde givet det en orn'li gang skumrens inden jeg sendte den.

Anyway, er glad for at du er glad!


Jeg gav den en omgang citrusrens, og smed keycaps i opvaskeren :) det virkede glimrende!
Gravatar #72598 - brostenen
19. sep. 2019 20:49
...der tænker at jeg ikke skal til filippinerne.
Gravatar #72599 - brostenen
20. sep. 2019 08:20
...der hader sin AAA rated tørre tumbler. Det tager tre til fire gange længere tid at tørre vasketøj, specielt håndklæder.

...der ikke kan forstå, hvorfor industrien tror at man magisk set kan nedsætte antal joule, som det kræver at omsætte flydende vand til vand damp.

...der godt kan lide sin AAA rated vaskemaskine.
Gravatar #72600 - Qw_freak
20. sep. 2019 09:01
brostenen (72599) skrev:
...der ikke kan forstå, hvorfor industrien tror at man magisk set kan nedsætte antal joule, som det kræver at omsætte flydende vand til vand damp.

Det er vel for at spare støm på varmen som så kommer til at koste tid da koldere luft får vandet til at fordampe langsommere!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login