mboost-dp1

Jeg er ham...


Gå til bund
Gravatar #71801 - Ib Rehné
13. feb. 2019 17:28
arne_v (71799) skrev:
Jeg ved ikke hvor relevant det er at sammenligne med 1940.


Det tænker jeg ikke er relevant.

@CBM

Jeg tænker ubegrænset total overvågning af alle på alle tidspunkter kunne ændre visse personers opførsel og samtidig lette politiets arbejde. :-)
Gravatar #71802 - CBM
13. feb. 2019 17:32
Ib Rehné (71801) skrev:
arne_v (71799) skrev:
Jeg ved ikke hvor relevant det er at sammenligne med 1940.


Det tænker jeg ikke er relevant.

@CBM

Jeg tænker ubegrænset total overvågning af alle på alle tidspunkter kunne ændre visse personers opførsel og samtidig lette politiets arbejde. :-)


Det er relevant ift at kigge på styrken ift andre faktorer som antal indbyggere, teknologi, typer af forbrydelser med mere

Well vi har jo allerede defacto totalovervågning af alt og alle

Gravatar #71803 - arne_v
13. feb. 2019 17:39
CBM (71800) skrev:

En markant ændring er forsøgt flere gange


Ja.

Men de ændringer man har lavet er endt med at forværre ikke forbedre situationen.

Udfra:
* den meget lave andel af betjentene idag der er ude blandt borgerne
* en del meget pinlige skandalesager
så er jeg skeptisk overfor en traditionel "flere penge og flere ansatte" løsning.

Man er nødt til at løse det strukturelle og ledelsesmæssige problem.

En anden måde at se på det er:

CBM (71786) skrev:

historisk - 1940 - 10000 - 9000 på gaden - 3,8 millioner
aktuelt - 2019 - 10800 - 4320 på gaden - 6 millioner


Ansætte 40% flere betjente samme gade procent som idag: 1728 flere betjente på gaden.

Ansætte 0% flere betjente og gade procent *gennemsnit* af 1940 og idag: 2700 flere betjente på gaden.

Ansætte 20% flere betjente og gade procent *gennemsnit* af 1940 og idag: 4104 flere betjente på gaden.

Ansætte 100% flere betjente samme gade procent som idag: 4320 flere betjente på gaden.



Gravatar #71804 - dub
13. feb. 2019 18:48
#99 Det eneste jeg så på den liste var at Vaticanet er en politi stat. 15439 politimænd per 100000 indbygger. ; )
Gravatar #71805 - arne_v
13. feb. 2019 19:04
#71803

Og jeg tror på at det kan lade sig gøre.

Nu bor jeg jo uden for Danmarks grænser.

Og her er politier synligt og kommer når man ringer.

De kommunale politi har en størrelse i forhold til antal indbyggere som svarer nogenlunde til Danmark.

(da der også er statslige og føderale politi-organisationer så er det samlede antal politi i forhold til befolkningen lidt større end i Danmark)

Eksempler:

Jeg har ca. 35 km til arbejde. Og det er normalt at se en 3-5 politibiler på de 2x35 km hver dag. Nogen gange har de stoppet en bil/lastbil - andre gange holder de bare og observerer trafikken. De er der. Også selv om de bare sidder of drikker kaffe og spiser en donut.

Vejarbejde. Man nøjes ikke med skilte "Pas på min far" for at få folk til at køre forsigtigt ved vejarbejde. Man placerer typisk en betjent i hver ende (plus en i midten hvis det er en længere strækning). +35 C eller -10C eller regn - de står der.

Ude på den lokale vej med butikker er der meget traffik lørdag og søndag eftermiddag. På to af de værste steder, hvor der er biler som skal ud et sted hvor der ikke er lyskryds, der sender de et par betjente ud nogle timer hver weekend for at få traffiken til at glide.

Forrige sted hvor vi boede var der indbrud i huset skråt overfor og de skulle lige til også at bryde ind i et hus mere da de blev forstyrret og stak af. Politiet stillede med 2 patrulevogne, 1 kriminalteknisk vogn og en civil vogn med to kriminalbetjente. Nogle uger efter blev hele kvarteret indkaldt til et møde med politimesteren, samme kriminalbetjente, et par uniformerede betjente og et byrådsmedlem for at forsklare at de nok skulle opklare det og forklare hvordan man skulle melde mistænkelige hændelser.

(omkring samme tid var der indbrud hos mine forældre i Danmark - politiet tog anmeldelsen på telefonen og sendte et papir til forsikringsselskabet - og det var det)

Ved sidste flytning brugte vi to små flytte-containere. Da vi bad container firmaet stille dem i vej-kanten ved destinationen fredag og hente dem mandag bemærkede de at der ikke måtte stå noget på vejen natten over. Det er helt generelt her - man må ikke parkere på gaden natten over - alle ignorerer den regel undtagen når der er sne så skal man være af vejen. Nu er jeg jo en ren Ernst Stavros Blofeld / Professor Moriarty, så jeg sagde at de bare skulle stille dem. Men min kone er en lovlydig borger, så hun ringede til politiet og bad om en dispensation for at få lov. 5 minutter efter hun havde ringet stod der en betjent i døren inspicered stedet (og gav dispensationen).

Det er et service-niveau med et relativt antal betjente ikke så meget over niveauet i Danmark.
Gravatar #71806 - arne_v
13. feb. 2019 19:07
dub (71804) skrev:

#99 Det eneste jeg så på den liste var at Vaticanet er en politi stat. 15439 politimænd per 100000 indbygger. ; )


Med kun 1000 indbyggere og et stort politibehov (en meget kendt person der skal beskyttes og millioner af turister) så giver det nok mening.

Gravatar #71807 - CBM
13. feb. 2019 19:36
@arne: som du også selv skriver så er det danske politi meget langt fra de ting du oplever i udlandet
Gravatar #71808 - arne_v
13. feb. 2019 19:43
#71807

Ja.

Men det er ikke nogen naturlov at det skal være sådan.

Det er et politisk og ledelsesmæssigt problem.
Gravatar #71809 - Ronson ⅍
14. feb. 2019 07:03
...der fik en copyright strike i går af [email protected] fordi jeg havde lagt en bamsevideo op på youtube

Mere politi og specielt politi på gaden er aldrig en løsning i sig selv. Ellers ville der ikke være så meget kriminalitet visse steder i verden.
Gravatar #71810 - brostenen
14. feb. 2019 12:41
...der har modtaget og testet en "stød dæmper" til harddiske. For at teste ordentligt af, har jeg brugt to identiske 10.000 rpm IBM Ultrastar harddiske. En med dæmper og en direkte på bordet. Mit bord er hult, så jeg rigtig kan få noget resonans støj forstærket. Det fungerer godt, da den snupper 2/3 del af alt resonans støj. Jeg har intet imod hovedderne der larmer lidt og støjen fra pladerne som kører rundt. Men resonansen der planter sig ned i bordet, kan jeg simpelthen ikke snuppe. Det lyder også af lort, når det sætter sig gennem hele kabinettet. Kan nemt anbefales, da det kostede mig sølle 12 Australske Dollars.


Gravatar #71811 - Claus Jørgensen
14. feb. 2019 20:47
#71808

Jeg er forvirret. Bruger du USA som et eksempel på "gode politiforhold"? De har ikke ligefrem en god "track record".

Danmark (og vel også Sverige) har måske ikke super meget politik, og det kunne vi jo nok gøre noget ved, men det er jo ikke nødvendigvis den rigtige løsning.

Personligt har jeg set politi overalt i verden, både i sikre stabile lande, og i diverse af verdens brændpunkter og i nogle af de mest fattige lande i hele verden.

Jeg kan kun drage konklusionen, baseret på mine egne erfaringer, at mere politi ikke skaber mere sikkerhed eller tryghed. Faktisk synes jeg næsten at det er tættere på det modsatte.

Og jo mere bevæbnet politiet er, jo mere gør det befolkningen utryk. Europa er ingen undtagelse, f.eks. Paris er nok en af de få Europæiske hovedstæder hvor man så politi med automatvåben for 10+ år siden. Og Paris har en lang historie med voldelig kriminalitet.

(Men selv USA er intet i forhold til Colombia, Brasilien og Sydafrika)
Gravatar #71812 - arne_v
14. feb. 2019 23:03
Claus Jørgensen (71811) skrev:

Jeg er forvirret. Bruger du USA som et eksempel på "gode politiforhold"?


Som eksempel på at decentralisering (kommunalt politi) og en klar forståelse for at poltiet skal servicere borgerne og at det sker ude blandt borgerne og ikke på kontoret giver en langt bedre service.

Og bedre service er vel "gode politiforhold".

Claus Jørgensen (71811) skrev:

De har ikke ligefrem en god "track record".


Ikke?

Det er mit indtryk at de fleste amerikanere har stor respekt for politiets arbejde og er tilfredse med dem.

Man kan naturligvis godt få et andet indtryk via pressen, men pressen bringer jo kun ikke-trivielle historier.

Per link bragt tidligere er der 913000 politifolk i USA.

Lad os sige at imorgen har 912999 af dem en triviel dag hvor de passer deres arbejde (dirigerer noget trafik, snupper et par indbrudstyve etc.) og 1 som panikker og skyder en uskyldig i en rodet situation.

Hvordan ser nyheds-overskrifterne ud?

Der er 912999 ikke-nyheder og 1 nyhed.

Det vil jeg ikke kritisere nyhederne for. De skal bringe nyheder.

Men man skal bare ikke regne med at nyheds-billedet er et godt billede af den totale virkelighed - det er kun (forhåbentligt) et godt billede af den virkelighed som var nyhedsværdig.

Claus Jørgensen (71811) skrev:
#71808
Og jo mere bevæbnet politiet er, jo mere gør det befolkningen utryk.


På det område mener jeg ikke at der er nogen nævneværdig forskel mellem Danmark og USA.

Danske betjente bruger 9 mm H&K pistoler.

Amerikanske betjente bruger forskellige pistoler alt efter afdeling, men den mest populære skulle være 10 mm Glock.

Og ganske vist er en 10 mm Glock større og kraftigere end en 9 mm H&K, men jeg tvivler på at ret mange lægger mærke til den forskel.

Så har de forskellige amerikanske politiafdelinger også mere kraftige våben og særligt bevæbnede specialafdelinger.

Men dansk politi har også 9 mm MP5 maskinpistoler og de samme storgeværer som det danske forsvar bruger klar, hvis nødvendigt.

Man ser bare flerte film med amerikanske "SWAT teams" end med danske "reaktions patruljer".


Gravatar #71813 - brostenen
14. feb. 2019 23:38
arne_v (71812) skrev:
en klar forståelse for at poltiet skal servicere borgerne


Nu er amerikansk politikultur jo at politimanden er loven, og borgeren skal adlyde alt hvad politimanden kræver. Det er ikke lige det man forstår ved at servicere borgeren. Men hey, hvad ved jeg? Jeg er jo ikke ligefrem en atlet som knæler under nationalsangen.
Gravatar #71814 - arne_v
15. feb. 2019 01:45
brostenen (71813) skrev:

arne_v (71812) skrev:

en klar forståelse for at poltiet skal servicere borgerne


Nu er amerikansk politikultur jo at politimanden er loven, og borgeren skal adlyde alt hvad politimanden kræver. Det er ikke lige det man forstår ved at servicere borgeren.


Slet ikke.

Amerikansk politi-kultur er præget af respekt for borgerne, hjælpsomhed og stor fokus på borgernes rettigheder.

På nogen måder er det ligesom at rejse 50 år tilbage i tiden at tale med en amerikansk betjent. Det er "sir" / "ma'am" og "please" hele vejen igennem.

De fleste byer har en uafhængig civil myndighed til at undersøge klager, hvis der er borgere som ikke føler sig godt behandlet. Og ACLU er også meget aktive med at hive politiet i retten, hvis der er noget som ikke er i orden.

Gravatar #71815 - Ronson ⅍
15. feb. 2019 06:45
Hvis der er noget jeg har lært af at se alle sæsoner af COPS (indtil for et par år siden) så er det at det amerikanske politi bruger 50% af deres tid på husspektakler..

arne_v (71812) skrev:
Det er mit indtryk at de fleste amerikanere har stor respekt for politiets arbejde og er tilfredse med dem.
Det handler vel også om kultur. F.eks. bliver vi også spurgt om vi er stolte af at arbejde i den virksomhed vi arbejder i. Det gjorde vi i hvert fald ikke før vi blev amerikansk ejet. Det er jo lidt mere en amerikansk ting at være patriotisk og stolt af at være født et bestemt sted.
Gravatar #71816 - Ronson ⅍
15. feb. 2019 12:41
...der overvejer en Ryzen 5 2400G indtil AMD komer med Zen 2. Til den tid har nvidia måske også fået styr på RTX-fejlene så man kan købe grafikkort samtidig med.
Gravatar #71817 - Internet-Ekspert KopNudler
15. feb. 2019 13:26
#16

.. der kan sige jeg er tilfreds med min Ryzen 5 1500X. Har ingen problemer haft. Har bygget en maskine til min svoger, hvor han fik en Ryzen 5 1600 til 999,-. Den har også været en problemfri komponent.
Gravatar #71818 - CBM
15. feb. 2019 13:31
@ronson:

og i var "naturligvis" stolte over (eller det blev forventet) at være ægte amerikanske patrioter og i brændte for at arbejde ved netop den virksomhed?

jeg har oplevet virksomheder der satte det som et krav at man som systemudvikler var stolt for at arbejde for den pågældende virksomhed samt brændte for de opgaver man havde... trods en helt ufattelig surrealistisk dårlig ledelse

en virksomhed kan ikke bare vedtage at de er en god arbejdsplads hvis de rent faktisk har en elendigt arbejdsmiljø... det er medarbejderne der afgører om det er et godt sted at arbejde.. ikke et dekret fra en ledelse som intet aner om noget som helst....

Gravatar #71819 - CBM
15. feb. 2019 13:51
...der overvejer at bygge en udtrækshylde med indbygget POS touchskærm monitor for at lave en billig "surface oplevelse" og måske også til at place ekstra mus og den slags på


Gravatar #71820 - Ronson ⅍
15. feb. 2019 14:00
#17: Det er ikke fordi jeg ikke kender ryzen, har en 2600 i min VR-maskine, men jeg har alt på nær CPU/GFX liggende til en ny maskine, og jeg vil gerne have den samlet og testet. Og jeg tænker at 2400G kan gå an indtil AMD kommer med de nye CPU'er og den er formentlig nem at komme af med igen.

#18: Der er ingen forventninger, det er trods alt en dansk ledelse i norden. Men tilfredshedsundersøgelsen køres i alle lande. Når der er et resultat så laver de en fest + seminar (druk + seminar morgenen efter (ja, ikke så smart da nogle falder fra pga. lidt for meget sprut (f.eks. mig i år))).
Gravatar #71821 - CBM
15. feb. 2019 14:04
#20: ok... Well har desværre oplevet firmaer som forventede det

Det virker som om at nvidia har haft for travlt med at få RTX kortene ud af døren

Gravatar #71822 - arne_v
15. feb. 2019 14:17
Ronson ⅍ (71815) skrev:

Hvis der er noget jeg har lært af at se alle sæsoner af COPS (indtil for et par år siden) så er det at det amerikanske politi bruger 50% af deres tid på husspektakler..


Jeg har aldrig set det.

Men det lyder meget plausibelt.

Naboerne ringer og klager enten fordi de er generet af støjen eller fordi de er bekymret for hvad der kan ske.

Politiet rykker ud. Fordi naturligvis kommer de når der bliver ringet efter dem.

Er der grundlag for an anklage om vold, så laves der en arrest.

Men jeg gætter på at I rigtigt mange tilfælde taler betjenten bare parret ned.

Og hvis der er børn, så laver politiet en indberetning til de sociale myndigheder (men det er ikke sikkert at det vises på TV).
Gravatar #71823 - arne_v
15. feb. 2019 14:29
Ronson ⅍ (71815) skrev:

Det handler vel også om kultur. F.eks. bliver vi også spurgt om vi er stolte af at arbejde i den virksomhed vi arbejder i. Det gjorde vi i hvert fald ikke før vi blev amerikansk ejet. Det er jo lidt mere en amerikansk ting at være patriotisk og stolt af at være født et bestemt sted.



CBM (71818) skrev:

og i var "naturligvis" stolte over (eller det blev forventet) at være ægte amerikanske patrioter og i brændte for at arbejde ved netop den virksomhed?

jeg har oplevet virksomheder der satte det som et krav at man som systemudvikler var stolt for at arbejde for den pågældende virksomhed samt brændte for de opgaver man havde... trods en helt ufattelig surrealistisk dårlig ledelse

en virksomhed kan ikke bare vedtage at de er en god arbejdsplads hvis de rent faktisk har en elendigt arbejdsmiljø... det er medarbejderne der afgører om det er et godt sted at arbejde.. ikke et dekret fra en ledelse som intet aner om noget som helst....


Amerikansk virksomheds-kultur er anderledes end dansk virksomheds-kultur.

Man forventer at ansatte er stolte af deres virksomhed og prioriterer arbejdet over alt andet.

Man har en mere hierakisk tilgang til ledelse.

Man værdsætter høje ambitioner.

Man fokuserer på resultater.

Gravatar #71824 - CBM
15. feb. 2019 16:42
@arne: det kan også være ok hvis ledelsen er på samme måde

men hvis ledelsen er en konstant klods om benet på medarbejdere og forsinker projekter fordi de ikke gider passe gate møder eller andre møder osv og bagefter giver balle til projektdeltagere fordi projektet blev forsinket pga HAM! Ja så kunne jeg skide deres brænd for firmaet et langt stykke

Mange kom også op til 30 min for sent til møder blot fordi de var pisse ligeglade.... Var der en grund til det var det noget der bedre kunne accepteres


Jeg er glad for jeg heldigvis i min aktuelle stilling har meget kompetente chefer der er en hjælp fremfor en klods

Gravatar #71825 - arne_v
15. feb. 2019 17:15
#71824

Amerikanere er notorisk dårlige til at være der til tiden til møder.

Og ofte tror jeg at amerikanske ledere får længere snor end danske ledere. Der er ingen forventning om at ledere skal være populære og ledere har ret til selv at vælge deres ledelsesstil. Der sker først noget, når resultaterne udebliver. Så bliver en dårlig leder fyret på mørkegråt papir med øjeblikkelig virkning. Men det kan godt tage lidt tid inden det bliver åbenlyst at resultaterne ikke er der.
Gravatar #71826 - CBM
15. feb. 2019 17:33
@arne: well så er jeg mere til europæisk kultur :)
Gravatar #71827 - Ronson ⅍
16. feb. 2019 12:17
...der bemærkede at DR nyheder havde 6 "forskellige" nyheder om Trump i går på under 6 timer

...der synes Trump fylder for meget i de danske medier, specielt når det er indenrigshalløj der ikke vedrører danmark
Gravatar #71828 - brostenen
16. feb. 2019 22:09
#71827
Har de ikke smidt dem under udland?
Gravatar #71829 - Ronson ⅍
16. feb. 2019 23:14
https://www.dr.dk/nyheder
de var under seneste
Gravatar #71830 - brostenen
16. feb. 2019 23:37
#71829
Der er godt nok også mange andre nyheder mellem 0600 og 1200 i går. Jeg kan så vende den lidt om, og spørge hvorfor der skal være sport og oskar under nyheder. Det er ikke nyheder, det er underholdning og egentlig langt mindre relevant for verdenen end amerikansk indenrigspolitik og hvordan retssagerne og undersøgelserne af trump og trump kampagnen udvikler sig.

Hvis du klikker på en om hvad der sker med nødrets tilstand, så kommer du altså også til udlandsnyheds sektionen. Seneste egentlig kun et feed over forskellige sektioner på dr. Så de er altså under udlandsnyheder. Hvor skulle de ellers være?
Gravatar #71831 - Ronson ⅍
17. feb. 2019 10:07
For det første skal der slet ikke være 6 nyheder om Trump på under 6 time med stort det samme indhold. Det lugter af man bare vil fyre noget af for at fylde feedet.
For det andet så er det som sagt nyhedsfeedet på dr.dk/nyheder hvor det IKKE er delt op i sektioner.
Gravatar #71832 - CBM
17. feb. 2019 11:00
Make DR great again... Covfefe
Gravatar #71833 - CBM
17. feb. 2019 11:02
...der har en nøgen rødhåret pige til at putte på sit skød

...der nogle gange har puttet med både en nøgen rødhåret og en nøgen sorthåret pige på samme tid

...der kan nævne at disse piger kan spinde og har fine poter

Gravatar #71834 - arne_v
17. feb. 2019 14:47
Ronson ⅍ (71827) skrev:

...der synes Trump fylder for meget i de danske medier, specielt når det er indenrigshalløj der ikke vedrører danmark


Tro mig - der er mange amerikanere som også synes at Trump fylder for meget i de amerikanske medier selvom det vedrører dem.

:-)

De påstår selv at de bringer nyhederne fordi seerne ønsker det.

Se f.eks.:

https://thehill.com/homenews/media/414390-cnn-boss...

Men jeg er ikke helt overbevist.

https://www.adweek.com/tvnewser/october-2018-ratin...

siger f.eks.:

Fox 2.8 mio. seere
MSNBC 1.6 mio. seere
CNN 0.9 mio. seere

Men det skal ses i forhold til en befolkning på ca. 327 mio..

Jeg kunne ikke lige finde nogle nyere tal for Danmark, men for 2013:

https://mediawatch.dk/Medienyt/TV/article6348109.e...

TV Avisen 0.6 mio. seere
TV2 Nyhederne 0.6 mio. seere

med en befolkning på 6 millioner.




Gravatar #71835 - arne_v
17. feb. 2019 15:19
brostenen (71830) skrev:

Hvis du klikker på en om hvad der sker med nødrets tilstand, så kommer du altså også til udlandsnyheds sektionen.


Bemærk at ordet nødretstilstand som de danske medier valgt at oversætte "national emergency" til efter min bedste overbevisning er en dårlig oversættelse.

Jeg ville nok oversætte til "national katastrofe".

Ordet nødretstilstand giver nogle associationer af en helt unik situation hvor alle normale processer i sat ud af kraft.

Der er faktisk 32 national emergencies i kraft i USA. Og den her er Trump's fjerde. Obama erklærede 12, Bush jr. erklærede 13 og Clinton erklærede 8.

En national emergency er ikke i sig selv noget særligt.

Og en oversættelse til nødretstilstand er misvisende.

Den her national emergency er formentligt den mest kontroversielle. Og der er ingen tvivl om at administrationen vil blive hevet i retten.

Jeg tvivler på, at retten vil erklære selve national emergency ulovlig. Kigger man på listen over andre national emergencies så er der klar præcedens for at katastrofen ikke behøver være specielt stor for at prsidenten kan erklære national emergency.

Jeg tror på at problemet bliver omkring brug af penge. Den amerikanske forfatning er meget klar: det er kongressen som bevilliger penge ikke administrationen. Og forløbet (konkressen bevilliger penge til det amerikanske militær, præsidenten får ikke alle de penge han vil have til hans mur, muren er ikke en del af forsvarsbudgettet, præsidenten erklærer national emergency og flytter penge fra miltærbudgettet til byggeri af mur) ligner meget en omgåelse af forfatningen.

Men stadig ikke nogen nødretstilstand.

Jeg kan godt forstå, at du bruger termen. Det ser ud som om de danske medier ret konsekvent bruger den. Men det gør den ikke god.


Gravatar #71836 - CBM
17. feb. 2019 18:41
It is a disaster for America... and therefore indeed, the world. God shave the Trump.

Gravatar #71837 - brostenen
17. feb. 2019 22:15
Tjaa...
Nu må vi se hvor mange penge han ønsker at bruge. For at han skal få adgang, har han faktisk hele to muligheder. Ja han kan erklære som hans humør nu svinger. Men... Hvis han ønsker at benytte ad den normale vej, skal han igennem kongressen. Han skal forklare i detaljer, hvor mange penge han ønsker at bruge og han skal forklare detaljeret hvor mange til hvilke specifikke ting. Han kan også sætte millitæret ind, til at bygge en mur. Begge instanser har fuldt ud magt til at afvise.

Der er intet Trump kan gøre, hvis han får et nej. Han er ikke konge og sådan fungerer det amerikanske system. En vinkel til diskutionen, som jeg ikke har set i dansk presse. I det hele taget er de lidt sløje med at servere nyheder om den orange burgerspisende dovnerik.
Gravatar #71838 - brostenen
17. feb. 2019 22:18
CBM (71836) skrev:
It is a disaster for America... and therefore indeed, the world. God shave the Trump.



Tjaa.... Massemord er der jo ugentligt. Men det er "naturligvis" ikke en national katastrofe. NRA har så fucking pisse meget magt der ovre.
Gravatar #71839 - arne_v
18. feb. 2019 03:08
#71837

Der gættes på at Trump med udgangspunkt i national emergency vil forsøge at allokere 600 M$ beslaglagte narko-penge og 2.5 + 3.5 B$ fra forsvarsbudgettet uden kongres-bevilling.

Kilde:

https://www.cnn.com/2019/02/14/politics/donald-tru...

Gravatar #71840 - CBM
18. feb. 2019 04:28
brostenen (71838) skrev:
CBM (71836) skrev:
It is a disaster for America... and therefore indeed, the world. God shave the Trump.



Tjaa.... Massemord er der jo ugentligt. Men det er "naturligvis" ikke en national katastrofe. NRA har så fucking pisse meget magt der ovre.

Ja, de er skøre de Amerikanere
Gravatar #71841 - CBM
18. feb. 2019 05:40
...der spekulerer på om folk har set orville serien og hvad folks mening om serien er

...der syntes at robotten i serien er ret usselt lavet ala et barn i en hjemmebygget halloween dragt
Gravatar #71842 - dub
18. feb. 2019 06:45
#41 det er den bedste Star Trek serie der er for tiden. Og Isaac er ikke værre en de frygtelige klingons i Discovery.
Gravatar #71843 - CBM
18. feb. 2019 08:55
dub (71842) skrev:
#41 det er den bedste Star Trek serie der er for tiden. Og Isaac er ikke værre en de frygtelige klingons i Discovery.

Ok, ja de klingons der er med i discovery er ekstremt kiksede... Både i opførsel og udseende

Hvad har de dog tænkt da de ændrede klingons fra stolte krigere til latterlige klovne?

Selv section 31 er til grin i discovery

Det er som om de er blevet til startreks svar på jarjar binks bare kun med det tragiske og uden komikken
Gravatar #71844 - CBM
18. feb. 2019 17:04
...der har koblet en vcr til den ene gamer pc via USB video in

...der nu kan se vhs film på den ene pc - og resten af huset via chromecasts :)

Gravatar #71845 - brostenen
18. feb. 2019 17:37
arne_v (71839) skrev:
#71837

Der gættes på at Trump med udgangspunkt i national emergency vil forsøge at allokere 600 M$ beslaglagte narko-penge og 2.5 + 3.5 B$ fra forsvarsbudgettet uden kongres-bevilling.

Kilde:

https://www.cnn.com/2019/02/14/politics/donald-tru...



Han skal stadig spørge om lov, og forklare i dybden hvad for penge og forklare i dybden hvad han specifikt skal bruge dem til. Kongressen skal godkende.
Gravatar #71846 - arne_v
18. feb. 2019 18:22
#71845

Hvis det var tilfældet så var det en aldeles ligegyldig ting, da huset ikke vil godkende bevilling til mur.

Men det er ikke tilfældet.

Præsidenten skal fortælle kongressen hvad han gør og hvad det koster.

Kongressen skal ikke godkende.

Kongressen har mulighed for at annulere katastrofe erklæringen og alle de afledte beslutninger.

Og det gør en stor forskel.

Annulering af katastrofe erklæringen kræver en helt normal vedtagelse d.v.s.:

simpelt flertal i huset + simpelt flertal i senatet (jeg ved ikke om 60% reglen for at bringe noget til afstemning dækker) + præsidentens underskrift

eller:

2/3 flertal i huset + 2/3 flertal i senatet

Gravatar #71847 - arne_v
19. feb. 2019 01:44
#71846

Update.

https://www.cnn.com/2019/02/18/politics/xavier-bec...

Ingen overraskelse i:


It's not just lawsuits that the administration has to face, but also the possibility of a joint resolution put forth by House Democrats to terminate the declaration. The resolution would need to be voted on by the House and then the Senate, before heading to the President's desk.
On Sunday, White House adviser Stephen Miller indicated that Trump would cast the first veto of his presidency if lawmakers tried to terminate the declaration.


Men:


Sixteen states on Monday evening filed a lawsuit challenging President Donald Trump's national emergency declaration.
The group of states, led by California Attorney General Xavier Becerra, filed the lawsuit in the US District Court for the Northern District of California.
...
The attorneys general from Colorado, Connecticut, Delaware, Hawaii, Illinois, Maine, Maryland, Michigan, Minnesota, Nevada, New Jersey, New Mexico, New York, Oregon and Virginia joined California in the lawsuit.



At the core of each lawsuit is the argument that Trump is circumventing Congress to fund the wall along the US-Mexico border by declaring an emergency.
"The Constitution assigns Congress the power of the purse, and no prior president has ever tried to use emergency powers to fund a chosen project -- particularly a permanent, large-scale domestic project such as this -- against congressional will. This is obviously improper," said Dror Ladin, staff attorney with the ACLU's National Security Project.
...
The President has wide discretion over what constitutes a national emergency. As a result, legal experts argue that fighting the declaration on the basis of the emergency itself will likely be difficult. The other question is whether the statute Trump has invoked -- which in this case, requires the use of the armed forces -- can be used to fund the wall.


Gravatar #71848 - CBM
19. feb. 2019 09:44
...der overvejer at lave det såkaldte "snowblind" hack på den primære gamer PC vha en gl. LCD monitor (IntelHD #1)

...der overvejer at kombinere "snowblind" hacket med et lille front monteret LCD display (IntelHD #2)

...der overvejer at placere en gl LCD trykfølsom monitor i en udtræks skuffe under bordet (GTX1080#4)

...der overvejer at have disse 3 yderligere monitors koblet til den primære gamer PC så den når op på i alt 6 skærme (1-3 er de 3 60Hz 1080p skærme)

...der spekulerer på om windows ville kunne fungere med mere end EN touchskærm?

...der har læst dette...
https://support.ctouch.eu/hc/en-us/articles/115003...

så svaret er vist ja
Gravatar #71849 - Ronson ⅍
19. feb. 2019 15:48
...der overvejer at lave en tråd til påstande der ikke kræver dokumentation

Så som at mikrobiler har ødelagt alt resterende trafikflow.
Gravatar #71850 - Ronson ⅍
19. feb. 2019 16:26
...der fandt et fremragende eksempel på at USA har for meget politi og/eller de har for lidt at lave
https://www.liveleak.com/view?t=9Ldue_1550534027

Kan tælle i hvert fald 20 køretøjer der jagter triller efter en stjålet bil fra brandvæsenet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login