mboost-dp1

Jeg er ham...


Gå til bund
Gravatar #71401 - CBM
7. nov. 2018 11:01
#1400: enig... da min dreng gik i børnehave, var det en kina bog som var kontaktbog... DET virkede
Gravatar #71402 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. nov. 2018 11:32
#71401

Hvorfor hedder det egentligt en kina bog o_O
Gravatar #71403 - CBM
7. nov. 2018 12:45
PHP-Ekspert Thoroughbreed (71402) skrev:
#71401

Hvorfor hedder det egentligt en kina bog o_O

det er et godt spørgsmål :) aner det ikke
Gravatar #71404 - Claus Jørgensen
7. nov. 2018 14:48
Det skal da heller ikke være forældrenes opgave at logge ind, og checke hvad ungerne har for af lektier.
Der er et værktøj som man kan vælge at bruge eller lade være. Men der er børn som bliver dygtigere af at deres forældre hjælper dem til at blive dygtigere og opnå bedre disciplin, og dermed løfte samfundet som helhed.
Gravatar #71405 - brostenen
7. nov. 2018 16:33
Claus Jørgensen (71404) skrev:
Det skal da heller ikke være forældrenes opgave at logge ind, og checke hvad ungerne har for af lektier.
Der er et værktøj som man kan vælge at bruge eller lade være. Men der er børn som bliver dygtigere af at deres forældre hjælper dem til at blive dygtigere og opnå bedre disciplin, og dermed løfte samfundet som helhed.


Det er vores undervisnings ministers opfattelse at vi skal gøre. Det var hvad jeg hørte i nyhederne indenfor det sidste halve år. Jeg tror bare at jeg har andre ønsker om hvordan mine børn har en god skolegang. Til hvert møde jeg har været til. Altså skolehjem samtale. Så har jeg spurgt dem om de lærer noget og om de ligger et sted mellem middel og høj. Hvis læren siger at det går dem godt sådan i snit. Så får de at vide at de bare kan undervise som de nu selv syntes er godt. Jeg har ikke interessen i at gå i dybde med hvad der foregår. Men så længe de trives mentalt som første prioritet, og de til og med lærer noget. Så er det sgu helt fjong med mig. Jeg tænker også at det er helt vildt så meget energi der skal bruges, hvis man er curling forældre. Og alt den spildtid på ligegyldigheder til forældremøderne. Jeg gider sgu ikke vente på at de der voksne skal have alt og mindste deltalje gennemanalyseret og diskuteret til døde.

No fucking way. Livet er mere end at analysere og diskutere gardarober og om hvor meget skolen nu skal hjælpe ungerne med at komme i flyverdragten. Tro mig. Jeg har siddet og hørt forældre bruge 30 minutter på den lille ting.
Gravatar #71406 - brostenen
9. nov. 2018 20:09
...der efter en aften med RetroPIE og mine unger, sværger til den controller som hedder "Speedlink Strike NX". Den er så mega awesomme og hvis den kan findes til under 150, er den ALLE pengene værd.
Gravatar #71407 - CBM
9. nov. 2018 20:33
brostenen (71406) skrev:
...der efter en aften med RetroPIE og mine unger, sværger til den controller som hedder "Speedlink Strike NX". Den er så mega awesomme og hvis den kan findes til under 150, er den ALLE pengene værd.

Den ser interessant ud,

Jeg bruger pt snes USB joypads på retroPIE

Og somme tider speedlink competition pro USB joysticks



Gravatar #71408 - brostenen
9. nov. 2018 20:50
#71407
Den er et top produkt, den jeg har fået mig. Jeg så den på tilbud, efter jeg havde set ETA-Prime's youtube review af controlleren. Og så bød jeg ind på den. Fik den til lidt under 100 kroner med forsendelse. Altså totalprisen, og sendt fra England. For tiden kan du finde den til omkring 150 plus forsendelse. ETA-Prime var sgu seriøs, da han sagde at den er et fantastisk produkt. Personligt syntes jeg at den ligger lige en tand bedre i mine hænder end en ægte Playstation controller, og knapperne er af samme høje kvalitet. Dog på nær trigger buttons under shoulder buttons.

Men hvis jeg ikke skal bruge den til andet end Mastersystem, Genesis, NES, Snes, NeoGeo og Ps1 på RetroPIE, så er triggerbuttons ikke det vigtigste. Jeg overlever nok de få Ps1 spil der benytter de to knapper.

Speaking of... Bloody Roar II på Ps1 er mega awesomme. Bedre end Dead or alive som er bedre end nogen af de Tekken der kom på Ps1.
Gravatar #71409 - CBM
10. nov. 2018 08:30
brostenen (71408) skrev:
#71407
Den er et top produkt, den jeg har fået mig. Jeg så den på tilbud, efter jeg havde set ETA-Prime's youtube review af controlleren. Og så bød jeg ind på den. Fik den til lidt under 100 kroner med forsendelse. Altså totalprisen, og sendt fra England. For tiden kan du finde den til omkring 150 plus forsendelse. ETA-Prime var sgu seriøs, da han sagde at den er et fantastisk produkt. Personligt syntes jeg at den ligger lige en tand bedre i mine hænder end en ægte Playstation controller, og knapperne er af samme høje kvalitet. Dog på nær trigger buttons under shoulder buttons.

Men hvis jeg ikke skal bruge den til andet end Mastersystem, Genesis, NES, Snes, NeoGeo og Ps1 på RetroPIE, så er triggerbuttons ikke det vigtigste. Jeg overlever nok de få Ps1 spil der benytter de to knapper.

Speaking of... Bloody Roar II på Ps1 er mega awesomme. Bedre end Dead or alive som er bedre end nogen af de Tekken der kom på Ps1.

Lyder som noget der skal prøves

Et af mine favorit ps1 spil er Urban chaos

Gravatar #71410 - Ronson ⅍
10. nov. 2018 23:49
...der har bestilt et AMD-mini-ITX-setup til VR i stuen

...der stadig ikke helt ved hvad han vælger af dele til sin arbejdspc
Gravatar #71411 - Ronson ⅍
11. nov. 2018 15:47
...der er ved at løbe tør for plads på sin NAS
Gravatar #71412 - CBM
13. nov. 2018 06:59
...der gerne ser at alle de spam indlæg der er kommet kunne blive fjernet igen...

south africa, pills, money spells...

hvilket klientel er det lige den pågældende spammer tror befinder sig på dette forum?
Gravatar #71413 - modgaard
13. nov. 2018 07:28
#71412 De må tro, det er samme klientel, som tidligere har været set som målgruppe for "genuine fake passports" og lignende. Der skal nok blive ryddet op :)
Gravatar #71414 - CBM
13. nov. 2018 09:28
:-)
Gravatar #71415 - Qw_freak
14. nov. 2018 08:06
...Der har en PDF åben i et browser vindue som ikke "kan" gemmes.....

Nogen der ved hvor temp-filen ligger på computeren så jeg selv kan hive den over hvor jeg vil have den?

Bruger Opera Browser.
Gravatar #71416 - Qw_freak
14. nov. 2018 09:41
#15

Nå.. Jeg fandt ud af det.. :)


C:\Users\username\AppData\Local\Opera Software\Opera Stable\Cache
Gravatar #71417 - Ronson ⅍
14. nov. 2018 16:51
...der endelig har fundet den skide akkord i bamses billedbog, det er en Am7/C
Gravatar #71418 - CBM
14. nov. 2018 17:45
Ronson ⅍ (71417) skrev:
...der endelig har fundet den skide akkord i bamses billedbog, det er en Am7/C

Pyha! Nu kan Bamse og kylling endelig sove roligt igen.
Gravatar #71419 - Ronson ⅍
16. nov. 2018 23:33
...der har prøvet en led lenser i davidsen og blev dybt skuffet
Gravatar #71420 - CBM
17. nov. 2018 07:59
...der købte et sæt fjernlygter og holder til dytten i biltema i går

...der snart skal have dytten vinterklar og udstyret med fjernlygter foran (ligesom mine tidligere biler)

Gravatar #71421 - CBM
17. nov. 2018 08:01
...der spekulerer på hvordan alle de bots kan tilgå siden
Gravatar #71422 - CBM
17. nov. 2018 09:17
...der sagde nej til et job ved intel fordi det var i Holland

...der ikke vil til udlandet for at arbejde

Gravatar #71423 - CBM
17. nov. 2018 09:37
...der ikke er tilfreds med den måde som intel har opført sig de sidste mange mange år
Gravatar #71424 - brostenen
17. nov. 2018 13:07
...der har fået en Super nintendo konsol foræret, med to eksemplarer af Super mario all stars og et eksemplar af starwing (europæiske starfox). Ydermere fået tastaturet fra en NCR regnskabscomputer fra 1970'erne.
Gravatar #71425 - CBM
17. nov. 2018 13:20
brostenen (71424) skrev:
Ydermere fået tastaturet fra en NCR regnskabscomputer fra 1970'erne.


Nice...



Gravatar #71426 - brostenen
18. nov. 2018 08:45
...der har set de første youtube videoer, som er kommet, hvor de siger at xbox one bliver "digital only". Og så tænker jeg, hvornår en xbox har haft analog teknologi? Jeg mener... En blueray disc har da aldrig været analog. Men måske de der såkaldte "gamer channels" og en del andre folk, er forvirret omkring analog, digital og download begreberne.
Gravatar #71427 - CBM
18. nov. 2018 09:35
brostenen (71426) skrev:
...der har set de første youtube videoer, som er kommet, hvor de siger at xbox one bliver "digital only". Og så tænker jeg, hvornår en xbox har haft analog teknologi? Jeg mener... En blueray disc har da aldrig været analog. Men måske de der såkaldte "gamer channels" og en del andre folk, er forvirret omkring analog, digital og download begreberne.

Enig.

Men det er en skidt udvikling i min optik

Det vil blive en ringere udgave af steam

I det mindste kan steam spil spilles offline

Jeg er dog gået over til gog da de har spil med stort spænd rent tidsmæssigt

Har fx for nylig anskaffet blakestone, wolfenstein og spear of destiny

Og alle spil fungerer modsat steam

Gravatar #71428 - brostenen
18. nov. 2018 19:47
...der grinte over "organic gin" nede i butikken i dag. Jeg mener. Alt andet gin er jo som bekendt lavet på dyr. Total til grin. Som at sælge hvid sukker, markedsført som 100 procent vegansk.
Gravatar #71429 - arne_v
18. nov. 2018 19:54
#71428

????

Man kan være meget skeptisk overfor om der er reel forskel på gin fra økologisk korn og bær sammenlignet med gin fra almindeligt korn og bær.

Men jeg vil da tro at der er masser af gin lavet af almindeligt korn og bær.
Gravatar #71430 - Ronson ⅍
19. nov. 2018 08:05
...der aldrig har forstået at folk, der ved de skal læses af andre, ikke skriver tal tydeligt
Gravatar #71431 - Qw_freak
19. nov. 2018 09:18
#29

Jeg forestiller mig at et højtspecialiceret laboratorie ville kunne finde ganske små mængder af diverse pesticider/kemikalier som planterne er blevet sprøjtet med.

sandsynligvis i samme omfang som den mængde man indtager ved at tage sig en dyb indånding.............
Gravatar #71432 - brostenen
19. nov. 2018 09:57
#71431
Men den var jo ikke mærket med øko mærket. Så jeg læste det som veganer og ikke øko.
Gravatar #71433 - Qw_freak
19. nov. 2018 12:11
#32

Jeg tror no nærmere Arne V's kommmentar var en afledt bemærkning om at det ej heller giver mening at mærke Gin som økologisk da det er et destilleret produkt.
Gravatar #71434 - arne_v
19. nov. 2018 12:40
#71432

Organic betyder økologisk.
Gravatar #71435 - Claus Jørgensen
19. nov. 2018 15:46
#28

Økologisk Vin har været ret populært blandt hipsterne i længere tid nu. Personligt hader jeg økologisk vin, da det often smager af sure sokker pga. manglende sulfitter.
Gravatar #71436 - arne_v
19. nov. 2018 15:57
#71435

Hvordan ved man hvordan sure sokker smager?

:-) :-) :-)
Gravatar #71437 - brostenen
19. nov. 2018 17:01
#33+34
Men så skal de da også putte et økomærke på, og få det certificeret som værende økologisk. Ellers er det bare salgsgas. Det er det jeg mange gange mistænker industrien for i disse dage. Det er så populært, at de kan spinde guld på et bestemt ord. Hvis det ikke var så populært, havde de heller ikke solgt det.
Gravatar #71438 - Claus Jørgensen
19. nov. 2018 18:27
#36

Prøv at smage direkte på Thai fish sauce :p
Gravatar #71439 - brostenen
19. nov. 2018 23:39
Claus Jørgensen (71438) skrev:
#36

Prøv at smage direkte på Thai fish sauce :p


Fy for satan. Nok lige så slemt som at smage på ren soja sovs eller worchester sauce. Det er godt som ingredientser i mad, men ikke rent.
Gravatar #71440 - Claus Jørgensen
20. nov. 2018 02:51
#39

Ah, jeg elsker Soy Sauce. Det er lidt ekstremt rent, men på ris eller fisk (Sashimi) er det fantastisk.

Tamago gohan er min go-to aftensmad hvis jeg er for doven til at lave andet.
Gravatar #71441 - brostenen
20. nov. 2018 16:34
#40
Jeps... Det skal spises på eller i noget. Men giv mig et glas jalapenos, og jeg kan spise dem som slik. Jeg bliver nærmest helt euforisk når jeg spiser så mange. Hele kroppen og mit sind bliver let og jeg får en stor følelse af glæde. Jeg tror det er de der ting som hjernen udsender. Hvad de hedder kan jeg så selvfølgelig ikke huske nu. Noget med fendriner eller noget. Oh well.... Et halvt glas er nu også godt i en burger, i stedet for syltede agurker. Nammenam.
Gravatar #71442 - CBM
20. nov. 2018 16:48
brostenen (71441) skrev:
#40
Jeps... Det skal spises på eller i noget. Men giv mig et glas jalapenos, og jeg kan spise dem som slik. Jeg bliver nærmest helt euforisk når jeg spiser så mange. Hele kroppen og mit sind bliver let og jeg får en stor følelse af glæde. Jeg tror det er de der ting som hjernen udsender. Hvad de hedder kan jeg så selvfølgelig ikke huske nu. Noget med fendriner eller noget. Oh well.... Et halvt glas er nu også godt i en burger, i stedet for syltede agurker. Nammenam.

Endorfiner vil jeg gætte på :-)
Gravatar #71443 - brostenen
20. nov. 2018 17:27
#42
Exactly... Tak. :-)
Gravatar #71444 - brostenen
21. nov. 2018 00:27
...der har testet den Super Nintendo af, som jeg fik gratis i fredags. Den skulle lige power cycles et par gange, og have edge connector renset på spil og i konsol. Men den virker sgu. Utroligt at den gør efter et par år i en beskidt og skummel kælder.
Gravatar #71445 - CBM
21. nov. 2018 04:14
brostenen (71444) skrev:
...der har testet den Super Nintendo af, som jeg fik gratis i fredags. Den skulle lige power cycles et par gange, og have edge connector renset på spil og i konsol. Men den virker sgu. Utroligt at den gør efter et par år i en beskidt og skummel kælder.

Nice. Det er en af de mere interessante retro konsoller.
Gravatar #71446 - gramps2
21. nov. 2018 10:00
brostenen (71426) skrev:
Jeg mener... En blueray disc har da aldrig været analog.


En Blu-Ray disc er sguda analog.

Indholdet er til gengæld digitalt.
Gravatar #71447 - brostenen
21. nov. 2018 10:32
gramps2 (71446) skrev:
brostenen (71426) skrev:
Jeg mener... En blueray disc har da aldrig været analog.


En Blu-Ray disc er sguda analog.

Indholdet er til gengæld digitalt.


Det er digitalt. En vinyl plade er analog og et kasettebånd eller spolebånd er analog. Hvis en bluray skulle være analog, så er en cd vel også og så måtte man gerne kopiere fra cd til cd i gamle dage, den gang analog til analog eller digital til analog var tilladt ifølge kopibeskyttelses loven.

Nej du. Blueray er digital.
Gravatar #71448 - gramps2
21. nov. 2018 10:50
Nej. En Blu-Ray er analog. Men den opbevarer digitale medier.

Ellers vil jeg gerne høre dig forklare hvordan man brugte kasettebånd til at gemme data på. Eller hvordan man bruger tape storage til dataopbevaring.

At et medie er analogt betyder ikke at indholdet ikke kan være digitalt.
Gravatar #71449 - CBM
21. nov. 2018 10:52
gramps2 (71448) skrev:
Nej. En Blu-Ray er analog. Men den opbevarer digitale medier.

Ellers vil jeg gerne høre dig forklare hvordan man brugte kasettebånd til at gemme data på. Eller hvordan man bruger tape storage til dataopbevaring.

At et medie er analogt betyder ikke at indholdet ikke kan være digitalt.

det er den vel i kraft af at den gemmer ved at der brændes små huller i et plast materiale... meeenn... der kan kun gemmes digitalt data på den

et bånd, det gemmer med magnetisme og kan gemme både lyd og data
Gravatar #71450 - Qw_freak
21. nov. 2018 18:29
Bluray gemmer informationer digitalt i form at IO = Digitalt
CD gemmer informationer digitalt i form at IO = Digitalt
Magnetbånd gemmer information i niveauer i form af magnetiske niveuaer = Analog
LP/plader gemmer information i form af mekaniske niveauer = Analog

Der hvor analoge medier benyttes digitalt, som fx bånd, der anvender man specifikke niveauer til at afgøre om det er 1 eller 0, hvilket også kan lade sig gøre med LP/plader. Man udnytter bare ikke de niveauer der er imellem høj og lav.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login