mboost-dp1

Jeg er ham...


Gå til bund
Gravatar #69951 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
7. jul. 2017 03:18
Ronson ⅍ (69950) skrev:
...der netop har kodet sit soltidsprojekt færdig på en arduino pro mini-klon
...der har smidt alle tiderne ind i et array, ikke noget fancy udregning (af andet end 'day of year' som array-index)
...der efter lidt optimering endte med godt 100 bytes fri SRAM
...der venter på relæer

Mit problem er med en lille irriterende 16x2 LCD
Når jeg kører diverse test sketches virker alt som det skal, men når jeg vil bruge den som display sammen med mit Ethernet shield så fucker det hele af helvedes til og programmet fryser/viser noget forkert 90% af tiden >_<
Det værste er, at hvis jeg kører mit sketch med LCD-delen kommenteret ud, og bruger Serial.print() i stedet, så virker det o_O
Gravatar #69952 - Ronson ⅍
7. jul. 2017 04:38
Hvis jeg kom ned på for lidt fri SRAM så fuckede Serial.print også op og skrev mærkelige ting
Gravatar #69953 - Claus Jørgensen
7. jul. 2017 11:37
... der har pakket alt ned, og er færdig med at gøre rent.
... der nu vil drikke vin og nyde den sidste dag i Sverige
Gravatar #69954 - brostenen
7. jul. 2017 22:52
...der lige har fundet ud af, at den gang i 1995 hvor jeg var i gang med den såkaldte datamekaniker uddannelse. Skulle vi træne basal programmering ved hjælp af en træningscomputer fra 1976 (den der hed KIM-1). Nu sidder jeg og tænker, at teknisk skole var noget lort den gang. Det er blevet bedre, men helt godt er det stadig ikke.

Men helt ærligt... Den største it uddannelse på teknisk skole, der benyttede 19 år gammel teknologi som undervisningsmateriale.
Gravatar #69955 - Claus Jørgensen
8. jul. 2017 05:47
... der drikker en sidste øl i luthavnen (Arlanda)
Gravatar #69956 - arne_v
8. jul. 2017 15:51
Claus Jørgensen (69953) skrev:
der har pakket alt ned


hvilket er hvorfor det havde været nemmere hvis du havde bedt om og accepteret et tilbud med en rar relo package.
Gravatar #69957 - mvoigt27
8. jul. 2017 19:19
CBM (69937) skrev:
@TB: jeg er ikke engang 40 og har allerede en masse fysiske skavanker... Tør ikke tænke på hvordan jeg har det som 70 årig

Er sgu lige lidt interreseret, er 36 men er nok i bedre fysisk form, end tidligere, tag en kig på tour der france..... (uden doping) der topper de sgu først efter 30.....

Og nej træner ikke overhovedet..... laver bare have arbejde og cykler en del...
Gravatar #69958 - holmen
9. jul. 2017 03:54
... der ser "De danske skove" på DR1:
Fakta/videnskab/natur I dette program besøger vi den sagnomspundne Klinteskov på Møn, hvor vi bl.a. møder den virkelige Klintekonges efterkommer og hører om sagnkongen. Vi ser på orkideer og gamle bøge og kigger indenfor i Danmarks mindste slot. Tilrettelæggelse: Helge Qvistorff og Svend Ovesen. Produceret af Dafolo TV-Video for DR TV Sendt første gang 24.09.92 Features: TTV, (G)
Gravatar #69959 - Claus Jørgensen
9. jul. 2017 22:13
arne_v (69956) skrev:
Claus Jørgensen (69953) skrev:
der har pakket alt ned


hvilket er hvorfor det havde været nemmere hvis du havde bedt om og accepteret et tilbud med en rar relo package.
16000 kr. for reloc, 4000 kr. for at pakke og sende det selv.

Jeg kan godt lave lidt manuelt arbejde for 12k.
Gravatar #69960 - arne_v
9. jul. 2017 22:22
#69959

Tilbud fra MS ...

:-)
Gravatar #69961 - CBM
10. jul. 2017 04:57
mvoigt27 (69957) skrev:
CBM (69937) skrev:
@TB: jeg er ikke engang 40 og har allerede en masse fysiske skavanker... Tør ikke tænke på hvordan jeg har det som 70 årig

Er sgu lige lidt interreseret, er 36 men er nok i bedre fysisk form, end tidligere, tag en kig på tour der france..... (uden doping) der topper de sgu først efter 30.....

Og nej træner ikke overhovedet..... laver bare have arbejde og cykler en del...


Jeg nægter at tro at der findes top ti tour de France (eller tour de EPO som jeg kalder det nu) ryttere som ikke er dopet. Kan være de kan snyde diverse tests men det er ikke det samme som at de er stoffrie.

Jeg er blevet skuffet for tit af det løb

Men hatten af for at du har et godt helbred :-)


Gravatar #69962 - Qw_freak
10. jul. 2017 07:13
CBM (69961) skrev:

Jeg nægter at tro at der findes top ti tour de France (eller tour de EPO som jeg kalder det nu) ryttere som ikke er dopet.

De gør vel bare som moderne bodybuildere, doper lang tid før konkurrencer og holder ved lige ind til konkurrencen hvor de bliver testet... :)
Gravatar #69963 - Qw_freak
10. jul. 2017 07:26
Der har aktiveret adblocker igen, siden kører simplthen a H¤%&#!" til med reklamer lige nu...

Ellers en af de få sider hvor jeg har haft adblocker deaktiveret....
Gravatar #69964 - zymes
10. jul. 2017 07:47
Gravatar #69965 - CBM
10. jul. 2017 07:54
Qw_freak (69962) skrev:
CBM (69961) skrev:

Jeg nægter at tro at der findes top ti tour de France (eller tour de EPO som jeg kalder det nu) ryttere som ikke er dopet.

De gør vel bare som moderne bodybuildere, doper lang tid før konkurrencer og holder ved lige ind til konkurrencen hvor de bliver testet... :)

det skulle ikke undre mig, men de bliver jo alligevel snupper i 9 af 10 tilfælde... det plejer at gå nogenlunde sådan her:

1) en rytter doper sig
2) rytteren kører godt og man hepper på en bestemt rytter
3) rytteren vinder touren og gør et KÆMPE cirkus nummer ud af LYVE hurtigere end en hest kan rende, spilelr komedie og lader som om han er involveret i en hel masse anti doping initiativer, er så hellig at han nærmest er en genfædt udgave af jesus osv osv
4) rytteren får frataget titlen pga doping
5) man bliver pissed
6) næste år doper rytteren sig igen, denne gang er det sværere at spore
7) rytteren udsættes for voldsomme doping tests
8) rytteren kører godt og man hepper på en bestemt rytter
9) rytteren vinder touren
10) et par år efter fratages rytteren titlen pga han blev afsløret med doping
11) rytteren fortsætter sin karriere i X antal år, minus de karens perioder han udsættes for de gange han snuppes for doping
12) rytteren går på pension og står senere frem MED EN BOG, KLART! OG indrømmer at han og ALLE hans holdkammerater har DOPET SIG til HVERT FUCKING LØB! Alle hans kammerater udgiver self også bøger! Og at hele anti doping PR faceden de har brugt meget energi på, var LØGN! At de har brugt hver dag i hele deres elendige karriere på at LYVE overfor ALT og ALLE!

Jo tak! Jeg har værete færdig med at interessere mig for cykelløb siden Pantani og Bjarne viste sig at være en flok løgnagtige EPO vrag!

https://duckduckgo.com/?q=pantani+doping+scandal&a...

http://www.espn.com/olympics/cycling/news/story?id...


'Cycling's governing body said even though time limits for
sanctioning Riis have expired, it "urges the former rider to
return his yellow jersey, the symbol of his victory."'

Naturligvis kan der også spekuleres i at købe de bedste EPO lignende stoffer og så vente med at afsløre bedraget til længe efter, som Bjarne gjorde!

Kunne de i det mindste ikke sætte en tidsubegrænset periode og give en hård straf til synderne?

Ønsker ikke at vide om en rytter var dopet og vil da slet ikke købe en bog fra en rytter der har svigtet folks tilled på den måde.

Men smart taktik... først tjen penge som "lovlig" rytter, dernæst som "lovlig" teamchef og senere tjene penge på at afsløre det bedrag man havde som rytter!

Gravatar #69966 - CBM
10. jul. 2017 08:58
...der er glad for at læse flg. nyhed omkring nintendo switch:
https://thenextweb.com/gaming/2017/06/20/the-ninte...
Gravatar #69967 - Claus Jørgensen
10. jul. 2017 20:39
... hvis X1 Carbon pludseligt døde, og ikke ville starte igen
... der har fjernet batteriet, og nu virker maskinen igen
... der har bestilt nyt batteri

Godt at det ikke var en MacBook der var limet sammen...
Gravatar #69968 - Slettet Bruger [1325687806]
10. jul. 2017 20:44
Claus Jørgensen (69967) skrev:
... hvis X1 Carbon pludseligt døde, og ikke ville starte igen
... der har fjernet batteriet, og nu virker maskinen igen
... der har bestilt nyt batteri

Godt at det ikke var en MacBook der var limet sammen...


Hvis det var en Macbook, så var den jo aldrig gået død...
Gravatar #69969 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. jul. 2017 04:34
Claus Jørgensen (69967) skrev:
Godt at det ikke var en MacBook der var limet sammen...


Nu ved jeg ikke med de helt nye modeller, men hvis man fjerner de 10 skruer der sidder i bunden på min, så kan man skifte batteriet (og andet hardware)

IT-ekspert Yvossen (69968) skrev:
Hvis det var en Macbook, så var den jo aldrig gået død...


Vil give dig ret - til dels. Fruen har en MBA fra 2010 og jeg har en MBP fra 2011 - og de fungerer begge to upåklageligt. Hængslerne er ikke slidte, knapperne fungerer perfekt. Sammenlignet med en plastik HP fra samme årgang så klarer æblerne sig faktisk ret godt! Mit batteri i MBP'en er dog ved at være slidt, og for en måneds tid siden valgte fruens at stoppe med at afspille lyd. Dog tror jeg det er et software/firmware problem.

tl;dr

Æblerne holder ufatteligt godt, men det gør en Lenovo i samme prisklasse også ;)
Gravatar #69970 - Slettet Bruger [1325687806]
11. jul. 2017 06:07
PHP-Ekspert Thoroughbreed (69969) skrev:
Vil give dig ret - til dels. Fruen har en MBA fra 2010 og jeg har en MBP fra 2011 - og de fungerer begge to upåklageligt.


Med en sample size på 2 vil jeg ekstrapolere det til at 100% af Macbooks af holder mindst 7 år uden problemer. :-)
Gravatar #69971 - mvoigt27
11. jul. 2017 07:27
IT-ekspert Yvossen (69970) skrev:
PHP-Ekspert Thoroughbreed (69969) skrev:
Vil give dig ret - til dels. Fruen har en MBA fra 2010 og jeg har en MBP fra 2011 - og de fungerer begge to upåklageligt.


Med en sample size på 2 vil jeg ekstrapolere det til at 100% af Macbooks af holder mindst 7 år uden problemer. :-)


Statistik er ligesom en miniskørt, det er rart at se på og giver en en masse gode ideer, men skjuler det der egentlig er væsentligt.....
Gravatar #69972 - CBM
11. jul. 2017 07:38
mvoigt27 (69971) skrev:
IT-ekspert Yvossen (69970) skrev:
PHP-Ekspert Thoroughbreed (69969) skrev:
Vil give dig ret - til dels. Fruen har en MBA fra 2010 og jeg har en MBP fra 2011 - og de fungerer begge to upåklageligt.


Med en sample size på 2 vil jeg ekstrapolere det til at 100% af Macbooks af holder mindst 7 år uden problemer. :-)


Statistik er ligesom en miniskørt, det er rart at se på og giver en en masse gode ideer, men skjuler det der egentlig er væsentligt.....


Hvis jeg skulle vælge, så ville jeg nok mene at et miniskørt er mere interessant og rart at se på end en statistik :-)

Mon ikke også at STATISTISK set, så vil mange af de gode ideer der fremkommer som følge af at man ser på et miniskørt, ikke være så gode når det kommer til stykket, på grund af udefrakommende faktorer, såsom vielsesringe mm ? :-)
Gravatar #69973 - mvoigt27
11. jul. 2017 09:14
CBM (69972) skrev:
mvoigt27 (69971) skrev:
IT-ekspert Yvossen (69970) skrev:
PHP-Ekspert Thoroughbreed (69969) skrev:
Vil give dig ret - til dels. Fruen har en MBA fra 2010 og jeg har en MBP fra 2011 - og de fungerer begge to upåklageligt.


Med en sample size på 2 vil jeg ekstrapolere det til at 100% af Macbooks af holder mindst 7 år uden problemer. :-)


Statistik er ligesom en miniskørt, det er rart at se på og giver en en masse gode ideer, men skjuler det der egentlig er væsentligt.....


Hvis jeg skulle vælge, så ville jeg nok mene at et miniskørt er mere interessant og rart at se på end en statistik :-)

Mon ikke også at STATISTISK set, så vil mange af de gode ideer der fremkommer som følge af at man ser på et miniskørt, ikke være så gode når det kommer til stykket, på grund af udefrakommende faktorer, såsom vielsesringe mm ? :-)


Du skal da osse bare ødelægge alt sjov :) Hvis det var et miniskørt med C64 logo på ville du jo slet ikke kunne styre dit "joystick".......
Gravatar #69974 - Slettet Bruger [1325687806]
11. jul. 2017 10:15
mvoigt27 (69971) skrev:
IT-ekspert Yvossen (69970) skrev:
PHP-Ekspert Thoroughbreed (69969) skrev:
Vil give dig ret - til dels. Fruen har en MBA fra 2010 og jeg har en MBP fra 2011 - og de fungerer begge to upåklageligt.


Med en sample size på 2 vil jeg ekstrapolere det til at 100% af Macbooks af holder mindst 7 år uden problemer. :-)


Statistik er ligesom en miniskørt, det er rart at se på og giver en en masse gode ideer, men skjuler det der egentlig er væsentligt.....


Ja, det kunne være både #67 og #69 var ekstreme edge cases.
Gravatar #69975 - CBM
11. jul. 2017 10:51
mvoigt27 (69973) skrev:

Du skal da osse bare ødelægge alt sjov :) Hvis det var et miniskørt med C64 logo på ville du jo slet ikke kunne styre dit "joystick".......


:-) godt man ikke ser mange miniskørts med c64 logo på, men igen, der kan være eksterne faktorer, uden disse, kunne jeg dog muligvis godt finde på at konsultere manualen via voice interface, angående foretrukket (db9) port til tilkobling af joystick... håber så bare ikke der kører et spil der kræver 2 spillere og dermed 2 joysticks.. for slet ikke at tale om spil der benytter sig af 3 joysticks, jeg foretrækker nemlig spil der kun bruger et enkelt joystick... på den anden side er der altid den risiko at det viser sig at være software der kræver mus og måske endda slet ikke understøtter joysticks... visse spil vil måske kræve der blev skiftet port undervejs og andre spil ville måske foretrække et netværks setup hvor joysticket flyttes imellem to systemer ... så er der også de spil der kører et netværks setup hvor hver system har sit eget joystick tilkoblet og eventuelt mus :-)

#74: ja #69 er en edge case :-)

pyha...
Gravatar #69976 - Ronson ⅍
11. jul. 2017 11:35
...der har glemt breadboard hjemme
Gravatar #69977 - brostenen
11. jul. 2017 13:22
Mini skørt eller ej... Hvis hun er kronraget, med et æble tatoveret i nakken, fanger det nok flere menneskers opmærksomhed.
Gravatar #69978 - CBM
11. jul. 2017 17:49
brostenen (69977) skrev:
Mini skørt eller ej... Hvis hun er kronraget, med et æble tatoveret i nakken, fanger det nok flere menneskers opmærksomhed.

Skulle ikke undre mig hvis der er kvinder som er kronraget og har en "æble tattoo" i nakken
Gravatar #69979 - Qw_freak
12. jul. 2017 05:49
CBM (69978) skrev:
Skulle ikke undre mig hvis der er kvinder som er kronraget og har en "æble tattoo" i nakken

Sidst jeg var i byen mødte jeg to piger der var kronragede og de var så blæste begge to så det kunne sagtens være deres næste Antiestablisament/Profeministiske "statement"....

Holy crap man forstår hvorfor voksne mennesker ikke tager folk under 30 alt for alvorlige når det kommer til politik.....
Gravatar #69980 - CBM
12. jul. 2017 06:16
Qw_freak (69979) skrev:
CBM (69978) skrev:
Skulle ikke undre mig hvis der er kvinder som er kronraget og har en "æble tattoo" i nakken

Sidst jeg var i byen mødte jeg to piger der var kronragede og de var så blæste begge to så det kunne sagtens være deres næste Antiestablisament/Profeministiske "statement"....

Holy crap man forstår hvorfor voksne mennesker ikke tager folk under 30 alt for alvorlige når det kommer til politik.....

LOL.. måske man skulle have en regel... kun personer mellem 30 og 50 kan stemme og på anden vis være aktiv i politik, udover et ufravigeligt krav om at skulle have en uddannelse indenfor et bestemt felt såfremt man ønsker at være minister indenfor det felt eller område.

For eksempel tænker jeg det kunne være gavnligt for en sundhedsminister at have en baggrund som social og sundhedshjælper eller sygeplejerske

Ligesom det kunne være gavnligt at en forsknings minister har en PHD indenfor et felt der ikke har med økonomi og politik at gøre, gerne et felt indenfor den teknisk-naturvidenskabelige verden

Sådan er der flere eksempler på politikere der trænger til en form for ballast eller basal teoretisk fundament indenfor deres ministeriums felt

det er nødvendigt, når de nu så konsekvent ignorerer eksperter indenfor diverse områder og bare indfører den ene "hoved under armen, lalala... jeg er en stor blå ninja flodhest" lov efter den anden...

@æble tattoo...

skulle ikke undre mig at de fik en sådan og at det pludselig blev mode... Linse Kessler er vel som tidligere straffet kendis, et forbillede for mange "girl power" kvinder?

Ligesom SIDNEY LEE og AMALIE sikkert også er et forbilleder for nogen...

En rystende verden vi lever i, efter min mening :-)
Gravatar #69981 - Qw_freak
12. jul. 2017 07:14
#69980

Enig...

Vi lever lige nu i noget der ligner pøbelvælde, bare en politiker siger noget som flertallet kan lide uanset hvor faktuelt ukkorekt det er, så får han muligheden for at trække hele landet med i den retning, og hans gode kammerat som er mere eller mindre udannet eller erfaren skal være minister.
Gravatar #69982 - Ronson ⅍
12. jul. 2017 07:28
Ja - og beatles one direction og deres lange hår og pigtrådsmusik popmusik er ved at ødelægge verden, hva'?

Nej hvis der er noget galt i denne verden så er det når harald nyborg sælger sådan noget
http://i.imgur.com/SLbBGS2.jpg
Gravatar #69983 - CBM
12. jul. 2017 07:48
#69981:

desværre ja.... men det virker også til at mange politikere har en bevist eller ubevist skjult totalitær agenda,

folket hypes op til at være bange for terror, børnelokkere osv og med den hype er mange love der er dybt krænkende for alle borgere blevet haste vedtaget før nogen begyndte at stille for mange spørgsmål.

Jeg undrer mig over hvor etisk forsvarlige er fx de terror pakker vi allerede har, når man ser bort fra det urealistiske hysteri som politikerne har manet frem?

Skulle man tro politikernes hysteri, så er hver anden borger en sex forbryder og resten er under mistanke for at være terrorister!

@ronson:

ingen tvinges til at handle med harald hårfager :-)
men vi er alle underlagt pøblens luner!

Gravatar #69984 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
12. jul. 2017 09:42
#80 #81

Nu hedder det jo et "folketing" - et stigende problem er imho at langt størstedelen af politikerne er akademikere.

Bevares, man kan ikke sætte en kartoffelbonde til at være IT ansvarlig i folketinget, det kræver som I skriver lidt baggrundsviden.

Men, det hjælper heller ikke særligt meget at der sidder en flok akademikere som aldrig har haft et "rigtigt" job. Folketinget skal jo være et bredt spektre af personligheder, og ikke 49 professorer og 1 elektriker
Gravatar #69985 - CBM
12. jul. 2017 09:55
@TB: enig. Der skal kobles med reel job erfaring.

Og kan og vil ikke blankt afvise at der kan være plads til ikke-akademikere i Folketinget og på minister taburetterne .. Sålænge deres baggrund og / eller evner ikke hindrer dem i deres arbejde og forståelse for deres felt... *host* brahmsen *host* stauning *host* kuglestøder * host * pind... M.fl.
Gravatar #69986 - arne_v
12. jul. 2017 16:34
Qw_freak (69979) skrev:
Holy crap man forstår hvorfor voksne mennesker ikke tager folk under 30 alt for alvorlige når det kommer til politik.....


CBM (69980) skrev:
LOL.. måske man skulle have en regel... kun personer mellem 30 og 50 kan stemme og på anden vis være aktiv i politik,


Alder er ingen garanti for fornuft.

:-)

CBM (69980) skrev:
skulle ikke undre mig at de fik en sådan og at det pludselig blev mode... Linse Kessler er vel som tidligere straffet kendis, et forbillede for mange "girl power" kvinder?

Ligesom SIDNEY LEE og AMALIE sikkert også er et forbilleder for nogen...

En rystende verden vi lever i, efter min mening :-)


Ja.

Det er virkeligt meget rystende at der er et hav af TV udsendelser om unge der drikker, opfører sig tåbeligt for åben TV skærm, intrigerer, fester etc., mens der vel praktisk taget ingen TV udsendelser er om unge som kan noget - har startet en virksomhed, er igang med en lovende forskningskarriere etc..

Men lad os lige tage et skridt tilbage og analysere.

TV kanalerne viser de programmer som seerne vil have.

Hvorfor vil de unge se de udsendelser? Og hvem er ansvarlig for disse præferancer?

Det er vel forældrene som i vidt omfang har skabt eller ihvertfald tilladt disse præferancer.

Forældrene på 30-50 år.

:-)

Gravatar #69987 - arne_v
12. jul. 2017 16:41
CBM (69980) skrev:
udover et ufravigeligt krav om at skulle have en uddannelse indenfor et bestemt felt såfremt man ønsker at være minister indenfor det felt eller område.


CBM (69980) skrev:
Sådan er der flere eksempler på politikere der trænger til en form for ballast eller basal teoretisk fundament indenfor deres ministeriums felt


CBM (69980) skrev:
det er nødvendigt, når de nu så konsekvent ignorerer eksperter indenfor diverse områder og bare indfører den ene "hoved under armen, lalala... jeg er en stor blå ninja flodhest" lov efter den anden...


PHP-Ekspert Thoroughbreed (69984) skrev:
#80 #81
Bevares, man kan ikke sætte en kartoffelbonde til at være IT ansvarlig i folketinget, det kræver som I skriver lidt baggrundsviden.


CBM (69985) skrev:
Og kan og vil ikke blankt afvise at der kan være plads til ikke-akademikere i Folketinget og på minister taburetterne .. Sålænge deres baggrund og / eller evner ikke hindrer dem i deres arbejde og forståelse for deres felt...


Jeg er ikke overbevist om at der empirisk er belæg for at ministre med uddannelse indenfor deres områder er bedre end andre.

Og jeg mener ikke at en ministers job bør kræve en uddannelse indenfor området.

En minister skal kende sit område godt, men for decideret fagkundskab bør ministeriets embedsmænd kunne levere den nødvendige ekspertise.

Jeg tror på at en stor portion sund fornuft og en vilje til at lytte bør være tilstrækkeligt og endda at foretrække fremfor en uddannelse indenfor området.
Gravatar #69988 - arne_v
12. jul. 2017 16:47
PHP-Ekspert Thoroughbreed (69984) skrev:
Nu hedder det jo et "folketing" - et stigende problem er imho at langt størstedelen af politikerne er akademikere.


PHP-Ekspert Thoroughbreed (69984) skrev:
Men, det hjælper heller ikke særligt meget at der sidder en flok akademikere som aldrig har haft et "rigtigt" job. Folketinget skal jo være et bredt spektre af personligheder, og ikke 49 professorer og 1 elektriker


CBM (69985) skrev:
@TB: enig. Der skal kobles med reel job erfaring.


Der er jeg helt enig.

Der er flere gode grunde til at foretrække politikere med erfaring udenfor politik fremfor levebrødspolitikere (i den objektive betydning af ordet).

Erfaring udenfor politik vil typisk bidrage til at erhverve den sunde fornuft som tit savnes blandt politikere.

Og muligheden for at kunne tjene det daglige brød hvis man skulel ryge ud af politik vil animere til at træffe de rigtige beslutninger for landet fremfor det beslutninger som maksimerer sandsynligheden for genvalg (levebrødspolitiker i den negative betydning af ordet).
Gravatar #69989 - arne_v
12. jul. 2017 17:16
Qw_freak (69981) skrev:
Vi lever lige nu i noget der ligner pøbelvælde, bare en politiker siger noget som flertallet kan lide uanset hvor faktuelt ukkorekt det er, så får han muligheden for at trække hele landet med i den retning,


At politikerne gennemfører noget som matcher flertallets holdning kaldes normalt for demokrati.

:-)

Så det er der i sig selv ikke noget galt ved - efter min mening.

Problemet er når konsekvenserne ikke står helt klart p.g.a. manglende information og/eller hastværk.

Så vedtager man noget som lød som en god ide, men som viste sig at have utilsigtede og uhensigtsmæssige sideeffekter.

Det klassiske område for dette er vel udlændingepolitikken, hvor et folkeligt ønske om begrænsninger i antal tilkomne fra mellemøsten og afrika på mystisk vis altid ender med lovgivning som gør at en lovlydig kinser med en PhD skal udvises mens en dybt kriminel fra mellemøsten ikke bliver udvist.
Gravatar #69990 - CBM
12. jul. 2017 17:28
@arne:pyha
Gravatar #69991 - CBM
12. jul. 2017 17:31
@arne:pyha.. Mange argumenter...

"Alder er ingen garanti for fornuft."

Snedig kommentar :-)

Det er sandt at folk kan have stor forskel i deres fornuftsniveau.

Og er da også selv i bedste fald gennemsnitlig i den forbindelse ... Men så er det godt man kan søge hjælp på newz :-)

Men jeg vil postulere at generelt set så vil en persons fornuftsniveau stige med alderen
Gravatar #69992 - arne_v
12. jul. 2017 17:42
#69991

Der er heldigvis mange som bliver mere fornuftige med alderen. Noget livserfaring (arbejdsmarkedet, familieliv etc.) får ofte høvlet nogle af de værste knaster af.

Men de fleste kender nok nogle undtagelser.
Gravatar #69993 - arne_v
12. jul. 2017 17:47
#69992

Jeg vil tilføje at jeg tror at jeg tror at en passende portion modgang er vigtig for livserfaring => fornuft udviklingen. Udelukkende medgang er ikke godt (det er udelukkende modgang heller ikke).
Gravatar #69994 - CBM
13. jul. 2017 04:42
@arne: jeg har haft udelukkende modgang fra day one så vil erklære mig enig med dig. Jeg har et ekstremt højt antal mentale ar.
Gravatar #69995 - CBM
13. jul. 2017 05:11
mvoigt27 (69973) skrev:
Hvis det var et miniskørt med C64 logo på ville du jo slet ikke kunne styre dit "joystick".......

Når jeg bliver præsident for Danmark, så vil jeg pålægge min retro minister at indføre nationale helligdage for produktionen af de første modeller af visse retro maskiner som c64. På c64 helligdagen vil det blive pålagt alle kvinder der opfylder visse estetiske krav at bære et lille miniskørt med c64 logo :-) og alle der ikke opfylder de estetiske krav er ikke tilladt at bære miniskørts den dag :-)
Derudover skal der indføres et retro fag i folkeskolen :-)
Gravatar #69996 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. jul. 2017 06:45
#95

Så stemmer jeg på dig! Jeg er præcis lige så gammel som OS/2, og det må vel betyde at der er national helligdag på min fødselsdag, og der bliver holdt kæmpe fest ved 50, 75 osv
Gravatar #69997 - CBM
13. jul. 2017 07:02
@TB: deal! Vi kan sagtens finde ud af at give OS/2 en national helligdag :-)
Gravatar #69998 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. jul. 2017 08:40
CBM (69997) skrev:
@TB: deal! Vi kan sagtens finde ud af at give OS/2 en national helligdag :-)


Apropos retro og OS/2
Har en 27 år gammel bærbar stående på kontoret med OS/2 - den virker upåklageligt endnu, omend batteriet er lidt slidt.
Gravatar #69999 - CBM
13. jul. 2017 09:52
TB: nice. Mon ikke den også er nogenlunde sikret imod virus, adware, malware ransomware og andet crapware med OS/2?
Gravatar #70000 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
13. jul. 2017 10:27
CBM (69999) skrev:
TB: nice. Mon ikke den også er nogenlunde sikret imod virus, adware, malware ransomware og andet crapware med OS/2?


http://virus.wikidot.com/arelocs
Der findes åbenbart et par stykker. Men om de så er i omløb endnu, det aner jeg ikke.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login