mboost-dp1

Jeg er ham...


Gå til bund
Gravatar #68901 - brostenen
4. dec. 2016 15:17
modgaard (68897) skrev:
brostenen (68896) skrev:
...der undrer sig over at textboksen ikke bliver nulstillet, når man skal redigere eller skrive en ny besked. Mega belastende.

Slette indlæge kan man heller ikke. Damn.


Det er på to-do listen.


Er det ASP.NET med C#? Så kan det jo laves i code behind?
Jeg har også undersøgt det med henblik på PHP, og det kan man også der, selv om jeg fatter hat af PHP :-D
Gravatar #68902 - CBM
5. dec. 2016 06:59
@brostenen: jeps. Nej har ikke fået oprettet en hjemmeside endnu :-)

Ja, jeg er heller ikke fan af FB.

Jeg tænker at vi kan mødes på banegården på et tidspunkt/en eller anden dag som vi plejer.

C116'eren hygger sig i min commodore afdeling sammen med en masse udgaver af c64, et par amigaer, en vic 20 og en c16.

Jeg skal også ha de gamle pc maskiner derud en dag.

Min Athlon med win XP får mit catweasel kort sammen med et par floppy drev.

Nu har jeg jo mit kryoflux hjemme i stedet for.

Nb. Jeg er også mere til ASP.net/C# end PHP.


Gravatar #68903 - brostenen
5. dec. 2016 11:48
CBM
Nice... Bare det ikke er en onsdag, så kan vi nemt mødes op på banegården. :-) Bare nævn en dag, og så er den 95% sikker.

Simpelthen fantastisk at du har sådan en samling af gamle Commodore maskiner, det bringer altid minderne frem, når man er foran sådan en. Men for min pengepung, er de simpelthen blevet for dyre.

Har det lidt som med GUS/Voodoo5 kort. Det burde ikke koste mere end 500 kroner eller deromkring. Bund og grund er det jo ikke andet end ragelse, hvis man holder det op mod noget konstruktivt arbejde på computer. For mig handler det ikke om at det skal være dyrt, men om glæden ved at holde det i live og rode med det. Shure man kan spille, men det er ikke lige første prioritet. Lidt som en veteran bil. Den er dejlig at få en tur i, men kernen i at eje sådan en, er nu at få den fikset og shinet op.
Derfor jeg også er glad for at jeg kan lodde. Tænk hvis jeg ikke kunne have skiftet kondensatorer. Så var halvdelen af min samling på lossepladsen. Hehe.

Jeg vil ikke sige at jeg hader eller syntes mindre godt om PHP. Jeg har kun lært ASP.NET, på grund af webintegrator uddannelsen. Men da vi ikke blev undervist i PHP men kun i ASP.NET med C#, så kender jeg ikke den grundlæggende struktur i PHP. Og da det ser så meget anderledes ud end ASP.NET, så er det utrolig forvirrende for mig at læse PHP kode. Men jeg er sikker på at ASP.NET er langt bedre, hvad sikkerhed angår. Hvis man følger foreskrifterne med dynamisk side, bygget op med DAL og BLL samt kobler en rigtig SQL server op på det. Men PHP er billigere at have kørende, sådan groft set, men stadig. At de store firmaer (maersk, danske bank og lignende) benytter ASP.NET, siger mig nu et eller andet om PHP sikkerhed. Hvis man jo er en rigtig "nazi" hvad sådan noget angår.
Gravatar #68904 - arne_v
5. dec. 2016 13:24
#68902 #68903

Der er ikke noget til hinder for at lave PHP med opdeling i lag eller sikker PHP.

Men PHP er helt klart mere bazaar end katedral. Hvis man ikke vælger et specifikt framework ovenpå PHP men starter fra scratch så er der mange steder at vælge forkert.

Og så har PHP et stort problem: det er alt for nemt - enhver kan gå igang med det. Og det er ikke godt for PHP's omdømme - enhver går nemlig i gang med det uanset hvor dårlige forudsætninger og hvor dårlig forståelse de har.
Gravatar #68905 - Ronson ⅍
5. dec. 2016 14:05
...der havde glemt hvor langsomme komplett er

Bestilte en CPU onsdag, postnord har stadig ikke fået pakken. Og ja, den har været på lager hele tiden.


...der venter på 1 pakke fra postnord, 1 fra DHL og 3 fra DAO.
Gravatar #68906 - CBM
5. dec. 2016 15:17
@brostenen: ok :-) jeg har lidt samme syn på det langt hen af vejen.

Dog er min A1200 lidt customized med moderne stumper fx mulighed for at bruge USB keyboard, mus og joysticks samt floppy emulator og dvd drev.

Havde jeg haft en masse veteran biler så ville jeg også have puttet en moderne radio i en af dem. Men kun i en af dem.

...der spekulerer på hvor mange der bruger mere end en android mobil dagligt?

Gravatar #68907 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
5. dec. 2016 17:29
... der synes det er synd når tråden bliver til en privat samtale
Gravatar #68908 - brostenen
5. dec. 2016 18:28
...der siger sorry. Tager den i privatbesked, men det er jo nemt at blive revet med eller indlade sig.
Gravatar #68909 - brostenen
5. dec. 2016 18:47
...der undres over at besked systemet ikke fungerer.

...der har fået besked om at Dreamblaster S1 wavetable daughterboardet bliver forsinket, grundet manglende loddepasta til maskinlodning. Så jeg får en som er håndloddet og fejlchecket i hånden. Fedt, når der kun bliver lavet 110 stk. nogensinde. (makes shit even more cool)
Gravatar #68910 - Ronson ⅍
6. dec. 2016 06:59
...der nu ikke har modtaget 3 ebay-ting inden for den angivne tidsfrist.
...der ellers aldrig har haft de store problemer med pakker fra østen.
...der ikke ved om forsinkelsen sker i kina eller dk
...der ikke håber man kan blive flagget som mister-sjovt-nok-alle-sine-pakker-bruger på ebay
...der også har bestilt 2 ting på aliexpress i midten af oktober der heller ikke er nået frem endnu
Gravatar #68911 - modgaard
6. dec. 2016 07:07
#68909 fortæl endelig hvor/hvad der går galt i systemet. Så ser vi på det.
Gravatar #68912 - CBM
6. dec. 2016 07:18
...som alligevel glæder sig til sin BlackBerry priv og dens fysiske keyboard

...der har læst interessante reviews


...der vil installere smart launcher pro som det første (bruger den på alle mine android enheder da den giver et letvægts og ensarted android interface imo)

...der dog er lidt skuffet over at der ikke er stereo højtalere i bunden af priv

...der er skuffet over at batteriet er indbygget i bb priv

...der håber at også den europæiske udgave har eller får en android 6 opdatering

...der nok ikke vil bruge bb hub pga den muligvis ikke understøtter pop3?

...der vil nyde bb dtek softwaren

...der vil nyde dens keyboard og muligheden for at placere cursoren i den tekst man skriver og mulighederne for at bruge tastaturet som TouchPad

...der er blevet desperat efter et indbygget fysisk tastatur da BT keyboards ikke er helt lige så lækre som et integreret tastatur

...hvis fingre længtes efter et RIGTIGT tastatur i stedet for swype og alle de andre virtuelle keyboards


...der nok skal forvente at bb priv er den sidste moderne telefon (den er cirka på linie med s6 edge) med fysisk tastatur, ligesom note 4 er den sidste Samsung note med udskifteligt batteri plus mulighed for ekstern sd kort

Gravatar #68913 - Ronson ⅍
6. dec. 2016 13:50
...der erfarer man ikke længere må skrive tosse på nazionen!
Gravatar #68914 - CBM
6. dec. 2016 14:25
...der tænker at Ronson burde dele links til morsomme tråde på nationen :-)
Gravatar #68915 - brostenen
6. dec. 2016 15:04
...der også mangler at modtage fra både aliexpress og eBay. Sjovt nok kinamaden der også er købt ved, igennem disse steder.

...der altid får spørgsmålet "vil de have pengene tilbage" i løbet af 20 sekunder efter der er klaget.

...der tænker at det er deres måde at tjene ekstra penge på, nemlig at "låne" andre folks penge på denne måde, og så skumme renterne ned i egen lomme.
Gravatar #68916 - brostenen
6. dec. 2016 15:07
modgaard (68911) skrev:
#68909 fortæl endelig hvor/hvad der går galt i systemet. Så ser vi på det.


Når jeg klikker på brugernavnet og herefter klikker på "send besked" så melder systemet at henholdvis emnefeltet og modtagerfeltet ikke må være tomme. Sidder og tænker på om den melder Null ved overførsel af string til database? (forudsat at det er en string og ikke anden variable type)

Ved nærmere eftertanke, kunne det også være valideringen af teksboksen der giver knuder. Men højest sandsynligt koden der ikke smider værdien i databasen. Et eller andet sted giver det knuder.
Gravatar #68917 - CBM
6. dec. 2016 15:52
...der ønsker sig at BlackBerry laver en ny android telefon som har alle features fra sgs note 4 og bb priv (imo de 2 bedste android mobiler noge sinde) plus er vandtæt, har cutting edge specs, ingen bloat, god byggekvalitet og en lav pris :-)

Gravatar #68918 - _tweak
6. dec. 2016 17:14
brostenen (68916) skrev:
Ved nærmere eftertanke, kunne det også være valideringen af teksboksen der giver knuder. Men højest sandsynligt koden der ikke smider værdien i databasen. Et eller andet sted giver det knuder.


Roger roger - fejlen er replikeret så den kan fanges. Du kan omgå den indtil videre ved at gå til "send besked" og søge efter brugernavnet, tilføje personen - den vej rundt virker det.
Gravatar #68919 - Slettet Bruger [1325687806]
6. dec. 2016 22:38
... der pt. opholder sig i et land hvor det med at tage dashcam-kortet ud for at gemme folk der kører uhensigtsmæssigt er en tidskrævende opgave.
... der knapt kan køre 2 km uden at der er sådant et tilfælde.
Gravatar #68920 - brostenen
6. dec. 2016 23:15
...der modtog et VL-Bus controller kort med posten i dag. Jeg mangler kun et VL-Bus 486 bundkort uden PCI slots samt et AT-Kabinet. Så kan jeg bygge endnu en 486dx2 maskine.
Gravatar #68921 - Claus Jørgensen
7. dec. 2016 14:05
... der ligner en hummer efter en dag i solen
Gravatar #68922 - brostenen
8. dec. 2016 21:13
...der lige har set de første billeder af DreamBlaster-S1 "Final Black Edition" og den er møj hamrende lækker at se på. En af dem på billederne er min og jeg kan bare ikke vente til jeg får den med postmand per.

vogons.org/viewtopic.php?f=46&t=51011&p=546606#p546600

Ohhh yeah. :-P
Gravatar #68923 - Claus Jørgensen
9. dec. 2016 03:44
... der er nået frem til Saigon
Gravatar #68924 - Slettet Bruger [1325687806]
9. dec. 2016 14:54
... der ikke længere synes IE er det værste ved web development.
... der er umådeligt træt af de mange skærm størrelser på mobiltelefoner.
... der helt sikkert gør det forkert.
... der aldrig bliver web designer.
Gravatar #68925 - CBM
9. dec. 2016 16:50
...der har opdaget et pakkefirma som er mere håbløse end postnord...UPS....
JESUS KRISTUS!

...der ALDRIG bruger UPS igen...EVER!

...der opdagede at kontant betaling (nøjagtige beløb ned til sidste øre) ved levering skal tages 100% bogstaveligt uanset beløbet..???????

...der opdagede hvor håbløs en placering man kunne have for et pickup point

...der er dybt chokeret over "service" niveauet

...der er dybt chokeret generelt

...der fremover KUN vil bruge GLS!
Gravatar #68926 - Ronson ⅍
9. dec. 2016 17:09
...der konstaterer at Budget og Beauvais bearnaise er ubrugelige

...der fremover KUN vil bruge Knorr!
Gravatar #68927 - CBM
9. dec. 2016 17:21
..der kigger på yvossen og siger responsive web design og griner
Gravatar #68928 - CBM
9. dec. 2016 17:55
...der har en kollega med samme udfordringer mht skærm størrelser og derfor morer sig :-)

...der er glad for at være fri for web design pt

Gravatar #68929 - Slettet Bruger [1325687806]
9. dec. 2016 19:18
CBM (68927) skrev:
..der kigger på yvossen og siger responsive web design og griner


.. der bruger Bootstrap som basis.
.. der har krav fra kunden der ikke kunne håndteres af Bootstrap.
Gravatar #68930 - CBM
9. dec. 2016 20:11
...der har hørt meget godt om bootstrap

...der havde en kollega der var god til bootstrap på et tidspunkt

Gravatar #68931 - brostenen
9. dec. 2016 21:20
...der lige har fået en mail, om at min DreamSynth-S1 er blevet afsendt fra Belgien. Kan ikke vente med at smide den på et Audician32-Plus lydkort.
Gravatar #68932 - CBM
10. dec. 2016 08:19
...der har testet usb joysticks på min rys mk2 adaptor...
Indtil videre success med competition pro usb og et
Noname usb flighstick.

Fedt med moderne joysticks på en gammel Amiga 1200 :-)
Gravatar #68933 - CBM
10. dec. 2016 11:18
...der leder efter et AGA fly sim spil til at teste mit "nye" flightstick på den gamle A1200.

Vil prøve i emu først...

Har prøvet TFX men kan ikke finde udgave som ADF filer...
Har prøvet gunship 2000 men emu kan ikke spille den og bad spillet bad om mere mem uanset hvor meget mem jeg gir den, selvmed 8 MB chip mem

Har ikke fu det andre ADF baserede flight sims der kører på AGA
Gravatar #68934 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. dec. 2016 11:58
... hvis abonnement er udløbet

... der har set fem video-reklamer for suppe og HBO imens jeg skrev denne kommentar

... der ikke kan skrive denne kommentar grundet fuldskærm-popup reklamer på tel - syv - efonen.

... der gav op efter nummer otte og skrev den i noter i stedet.
Gravatar #68935 - _tweak
10. dec. 2016 12:14
.. der ikke kan skrive denne kommentar grundet fuldskærm-popup reklamer på tel - syv - efonen

Det virker mildest talt besynderligt - alle popups er specifikt frabedt. Du har android ? Hvilken browser bruger du på telefonen?
Gravatar #68936 - fjols
10. dec. 2016 12:15
... der søger anbefalinger til et mediecenter tastatur
Gravatar #68937 - brostenen
10. dec. 2016 12:16
...der har fået besked fra Posten, at jeg kan hente pakken indtil den 24 december. Ironisk nok, er det en af julegaverne til min datter.
Gravatar #68938 - Ronson ⅍
10. dec. 2016 13:24
fjols (68936) skrev:
... der søger anbefalinger til et mediecenter tastatur

Lad være med købe Rapoo E2700.
Gravatar #68939 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. dec. 2016 19:21
_tweak (68935) skrev:
Det virker mildest talt besynderligt - alle popups er specifikt frabedt. Du har android ? Hvilken browser bruger du på telefonen?


iOS, og bruger Opera

Det driver mig til vandvid ;_;
Gravatar #68940 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. dec. 2016 19:22
... der gerne vil vide om man kan indlejre noget i et dokument (en QR kode eller lign.) som gør at en kopimaskine ikke vil tage en identisk kopi?

Vores gamle Canon her på arbejde nægtede at kopiere en pengeseddel (den blev KUN sort/hvid)
Gravatar #68941 - Useful
10. dec. 2016 20:07
PHP-Ekspert Thoroughbreed (68940) skrev:
... der gerne vil vide om man kan indlejre noget i et dokument (en QR kode eller lign.) som gør at en kopimaskine ikke vil tage en identisk kopi?


Sagtens, men det vil jo kun virke hvis du kan få softwaren hos alle maskinerne ændret.

Jeg tror langt de fleste foto-redigeringsprogrammer igennem tiden har haft en beskyttelse imod pengesedler.
Gravatar #68943 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
10. dec. 2016 22:13
Useful (68941) skrev:
Sagtens, men det vil jo kun virke hvis du kan få softwaren hos alle maskinerne ændret.

Jeg tror langt de fleste foto-redigeringsprogrammer igennem tiden har haft en beskyttelse imod pengesedler.


Nu var det jo ikke et redigeringsprogram, men blot en direkte kopi. Og tænkte nu mere på om der var en standard for det i de gængse kontormultimaskiner (Canon, HP, Xerox og hva ved jeg)
Gravatar #68944 - brostenen
11. dec. 2016 00:06
De indførte genkendelses software i kopimaskiner tilbage i slut 90'erne eller starten af 00'erne. Der var rigtig mange eksempler på falskmøntneri, da farve-laserprintere blev billige.
Gravatar #68945 - brostenen
11. dec. 2016 00:13
...der er i gang med at lege med en K6-II-500 maskine.

- Asus P5A rev. 1.06
- Amd K6-II-500
- 128mb Ram, Single side og i et modul
- TNT2-Pro 32mb (Asus V3800)
- AWE64-Gold
- 80gb Samsung HDD, 100% silent
- Floppy og CD-rom
- A-Open HQ45 Kabinet
Gravatar #68946 - Claus Jørgensen
11. dec. 2016 02:49
Gravatar #68947 - CBM
11. dec. 2016 06:27
@brostenen: lækkert maskine... havde selv en k6-2 med mange af de komponenter engang. Har du 98se, xp eller linux på den?
Gravatar #68948 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. dec. 2016 08:10
#47

Win95 selvfølgelig ^_^ haha.
Bringer minder frem - havde selv en K6-II da den var ny i tidernes morgen ...
Gravatar #68949 - brostenen
11. dec. 2016 11:41
CBM (68947) skrev:
@brostenen: lækkert maskine... havde selv en k6-2 med mange af de komponenter engang. Har du 98se, xp eller linux på den?


MS Dos 6.22, Os/2 og Win98se. XP er ikke retro eller vintage i mine øjne. Det er naturligvis stadig i kategorien obsolete.

Jeg har kørt diverse benchmarks og tests på den. Speedsys, cachechk og chkcpu siger alle god for maskinen.

Superscape 1.0c giver 233.33 FPS.

Men giv det en 10 år mere, og folk står i kø for at bygge en XP-Retro maskine, med Amd64, GF6800-SLI og 4gb DDR-II.
Gravatar #68950 - brostenen
11. dec. 2016 11:43
PHP-Ekspert Thoroughbreed (68948) skrev:
#47

Win95 selvfølgelig ^_^ haha.
Bringer minder frem - havde selv en K6-II da den var ny i tidernes morgen ...


UT99, Diablo-II, NFS-IIse og NFS Porche 2000?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login