mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
OxxY (67196) skrev:Så har de lavet det om siden jeg blev færdig, jeg var ledig 2-3 måneder og fik arbejde, og jeg havde feriedagpenge i alle de 5 uger jeg holdt ferie.
Du kan dog sagtens have ret.
Det blev ændret i 2011/12. Men før det havde man "kun" 3 ugers feriedagpenge.
CBM (67202) skrev:miste nogle penge engang imellem
Bortset fra det fast er 6 uger hvert år.. Og vi snakker jo ikke om 100 kr.
Hvis man skulle blive arbejdsløs er det nok også ret ligegyldigt om man kunne "klare sig" dengang man havde et arbejde. Der foretrækker jeg så at have en opsparing - men sådan er vi jo så forskellige.
det er klart det er surt hvis man opdager man er gået glip af noget og specielt hvis man fremover går glip af det.
Hvis man kan gøre noget for at ændre den sag skal man naturligvis gøre det.
Men man får ikke noget ud af at græde over spildt mælk.
Gjort er gjort og tabt er tabt.
Klart man også skal kunne klare sig hvis man mister sit arbejde. Det er også derfor vi (endnu da) har A kasser og løn forsikringer.
Og en opsparing er også altid en god ting. klart nok.
Dog syntes jeg der er for mange regler omkring tilskud og fredrag og alt muligt andet. Så der er sikkert mange som ikke får de fradrag og tilskud og alt muligt andet som de har krav på.
det er klart det er surt hvis man opdager man er gået glip af noget og specielt hvis man fremover går glip af det.
Hvis man kan gøre noget for at ændre den sag skal man naturligvis gøre det.
Men man får ikke noget ud af at græde over spildt mælk.
Gjort er gjort og tabt er tabt.
Klart man også skal kunne klare sig hvis man mister sit arbejde. Det er også derfor vi (endnu da) har A kasser og løn forsikringer.
Og en opsparing er også altid en god ting. klart nok.
Dog syntes jeg der er for mange regler omkring tilskud og fredrag og alt muligt andet. Så der er sikkert mange som ikke får de fradrag og tilskud og alt muligt andet som de har krav på.
XorpiZ (67205) skrev:.. der har givet op og bestilt en iPhone :<
Embrace the Dark Side young padawan!
Ja? Altså i den forstand at jeg vel kunne tjene 10-15000 kr. mere om måneden ved at have et kedeligt arbejde i en bank, og det gider jeg ikke.Ronson ⅍ (67200) skrev:Så hvis man tjener "nok" så bør man være ligeglad penge man går glip af?
Det giver ikke mening? Jeg får 120% løn hver dag jeg er på ferie.Ronson ⅍ (67203) skrev:Bortset fra det fast er 6 uger hvert år.. Og vi snakker jo ikke om 100 kr.
Fjolle (67201) skrev:OxxY (67196) skrev:Så har de lavet det om siden jeg blev færdig, jeg var ledig 2-3 måneder og fik arbejde, og jeg havde feriedagpenge i alle de 5 uger jeg holdt ferie.
Du kan dog sagtens have ret.
Det blev ændret i 2011/12. Men før det havde man "kun" 3 ugers feriedagpenge.
Ah så husker jeg galt med de 5 uger, kan være jeg kun holdt 3 ugers ferie det år, men det passer meget godt med det var i 10.
... ser seriøst mangler professionel software til Mac. Log analysers etc.? Alt man kan finde er hipper som siger "grep".
... der er kommet til at købe små, tynde dame pommes frites i stedet for store, tykke & maskuline bølge pommes frites.
For helvede da.
For helvede da.
Det ved jeg. Er ved at lægge gryn tilside til en iMac. Men indtil videre er min Mini fin til nettet og Logic Pro :)
Har lige signet ind og fundet Xcode til 10.6.8, så vil se om det "trigger" mig. HVIS det gør er der ingen vej uden om en ny maskine.
Men hold op det hjalp at få lukket ned for OD, som jeg alligevel ikke bruger.
Har lige signet ind og fundet Xcode til 10.6.8, så vil se om det "trigger" mig. HVIS det gør er der ingen vej uden om en ny maskine.
Men hold op det hjalp at få lukket ned for OD, som jeg alligevel ikke bruger.
Vi har en Mac Pro på et skrivebord på kontoret, som ikke bruges til noget.Clauzii (67216) skrev:Det ved jeg. Er ved at lægge gryn tilside til en iMac. Men indtil videre er min Mini fin til nettet og Logic Pro :)
Men ellers skulle askebægeret åbenbart være ret godt!
Tror den model vi har stående ubrugt på arbejde ligger nærmere de 40000 kr. end 20000 kr. :PClauzii (67220) skrev:Ahh, det var en Mac Pro model Askebæger i ikke bruger til noget :O
(why not?)
Ligger nok over mit budget dog ;)
Claus Jørgensen (67222) skrev:Tror den model vi har stående ubrugt på arbejde ligger nærmere de 40000 kr. end 20000 kr. :P
SEK eller DKK? Og er den til salg?
Man kan sgu sige hvad man vil, men af en kraftig server at være, så er designet nu meget pænt!
Termokande møder askebæger ...
Man kan sgu sige hvad man vil, men af en kraftig server at være, så er designet nu meget pænt!
PHP-Ekspert Thoroughbreed (67228) skrev:#67227
Jeg vil nu ikke sige at produktets primære formål er server-relateret. Er det ikke mere en high-end desktop?
Nej, den er primært designet som server. Men den kan også sagtens bruges som PC.IT-ekspert Yvossen (67229) skrev:Jeg vil nu ikke sige at produktets primære formål er server-relateret. Er det ikke mere en high-end desktop?
Fjolle (67231) skrev:Hva?
Der er da intet ved en Mac Pro der siger server.
Hvad? Du mener ikke at minimum "Dual AMD FirePro D300 GPUs with 2GB of GDDR5 VRAM each" siger server? Det er da lige hvad man skal bruge for at køre lidt DHCP, DNS og mail server.
... den kommer preinstalleret med OSX Server.Fjolle (67231) skrev:Der er da intet ved en Mac Pro der siger server
... der har mistet Mac Pro'en igen. Åbenbart havde det andet hold kaldet DIBS på den, men ikke fortalt nogen det.
De var ikke helt glade for min ide :D
Claus Jørgensen (67233) skrev:... den kommer preinstalleret med OSX Server.
Er det ikke bare en "app" i dag, en form for kontrolpanel med lidt funktionalitet installeret ovenpå OSX? Der findes da ikke en OSX Server distro mere, gør der?
Korrekt.IT-ekspert Yvossen (67234) skrev:Er det ikke bare en "app" i dag, en form for kontrolpanel med lidt funktionalitet installeret ovenpå OSX?
Men jeg tvivler på at Apple ville pre-installere det til privatpersoner.
Claus Jørgensen (67235) skrev:Korrekt.
Men jeg tvivler på at Apple ville pre-installere det til privatpersoner.
Tror du ikke bare der er noget der er nogen der har installeret det uden at fortælle dig noget om det?
Ud fra hvad jeg kan læse mig frem til kommer den med alle de normale desktop programmer.
Fjolle (67236) skrev:Tror du ikke bare der er noget der er nogen der har installeret det uden at fortælle dig noget om det?
Ud fra hvad jeg kan læse mig frem til kommer den med alle de normale desktop programmer.
Sidst jeg undersøgte det, kostede den i AppStore. CPU'en er nu heller ikke særlig meget privatpersonsagtig.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (67238) skrev:Fjolle (67236) skrev:Tror du ikke bare der er noget der er nogen der har installeret det uden at fortælle dig noget om det?
Sidst jeg undersøgte det, kostede den i AppStore. CPU'en er nu heller ikke særlig meget privatpersonsagtig.
Det er en workstation. Der er en workstation cpu i den.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (67238) skrev:Sidst jeg undersøgte det, kostede den i AppStore. CPU'en er nu heller ikke særlig meget privatpersonsagtig.
Bare fordi den ikke er minded på den normale privatperson betyder vel ikke at det er en server.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mac_Pro
Ligesom Mac Mini's, bruger vi dem til "servere". Men man kan jo lægge hvad som helst i det ord.
The Mac Pro line is a series of Intel Xeon–based workstation and server computers
Ligesom Mac Mini's, bruger vi dem til "servere". Men man kan jo lægge hvad som helst i det ord.
Claus Jørgensen (67241) skrev:http://en.wikipedia.org/wiki/Mac_Pro
Fra dit link:
Mac Pro Server[edit]
On November 5, 2010, Apple introduced the Mac Pro Server, which officially replaced the Xserve line of Apple servers as of January 31, 2011. The Mac Pro Server includes an unlimited[7] Mac OS X Server license and an Intel Xeon 2.8 GHz Quad-Core processor, with 8 GB of DDR3 RAM.[43] In mid-2012, the Mac Pro Server was upgraded to an Intel Xeon 3.2 GHz Quad-Core processor with 8 GB of DDR3 RAM. The Mac Pro Server was discontinued on October 22, 2013, with the introduction of the second-generation Mac Pro. However, the OS X Server software package can be purchased from the Mac App Store.[44]
Ja? Og vores er jo andengenerations.Fjolle (67242) skrev:Fra dit link:
Altså, en computer der ikke er en laptop, og ikke er decideret designet til desktop brug, dvs. typisk enorm CPU og RAM, men ikke grafikkort (så ikke tilegnet gaming), må vel siges at være en "server" nu om dage.
Medmindre server i dit hovede kun kan være en blade-server i et dedikeret serverrum (vi har dog et dedikeret server-rum / lab til maskinerne).
Claus Jørgensen (67244) skrev:Ja? Og vores er jo andengenerations.
Altså, en computer der ikke er en laptop, og ikke er decideret designet til desktop brug, dvs. typisk enorm CPU og RAM, men ikke grafikkort (så ikke tilegnet gaming), må vel siges at være en "server" nu om dage.
Medmindre server i dit hovede kun kan være en blade-server i et dedikeret serverrum (vi har dog et dedikeret server-rum / lab til maskinerne).
Men den her har jo netop grafikkort
grafikkort til udregninger, ikke til gaming :Pmarkjensen (67246) skrev:Men den her har jo netop grafikkort
Claus Jørgensen (67248) skrev:grafikkort til udregninger, ikke til gaming :P
So? De er nok heller ikke til SMTP.
Man kunne sikkert godt bruge en som en slags renderfarm (eller andre beregninger), men sådan som de viste den frem, virkede det mere som at det var meningen at en enkelt person skulle sidde med den (en person med beregningstunge opgaver).
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.