mboost-dp1

Jeg er ham...

Gå til bund
Gravatar #67101 - zymes
1. maj 2015 14:18
Den bedste pizza i Aarhus, hvor? Synes kvaliteten er MEGET svingende her i byen.. Gerne til udbringning i Aarhus V :)
Gravatar #67102 - kinaholm
1. maj 2015 15:10
#67101 - Uni Pizza kan anbefales :)
Gravatar #67103 - OxxY
1. maj 2015 15:11
Jeg fandt aldrig noget god pizza med udbringning i den tid jeg boede i århus, det var godt nok sølle det hele :(

... der har nogle Heroes of the Storm beta keys hvis der er nogen der savner sådan noget.
Gravatar #67104 - Hånter
2. maj 2015 08:44
... der skal til poltearbend i dag. W00P W00P! :D
Gravatar #67105 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
2. maj 2015 11:25
... der har fået en Snapchat af Hånter - motivet var en relativ behåret mand, med rødvinsdelle iført en limegrøn mankini >_<
Gravatar #67106 - Slettet Bruger [1325687806]
2. maj 2015 15:22
... der var ude at spise lokal mad i Kina.
... der spiste med pinde da man gør sådan lokalt.
... hvis tjener under halvvejs gennem måltidet kom med en gaffel.
... der ikke ved om han skal være glad eller fornærmet.
... der antager han lignede en 3-årig mens han brugte pindene.
Gravatar #67108 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
2. maj 2015 15:56

Nu ved jeg ikke hvordan dine skills er med pinde. Men jeg var blevet fornærmet hvis det var mig :/
Gravatar #67109 - Manofsciencemanoffaith
2. maj 2015 16:06
PHP-Ekspert Thoroughbreed (67108) skrev:

Nu ved jeg ikke hvordan dine skills er med pinde. Men jeg var blevet fornærmet hvis det var mig :/

Hvorfor? Man kan jo tydeligt se, at han er fra vesten (går jeg ud fra), og her bruger vi for det meste kniv og gaffel. Tjeneren ville sikkert bare være venlig.

Om Yvossen har lignet en multihandicappet, med pinde fægtende oppe om og i ørene skal jeg ikke kunne sige, men det er da ikke noget at blive hverken fornærmet eller sur over.
Gravatar #67110 - Ronson ⅍
2. maj 2015 17:24
Tænk hvis jeg så en kinøjser sidde og spise med kniv og gaffel her i landet og jeg så kom styrtende med nogle spisepinde! Tænk lidt på det. Og glem det så igen.
Gravatar #67111 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
2. maj 2015 18:28

Manofsciencemanoffaith (67109) skrev:
Hvorfor? Man kan jo tydeligt se, at han er fra vesten (går jeg ud fra), og her bruger vi for det meste kniv og gaffel. Tjeneren ville sikkert bare være venlig.

Om Yvossen har lignet en multihandicappet, med pinde fægtende oppe om og i ørene skal jeg ikke kunne sige, men det er da ikke noget at blive hverken fornærmet eller sur over.

IT-ekspert Yvossen (67106) skrev:

... hvis tjener under halvvejs gennem måltidet kom med en gaffel.

Hvis det var for at være flink fordi man er vesterlænding, så burde gaflen være kommet pronto :)
Gravatar #67112 - Claus Jørgensen
2. maj 2015 21:25
... der drikker lidt portvin fra 1982 med sin far. Jylland er nu ikke så slemt.
Gravatar #67113 - Hængerøven
2. maj 2015 22:57
....Der glæder sig til at tvunget yousee TV i huslejen bliver til fritvalg imellem tv eller fiber internet

Gravatar #67114 - Slettet Bruger [1325687806]
3. maj 2015 04:24
Manofsciencemanoffaith (67109) skrev:

Lyder ganske korrekt.

Ronson ⅍ (67110) skrev:
Tænk hvis jeg så en kinøjser sidde og spise med kniv og gaffel her i landet og jeg så kom styrtende med nogle spisepinde! Tænk lidt på det. Og glem det så igen.

Det holder dem ikke tilbage her. Jeg ved ikke om jeg vil kalde det racisme, men folk gloer og tager billeder når man er hvid her i landet. Jeg oplevede at være mere at kigge på end pandaer i Beijing Zoo. Jeg tror vi er oppe på 5 episoder hvor folk har kontaktet os for at få et billede med os.
Gravatar #67115 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
3. maj 2015 18:27
... der griner min røv i laser over pakistaneren og den rødhårede der lige røg ud af 'Hvem vil være millionær'

"Hvad bruges betegnelsen kelvin om"
A: Lysstyrke
B: Temperatur
C: Tryk
D: Frekvens

Han snakker om at han har købt lamper, så det er helt sikkert lysstyrke! Det snakkede sælgeren om [... bla bla pause] men han næste også noget om varme? Men det er måske fordi at spots er varme.
A - lysstyrke. Det er mit endelige valg.

... nåja, de gik da hjem med 5.000 (hvilket var spørgsmålet lige inden)
Gravatar #67116 - apapap
3. maj 2015 20:14
Det er nu heller ikke så langt fra, når farvetemperatur måles i Kelvin.
Gravatar #67117 - OxxY
4. maj 2015 07:40
apapap (67116) skrev:
Det er nu heller ikke så langt fra, når farvetemperatur måles i Kelvin.

The keyword being temperature, som de ville sige på den anden side af atlanten.
Gravatar #67118 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. maj 2015 07:47
Det sjove var egentlig, han kommer selv ind på temperatur - og virker i tvivl - hvorefter han så siger "Lysstyrke!" Selvom konen/kæresten virker total blank.

Generelt bare en dårlig udsendelse ... Der var en del "lette" spørgsmål som deltagerne ikke kunne svare på -.-

- edit -

eks:

"Hvilket folkefærd brugte runer?"

Egypterne
Romerne
Vikingrne
(kan ikke huske den sidste)

De snakkede om Egyptere, valgte så at spørge publikum. 96% sagde da heldigvis Vikinger (og de sidste 4% Romere)
Gravatar #67119 - CBM
4. maj 2015 08:18
Mange af de quiz shows burde overveje at lade deltagerne svare på en række spørgsmål indenfor almen viden, før de fik lov at deltage.

Ellers bliver disse shows forvandlet til cirkus forestillinger med spørgsmål som...

Hvilken farve havde kong Christian X's hvide hest?

Grøn
Hvid
Blå
Lyserød
Gravatar #67120 - Qw_freak
4. maj 2015 08:37
CBM (67119) skrev:
Mange af de quiz shows burde overveje at lade deltagerne svare på en række spørgsmål indenfor almen viden, før de fik lov at deltage.

Mon det er i quiz shownens interresse at hvae folk med der næsten sikkert kan komme over de 250000,- hver gang.

Der må være et gyldent område hvor gevinster/antalseere går mod 1.

Man må jo gå ud fra at hvis alle vender millionne så giver det underskud, men hvis der ingen er der kommer langt, så gider folk ikke se det
Gravatar #67121 - CBM
4. maj 2015 08:58
Ja der må være en gylden middelvej, men man må formode at deltagerne der ikke kender til kelvin og andet grundlæggende folke skole viden, ikke er i stand til at svare på selv de simpleste spørgsmål.

Hvis de kun får dens slags deltagere, som måske højst kan svare på det første spørgsmål, så får vi den situation du nævnte hvor ingen kommer længere end de første 2 til 3 spørgsmål.
Gravatar #67122 - Hængerøven
4. maj 2015 09:52
Kelvin er ikke en grundlæggende del af folkeskole undervisningen.
Gravatar #67123 - CBM
4. maj 2015 10:08
mener bestemt jeg hørte om kelvin i 6 eller 7 klasse?

trinmål for folkeskoles naturfag

http://www.uvm.dk/layouts/UVM/SharedGoals.aspx?ItemId={0859566F-CF43-4009-98C3-0CC3F64D8165} skrev:

Trinmål efter 8. klassetrin

anvende enkle fysiske eller kemiske begreber til at beskrive hverdagens fænomener, herunder magnetisme, korrosion og tyngdekraft

anvende enkle fysiske begreber og sammenhænge i beskrivelsen af fænomener, der knytter sig til vejr og klima, herunder vands tilstandsformer, temperatur, tryk, luftfugtighed, gnidningselektricitet og vindhastighed (fælles med geografi)

https://en.wikipedia.org/wiki/Kelvin skrev:

The Kelvin scale is named after the Belfast-born, Glasgow University engineer and physicist William Thomson (1824–1907), better known as Lord Kelvin, who wrote of the need for an "absolute thermometric scale".

Unlike the degree Fahrenheit and degree Celsius, the kelvin is not referred to or typeset as a degree. The kelvin is the primary unit of measurement in the physical sciences, but is often used in conjunction with the degree Celsius, which has the same magnitude.

Subtracting 273.16 K from the temperature of the triple point of water (0.01 °C) makes absolute zero (0 K) equivalent to −273.15 °C (−459.67 °F).

http://www.folkeskolen.dk/560456/naturfagsundervisningen-skal-vaere-baaret-af-nysgerrighed skrev:

"Der er lange søforklaringer om trivielle emner. Det virker dumt at bruge en masse tid på at definere Kelvin-skalaen. Jeg vil hellere lave de fede ting. Det handler heller ikke om at lære for at bestå en eksamen eller lære at tale læreren efter munden. Det er kedeligt, og man lærer ikke noget af det. Vi lærer stadig ikke at tænke selv i skolen", sagde (IMO clueless) Emil Bülow.

At den kære Emil så åbenbart ikke syntes det er nødvendigt med viden som basis for den selvstændige tankevirksomhed kan man jo så undres over.... Forudsat at han rent faktisk argumenterer IMOD at lære om ting som Kelvin skalaen og andet almen viden.
Gravatar #67124 - Qw_freak
4. maj 2015 10:44
CBM (67123) skrev:
trinmål for folkeskoles naturfag

Jeg var også inde på UVM, men der står ikke ret meget i detaljer omkring temperatur. Det kan jo være det er nok kun at forholde sig til Celcius indtil man skal videre end folkeskolen!?
Gravatar #67125 - Claus Jørgensen
4. maj 2015 10:44
... der sidder i et tåg et sted på Fyn, på vej tilbage til lufthavnen (Kastrup).
Gravatar #67126 - dub
4. maj 2015 11:10
Claus Jørgensen (67125) skrev:
et tåg et

Svensker!!
Gravatar #67127 - Claus Jørgensen
4. maj 2015 11:51
... der har købt et 4 dages cruise i kristihimmelfarts ferien (fordi vi har fri om fredagen).

Stockholm - Tallinn - St. Petersburg - Helsinki - Stockholm

Vodka cruise anyone? ;-)
Gravatar #67128 - Hængerøven
4. maj 2015 11:52
http://www.uvm.dk/layouts/UVM/SharedGoals.aspx?ItemId={0859566F-CF43-4009-98C3-0CC3F64D8165} skrev:

Trinmål efter 8. klassetrin

anvende enkle fysiske eller kemiske begreber til at beskrive hverdagens fænomener, herunder magnetisme, korrosion og tyngdekraft

anvende enkle fysiske begreber og sammenhænge i beskrivelsen af fænomener, der knytter sig til vejr og klima, herunder vands tilstandsformer, temperatur, tryk, luftfugtighed, gnidningselektricitet og vindhastighed (fælles med geografi)

Det handler nok om, hvorvidt begrebet "Kelvin" er enkelt.

Celsius er meget enkelt..
0 C = vand fryser
100 C = vand koger.

Hvorimod du ved brugen af Kelvin skal ud i, at have en forståelse for molekyler og termodynamisk love, bare for at forstå enhedens udgangspunkt.

Alternativt kunne man snakke om nødvendighed.. Hvornår har man selv sidst skulle gøre brug af Kelvin? Jeg tror ikke jeg har, og kan ærlig talt ikke komme på et eksempel hvor enheden er brugbar, for mig som ikke er forsker
Gravatar #67129 - Qw_freak
4. maj 2015 12:04
Hængerøven (67128) skrev:
Hvorimod du ved brugen af Kelvin skal ud i, at have en forståelse for molekyler og termodynamisk love, bare for at forstå enhedens udgangspunkt.

Næhh, man skal bare acceptere at der er en grænse for hvor lav en temperatur kan blive, og så starter man bare der fra. Det er IMHO nemmer at forstå end at skulle regne med negativ temperatur, og holde styr på hvilket tryk vandet er udsat for så det passer med et frysepunkt på 0 garder celcius og en fordampning ved 100 grader celcius. Men hov, hvad er nu det, vand fordamper også ved temperaturer mellem nul og 100 grader celcius, passer det så med 0 og 100.
For mit vedkommende, er grund forståelsen nemmere at forstå ved brug af grader Kelvin.
Gravatar #67130 - XorpiZ
4. maj 2015 12:08
Hængerøven (67128) skrev:

Det handler nok om, hvorvidt begrebet "Kelvin" er enkelt.

Celsius er meget enkelt..
0 C = vand fryser
100 C = vand koger.

Det er kun fordi man ved hvordan det hænger sammen, at det er mere enkelt.

Kelvin er mere logisk.

0 grader = Det absolutte nulpunkt - NUL! Alt går ud fra denne værdi.

I Celsius er 0 grader en enormt arbitrær værdi. Den kunne ligeså godt hedde 20, 100 eller 1000.
Gravatar #67131 - Hængerøven
4. maj 2015 12:09
Qw_freak (67129) skrev:
For mit vedkommende, er grund forståelsen nemmere at forstå ved brug af grader Kelvin.

Men men men... Du har ikke snakket om noget, der ikke er ligeså let at forklare FOLKESKOLE BØRN, ved hjælp af C end K. :)

Ting som f.eks, hvor lavt en temperatur kan blive, er et teoretisk aspekt, der ikke som sådan har noget med den gængse brug at temperatur at gøre, og "noget man bare skal acceptere" Ah, vist ikke specielt relevant eller nødvendigt i folkeskolen.

Qw_freak (67129) skrev:
Det er IMHO nemmer at forstå end at skulle regne med negativ temperatur,

Negativ temperatur er ellers noget børnene nærmest fanger øjeblikkeligt :) lige netop fordi enhedens udgangspunkt er noget de kan forholde sig til, frysepunktet, og ikke et teoretisk "absolut nul" som er et abstrakt koncept , hvilket meget let kan overvælde børn.

XorpiZ (67130) skrev:
Det er kun fordi man ved hvordan det hænger sammen, at det er mere enkelt.

Bingo.. Børn skal lære ud fra hvad de ved eller kan "se og røre", og ikke fyldes på med "voksnes" logik

XorpiZ (67130) skrev:
0 grader = Det absolutte nulpunkt - NUL! Alt går ud fra denne værdi.

Og hvordan ville du vise/forklare/belyse det, overfor børn?
Gravatar #67132 - Claus Jørgensen
4. maj 2015 12:24
... der drikker en øl i lufthavnen
Gravatar #67133 - Manofsciencemanoffaith
4. maj 2015 12:28
Claus Jørgensen (67125) skrev:
... der sidder i et tåg et sted på Fyn, på vej tilbage til lufthavnen (Kastrup).

Hvorfor fløj du ikke Stockholm - Billund?
Gravatar #67134 - Claus Jørgensen
4. maj 2015 12:46

Fordi det koster 3-4000 kr. mere end til Kastrup?!?
Gravatar #67135 - CBM
4. maj 2015 12:47
Qw_freak (67124) skrev:
Det kan jo være det er nok kun at forholde sig til Celcius indtil man skal videre end folkeskolen!?

Jeg mener at Kelvin er nødvendig for kunne forstå hvad en temperatur er. Celcius skal kun læres fordi det er den skala der "normalt" bruges... Kelvin skalaen er mere logisk og gør det nemmere at forstå hvad temperatur er....

ie. 0 grader Kelvin = forsimplet "elektronerne står helt stille", forsimplet fordi at det gør de reelt set ikke...

Som du selv skriver....

Qw_freak (67129) skrev:

Derfor kan jeg ikke forestille mig at de ikke lærer om Kelvin i folke skolen... Mit link fra folkeskolen.dk som er en 2015 artikeln, viser jo også med tydelighed at de rent faktisk lærer om Kelvin i folkeskolen.
Gravatar #67136 - XorpiZ
4. maj 2015 13:12
Hængerøven (67131) skrev:
Og hvordan ville du vise/forklare/belyse det, overfor børn?

På samme måde som så meget andet fysik og matematik man lærer i skolen?

Eller man kunne måske bare sige "0 grader er det allerkoldeste det kan være." Det kan de forstå ned i de mindste klasser.

Sammenlign det med fod og tommer. Det kan man nemt vise og forklare børn ("Så lang er en fod" og så pege på sin fod).

Centimeter er abstrakt og giver ingen mening i forhold til. Men det lærer børn jo snildt.

Det ville være langt mere korrekt at bruge Kelvin som temperaturangivelse, fordi Celcius bare er defineret ud fra nogle tilfældige tal.
Gravatar #67137 - Hængerøven
4. maj 2015 13:39
XorpiZ (67136) skrev:
På samme måde som så meget andet fysik og matematik man lærer i skolen?

Bevares, De skal selvfølgelig lære om det, men hvis det skal være udgangspunktet for undervisningen i temperatur i folkeskolerne, skal de have lært begrebet noget tidligere i livet, end de vil med de ligeså "store" begreber som de møder i fysik og matematik.

Børnehave børn kan lære celsius enheden, uden problemer, så det giver noget bedre mening at bruge celsius i læringen om temperatur.

Jeg vil også mene at celsius er en mere håndgribelig enhed i daglig brug, og derfor bedst falder under "enkel"

XorpiZ (67136) skrev:
Eller man kunne måske bare sige "0 grader er det allerkoldeste det kan være." Det kan de forstå ned i de mindste klasser

men det er der ingen viden i, Hvorfor så ikke bare sige -273,15? Det er jo trods alt celsius der bruges i det daglige liv, og dette ville effektivt bare bytte om på, om børnene skal forholde sig til 0 som absolut frysepunkt og 273,15 som vands frysepunkt eller omvendt

XorpiZ (67136) skrev:
Centimeter er abstrakt og giver ingen mening i forhold til. Men det lærer børn jo snildt.

en centimeter kan de både se og røre.
Gravatar #67138 - Qw_freak
4. maj 2015 13:49
Hængerøven (67131) skrev:
Ting som f.eks, hvor lavt en temperatur kan blive, er et teoretisk aspekt, der ikke som sådan har noget med den gængse brug at temperatur at gøre, og "noget man bare skal acceptere" Ah, vist ikke specielt relevant eller nødvendigt i folkeskolen.

det er rigtigt at børn har brug for at kunne relatere ting til noget de forstår, men det kan de da også til 0 grader Kelvin. man kna jo heller ikke have -2 æbler i hånden....
CBM (67135) skrev:
Derfor kan jeg ikke forestille mig at de ikke lærer om Kelvin i folke skolen... Mit link fra folkeskolen.dk som er en 2015 artikeln, viser jo også med tydelighed at de rent faktisk lærer om Kelvin i folkeskolen.

Jeg kunne bare ikke finde direkte krav til specifikt at lære om Kelvin.
CBM (67135) skrev:
Jeg mener at Kelvin er nødvendig for kunne forstå hvad en temperatur er.

Enig.
Gravatar #67139 - Thalion
4. maj 2015 13:49
Kelvin er en ubrugelig skala til de fleste ting. Selv når man "laver videnskab" bruger man oftest Celcius. Til temperaturer som vi normalt oplever er Celcius perfekt.

Jeg vil hade at skulle bruge Kelvin i dagligdagen.
Gravatar #67140 - Ronson ⅍
4. maj 2015 13:50
...der skal have skiftet forrude

...der bruger tråden rigtigt
Gravatar #67141 - Qw_freak
4. maj 2015 13:50
Hængerøven (67137) skrev:
men det er der ingen viden i, Hvorfor så ikke bare sige -273,15? Det er jo trods alt celsius der bruges i det daglige liv, og dette ville effektivt bare bytte om på, om børnene skal forholde sig til 0 som absolut frysepunkt og 273,15 som vands frysepunkt eller omvendt

Det gælder jo kun ved 1 atm tryk....
Gravatar #67142 - XorpiZ
4. maj 2015 13:54
Børnehave børn kan lære celsius enheden, uden problemer, så det giver noget bedre mening at bruge celsius i læringen om temperatur.

Det er min påstand, at de sagtens kan lære at bruge kelvin i stedet.

Hvis de lærer hvad celcius er ved at det bliver gentaget en masse gange, så kan de også lære hvad kelvin er ved at få det gentaget en masse gange.

Mit udgangspunkt var såmænd, hvis vi omlagde hele samfundet til at køre kelvin fremover (tænk omstilling fra venstre til højre-kørsel).

en centimeter kan de både se og røre.

Nej, de kan se noget der er en centimeter langt eller bredt. En centimeter er et abstrakt defineret begreb. Man kan ikke samle en centimeter op.

Det er et langt bedre begreb end fod/tommer, bevares, men det var ikke min pointe.
Gravatar #67143 - Hængerøven
4. maj 2015 13:59
XorpiZ (67142) skrev:
Det er min påstand, at de sagtens kan lære at bruge kelvin i stedet.

Det er vi såmænd enige i, Min påstand ville så bare være, at celsius giver bedre mening at bruge, i sit daglige liv, uanset.

XorpiZ (67142) skrev:
Mit udgangspunkt var såmænd, hvis vi omlagde hele samfundet til at køre kelvin fremover (tænk omstilling fra venstre til højre-kørsel

Men hvorfor bruge en enhed i relation til noget vi, ikke kan relatere til? Celsius er en praktisk enhed.

XorpiZ (67142) skrev:
Nej, de kan se noget der er en centimeter langt eller bredt.

Hvilket også er rigeligt. Hvad en centimeter er defineret ud fra, er mere paratviden/udenadslære end brugbar viden, og ikke nødvendigt for at forholde sig til konceptet, lige netop fordi de kan få stukket en lineal i hånden.

jeg bruger stadig en lineal hvis jeg skal bruge en centimeter :)
Gravatar #67144 - CBM
4. maj 2015 14:05
Qw_freak (67138) skrev:

Jeg kunne bare ikke finde direkte krav til specifikt at lære om Kelvin.

Sandt nok, det kunne jeg heller ikke. Jeg tror det er fordi pensum på det område ikke er entydigt defineret.

Jeg kunne så heller ikke finde noget direkte krav om at de skulle lære om Celcius.

Så i princippet kunne en folkeskole vælge kun at lære børn om Kelvin skalaen. Selv om de fleste folkeskoler nok/forhåbentlig lærer børnene om både Kelvin, Celcius og Farenheit.

Thalion (67139) skrev:
Kelvin er en ubrugelig skala til de fleste ting. Selv når man "laver videnskab" bruger man oftest Celcius. Til temperaturer som vi normalt oplever er Celcius perfekt.

Jeg vil hade at skulle bruge Kelvin i dagligdagen.

Hvordan er den ubrugelig? Hvorfor er Celcius mere "perfekt" til "temperaturer vi normalt oplever" ?
Gravatar #67145 - Chewy
4. maj 2015 14:27
Er Kelvin overhovedet relevant at lære i folkeskolen?
Er det ikke først i gymnasium at man rent faktisk laver noget hvor man har brug for Kelvin? (Sådan var det da jeg gik i skole, men det er også noget tid siden)

Og hvis det er sådan. Giver det så overhovedet mening at lære børnene noget, som de ikke aktivt skal bruge før gym?
Gravatar #67146 - Claus Jørgensen
4. maj 2015 14:33
... der lärte om Kelvin i folkeskolen (7 kl. - fysik)

... der snart lander i Sverige igen
Gravatar #67147 - Manofsciencemanoffaith
4. maj 2015 14:38
Claus Jørgensen (67134) skrev:

Fordi det koster 3-4000 kr. mere end til Kastrup?!?

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor fleksibel du var mht. dine afgangstider, men en hurtig søgning på Momondo giver billetter i omegenen af 1200-1400 DKK.
Gravatar #67148 - Hængerøven
4. maj 2015 16:13
...Der så småt prøver kræfter med MTG igen..

...Der synes der er for få der spiller
Gravatar #67149 - OxxY
4. maj 2015 17:27
Hængerøven (67148) skrev:

Det virker da ellers til at der er ok med spillere i Faroes o.l.
Gravatar #67150 - Hængerøven
4. maj 2015 17:29
OxxY (67149) skrev:
Hængerøven (67148) skrev:

Det virker da ellers til at der er ok med spillere i Faroes o.l.

i Viborg derimod...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login