mboost-dp1

iTunes Library, delt af windows og OS X.


Gå til bund
Gravatar #1 - Norrah
2. aug. 2009 20:10
Jeg har et lille problem.
Det er sådan at jeg er en storforbruger af iTunes.
Derfor ville jeg gerne havde at mit iTunes library lå på en "server/netværksharddisk" som de så efterfølgende brugte.

Dette er muligt, du holder shift inde på en pc eller options på en mac, og du får mulighed for at skabe et library et andet sted, eller tilgå et allerede eksisterende library. Works like a charm på "en" platform.

Meen, problemet for mig er at jeg bruger en Macbook Air, samt en almindelig pc. Jeg kan tilgå musikken fra begge maskiner.
Jeg kan endda lave et library som de begge kan læse (hvis pc opretter, så kan mac forstå det, dog ikke omvendt for some reason!!*) Men de håndtere ikke netværksdrev ens, så den sti jeg laver på windows får ikke min mac til at vide hvor den er.

Så jeg har opdateret library der ikke kan tilgå mit musik, not that awesome i might add.

Jeg googler det lidt, og det ser ud til at der er folk der har fået det til at virke. Jeg kan bare ikke finde ud af hvad de har gjort som jeg ikke har.

Skal lige siges jeg har prøvet mange ting, og oplevet flere sære fejl, anyway.. input til forskellige løsninger er eftertragtet


*har prøvet at omdøbe filen til .itl
Gravatar #2 - Norrah
2. aug. 2009 20:39
Aha stort skridt fremad.. har nu skabt et library.. med "1" sang.. som de begge kan afspille..

Hva' fanden gjorde jeg? :D
Gravatar #3 - Systran
2. aug. 2009 20:47
Det ved jeg ikke, men prøv det igen :)
Gravatar #4 - Norrah
2. aug. 2009 21:05
#3 tak, nu virker det!
Gravatar #5 - 3214N
2. aug. 2009 21:09
Det var vel ikke en AFP / SMB ting, vel?
Gravatar #6 - Systran
2. aug. 2009 21:09
NP ;)
Gravatar #7 - Norrah
2. aug. 2009 21:13
#5 Nej.
Skylden lå i at xml filen blev korrupt når windows legede med den.
Ved dog ikke hvad jeg gjorde for at fikse det hvis jeg skal være helt ærlig. Tror ikke der var tale om kommunikations problemer, så derfor tror jeg ikke det er tilfældet!

Eneste ulempe er at når man starter iTunes, og det var den anden maskine der gjorde det sidst, så bruger den lige 10sek på at beregne ændringerne.

Men det virker.
Gravatar #8 - Windcape
2. aug. 2009 21:25
Kunne det være filsystemet? Windows benytter jo NTFS, og OSX benytter Darwin.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login