mboost-dp1

Hvor læser du nyhedder og slader ?


Gå til bund
Gravatar #1 - røvskæg
7. feb. 2010 08:17
Jeg har igennem længere tid været tilhængere af tv2.dk.

Men nu har de lavet det om og indholdet er ved at være så ringe, at den nu bliver strøget fra mine bookmarks.

Prøv fx at se :
http://vip.tv2.dk/article.php/id-28345369.html

Hvordan kan de lave en nyhed om at manden er renset og så lave en afstemning med:
tv2 skrev:

Tror du, at skandalen har skadet Rasmus Bjergs karriere?
- Nej, folk glemmer hurtigt sådan noget
- Ja, sådan noget hænger ved ...


Hvor læser du de daglige nyhedder og slader, selvfølgelig bortset fra newz.dk ?
Gravatar #2 - vandfarve
7. feb. 2010 09:23
Det gør jeg ikke.

EB.dk og lignende sider er ikke bare utrolig lødigt, men også ofte faktuelt forkerte og fyldt med journalistiske fejl. At være ansat på EB.dk må indenfor journalistverdenen vel være analog til at få job som røvrenser på en mexikansk restaurant.
Gravatar #3 - myplacedk
7. feb. 2010 10:21
røvskæg (1) skrev:
Hvor læser du de daglige nyhedder og slader, selvfølgelig bortset fra newz.dk ?

Jeg gør det heller ikke. Jeg synes det er svært at finde nyheder, som ikke er enten:

1) Irrelevante. En soldat der er død - i krig. Ja hvad fanden regnede de med?
2) Aner ikke hvad de snakker om. Forkert informering er værre end ingen information.
3) Ufatteligt irrelevante. Who cares om Erik og Anni er sammen lige den her uge, og om en dame har sniffet et par gram heroin.

Hvorfor går de aldrig i flæsket på noget som helst? Så vi invaderer Afghanistan. Jeg er ret ligeglad med at der sprænger nogle bomber, og at nogen bliver såret eller dør. Jeg ved godt på et grundlæggende plan hvad krig er. Men HVORFOR gør vi det? Hvad synes de afghaniske borgere om det?
Er vi de onde, ligesom tyskerne da de invaderede Danmark? Eller er vi de gode, som befrier borgerne fra en ond diktator?
Gravatar #4 - vandfarve
7. feb. 2010 10:34
myplacedk (3) skrev:
1) Irrelevante. En soldat der er død - i krig. Ja hvad fanden regnede de med?


Jeg er generelt enig med hele din besked, men lige præcis ved spørgsmålet om de døde soldater mener jeg, at informationen skal frem.

Nyhedsmedierne bringer dem selvfølgelig for at sælge aviser, få flere seere og lignende, hvorfor de ikke er særlig altruistiske, hvis man overhovedet kan kalde dem det.

I mine øjne er det dog vigtigt at høre historierne, så 1) borgerne både ved, hvilke konsekvenser vores handlinger har, 2) viser de afdøde soldater og deres pårørende den sidste respekt og bringer et portræt af soldaten, hans/hendes sidste handlinger, omstændighederne ved døden osv., samt 3) der kan ske forbedringer af soldaternes liv.

Nyhederne om dødsfaldene og de danske soldaters problemer har ikke været just nytteløse - de har ført til, at vores soldater bl.a. har fire Leopard 2-tanks i Afghanistan som et af de få NATO-lande, der har medført så stort isenkram. Ifølge mændene på jorden har de en rimelig god afskrækkende effekt! :)

Vores "fjerde" statsmagt spiller derfor en god rolle ved at sætte et kritisk lys på vores andre myndigheder, da forsvaret har ændret et par procedurer samt ændret deres handlinger efter mediernes fokus.

Så lige præcis historierne om soldaternes død spiller derfor mange vigtige roller.
Gravatar #5 - myplacedk
7. feb. 2010 10:51
#4
Jojo, det har du nok ret i. Det jeg er træt af er, at det er det eneste jeg hører om krigen. Hvilket land, og hvor mange danskere der er såret eller døde.
Intet der kan hjælpe mig til at få en holdning til noget som helst, ud over at det er synd for de pårørende.

Mææh.
Gravatar #6 - paradise_lost
7. feb. 2010 10:56
#1 Stargossip........NOT

Gravatar #7 - Emil
7. feb. 2010 11:31
Til nyheder foretrækker jeg så absolut at bruge Politiken.dk. Dejlig overskueligt design, der samtidig virker tilpas moderne uden at blive poppet. Desuden bringer de ofte nyheder inden for det felt, jeg gerne vil læse om; politik, uddannelse og økonomi.

Til sladderen bruger jeg What Would Tyler Durden Do (wwtdd.com). Der kommer lige 3-4 sladdernyheder om dagen fra USA, så ikke noget Anni og Erik-fis.
Gravatar #8 - Mamad (moveax1ret)
7. feb. 2010 12:24
hvorfor er der ingen der har nævnt stargossip ? :p
Gravatar #9 - vandfarve
7. feb. 2010 12:25
moveax1ret (8) skrev:
hvorfor er der ingen der har nævnt stargossip ? :p


Har du drukket? :)
Gravatar #10 - Mamad (moveax1ret)
7. feb. 2010 12:32
nej- jeg har røget hash- jeg beklager
Gravatar #11 - Windcape
8. feb. 2010 09:35
politiken.dk og epn.dk, samt JP og Stiften fra tid til anden (man er vel fra Århus).


Gravatar #12 - Dreadnought
8. feb. 2010 09:50
#6 Jo da. StarGossip er fyldt med relevant information om de kendte. De havde dog en ustabil periode som sluttede d. 3. mar. 2009 12:09. Lige siden har de holdt den helt relevante nyhedsflow.
Gravatar #13 - NioBe
8. feb. 2010 10:19
myplacedk (3) skrev:
Jeg gør det heller ikke. Jeg synes det er svært at finde nyheder, som ikke er enten:

1) Irrelevante. En soldat der er død - i krig. Ja hvad fanden regnede de med?
2) Aner ikke hvad de snakker om. Forkert informering er værre end ingen information.
3) Ufatteligt irrelevante. Who cares om Erik og Anni er sammen lige den her uge, og om en dame har sniffet et par gram heroin.

Hvorfor går de aldrig i flæsket på noget som helst? Så vi invaderer Afghanistan. Jeg er ret ligeglad med at der sprænger nogle bomber, og at nogen bliver såret eller dør. Jeg ved godt på et grundlæggende plan hvad krig er. Men HVORFOR gør vi det? Hvad synes de afghaniske borgere om det?
Er vi de onde, ligesom tyskerne da de invaderede Danmark? Eller er vi de gode, som befrier borgerne fra en ond diktator?

Du burde læse bogen "I morgen angriber vi igen."
Den gir et rimeligt godt indblik i hvad der har foregået dernede. :)

Ontopic:
Læser EB og BT når jeg har læst Newz tør for nye nyheder. Selvom det er noget værre journalist crap der er i.
Gravatar #14 - Magten
8. feb. 2010 10:21
NioBe (13) skrev:
Læser EB og BT når jeg har læst Newz tør for nye nyheder. Selvom det er noget værre jonalist crap der er i.
+1

EB har trods alt side9 pigen..
Gravatar #15 - myplacedk
8. feb. 2010 11:00
NioBe (13) skrev:
Du burde læse bogen "I morgen angriber vi igen."
Den gir et rimeligt godt indblik i hvad der har foregået dernede. :)

Måske. Men, the thing is... Jeg interesserer mig egentlig ikke for det. Ikke mere end så meget andet man snakker om i medierne.
Gravatar #16 - NioBe
8. feb. 2010 11:09
myplacedk (15) skrev:

Måske. Men, the thing is... Jeg interesserer mig egentlig ikke for det. Ikke mere end så meget andet man snakker om i medierne.


Same same, men fik afvide at den var god, så jeg gav den en chance. Har fået en bedre forståelse for hvad de laver dernede, efter jeg har læst den.
Gravatar #17 - Adagio
8. feb. 2010 11:20
Jeg læser også comon en gang om dagen, samt er inde på politiken og bt af og til. Eb læser jeg også en gang imellem, ikke så meget for informationen, men mere pga. "underholdningen" i deres "nyheder" og specielt læsebrevene til deres "sex-expert" (de fleste af de ting hun skriver vil jeg ikke anbefale... og når man ser på kommentarer, så ser det ud til at mange er enige med mig... men er sjovt at læse)
Jeg tjekker også lige newz.dk en gang om dagen

Men jeg er også ved at være lidt træt af de sider jeg inde på, er stort set det samme alle steder. Der er alt for mange nyheder, som jeg ikke kan se hvad jeg skal bruge det til (den med "dansk soldat døde i krig" er jeg enig i... hvad forventer de? Det er krig!). Jeg er også totalt ligeglad med om SuperStarA lige er gået fra SuperStarB, fordi SuperStarC har flirtet med SuperstarB, imens SuperStarA sniffede heroin. Eller endnu værre: Hvad laver Kong Gertud d. 4 i denne uge og har Prinsesse Børge huller i sokkerne igen?

Jeg savner flere sites som newz
Gravatar #18 - illishar
8. feb. 2010 13:00
#17 Version2 er et fint alternativ til Newz, hvis man godt kan li' MS bashing.

http://lifehacker.com/ er et fint "teknisk sladder"-sted. (Spændende poster om hvordan man sliber sine knive, laver usb-juletræer, det nyeste software til X o.l.)
Gravatar #19 - zin
8. feb. 2010 17:37
Nu er jeg simplist/minimalist, så jeg kan godt lide TTV. Det har jeg fundet ud af - i en anden tråd her på newz.dk (<3), at man kan læse online:
DR
TV2
Gravatar #20 - Ronson ⅍
8. feb. 2010 19:32
tvnyt.com og digitalt.tv er også rare
Gravatar #21 - Clauzii
8. feb. 2010 22:18
Sladderblade/sites er lavet for at folk skal glemme hvad det hele >egentligt< drejer sig om. Så nej, læser ikke sladder pladder pludder skudder mudder....
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login