mboost-dp1

Hvad gør du ved din burger?

Gå til bund
Gravatar #1 - myplacedk
7. apr. 2008 08:50
Sådan en burger fra McDonalds eller Burger King har jo mange parametre. Hvorfor tage en standard fra menuen?

Den mest klassiske jeg har set (fra køen) er en whatever "uden pickles", men der må være nogle der har mere interessante vaner.

Jeg kan finde på at lave mig en "kartoffelburger" (lyder egentlig lidt for økologisk, men bær over med mig lidt endnu).
Man tager låget af sin burger, og laver et ekstra lag ved at lægge pomfritter parallelt ved siden af hinanden. Jeg har dog ikke prøvet det ofte nok til at udtale mig om hvilke burgere der er bedst til det.

Hvad gør du? Bestiller uden pickles? Beder om bacon i en bacon-løs burger? Tømmer et bæegr pommes-frites-sovs oven på bøffen?
Kom med det, en rigtig nørd modificerer både hardware og software, så hvorfor ikke også sin burger...
Gravatar #2 - buch
7. apr. 2008 09:10
Crispy chiken med ost, bacon og sweet chili sauce.

Jeg arbejder jo også selv på BK og der ryger godtnok nogen underlige bestillinger ind nogen gange, jeg har 2 gange solgt en burger uden brød!
Gravatar #3 - vandfarve
7. apr. 2008 09:14
Hvad gør du ved din burger?
Jeg var sikker på, at der stod "bruger" og ikke "burger", men man skal måske lære at læse, før man begynder at svare på indlægget.

Den klassiske "a la mode" er vel, at man bestiller en grillordre, så man får en frisk bolle. Der findes ikke værre ting end burgere, hvor bollen er blød og tør. Det kan godt være, at de begynder at hade en, men burgeren bliver så meget bedre.

Ellers, hvad er der galt med pickles? Det er da bare det bedste ved en burger!
Gravatar #4 - lorenzen
7. apr. 2008 09:32
Extra ost, extra løg og så er den hjemme.

En klassisk (godt lavet, dvs ikke McD BK osv) burger er næsten perfekt i sig selv.
Gravatar #5 - Magten
7. apr. 2008 09:37
Spiser ikke burgere fra McD (De er simpelthen for klamme)... Men en burger for mig på BK ser sådan ud:
En dobbelt whopper, uden ketchup og andet flydende stads (ja jeg er kræsen på det punkt), men med bacon..

Det er som regel kun på vej hjem fra byen at jeg spiser det, så jeg gider/kan ikke stå og forklare mig til det helt store gastronomiske måltid..

Men ingen burger uden 2-3 poser twister fries (eller hvad de nu hedder) ved siden af :D
Gravatar #6 - MiniatureZeus
7. apr. 2008 09:49
Har flere gange chikaneret personalet nede hos den lokale McD med denne bestillingen:
(MZ) = mig
(McD) = McD personalet
(McC) McD chef

(MZ) Jeg skal have en Cheeseburger, uden ost
(McD) Altså en Hamburger?
(MZ) Nej, en cheeseburger, jeg skal bare ikke have ost i
(McD) Det er jo også en hamburger?
(MZ) Ja, men det vil jeg jo ikke have. Jeg vil gerne have en Cheeseburger, men der skal ikke være ost i
(McD(Meget fortvivlede)) Jamen, en Hamburger og en Cheeseburger uden ost, er jo den samme burger?!
(MZ) Hvorfor kan jeg ikke bare få en Cheeseburger, uden ost?
(McD) Øhmm, to sekunder, jeg skal lige have fat i min chef.
(McC) Hej, en Cheeseburger uden ost, er den samme burger som en hamburger.
(MZ) Ja?
(McC) Ja, derfor, øhm, kan man ikke få en cheeseburger uden ost, for det er jo det samme som en hamburger, så du kan ligeså godt bestille en hamburger jo.
(MZ) Men jeg vil jo ikke have en hamburger. Jeg vil have en Cheeseburger. Jeg vil bare ikke have ost i.
(McC) Men Hr. det kan vores system ikke finde ud af.
(MZ) Ok
(McC) Ja, altså, øhm, derfor kan du kun få en hamburger
(MZ) ... Som jeg ikke vil have...
(McC) Hmmm øhm (Som regel meget forvirret nu) prøv nu at høre her: En cheeseburger og en hamburger er fuldkommen den samme burger, ud over osten. Så hvis du får en Cheeseburger uden ost, så er det reelt set en hamburger.
(MZ) Men det vil jeg jo ikke have. Jeg vil godt have en Cheeseburger til 10 kr., der skal bare ikke være ost i.
(McC) Men forstår du slet ikke hvad det er jeg siger til dig? Det er jo den samme burger!
(MZ) Ja, men...
(McC) Hvad nu hvis du får en hamburger, i cheeseburger papir?
(MZ) Nej så vil jeg gerne have en Big Mac, med ekstra ost
(McC) A hvad?
(MZ) Ja, en Big Mac med ekstra ost, kan man ikke få det?
(McC) Øhhh jo,

...
Det er ret så svært ikke at begynde at skraldgrine, når man ser hans ansigtsudtryk når man bestiller en BM med ekstra ost. Damn folk tror man er komplet idiot og sindsforstyrrende..! :P Hvilket nok ikke er helt galt :P

Men normalt så bestiller jeg bare en almindelig Doubble whopper med Bacon, og så ryger der lige en ekstra sjat ketchup i når den kommer... Det skal jo gerne flyde over ;D
Gravatar #7 - slemmebirk
7. apr. 2008 09:49
En Big King XXL med ekstra ost er ikke skidt :)
Gravatar #8 - MiniatureZeus
7. apr. 2008 09:53
Har forresten selv arbejdet på en McD (Derfor de skal chikaneres sådan.. ) og den mærkeligste bestilling jeg nogensinde har modtaget var en Big Mac med 4 ekstra bøffer og uden salat og dressing... Altså 6 bøffer i alt, uden noget som helst smørelse udover osten... Damn den må have kradset da den røg ned..
Gravatar #9 - slemmebirk
7. apr. 2008 09:55
#8 Arbejdede på en mac i en periode på 3 uger, værste arbejde jeg nogensinden har haft btw :), well fik en bestilling på en cheeseburger uden bøf og med ekstra alt andet, det skal man os være lidt speciel for at bestille imo..
Gravatar #10 - Magten
7. apr. 2008 09:58
Det skulle vel aldrig være en McD i Herlev eller omegn? Har en kammerat der bestiller uden salat og dressing men med ekstra bøffer :D

#...alle?
Hvad så hvis i laver burgere derhjemme? Hvordan ser den ultimative burger så ud?

Min, i nævnte rækkefølge fra bunden (vi ved jo alle at rækkefølgen betyder alt for smagen):
Burgerbolle bund
Barbecue snask
Ristede løg
God stor bøf
Bacon i lange baner
3-4 salatblade
Omkring 4-6 skiver agurk
Det samme antal skiver tomat
Barbecue snask
Burgerbolle top

:D
Gravatar #11 - reefermadness2
7. apr. 2008 10:03

Burgerbund
Mayonaise
salat
tomat
bøf
ost
bacon
ketchup
løg (meget)
agurk
burger dressing
burgertop
Gravatar #12 - TullejR
7. apr. 2008 10:06
Jeg dypper altid lortet i ketchup, så det smager af noget..
Gravatar #13 - holmen
7. apr. 2008 10:07
Burgerbund
Stærk sennep
salat
ketchup (heinz)
bøf
bacon (hjemmelavet og stegt i det der er stegt af bacon'en)
syltet agurk
rå løg
Thousaind island dressing
Et spejlæg
engelsk sauce (optional)
burgertop

Spejlæg er virkelig prikken over i'et.
Gravatar #14 - sKIDROw
7. apr. 2008 10:16
"Hvad gør du ved din burger?"

Æhhhh jeg æder den?... ;-P

Hvis man er nød til at gøre andet ved den, så har man bestilt den forkerte burger til at starte med da... ;)
Gravatar #15 - sKIDROw
7. apr. 2008 10:18

Den lader vi lige stå et øjeblik... :-p
Gravatar #16 - myplacedk
7. apr. 2008 10:20
13 skrev:

Bacon skal da altid steget i eget fedt. Tilføjer man mere, kan man da næsten ikke undgå at friturestege den. :)

Anyway, hvad mener du med hjemmelavet? At du selv skærer den i skiver, eller at grisen har gået rundt i haven?
Gravatar #17 - Magten
7. apr. 2008 10:21
Det bliver et langt øjeblik, for du har ingen edit funktion :P

Så kald det "Hvad bestiller du i din burger?" :D
Gravatar #18 - holmen
7. apr. 2008 10:24
Steger bacon'en på en tør pande. Der bliver stegt noget fest af bacon'en, som jeg så steger bøffen i. hvis der ikke er stegt så meget fedt af bacon'en, spædes der op med noget madlavningsolie (eller hvad det nu hedder.)

Bøffen kan evt. steges sammen med bacon'en.

Med hjemmelavet bøf, mener jeg at det er fars, det er købt hos en slagter, som jeg selv former bøffer af, ikke de flade, frosne færdiglavede papbøffer man kan få i supermarkeder.
Gravatar #19 - myplacedk
7. apr. 2008 10:27
14 skrev:
Hvis man er nød til at gøre andet ved den, så har man bestilt den forkerte burger til at starte med da... ;)

Hvis man vil have ekstra ketchup i er det nemmere bare at hælde det i, end at bestille det. Jeg fikengang i en McD at vide at en "speciel order" havde ventid. Standard-burgere kunne jeg få med det samme, men der var rimelig lang ventetid på "speciel orders" - kan ikke lige huske hvor mange minutter.

Og især hvis det er drive-thru, hold kæft hvor kan det være svært at kommunikere. Nogle gange har jeg været fristet til bare at køre igen.
Gravatar #20 - myplacedk
7. apr. 2008 10:28
18 skrev:
Med hjemmelavet bøf, mener jeg at det er fars, det er købt hos en slagter, som jeg selv former bøffer af, ikke de flade, frosne færdiglavede papbøffer man kan få i supermarkeder.

...og med "hjemmelavet bacon" mener du "hjemmelavet bøf" - got it. :)

Hvis man laver burger selv, så kan jeg da heller ikke finde på at bruge lige så ringe kød som de dårlige burgere. Pointen med at lave det selv er vel bedre ingredienser.
Gravatar #21 - myplacedk
7. apr. 2008 10:30
Jeg har i øvrigt aldrig forstået hvorfor man kan bestille burger eller sandwich et sted hvor de reklamerer med at de bruger 100% rent oksekød, og så minder det bare overhovedet ikke om noget af det jeg kan lave med oksefars. Hvordan kan man tage 100% rent oksekød, og så få det til at minde så lidt om kød?

Hvis jeg bestiller fast food, og kommer til at få noget kød i munden uden andet snask, så bliver jeg ret overrasket hvis det smager godt. Jeg plejer at være omhyggelig med at få salat, snask og brød med i hver bid.
Gravatar #22 - holmen
7. apr. 2008 10:41
D'Oh

Burgerbund
Stærk sennep
salat
ketchup (heinz)
bøf (hjemmelavet og stegt i det der er stegt af bacon'en)
bacon
syltet agurk
rå løg
Thousaind island dressing
Et spejlæg
engelsk sauce (optional)
burgertop

Spejlæg er virkelig prikken over i'et.

Så er det rettet.
Gravatar #23 - The-Lone-Gunman
7. apr. 2008 10:42
Jeg hader folk der skal være ineffektive på et fastfood sted. Bestil nu bare en alm. bruger og tag selv dine klamme pickles ud, vi står 80 mennesker i køen bag dig.
Gravatar #24 - Magten
7. apr. 2008 10:55
Man betaler jo ligesom for servicen, så jeg kan ikke se hvad der er galt i det..
På en restaurant kan du og bede om at få din bøf gennemstegt - er det også irriterende fordi kokken bruger ekstra tid på det?
Udover det så gider jeg ikke sidde og blive fedtet ind fordi du ikke vil vente på at de piller mine pickles ud.. Eller rettere sagt, lader være med at proppe pickles i.. :)
Gravatar #25 - buch
7. apr. 2008 11:01
Burgeren laves jo i det øjeblik du afgiver din bestilling, så om der skal noget mindre i burgen betyder jo ikke noget for hastigheden.

Det eneste der tager længere tid er at det skal tastes ind i systemet, hvilket ikke tager lang tid.
Gravatar #26 - stargate
7. apr. 2008 11:05
#24 Jeg vil Sq give dig ret i din holdning med hensyn til #23 for hvis du ikke kan lide de (lorte dårlige) pickles som jeg hellere ikke kan så vil jeg sq ikke havde dem i, man piller vil hellere ikke is ud af sin cola, bare fordi folk vil spare 30 sek.

Hvis folk har så travlt burde de blive hjemme
Gravatar #27 - The-Lone-Gunman
7. apr. 2008 11:06

Der taler vi jo ikke fastfood.

De fleste smarte steder har de brugere klar, de kan smide ud til folk. Jeg plejer ofte bare at bestille en fra varme-tray'et, da jeg så ved jeg får mit mad med det samme... også kommer det jo lidt an på hvad de har klar.
Gravatar #28 - stargate
7. apr. 2008 11:08
#25 ikke altid.... McD kan godt havde nogle/en del burger lavet når man kommer hen til kassen, derfor jeg bestiller dem custom da jeg ved de er varme og friske når jeg får dem.

og det er Sq ens alle steder jeg har være rundt i europa
Gravatar #29 - MiniatureZeus
7. apr. 2008 11:08
[list=1]
[li]Hjemmelavet burgerbolle, af en lækker durum surdej[/li]
[li]En hjemmelavet burgerdressing med en masse spændene sager i[/li]
[li]Heinz Ketchup[/li]
[li]Fint snittet iceberg salat[/li]
[li]En lille sjat Proviance sød sennep (giver lige piftet!)[/li]
[li]En hjemmelavet (flad!) godt krydret BBQ bøf, stegt i baconfedt og en smule engelsk sov[/li]
[li]En god skive Guoda ost[/li]
[li]2 skiver meget sprøde skiver bacon[/li]
[li]2 skiver agurk[/li]
[li]Heinz ketchup klat (så det hænger sammen!)[/li]
[li]2 skiver bøftomat[/li]
[li]3-4 rødløg ringe[/li]
[li]Ovennævte burgerdressing[/li]
[li]Ovennævnte burgerbolle[/li]
[/list]

Det kan godt tage 15 minutter at sammensætte sådan en fætter, og så dobbelt så lang tid at spise!

25 skrev:
Burgeren laves jo i det øjeblik du afgiver din bestilling, så om der skal noget mindre i burgen betyder jo ikke noget for hastigheden.

Det eneste der tager længere tid er at det skal tastes ind i systemet, hvilket ikke tager lang tid.

Ikke på McD, der ligger der hele tiden en plade af de forskellige burger klar, så hvis man bestiller en almindelig menu, så tager det ikke mere end 2.30 min at gennemføre bestillingen.

Men på BK, der bliver det jo først lavet, når man bestiller hvilket resultere i, at BK ikke altid kan kaldes fast food : )
Gravatar #30 - Magten
7. apr. 2008 11:20
Så er vi nok ovre i hvordan man definerer fastfood.. Er det de par sekunder det tager ekstra at bestille, eller er det fordi det skal være custom, at du ikke mener det er fastfood?

Det tager dem under 10 sekunder ekstra at taste ind, og da der allerede ligger burgere klar til dig, så vil det kun sinke dig 10 sekunder.. Min burger bliver jo bare bestilt, jeg træder til side, næste bestiller, og når min burger er klar får jeg den..

Can't see the problem :)
Gravatar #31 - Saxov
7. apr. 2008 12:03
29 skrev:
Ikke på McD, der ligger der hele tiden en plade af de forskellige burger klar, så hvis man bestiller en almindelig menu, så tager det ikke mere end 2.30 min at gennemføre bestillingen.

Men på BK, der bliver det jo først lavet, når man bestiller hvilket resultere i, at BK ikke altid kan kaldes fast food : )

Tror det kommer an på hvor og hvornår man besøger de forskellige steder, her i Aalborg har både McD og BK ofte mad liggende på varmeplader..
Gravatar #32 - Norrah
7. apr. 2008 15:22
CheeseBurger uden kød.
Gravatar #33 - stargate
7. apr. 2008 17:47
Ja det med Cheeseburger uden ost, er da lige som en dag jeg bad om en krasser (hotdog uden pølse) uden brød, og så fik jeg en ordenlig klat snask i hånden.

Så det gør jeg ikke igen :(
Gravatar #34 - Ronson ⅍
7. apr. 2008 18:21
P I C K L E S - F O R - L I F E !
Fuck pickleshadere!
Burger uden pickles er jo som burger uden bøf. Cola uden rom. Sex uden orgasme. Orgasme uden udløsning.

Jeg tager en pizza i stedet for. Uden løg.
Gravatar #35 - myplacedk
7. apr. 2008 18:47
Der er pickles og der er pickles. Der er gode syltede agurker, og der er McD/BK's ide om hvor sure de skal være.

Jeg er også ved at være lidt træt af BK's ide om hvor tykke tomat-skiverne skal være. Sådan to skiver på en halv centimeter hver der ligger oven på hinanden, så kan man få flere bidder i træk, der kun smager af tomat.

Der altså ikke en eneste ingrediens i sådan en fastfood-burger, som er godt alene. I hvert fald ikke når det er burger jeg har lyst til.
Gravatar #36 - IT-ekspert Kejser
7. apr. 2008 19:41
Et par Double Cheeseburger til 19 kr./stk. holder max. Eller en Tripple Whopper XXL. Og så self. deres Chicken Nuggets.. Umm.. Bliver helt sulten..
Gravatar #37 - BurningShadow
7. apr. 2008 19:51
Ligesom sKIDROw, spiser jeg min burger...
Drive-in er lavet til folk som mig. Det er mange, mange, rigtig mange år siden jeg har været inde for at hente min burger, jeg går kun ind når jeg skal brokke mig... Spørg bare hos McD i Haverslev... Aberne kunne ikke kende forskel på en BigMac og en Cheeseburger... (På spørgsmålet "ligner det her en BigMac" er det ikke skide smart at svare "Ja"...).
Jeg tager, som sagt, Drive-in'en, og jeg gider ikke holde og vente på en burger...
Gravatar #38 - Nurú
15. apr. 2008 19:38
Den bedste burger der nogensinde har eksisteret er;

Chili Cheese Double på Burger King. Lækre jalapeños, tre dejlige bøffer og en masse dejlig, fedtet chiliost.

Det kan ikke blive bedre. Aldrig nogensinde.
Gravatar #39 - Ju9or
18. apr. 2008 12:51
Which reminds me... Der går rygter om at der kommer en Burger King i Sønderborg ved Tech21... Det bliver NAAJS!! :)
Gravatar #40 - izym
18. apr. 2008 21:39
Den har en af de dummere (læs: ekstremt overnaturlig umenneskelig dum) piger i min klasse gjort, og nej, det var ikke chikanering/joke. De to piger i min klasse af den intelligens klasse, må man sige tilføjer lidt sjov til hverdagen.. :D

#ontopic
Vidste sq ikke man kunne få custom på McD :O Må jeg huske næste gang! Desværre er det ikke helt mig der bestemmer, hvad der skal tilberedes, når der laves hjemmelavet, men går nok, står normalt på (har ikke nogen fast rækkefølge, jeg er ikke et menneske med specielt med standard på tingene :D)
- burgerbolle
- mayonæse
- hjemmelavet bøf, stegt med bbq og chili kryderi
- salat
- agurk
- rå løg
- ristede løg
- ketchup
- stærk sennup
- ost
- ekstra bbq og chili kryderi
- underlige ting som jeg mener vil smage godt i burgere, og derfor prøve lykken
Gravatar #41 - Kisbye
19. apr. 2008 08:36
LØG - F O R - L I F E !
Fuck løghadere!
Pizza uden løg er jo som pizza uden ost. Cola uden rom. Sex uden orgasme. Orgasme uden udløsning.

Jeg tager en burger i stedet for. Uden pickles.
Gravatar #42 - izym
19. apr. 2008 15:21
Hvad har det her topic med pizza at gøre (udover det også er mad) ? :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login