mboost-dp1

Hold dig vågen tips


Gå til bund
Gravatar #1 - Strauss
31. jul. 2009 00:45
Okay, nu skal i høre min historie, jeg sover til 13-14 stykker her i eftermiddag, hvor jeg bliver vækket af et opkald fra min far der spørger om jeg vil arbejde imorgen fra klokken 04:30, det vil jeg gerne, så jeg går i seng klokken 20:30, hvor jeg sover som en sten, indtil jeg vågner og kigger på klokken, 22:22 står der.. og jeg har en mega hovedpine, så jeg går op og tager 2 treo (som smager af helvede til) og spiser en banan, og så går jeg ned for at sove igen, men jeg kan bare ikke sove, jeg prøver og prøver, indtil jeg ser at klokken er 1, så læser jeg et blad illustreret videnskab, og tænker "Nu kan jeg sove!" Men næh nej, Ole Lukøje har sprunget mig over på sin rute, så jeg ligger og glor videre op i mit hvide loft, indtil klokken er 02:30, hvor jeg så står op for at spørge næsten alvidende Newz om hjælp..

Her kommer spørgsmålet!

Hvordan overlever jeg en arbejdsdag på 12 timer, når jeg har sovet 1 time og 52 minutter i nat ?
Gravatar #2 - Jonasee
31. jul. 2009 00:53
Hvilken form for arbejde skal du lave?
Gravatar #3 - Strauss
31. jul. 2009 01:00
#2:

Ikke noget hårdt, primært papkassefoldning/stabling/samling osv. :)
Gravatar #4 - Jonasee
31. jul. 2009 01:06
#3

Når du faktisk skal lave noget fysike, så bliver det nemmer. Jeg vil forslå at du søger for at spise lidt hele tide for at have engergi, kaffe/red bull/o.s.v. er også godt.

Edit:

Og søgre for hele tiden at lave noget, vis du stopper bliver det sværet at komme igang igen
Gravatar #5 - qed
31. jul. 2009 01:10
Nu er det selvfølgelig forskelligt fra person til person, men hvis du føler dig træt om en times tid, så prøv at sov den halve time.. Det hjælper for mig i hvert fald. Ligesom en power nap.
Gravatar #6 - Strauss
31. jul. 2009 01:12
Mange tak for svarene :)

Jeg tror også jeg laver en spand kaffe og tager med ;)
Gravatar #7 - qed
31. jul. 2009 01:16
En spand kaffe er sikkert en god idé uanset hvad du finder på ;)
Gravatar #8 - lorenzen
31. jul. 2009 01:17
Et helt andet tip, ikke tag treo lige inden du skal sove der er nemlig koffein i. 50mg pr tablet.

Gravatar #9 - Strauss
31. jul. 2009 01:29
#8: lorenzen

Oh, så er det nok synderen, satans osse
Gravatar #10 - buch
31. jul. 2009 06:05
Alternativt hvis du ikke kan sove en anden gang, så ta en klud med æter og så lige holde den for munden og næsen indtil du føler dig træt, husk at fjerne den inden du falder helt i søvn.
Gravatar #11 - zin
31. jul. 2009 06:45
Bananer, kakao, chokolade, cola, osv. Alt der indeholder masser af sukker/kulhydrater er skyde godt til at holde en vågen, da sukker optages hurtigt - og koffein øger optagelsen af sukkeret - men det kræver liiiige at du HAR noget. :)
Gravatar #12 - slemmebirk
31. jul. 2009 08:37
NARKO!
Gravatar #13 - gnаrfsan
31. jul. 2009 08:49
#12: Nærmere bestemt Amfetamin, eller?
Gravatar #14 - slemmebirk
31. jul. 2009 08:58
#13 Nej det er noget lort, prøv med kokain den er helt i orden!
Gravatar #15 - zin
31. jul. 2009 09:45
Speed, TBH.
Gravatar #16 - engfeh
31. jul. 2009 09:56
ZiN (15) skrev:
Speed, TBH.


Hvilket er det samme som amfetamin...
Gravatar #17 - zin
31. jul. 2009 09:58
#16: Ikke kun!
Wikipedia skrev:
Speed can refer to amphetamines, methamphetamine, and other psychostimulant drugs

:-)
Gravatar #18 - tr0lle
31. jul. 2009 17:14
ZiN (17) skrev:
#16: Ikke kun!

:-)


Held og lykke med at fucke op på methamfetamin: http://www.drugfree.org/Portal/DrugIssue/MethResou...

:-/
Gravatar #19 - squad2nd
31. jul. 2009 17:22
#18

Held og lykke med at fucke op på methamfetamin


Nu var trådens spørgsmål:
"Hvordan overlever jeg en arbejdsdag på 12 timer, når jeg har sovet 1 time og 52 minutter i nat ?"

Med andre ord, kommer folk med forslag til hvordan han klarer den her dag. At han så, efter folks kommentarer bliver så fucked at han måske ikke klarer de næste tusind dage af hans liv, var ikke en del af svaret!

Om ikke andet... så må han skrive herind igen, så han kan få gode råd til at vænne sig af med stofferne.
Gravatar #20 - myplacedk
1. aug. 2009 11:00
qed (5) skrev:
Nu er det selvfølgelig forskelligt fra person til person, men hvis du føler dig træt om en times tid, så prøv at sov den halve time.. Det hjælper for mig i hvert fald. Ligesom en power nap.

Et rigtigt godt tip: Kan du ikke holde dig vågen, så sov.

Jeg vil dog anbefale en powernap på 20 minutter. (Fra du falder i søvn, ikke fra du lægger dig.)

Især unge mennesker kan nemlig komme i den næste søvnfase allerede efter 25 minutter, og så bliver det svært at vågne igen uden at sove ud. (Nogle mener at en powernap skal være på max 15 minutter.)

Jeg kan i øvrigt anbefale at indtage koffein INDEN du powernapper. Det tager alligevel 20-30 minutter inden det virker.
Gravatar #21 - myplacedk
1. aug. 2009 11:03
myplacedk (20) skrev:
Jeg vil dog anbefale en powernap på 20 minutter. (Fra du falder i søvn, ikke fra du lægger dig.)

Problemet er at når man er lige ved at falde i søvn, så skal man sætte en alarm, og så er man vågen igen.

Jeg har tænkt på at lave et program til mobiltelefonen, hvor man trykker på en knap med jævne mellemrum. Har man ikke trykket i fx. 5 minutter kommer der et diskret bip, ikke nok til at man vågner af det. Når man ikke har trykket i fx. 20 minutter begynder den at vibrere og bippe højt.

Men sådan er der så meget man kunne lave. :-/
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login