mboost-dp1

Hilken webhost


Gå til bund
Gravatar #1 - siliankaas
30. jul. 2009 17:52
Så er det mig igen drenge (og piger hvis der skulle findes nogle her på newz)

Jeg gider nu ikke mere græde snot over servage.net

Prisen hos servage er ok, der er masse af plads, og man kan hoste en masse domæner, men når det kommer til svartiden på deres mysql server, vender hele oplevelsen.

Jeg bruger bare wordpress (uden de vilde plugin), så jeg er rimelig sikker på det ikke er noget slamkode jeg bruger..

Nogle gange er siden så langsom om at svare at folk tror hjemmesiden er offline.

Jeg ved det er pga mysql at det køre dårligt, da man til dels kan google problemet, samt at en af mine sider der ikke benytter mysql loader hurtigt og fejlfrit hver gang.

Det gider jeg simpelthen ikke mere, derfor spørg jeg nu igen her på newz: Hvad skal jeg dog vælge?

Jeg er ikke mere så bange for at bruge en udenlandsk host.

Krav:
Mulighed for at hoste min. 5 domæner under samme konto
Mulighed for mindst 5 Mysql db - (evt. merebetaling er ok, bare det er STABILT og hurtigt)
Desuden vil det være et STORT plus hvis man har mulighed (evt imod merebetaling) at have mulighed for cron job

I sin tid er mine domæner købt gennem gratisdns og efterfølgende redeligeret til servage.net - det var en fordel om man på samme måde kunen flytte dns til den nye udbyder.

Kom frisk, nogle bud på en god og ikke mindst stabil host?
Gravatar #3 - slemmebirk
30. jul. 2009 19:18
Jeg har aldrig nogensinden haft problemer med surftown, anvender godt nok deres windows løsning med mssql og asp.net 2.0. Men de kan klart anbefales og deres priser er meget overkommelige! www.surftown.dk
Gravatar #4 - Windcape
30. jul. 2009 19:49
slemmebirk (3) skrev:
Jeg har aldrig nogensinden haft problemer med surftown, anvender godt nok deres windows løsning med mssql og asp.net 2.0.
Jeg vil så ikke anbefale surftown. Jeg tester dem for tiden, og er ikke særlig imponeret.

At de stadig kører .NET 2.0 er dybt uimponerede, et par måneder for at C# 4 udkommer.
Gravatar #5 - izym
30. jul. 2009 19:51
slemmebirk (3) skrev:
Jeg har aldrig nogensinden haft problemer med surftown, anvender godt nok deres windows løsning med mssql og asp.net 2.0. Men de kan klart anbefales og deres priser er meget overkommelige! www.surftown.dk

Det at de kører PHP med safe mode ødelægger enhver chance for, at jeg nogen sinde vil være kunde hos dem eller anbefale dem til andre.

Jeg har dog hørt godt om DreamHost.
Gravatar #6 - Windcape
30. jul. 2009 19:52
izym (5) skrev:
Det at de kører PHP med safe mode ødelægger enhver chance for, at jeg nogen sinde vil være kunde hos dem eller anbefale dem til andre.
Hvorfor? Hvis du ikke kan kode til safemode, er du en meget dårlig udvikler.
Gravatar #7 - izym
30. jul. 2009 19:54
#6

Det er nu ikke fordi jeg ikke kan, men der findes en del færdiglavet scripts på nettet, som ikke er så glade for safe mode.
Gravatar #8 - Windcape
30. jul. 2009 20:22
izym (7) skrev:
men der findes en del færdiglavet scripts på nettet, som ikke er så glade for safe mode.
Jeg forstår godt de webhoteller som ikke vil have sådan slamkode kørende :)
Gravatar #9 - izym
30. jul. 2009 23:27
windcape (8) skrev:
Jeg forstår godt de webhoteller som ikke vil have sådan slamkode kørende :)

Hmm... det er faktisk en utrolig god pointe :)
Gravatar #10 - lorenzen
30. jul. 2009 23:34
Jeg har før haft stor glæde af http://asmallorange.com cirka det samme som servage, bare hurtigere er min oplevelse.
Gravatar #11 - zin
31. jul. 2009 00:02
Webhost? Pfft.. Host selv. 100mbit ftw. :>
Gravatar #12 - siliankaas
31. jul. 2009 06:03
windcape (2) skrev:
Dansk: http://acenet.dk/php5_webhotel.html
Udenlansk: http://www.dreamhost.com


acenet Ser spændende, men også rimelig dyr ud. Skal mindst bruge 200Mb

dreamhost har jeg hørt andre snakke om før, synes bare deres hjemmeside ser lidt "poppet" ud - det minde rmeget om servage - de lover alt den plads man gide, alt det transfer, alle de Sql DB - og så frygter jeg lidt det køre lige så dårligt"godt som servage

Er der nogle af de 2 du selv bruger?

lorenzen (10) skrev:
Jeg har før haft stor glæde af http://asmallorange.com cirka det samme som servage, bare hurtigere er min oplevelse.


Jeg tjekker lige siden ud. Tak for input



Andre bud?
Gravatar #13 - siliankaas
31. jul. 2009 06:05
ZiN (11) skrev:
Webhost? Pfft.. Host selv. 100mbit ftw. :>


Jeg er ikke den store *nix nørd, i hvert fald ikke så meget jeg har lyst til at lade alverdens hackere teste min viden - desuden gider jeg ikke bøvle med redundant linie fremføring/hardware

Gravatar #14 - zin
31. jul. 2009 06:36
siliankaas (13) skrev:
Jeg er ikke den store *nix nørd, i hvert fald ikke så meget jeg har lyst til at lade alverdens hackere teste min viden - desuden gider jeg ikke bøvle med redundant linie fremføring/hardware

... Og du vil aldrig lære det hvis ikke du prøver. :-)
Gravatar #15 - siliankaas
31. jul. 2009 07:09
ZiN (14) skrev:
Og du vil aldrig lære det hvis ikke du prøver. :-)


Point taken, men jeg vil da ikke prøve med mine sider ;-)
Jeg leger skam med *nix, bare på et lukket net
Gravatar #16 - buch
31. jul. 2009 07:15
Åh hvad med det gode gamle cliche ;)
http://www.clichehosting.com/dk/Default.asp?
Gravatar #17 - siliankaas
31. jul. 2009 07:19
#16 Kan ikke rigtig finde ud af om du joker?
Gravatar #18 - illishar
31. jul. 2009 07:21
Dine krav kan generelt opfyldes af de fleste udbydere. Det er blot et spørgsmål om pris.

Lige pt. bruger jeg Elitehost, Gullestrup og Wendt-net. Gullestrup er upåklagelige og Elitehost og Wendt-net ser ud til at være udemærkede.



PS. Hold dig langt væk fra Cliché, B-one etc.
Gravatar #19 - siliankaas
31. jul. 2009 07:27
#18
I virkeligheden tror jeg du har ret - de reklamere alle sammen med de samme ting, problemet er bare at de ikke kan opfylde alt på den lave pris.

Jeg er jo f.eks ganske godt tilfreds med servage, bortset fra deres SQL server der virkelig sutter til tider...

Men tak for input, jeg vil da lige se på de sider.
Gravatar #20 - zin
31. jul. 2009 07:38
#19: Du kunne eventuelt bibeholde din servage webhost også bare finde en anden SQL-server. :-)
Gravatar #21 - illishar
31. jul. 2009 07:42
Hvis du vil lede efter en "extern DB-udbyder" så husk at tjek om de tillader, at åbne for eksterne connections. (Det er ikke så mange der gør det.)
Gravatar #22 - siliankaas
31. jul. 2009 20:09
Andre der har noget at byde ind med?
Gravatar #23 - buch
31. jul. 2009 23:38
siliankaas (17) skrev:
#16 Kan ikke rigtig finde ud af om du joker?


Søg efter firmanavnet i nyheder herinde ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login