mboost-dp1

HackerRank 2019 Developer Skills Report


Gå til bund
Gravatar #1 - arne_v
29. jan. 2019 18:59
https://venturebeat.com/2019/01/29/hackerrank-deve...

Mine observationer:
* JavaScript er nu det sprog som flest kan
* de sprog som flest vil l;re er Go, Kotlin, Python og TypeScript
* React er på vej til at overhale AngularJS drevet af efterspørgsel
* man betragter IoT, ML og AR som mere realistisk end blockchain og quantum computing
* yngre udviklere vil have spændende arbejde mens ældre udviklere vil have en god løn
Gravatar #2 - Claus Jørgensen
29. jan. 2019 19:16
#1

Mit netværk er enig med alle ovetstående pointer

Og hvis jeg flytter tilbage til Danmark er der 50% chance at det er som JS udviklet
Gravatar #3 - arne_v
29. jan. 2019 19:26
#2

Undersøgelsen siger at JS er det sprog som flest kan.

Og der er ingen tvivl om at rigtigt mange udvikler jobs kræver JS.

Men jeg ved ikke om der er så mange JS jobs forstået som jobs hvor JS er praktisk taget eneste sprog (vi ignorerer like CSS og HTML).

Jeg vil gætte at en meget stor andel af job som kræver JS også kræver mindst et server side programmeringsprog (vi ignorerer lige node.js): PHP, C#, Java, Ruby etc..
Gravatar #4 - Claus Jørgensen
30. jan. 2019 12:44
#3

Ja, Jeg tror også at der er en stor forventning om at JS udviklere har expertise i mindst et andet programmeringssprog.

Desværre er der rigtig mange som tror JS er et "nemt" sprog, lidt ala. PHP, og derfor aldrig bliver særlig gode til at skrive god JS kode.
Gravatar #5 - arne_v
30. jan. 2019 13:17
Claus Jørgensen (4) skrev:

Ja, Jeg tror også at der er en stor forventning om at JS udviklere har expertise i mindst et andet programmeringssprog.


Og så søger de en "full stack developer" ikke en "JavaScript developer".

Claus Jørgensen (4) skrev:

Desværre er der rigtig mange som tror JS er et "nemt" sprog, lidt ala. PHP, og derfor aldrig bliver særlig gode til at skrive god JS kode.


JS er blevet stort og komplekst.

AngularJS, React, Vue etc. frameworks.

npm

Transpiling TS eller ES6 til plain JS.

O.s.v.
Gravatar #6 - arne_v
30. jan. 2019 13:19
#JS idag

Det største problem er efter min mening at alting forældes lynhurtigt. Det betyder meget høje vedligeholdelsesudgifter.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login