mboost-dp1

Grundlovsdag


Gå til bund
Gravatar #1 - Thomas Nielsen
2. jun. 2008 08:38
Vil bare lige spørge om det ike er normalt at alle får fri på grundlovsdag. For på min skole giver de kun en ½ fridag, og det syntes jeg er lidt mærkeligt når selv postvæsnet som ellers næsten ikke har nogle fridage har fri den dag.
Gravatar #2 - Mandalae
2. jun. 2008 08:44
Det er meget normalt kun at have 1/2 fridag på grundlovsdag :)
Gravatar #3 - Spiderboy
2. jun. 2008 08:44
De fleste steder er det vist en halv fridag.
Gravatar #4 - Mandalae
2. jun. 2008 08:45
se evt her: Grundlovsdag
Gravatar #5 - Azuria
2. jun. 2008 08:45
Og så sidder man i det offentlig og nyder ikke mindre end 2fridage :)
/*bitch slapping modtages d: */
Gravatar #6 - hgul
2. jun. 2008 08:50
#5 Haha - det er dog ikke alle offentlige ansatte der har fri fredag. Jeg skal bl.a. på arbejde :-P

Men vi havde selvfølgelig fri dagen efter 1. maj og dagen efter Kr. Himmelfartsdag.
Gravatar #7 - Azuria
2. jun. 2008 08:57
#6 Wee.. Så ligger vi da ikke nederst i rækken der i det mindste. :D
Det gør vi så tilgengæld på så mange andre punkter ;)
Gravatar #8 - zin
2. jun. 2008 09:07
Som jeg forstår det bruger offentligt ansatte en feriedag ekstra (under de 5 specielle fridage man har som offentligt ansat) for at få fri den ekstra dag, efter grundlovsdag og Kristi Himmelfartsdag.
Sådan forklarede min ferieansvarlige det i hvertfald til mig. :-)
P.S. :
Jeg skal også arbejde Grundlovsdag. :-)
Gravatar #9 - Azuria
2. jun. 2008 09:08
#8 Korrekt, der bruges en opsparet feriedag på det.
Samme med mellemdagene i jul/nytår. :(
Gravatar #10 - zin
2. jun. 2008 09:11
#9: Yep.. Med mindre man, som mig, har ca. 40+ timers flex, så siger man til sin chef, efter at have vist flex-skemaet: "Jeg har fri. Farvel." - og går. :-)
Gravatar #11 - myplacedk
2. jun. 2008 10:24
5 skrev:
Og så sidder man i det offentlig og nyder ikke mindre end 2fridage :)
/*bitch slapping modtages d: */


Jeg har kun én fridag på grundlovsdag, til gengæld fungerer fredagen efter kr. himmelfart som en helligdag ifølge min nye overenskomst.

6 skrev:
Men vi havde selvfølgelig fri dagen efter 1. maj og dagen efter Kr. Himmelfartsdag.

Wow, både dagen efter 1. maj, OG dagen efter kr. himmelfart (som faldt den. 1. maj)? Så havde du fri både fra 8-16 og 16-24 eller hvad? ;-)
Gravatar #12 - hgul
2. jun. 2008 12:07
#11 Bare vad i det :-P

Men det passede sidste år - der var det nemlig ik samme dag :-D
Gravatar #13 - myplacedk
2. jun. 2008 12:16
#12
Sidste år havde jeg ikke fri 1. maj. :-/

Bare vad i det. ;-)

Til gengæld har jeg en 36 timers arbejdsuge. Ha, tag den. ;-)
(Ikke at jeg aner hvor normalt det er, men det er den eneste overenskomst jeg kender der har 36 timers arbejdsuge.)
Gravatar #14 - vandfarve
2. jun. 2008 13:46
#13

Og det kan jeg sagtens overgå: Jeg har 0 timers arbejdsuge, for jeg har læseferie.

Tag den! :P
Gravatar #15 - myplacedk
2. jun. 2008 13:48
14 skrev:
Tag den! :P

Vi kunne jo sammenligne månedsløn. ;-)

I øvrigt hygger jeg mig mindst lige så meget med mit arbejde, som jeg gjorde i min "læseferie".

Nope, jeg vil ikke bytte.
Gravatar #16 - karga
2. jun. 2008 14:02
Nu er der nok ingen kontrakt mellem elev og skole :P men på arbejdspladserne er der ingen regler for om man har fri eller ej, det skal stå i kontrakten..

Du kan evt. forhandle dig til det, eller tage en fridag ligesom man kan tage fri fredag d. 13 hvis man har lyst til det
Gravatar #17 - myplacedk
2. jun. 2008 14:05
#16
Jeg tror det er underforstået "uden at det koster feriedage, omsorgsdage, flex eller andet". ;-)
Gravatar #18 - vandfarve
2. jun. 2008 14:21
15 skrev:
Vi kunne jo sammenligne månedsløn. ;-)

I øvrigt hygger jeg mig mindst lige så meget med mit arbejde, som jeg gjorde i min "læseferie".

Nope, jeg vil ikke bytte.


Nu er jeg faktisk et af de idealistiske mennesker som ikke har valgt studie efter lønnen i den anden ende. Hvis jeg havde gjort det, så skulle det nok have været lidt mere IT'sk, så jeg må hellere afslå din ellers fine forespørgsel.

Og angående arbejdsindsatsen, så synes jeg selv, at jeg slider i det, men når alt kommer til alt, arbejder jeg i hvert ikke mere end 36 timer, og så hygger jeg mig en del med det, som jeg laver, og så er vi nok lige vidt.
Gravatar #19 - myplacedk
2. jun. 2008 15:33
18 skrev:
Nu er jeg faktisk et af de idealistiske mennesker som ikke har valgt studie efter lønnen i den anden ende.

Samme her. Det jeg kan lide at lave giver så tilfældigvis nogenlunde godt. Jeg kompenserer så lidt ved at vælge et firma der er en forholdsmæssig lav løn, men til gengæld er lidt rarere at arbejde hos. :)

18 skrev:
Og angående arbejdsindsatsen, så synes jeg selv, at jeg slider i det

Det er så nok det punkt hvor jeg har "vundet karriere-spillet". Jeg lever af min hobby. Det jeg laver, er det samme som jeg gjorde i min fritid før i tiden. 36 timer om ugen (plus evt. overarbejde) er dog nok, så jeg sidder ikke så meget ved computeren og nørder hjemme længere.

[/offtopic]
Gravatar #20 - agony666
2. jun. 2008 21:16
Aalborg tekniske skole giver mig 2 fridage :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login