mboost-dp1

Gen Z og IT


Gå til bund
Gravatar #1 - arne_v
19. dec. 2022 00:43
Er der nogen som i det stille har undret sig over at man altid siger at de unge generationer opvokset med computer, smartphone og internet og bare kan det der men at det billede ikke passer med virkeligheden?

Det er der andre som også gør.

https://www.worklife.news/technology/myth-buster-y...

Der er lidt usikkerhed med definition af Gen Z. Artiklen kigger på 18-29. Ofte bruger man det om årgangene 1997-2012 hvilket er 10-25. Men det er jo bare en etiket.

Gravatar #2 - arne_v
19. dec. 2022 00:47
#1

Jeg ved ikke noget om de nye på arbejdsmarkedets evner udi lad os kalde det "kontor IT brug".

Men jeg ved lidt om de programmerings intereseredes evner udi programming. Og det er mit indtryk at det er gået voldsamt tilbage de sidste 15 år.
Gravatar #3 - larsp
19. dec. 2022 14:45
#2 Det er lidt af et mysterie. Der har aldrig været så mange muligheder og så stor tilgængelighed af materiale om at lære IT, og alligevel er de unges evner gået tilbage.

Jeg tror det er blevet "for nemt" at bruge en smartphone til alle de digitale opgaver. Desktoppen og laptoppen er ved at dø en stille død for ikke-IT mennesker. Tik tok kører bedst på en smartphone og leverer den højeste dopamindosis pr. sekund, så hvad skal man med en klodset PC. Og når man ikke er vandt til en PC, er man temmelig afskåret fra alt der bare ligner softwareudvikling og mere avancerede computeropgaver.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login