mboost-dp1

Fyrværkeri!

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
25. dec. 2010 19:06
Nu hvor julen er vel overstået, så skal vi kigge frem mod næste store aften - nytårsaften!

Som rigtige nørder, så laver vi naturligvis en stor mængde research udi hvilke raketter/batterier, der skal indkøbes.

Hvilke har i fundet frem til, der er værd at investere i?
Gravatar #2 - paradise_lost
25. dec. 2010 19:12
Knaldperler? Hundeprop pistol :D
Gravatar #3 - I.F.F.
25. dec. 2010 19:21
Fosforgranater og en flammekaster bringer altid glæde i nabolaget
Gravatar #4 - Riotfellow
25. dec. 2010 20:10
Tøris
Gravatar #5 - vandfarve
25. dec. 2010 20:16
Ingen specifikke, men min erfaring siger, at batterier giver mest smæk for skillingerne. Hold dig gerne til de "kendte" producenter og brug gerne 100 kroner eller mere på tingene.

Hellere kvalitet end kvantitet er min holdning til fyrværkeri.

Eller... Det er jo løgn. Jeg har stadig en drengedrøm om at fyre mindst 10.000 heksehul af på en gang. Det er bare umuligt nu, hvor man ikke længere sælger heksehyl i den mængde længere. Vel?
Gravatar #6 - XorpiZ
25. dec. 2010 20:22

Er også mest til batterier.. men! Hvilke skal det være? :n
Gravatar #7 - vandfarve
25. dec. 2010 20:39
XorpiZ (6) skrev:

Vil du have navn, nummer og rang på udvalgte batteriet eller bare bud på effekter?
Gravatar #8 - BlackFalcon
25. dec. 2010 20:53
vandfarve (5) skrev:
Jeg har stadig en drengedrøm om at fyre mindst 10.000 heksehul af på en gang

I år 2000 futtede jeg 2000 heksehyl af. Det var dengang 100 stk. kostede 4 kr. Alle var placeret oprejst i to kagedåser og antændte let hinanden. Lyden var okay, men hold da op en røgudvikling der kom midt på Ingerslev's Boulevard i Århus! Det var tider :)
Gravatar #9 - Jakob Jakobsen
25. dec. 2010 21:06
Har overvejet at prøve noget nyt. En 2-3kg røgbombe, som bliver smidt inde midt i Stege by klokken 23:55.
Den burde dække det meste af byen i en halv times tid.
Gravatar #10 - vandfarve
25. dec. 2010 21:26
Mind the Feds.

Jeg er ligeglad, da jeg kender dig, men sådanne ting skal man helst ikke spøge med. :)
Gravatar #11 - fjols
25. dec. 2010 21:27
vandfarve (5) skrev:
...
Eller... Det er jo løgn. Jeg har stadig en drengedrøm om at fyre mindst 10.000 heksehul af på en gang. Det er bare umuligt nu, hvor man ikke længere sælger heksehyl i den mængde længere. Vel?

For 5-6 år siden købte nogen jeg holdt nytår sammen med 5000 heksehyl. De blev smidt i en stor papkasse oven på et stort kanonslag.
Lortet hylede og røg i temmelig lang tid, hvorefter de sprang i luften.
Gravatar #12 - XorpiZ
25. dec. 2010 21:29
vandfarve (7) skrev:
XorpiZ (6) skrev:

Vil du have navn, nummer og rang på udvalgte batteriet eller bare bud på effekter?

Navn og hvor det kan købes, sgu da. :D
Gravatar #13 - Dreadnought
25. dec. 2010 21:32
vandfarve (5) skrev:
Jeg har stadig en drengedrøm om at fyre mindst 10.000 heksehul af på en gang. Det er bare umuligt nu, hvor man ikke længere sælger heksehyl i den mængde længere. Vel?

Hos thansen.dk kan man ikke købe flere end 150 stk. pr kunde. Why?
Gravatar #14 - Chewy
Bah... Jeg bor i Nord-Vest et stenkast fra Nørrebro.. Jeg behøves squ ikke at købe fyrværkeri... Det er der heldigvis massere der klare for mig... ;-)
Gravatar #15 - Jakob Jakobsen

Man er vist ikke normal hvis man ikke ofte har overvejet diverse ulovligheder. At udføre de overvejelser, er så en hel anden sag.
Gravatar #16 - vandfarve
25. dec. 2010 21:35
Dreadnought (13) skrev:
Hos thansen.dk kan man ikke købe flere end 150 stk. pr kunde. Why?

Jeg har på fornemmelsen, at det er noget lovgivningsmæssigt, men ved det ærlig talt ikke.
Gravatar #17 - vandfarve
25. dec. 2010 21:37
Jakob Jakobsen (15) skrev:

Man er vist ikke normal hvis man ikke ofte har overvejet diverse ulovligheder. At udføre de overvejelser, er så en hel anden sag.

Korrekt, mæn tjis iz da Intertubes. Evan da walls haves ears.
Gravatar #18 - Chewy
25. dec. 2010 21:39
@17

Med tanke på at politiet lige har fået en ordentlig en over snuden samt besked på at præventive masseanholdelser er ulovlige. Så tror jeg ikke at man skal regne med at en præventiv "enkelt" anholdelse er lovligt...
Gravatar #19 - Dreadnought
25. dec. 2010 21:42
[url=
[url=
[url=
Gravatar #20 - Alrekr
25. dec. 2010 22:17
#16, jeg tvivler stærkt på, at det er noget lovgivningsmæssigt. Der er noget lov-noget om at man ikke må have mere end 5 kg i huset (om det er ren krudt eller al fyrværkeriet ved jeg ikke). Jeg tror derimod det er noget med, at T Hansen mister penge for hvert salg. Det er forholdsvist almindeligt i detailbranchen at køre et tilbud, hvor man mister penge, hvis formålet er at lokke kunder til, som så køber noget andet, hvor der så tjenes penge. Hariboposer til 10 kr. er nogle gange på tilbud til 2-3 kr. nogle steder. Der taber butikkerne mindst 1 kr., men til gengæld bliver der så lagt mange flere penge på alm. dagligvarer.
Gravatar #21 - vandfarve
25. dec. 2010 22:24
I know. Det behøver du ikke fortælle mig. :)

Heksehul har været solgt i kasser med hundrede i hver de sidste 20 år til mellem 4-8 kroner/kassen, og det har butikkerne bestemt ikke mistet penge på.

Dine eksempler er helt korrekte, men de kan ikke benyttes på dette tilfælde, for det forklarer ikke, hvorfor alle (som i ALLE!) er stoppet med at sælge dem.
Gravatar #22 - Alrekr
25. dec. 2010 22:28
#21, nej, det kan forklares med fyrværkeriulykken i Seest. Der er store begrænsninger i forhold til hvor meget fyrværkeri man må have hvor. Jeg ved ikke om du har lagt mærke til, at den lokale krudtpusher nu ikke længere står inde i varmen i den lokale Silvan/Jem & Fix/Harald Nyborg/Bilka, men står og hundefryser på en tom plads, hvor der løber brandslanger hen til alle containerne? Regeringen gik i panik dengang og satte ekstreme krav til fyrværkerigrossister og -forhandlere. Heksehyl kostede op til 20 kr. kassen i årene lige efter.
Gravatar #23 - vandfarve
25. dec. 2010 22:32
Så nu giver du mig faktisk ret ved at indrømme, at det skyldes lovændringer. Mange tak, men måske skal du holde en højere konsistens i dine indlæg. :)
Gravatar #24 - Alrekr
25. dec. 2010 22:39
Jo, hvis du trækker den så langt ud, så er det selvfølgelig lovgivning der gør, at T Hansen ikke kan holde en avance på 50 heksehyl for 3,95. Men det er ikke lovgivning der dikterer, at de kun sælger 150 pr. kunde ;)

Mere konsistens?
Gravatar #25 - vandfarve
25. dec. 2010 22:59
Det er jul, op med humøret. Nu læser du bare indlæggene forkert, fordi du ikke gider andet. Du ved præcis, hvad jeg mener, så dine kedelige stråmandsargumenter klæ'r dig ikke.

Det er netop lovgivningen, der har betydet, at man ikke længere kan sælge fyrværkeriet på samme måde i samme mængde. Det siger du, og det siger jeg. Hvad er problemet så?
Gravatar #26 - Alrekr
25. dec. 2010 23:10
#25, Problemet er, at jeg misforstod dit indlæg, intet andet. Jeg troede, at du mente, at lovgivningen forbød mere end 150 heksehyl pr. kunde. Vi er vel efterhånden enige om, at det ikke er tilfældet?

Men for lige at bidrage til trådens oprindelige formål...

Mit fyrværkeri, alt sammen (for der er meget) fra T Hansen:

1 x Fantom Batteri sortiment
1 x Nijmeng 3" kugleraket
1 x Manado Keglefontæne

Alt sammen købt før jul, til den nette sum á 511,00 kr (jeg betalte kontant).
Gravatar #27 - vandfarve
25. dec. 2010 23:35
Jeg undskylder for at have gjort forvirringen total.

Hav et fantastisk nytår, og pas nu på fingrene, flotte fyr.
Gravatar #28 - Ronson ⅍
26. dec. 2010 00:04
Har bestil 8-9000 kanonslag, men idioterne er ikke dukket op med dem endnu. Hmm?
Gravatar #29 - vandfarve
26. dec. 2010 00:09
Ronson (28) skrev:
Har bestil 8-9000 kanonslag, men idioterne er ikke dukket op med dem endnu. Hmm?

Spis nu dine tysk-importerede polske vafler og glem de knallerter. Hvis Forsvaret ringer og spørger, så benægt alt og skyd skylden på en tilfældig person, evt. en du hader. Vandfarve er et goddt bud, det højreradikale, kapitalistiske møgsvin, hvem han end så er...
Gravatar #30 - UmBrax
26. dec. 2010 01:35
vandfarve (25) skrev:
Det er jul, op med humøret. Nu læser du bare indlæggene forkert, fordi du ikke gider andet. Du ved præcis, hvad jeg mener, så dine kedelige stråmandsargumenter klæ'r dig ikke.

Det er netop lovgivningen, der har betydet, at man ikke længere kan sælge fyrværkeriet på samme måde i samme mængde. Det siger du, og det siger jeg. Hvad er problemet så?

Man kan købe 50 heksehyl i T.Hansen for 2 kr... Bum.
Gravatar #31 - paradise_lost
26. dec. 2010 08:07
vandfarve (5) skrev:

Bare svært. Købte for mange år siden 2000 og lagde dem pænt i en stor papkasse og tændte i begge sider. De kunne slet ikke tænde hinanden. De brændte bare hinanden af.
Gravatar #32 - Alrekr
26. dec. 2010 12:19
#31, #19 har et link til hvordan man kan gøre det. Jeg havde aldrig selv fundet på det, men det er nok den eneste måde at gøre det på :P

Vandfarve, du kan selv være en flot fyr :)
Gravatar #33 - vandfarve
26. dec. 2010 12:36
Eller hvad med [url=
Gravatar #34 - Flasher
26. dec. 2010 18:05
paradise_lost (31) skrev:
Bare svært. Købte for mange år siden 2000 og lagde dem pænt i en stor papkasse og tændte i begge sider. De kunne slet ikke tænde hinanden. De brændte bare hinanden af.

Man skulle lægge dem i en sol - det var klasse. Så kunne man sagtens brænde +400 af på en gang. Nytår er bare ikke det samme som for 6-7 år siden. Reglerne har jo gjort, at heksehyl skal være tungere, så de ikke kan flyve. Og der deraf følgende dyrere priser.

On topic, så regner jeg ikke med at købe så meget i år. Skal nok have nogle bomberør - har set de har 10 for 100 kr. et sted af god kvalitet. Hvis jeg skulle bruge mange penge i år, så var de nok blevet fyret af på nogle gode batterier, et par kanonslag og nogle småting man kunne lege lidt med.
Gravatar #35 - terracide
26. dec. 2010 22:27
Efter min tid i forsvaret siger fyrværkeri mig intet.
Det er ustabilt (krudt) og meh (læs: vattet).

Der er intet som knaldet fra 15 kg TNT man detonere...ud over mere TNT :D

Terra - Jeg bruger 0,- kr på fyrværkeri...som alle andre år.
Gravatar #36 - Ronson ⅍
26. dec. 2010 23:06
k
Gravatar #37 - cazotaro
27. dec. 2010 20:59
Jeg arbejder her til nytår med at uddele folks fyrværkeri ved T Hansen.

De tre pakker heksehyl har intet med lovgivning at gøre. Men derimod indtjening. Vi sælger dem pt til 0,95,- pr. pakke for de første tre pakker* pr. voksen kunde derefter 3,95,- kr. pakken.
Tilbuddets formål er ganske enkelt at trække folk til, jeg aner ikke hvad indkøbsprisen er og således heller ikke hvad avancen er, men jeg tror faktisk ikke der tabes penge på dem til 1 kr kassen.

*Der er 50 stk i en pakke af T Hansens egne, men der er opkøbt nogen fra et andet firma med 75 stk pr. pakke. Samme pris, vi giver bare dem vi griber i farten. (Jeg aner ikke om alle butikker har dette).

Gode tilbud
Ikke for at reklamere for mit arbejde, fuck T Hansen tbh, det er hulde koldt arbejde til en ringe løn. Men jeg vil gerne på skiferie ^^

Men der er noget restsalg af samme opkøb som nævnt ovenover hvor man får en seriøs mængde krudt for pengene. Bestemt noget jeg selv ville overveje. Og køber i nok kan man sagtens presse noget ud af sælgerne. Hvilket gælder alle steder, der er tonsvis af krut og det skal bare sælges.
Gravatar #38 - OxxY
29. dec. 2010 08:43
I år blir det til 4 x 25 skuds batterier til en plov fra Aalborg fyrværkerifabrik (man må jo støtte den danske økonomi og ikke kinisiske 8 årige fabriksarbejdere :p) samt et par rakketter for at gøre tøsen glad.

http://www.afac.dk/produkter/97-aalborg-batteri-so... Umiddelbart virker det til et "fornuftigt" køb. Jeg syntes ihverfald at T-hansens pakke tilbud har for meget småtteri med, og der egentlig ikke er så meget krudt i deres store batterier.

Gravatar #39 - XorpiZ
29. dec. 2010 17:28

Jeg har også kigget hos afac.dk. Desværre har den lokale Superbest det ikke på lager, og skal bestille det hjem. Det er ikke supersmart, så jeg gik i Føtex og købte et "Proff Sortiment 2" til 499 kr.

Nu håber jeg det er noget værd. :D
Gravatar #40 - cazotaro
29. dec. 2010 20:35
#37 fortsat:

Og i dag blev vores restlager/opkøb ved T Hansen sat yderligere ned. Jeg fatter det ikke selv..

fx
Batterier med 40 skud og vist små 500 g krudt koster 37,5 kr (før 100 kr)
Resten var samme prissænkning. De vil sgu af med det.
Gravatar #41 - Chewy
29. dec. 2010 21:12
@40

Det kan måske have noget at gøre med at det er et produkt der er ret svær at afsætte efter 1. januar..
Gravatar #42 - MiniatureZeus
29. dec. 2010 21:18
Chewy (41) skrev:
@40

Det kan måske have noget at gøre med at det er et produkt der er ret svær at afsætte efter 1. januar..

Ja, det kan i hvert fald overhovedet ikke betale sig at gemme det til næste år, pga. sikkerheden og holdbarheden
Gravatar #43 - vandfarve
29. dec. 2010 21:31
MiniatureZeus (42) skrev:
Ja, det kan i hvert fald overhovedet ikke betale sig at gemme det til næste år, pga. sikkerheden og holdbarheden

You've gotta love micro economics!

<3
Gravatar #44 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
29. dec. 2010 22:49
Alrekr (26) skrev:

1 x Fantom Batteri sortiment
1 x Nijmeng 3" kugleraket
1 x Manado Keglefontæne

Alt sammen købt før jul, til den nette sum á 511,00 kr (jeg betalte kontant).

Må sgu skuffe dig, men den Nijmeng 3" raket er ikke en skid værd .. Har selv et par af dem, så hellere deres "Hull Kl 24" til 40 kr :P

Chewy (41) skrev:
@40

Både og, de ting er produceret i 2009, det er nok fusere halvdelen ;)
Gravatar #45 - Alrekr
29. dec. 2010 23:34
#44, så er jeg glad for, at jeg kun købte én :) Var bare nødt til at købe en raket, sværger ellers til batterier og fontæner. Desværre et mindre budget i år end tidligere :(
Gravatar #46 - cazotaro
31. dec. 2010 17:33

Korrekt. Men de var også blevet solgt til 60 kr ;)
Gravatar #47 - XorpiZ
1. jan. 2011 12:04
XorpiZ (39) skrev:

Jeg har også kigget hos afac.dk. Desværre har den lokale Superbest det ikke på lager, og skal bestille det hjem. Det er ikke supersmart, så jeg gik i Føtex og købte et "Proff Sortiment 2" til 499 kr.

Nu håber jeg det er noget værd. :D

Jeg kan afsløre at det vakte stor glæde. Bl.a. var der et lille vanvittigt batteri, der affyrede ~20 skud på meget få sekunder. Det så sgu godt ud :D
Gravatar #48 - Alrekr
1. jan. 2011 14:35
Mit udvalg var godt nok ikke pengene værd. Det ene batteri vejede så lidt, at det væltede mens det skød, og sendte krudt ud over det hele :/

Jeg køber da godt nok aldrig fyrværkeri fra T Hansen igen - og så sørger jeg for at tjekke op på, om jeg har en lighter, der virker..!
Gravatar #49 - Norrah
1. jan. 2011 14:54
Aalborg var ikke så super spændende med hensyn til krudt..

Fik dog en tungeslasker af en måske lidt for flink mand..
Ikke helt så awesome en start på det nye år.
Gravatar #50 - Daniel-Dane
1. jan. 2011 23:20
Norrah (49) skrev:
Fik dog en tungeslasker af en måske lidt for flink mand..
Ikke helt så awesome en start på det nye år.
+1
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login