mboost-dp1

Fyldt postkasse...

Gå til bund
Gravatar #1 - Magten
7. aug. 2009 07:39
Hello...

Jeg overtog her d.1. en lejlighed (leje) men har endnu ikke fået nøglen til postkassen, da en eller håndværker render rundt med den.. Postkassen er imellemtiden blevet godt og grundig fyldt, hvilket jo ikke er så smart, når jeg har bestilt internet (vigtigste ting først) og der skulle være kommet et brev.. Der var simpelthen ikke plads til breve..

Hvad sker der med mine breve hvis der ikke er plads i postkassen? :(
Gravatar #2 - Kris
7. aug. 2009 07:42
Jeg har oplevet at de bliver sendt tilbage til afsender og i værste tilfælde får man en bøde for at stoppe postens arbejde. Men du kan jo altid prøve at ringe til dit lokale posthust og forklare situationen. Bare fang dem på en dag hvor folk ikke skal betale regninger. :)
Gravatar #3 - Jonasee
7. aug. 2009 08:03
Rigen til din udlejer og få ham til at give dig din nøgle, om ikke andet må han have en ekster nøgle eller en hoved nøgle så du idet mindste kan få din post
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
7. aug. 2009 08:07
Brug et par papirclips og dirk den op.
Medmindre det er en ruko eller lign., skulle det ikke tage mange sekunder at få den åbnet.
Gravatar #5 - Magten
7. aug. 2009 08:08
Det vil jeg gøre, jeg havde overvejet det men ville lige høre de kloge hoveder herinde :)

Der er pt. kun den ene nøgle, og håndværkerne som var ude og sætte nyt komfur op i fredags har den stadig. :/

Jeg dykkede lige i postkassen og hev så meget ud igennem sprækken som jeg nu kunne komme til.. Så nu er der plads til lidt breve igen..

Det var selvfølgelig en mulighed, men jeg vil helst undgå det..
Gravatar #6 - Hrandersen
7. aug. 2009 08:32
Magten (1) skrev:
Hello...

Jeg overtog her d.1. en lejlighed (leje) men har endnu ikke fået nøglen til postkassen, da en eller håndværker render rundt med den.. Postkassen er imellemtiden blevet godt og grundig fyldt, hvilket jo ikke er så smart, når jeg har bestilt internet (vigtigste ting først) og der skulle være kommet et brev.. Der var simpelthen ikke plads til breve..

Hvad sker der med mine breve hvis der ikke er plads i postkassen? :(

OT. Hvorfor render håndværkeren rundt med nøglen til din postkasse ?
Gravatar #7 - XorpiZ
7. aug. 2009 08:39
Det er sikkert samme nøgle til postkasse og hovedør.
Gravatar #8 - Hrandersen
7. aug. 2009 08:45
XorpiZ (7) skrev:

Det kunne da være en mulighed, sådan er det hos mig, men det nævner han jo ikke blot at han har hans postkasse nøgle :)
Gravatar #9 - myplacedk
7. aug. 2009 08:51
XorpiZ (7) skrev:

I så fald ville han ikke have adgang til sin lejlighed, og dermed ikke have overtaget lejligheden som han starter med at sige.

Eller også har han ikke opdaget at nøglen kan bruges i postkassen. Den tanke kan jeg da godt kluk-le en smule af.
Gravatar #10 - Magten
7. aug. 2009 08:57
Hrandersen (6) skrev:
OT. Hvorfor render håndværkeren rundt med nøglen til din postkasse ?
Der var håndværkere ude dagen inden jeg overtog lejligheden, og de har fået nøglebundtet med postkasse nøglen i :/

XorpiZ (7) skrev:
Dog ikke, jeg har prøvet nøglen til loftet, til min dør og til opgangens dør.. Og til gården.. Ingen af delene :)
Overveje at prøve min bilnøgle, men meh.. :)

Min bror lavede den faktisk dengang han flyttede, så det var en af de første ting der slog mig, at jeg lige måtte prøve samtlige nøgler jeg har :D
Gravatar #11 - Makey
7. aug. 2009 09:08
Mailman speaking:
Hvis der ikke står dit navn på postkassen bliver posten sendt til din sidst registrerede adresse, hvis der heller ikke står noget der længere sender vi det retur.
Hvis der står dit navn men postkassen 'bare' er fuld tager vi det med tilbage hvor vi opbevarer det og prøver igen senere. Jeg ved ikke hvad proceduren er hvis det er et fortsat problem, som regel sker der noget efter en uges tid hvor folk kommer hjem fra ferie eller lignende. Jeg gætter på vi sender det retur.

Ring til PostDK og fortæl hvad dit problem er. Det man kan gøre er at bede dem om at få lov til at afhente sin post på posthuset i stedet for at at modtage den på adressen, om ikke andet er det konsekvensen hvis man for eksempel ikke har nogen postkasse eller har en løsgående hund som er farlig. Så det burde kunne lade sig gøre.

For at undgå at postkassen bliver fyldt med lort kan du for eksempel få dig det nye reklamer og gratisaviser nej-tak skilt, så slipper du helt for det skidt. Det kræver blot et besøg på posthuset hvor du skriver under på nogle papirer.
Gravatar #12 - Cutepuppy
7. aug. 2009 09:16

Ja, og så tager det guddødendeme en MÅNED før man modtager klistermærkerne, jeg er på 2 uger nu og still waiting.

(De sagde på posthuset det tager en måned)
Gravatar #13 - Makey
7. aug. 2009 09:23
Cutepuppy (12) skrev:
Ja, og så tager det guddødendeme en MÅNED før man modtager klistermærkerne, jeg er på 2 uger nu og still waiting.

Det er ikke min afdeling, jeg kører bare ud med det jeg får mellem hænderne :D
Gravatar #14 - Magten
7. aug. 2009 09:43
Tak for det svar. Det beskrev det hele meget godt :)
Mit navn står ikke på postkassen endnu, så måske kommer den hjem til min gamle (har dog ikke flyttet adresse endnu) adresse.. Jeg krydser fingre, for internet skal jeg godt nok have :D

Jeg tror lige jeg tager forbi posthuset på vej hjem idag, og forklarer situationen
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login