mboost-dp1

Er Newz historie


Gå til bund
Gravatar #1 - vortex
1. feb. 2016 17:54
Nu har det "nye" Newz efterhånden kørt noget tid. Kigger man aktiviteten på siden, er den ikke existerende. Ingen kommentarer på nyhederne og meget lidt gang i forum.
Er alle de gamle brugere forsvundet?
Gravatar #2 - arne_v
1. feb. 2016 19:12
#1

Der er kommentarer på nogle nyheder.

Men ja - aktivitetsniveauet er lavt.

Det er mit indtryk at mange af de gamle brugere har genaktiveret deres konti, men at de bare ikke er så aktive her.

Et gæt kunne jo så være at de har fundet alternativer mens newz.dk var væk og stadig bruger deres tid på alternativerne.
Gravatar #3 - Magten
1. feb. 2016 22:24
Personligt kigger jeg kun forbi 1-2 gange om dagen, og kommenterer sjældent. Det er bare ikke det samme mere...

Jeg har ikke fundet alternativer, jeg bruger bare min tid anderledes ^^
Gravatar #4 - Scavy
1. feb. 2016 23:46
Det er faktisk en skam at der ikke er mere brugeraktivitet her på newz.

Det nye crew virker til at gøre en god indsats med at poste nyheder.. langt mere aktivitet på den front end i flere år.

Gravatar #5 - BurningShadow
2. feb. 2016 04:31
Jeg er en af dem der ikke er så aktiv. Det stoppede for lang tid siden, primært pga. idiotisk ledelse (det gamle newz), men er vel bare blevet en vane.
Gravatar #6 - Useful
2. feb. 2016 10:08
Scavy (4) skrev:


Det nye crew virker til at gøre en god indsats med at poste nyheder.. langt mere aktivitet på den front end i flere år.



Det hjælper bare meget lidt når man stadig ikke kan oprette nye brugere.
Der kan umuligt ske en vækst på siden ved udelukkende at trække på "de gamle drenge"

Få gjort sådan at man kan oprette nye bruger, få skabt lidt omtale og se om man kan opbygge en ny brugerbase. Uden det vil brugerbasen kun skrumpe.
Gravatar #7 - Scavy
2. feb. 2016 10:12
Useful (6) skrev:

Det hjælper bare meget lidt når man stadig ikke kan oprette nye brugere.


Det var jeg faktisk ikke opmærksom på, og ja, det betyder jo ret så meget.. de skyder lidt sig selv i foden på den måde.

Så hellere at de havde ventet yderligere en uge, med at gå i luften, og så fået styr på den slags først.
Har en idé om at folk stopper med at vende tilbage, efter et stykke tid, når de ikke kan kommentere osv. på indlæggene.
Gravatar #8 - kasperd
2. feb. 2016 14:08
vortex (1) skrev:
Er alle de gamle brugere forsvundet?
Jeg spekulerer på om mange af de gamle brugere slet ikke ved at sitet er tilbage. Jeg ved ikke om der er blevet sendt en email til alle de gamle brugere om at sitet er tilbage, eller om der er planer om det.

Hvis der er planer om at orientere alle brugere om at sitet er tilbage vil det måske være en idé at vente med at sende den mail til et par af de manglende features er live igen.
Gravatar #9 - HenrikH
2. feb. 2016 14:26
Useful (6) skrev:
Der kan umuligt ske en vækst på siden ved udelukkende at trække på "de gamle drenge"

Men jeg troede at vi ville have Newz i old-school stil for os gamle drenge, og holde alle grønskollingerne væk fra vore metaforiske græs?

:-D
Gravatar #10 - Scavy
2. feb. 2016 14:31
HenrikH (9) skrev:
Men jeg troede at vi ville have Newz i old-school stil for os gamle drenge, og holde alle grønskollingerne væk fra vore metaforiske græs?
:-D


Det kommer helt af sig selv, når nu nye ikke kan oprette sig.. ;)
Gravatar #11 - Rainmeter
2. feb. 2016 18:49
En af de helt store ting, jeg mangler før siden er brugbar igen, er funktionen der husker hvor jeg sidst læste til. Som det er nu aner jeg ikke hvor lang er jeg kommet eller noget, også gir jeg altså op og dropper forummet.
Gravatar #12 - arne_v
2. feb. 2016 19:32
Useful (6) skrev:

Det hjælper bare meget lidt når man stadig ikke kan oprette nye brugere.
Der kan umuligt ske en vækst på siden ved udelukkende at trække på "de gamle drenge"

Få gjort sådan at man kan oprette nye bruger, få skabt lidt omtale og se om man kan opbygge en ny brugerbase. Uden det vil brugerbasen kun skrumpe.


Der mangler tilsyneladende en stor klump funktionalitet.

De eksisterende brugere kan heller ikke redigere deres oplysninger.

(jeg kan ihvertfald ikke se muligheden)
Gravatar #13 - Useful
2. feb. 2016 21:57
Tror du har helt ret, jeg kan hellere ikke finde det, så det mangler vist stadig.

Gravatar #14 - Makey
2. feb. 2016 22:34
Hvor er lingu?
Gravatar #15 - modgaard
3. feb. 2016 07:43
Vi er glade for de daglige kommentarer, der er på newz.dk, og de nyheder I brugere sender ind til os. Det vil vi selvfølgelig også gerne have meget mere af og få mere liv på forum.

Da vi overtog newz.dk, havde sitet været misvedligeholdt i et godt stykke tid. Derfor havde vi ingen forestilling om, at al aktivitet ville komme tilbage lige med det samme eller efter et par måneder.

Vi er langt fra færdige med at implementere alle de funktioner, I brugere har foreslået, og som f.eks. så dagens lys i SNES. Og ja, det irriterer ret så kraftigt, at vi f.eks. ikke er nået til at implementere 'Opret ny bruger' - bare for at nævne en enkelt ting.

Det bliver så fedt at få de funktioner ud i verden og derefter komme videre til at se på designet! Vi er stadig i en form for genopretningsfase.

Vi er meget glade for de relevante forbedringsforslag fra aktive brugere - også selv om vi ikke har implementeret dem endnu - og besøgstallene er på vej mod tidligere tider.

Vi ser samme potentiale i newz.dk, som før vores overtagelse af sitet. Vores planer er blevet noget hindret af, at vi desværre har måttet fokusere på i det hele taget at få sitet online og få det til at køre stabilt, men planerne er ikke ændret af den grund.
Gravatar #16 - Mr.DNA
3. feb. 2016 10:37
Jeg har først lige opdaget at newz.dk er genopstået. Troede at det var dødt og borte.
Gravatar #17 - Zombie Steve Jobs
3. feb. 2016 10:42
#16

Det var et rent tilfælde, at jeg så Newz ville lukke, på dagen, da nyheden blev postet var dagen, hvor jeg besøgte newz for første gang i 'et år, tror jeg. Så fulgte jeg med for at se, hvad der egentlig skete på salgsfronten og derfor fandt jeg ud af, at sitet var overtaget af mere kompetente folk.

Mon ikke, der er mange andre, der som dig, ikke har opdaget genopstandelsen?

Men props til de nye, synes nyhedsstrømmen er bedre end den nogensinde har været.
Gravatar #18 - fjols
3. feb. 2016 17:23
kasperd (8) skrev:
Jeg spekulerer på om mange af de gamle brugere slet ikke ved at sitet er tilbage. Jeg ved ikke om der er blevet sendt en email til alle de gamle brugere om at sitet er tilbage, eller om der er planer om det.


Jeg vidste ikke sitet havde været nede, det her er nok også mit første besøg i 2 år eller sådan noget.
Der er ikke kommet en mail om at sitet er oppe.

Det er lækkert at se så mange nyheder nu. En af grundene til jeg stoppede med at besøge newz var pga. der kun kom et par nyheder om ugen.

Nogen der kan linke mig til en nyhed eller forum post omkring hvad der er sket på siden? Søgning er åbenbart heller ikke tilbage og jeg har ikke tålmodighed til at scrolle igennem særlig mange sider når det går så langsomt.

Edit: Fandt lidt selv:
https://newz.dk/en-aera-kan-snart-slutte-for-dette...
https://newz.dk/budrunde-forlaenget-med-tre-dage/
Gravatar #19 - kasperd
4. feb. 2016 11:44
modgaard (15) skrev:
Vi er meget glade for de relevante forbedringsforslag fra aktive brugere - også selv om vi ikke har implementeret dem endnu - og besøgstallene er på vej mod tidligere tider.

Vi ser samme potentiale i newz.dk, som før vores overtagelse af sitet. Vores planer er blevet noget hindret af, at vi desværre har måttet fokusere på i det hele taget at få sitet online og få det til at køre stabilt, men planerne er ikke ændret af den grund.
Det indlæg ville naturligvis have fået en informativ rating fra mig, hvis den feature havde været implementeret.

Zombie Steve Jobs (17) skrev:
Det var et rent tilfælde, at jeg så Newz ville lukke, på dagen, da nyheden blev postet var dagen, hvor jeg besøgte newz for første gang i 'et år, tror jeg.
Jeg besøgte selv newz.dk imens det var nede. Det var vel første gang i et år, at jeg var inde på siden. Der stod en meget kortfattet besked om at sitet var blevet overdraget.

Jeg fandt ud af lidt mere gennem archive.org. Men det var kun fordi jeg prøvede at besøge newz.dk igen en måned senere, at jeg fandt ud af at sitet var kommet online igen.
Gravatar #20 - XorpiZ
4. feb. 2016 22:00
Rainmeter (11) skrev:
En af de helt store ting, jeg mangler før siden er brugbar igen, er funktionen der husker hvor jeg sidst læste til. Som det er nu aner jeg ikke hvor lang er jeg kommet eller noget, også gir jeg altså op og dropper forummet.


This. Jeg orker ikke at scrolle igennem en masse indlæg for at finde ud af hvor jeg måske, vist nok var nået til.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login