mboost-dp1

Elon Musk Suggests He Will Charge All X/Twitter Users a Fee to Be on the Platform


Gå til bund
Gravatar #3 - larsp
19. sep. 2023 08:00
Jeg forstår ham godt. Det er blue checkmark idéen bredt ud til alle kontoer, og det begrænser spam på to måder:

1. Der er nu altid en omkostning forbundet til en X profil.
2. En profil skal have et fungerende, unikt betalingskort. Man kan ikke bruge samme betalingskort til flere profiler. Det gør det ekstra besværligt at lave en sværm af falske profiler.

Ingen af artiklerne nævner grund nr. 2, så vidt jeg kan se, og det er i virkeligheden den vigtigste grund.

... men hvis han laver en paywall til overhovedet at SE twitter tror jeg han skyder sig selv godt og grundigt i foden.
Gravatar #4 - arne_v
19. sep. 2023 14:39
#3

Selvom det kun er tweetere (xere) som skal betale vil det måske have en effekt alligevel.

Firmaer som vil overbevise brugerne om at de skal købe firmaets produkter vil gerne betale.

Politikere som vil overbevise brugerne om at de skal stemme på en bestemt måde vil gerne betale.

Dem der lever og ånder for at få deres mening ud (dem som for 40 år siden sendte 100 læserbreve til aviserne om ugen) vil gerne betale.

Men helt almindelige mennesker som gerne vil tweete/xe lidt i ny og næ omkring noget som de finder interessant vil næppe betale.

Og så er spørgsmålet hvorfor kommer læserne til Twitter/X?

Jeg er skeptisk overfor hvor mange som er interesseret i at læse fra den gruppe som er villige til at betale.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login