mboost-dp1
Elefanthuer er sgu da ulovlige, ikke?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg sad lige og læste denne artikel inde på eb.dk, og blev i tvivl om hvorvidt de dragter muslimske kvinder bærer, burkaer tror jeg at de hedder, er lovlige at bære i DK? Elefanthuer dækker jo hele ansigtet på nær øjnene, og der er maskeingsforbud, svjv, derfor er elefanthuer ulovlige at bære (i offentligt ihvert fald). Så er de der dragter ulovlige, eller er det kun elefanthuer der er ulovlige, eller er jeg helt galt på den?
(Ved godt at det ikke har så meget med newz.dk's normale tema at gøre, men det er ofte her du får de hurtigste og mest brugbare svar på forskellige ting.)
(Ved godt at det ikke har så meget med newz.dk's normale tema at gøre, men det er ofte her du får de hurtigste og mest brugbare svar på forskellige ting.)
jep, det link er ikke helt korrekt, har sikkert trykket ctrl+v istedet for ctrl+c
Her er det rigtige link
#2, vil det sige at det er lovligt, hvis jeg handler ind i netto, med en elefanthue hevet over knoppen? Self. med mindre netto (eller en hvilken som helst forretning) skilter med at det er ulovligt.
Må jeg gå en tur igennem det lokale indkøbscenter med elefanthue på?
Jeg ved det vitterligt ikke. For jeg har altid troet at der var maskeringforbud i det offentlige (dog ikke når man kører motorcykel eller knallert), men da jeg læste annoncen, blev jeg i tvivl. For en burka(?) er lige så maskerende(?) som en elefanthue. Og dem ser jeg da tit rundt omkring (burkaerne altså).
Men det lyder da meget sansynligt at maskeringsforbud kun er ved demonstrationer.
Her er det rigtige link
#2, vil det sige at det er lovligt, hvis jeg handler ind i netto, med en elefanthue hevet over knoppen? Self. med mindre netto (eller en hvilken som helst forretning) skilter med at det er ulovligt.
Må jeg gå en tur igennem det lokale indkøbscenter med elefanthue på?
Jeg ved det vitterligt ikke. For jeg har altid troet at der var maskeringforbud i det offentlige (dog ikke når man kører motorcykel eller knallert), men da jeg læste annoncen, blev jeg i tvivl. For en burka(?) er lige så maskerende(?) som en elefanthue. Og dem ser jeg da tit rundt omkring (burkaerne altså).
Men det lyder da meget sansynligt at maskeringsforbud kun er ved demonstrationer.
tjae, jeg pleger bare at sige til dem jeg er grim og ikke bryder mig om at blive kigget på, har endnu ikke fejlet.
holder mig så også langt væk fra demonstrationer
holder mig så også langt væk fra demonstrationer
#7 jeg tror nok at det er formuleret som en general klausul hvor det er formålet med at du er maskeret der gør udslaget, og så vidt jeg ved kan politiet heller ikke bare hive burkaen af folk, de skal slæbe dem for en dommer hvis de protestere, jeg tror nok formuleringen er religiøse eller andre agtværdige formål, det vil sige om vinteren må du nok godt handle maskeret i netto.
Men det er strafferet og jeg ved absolut intet om det.
Men det er strafferet og jeg ved absolut intet om det.
#9 Aner det ikke. Mindretallet burde da ikke blive diskrimineret, bare fordi flertallet ikke anerkender deres tilbedelse af stærk øl, heavy metal og elefanthuer.
En maskering er vel en masekring. Eller må jeg bare tage et lagen, med huller til øjnene over hovedet, næste gang (første gang) jeg vil være anonym i nærheden af mange mennesker eller ved en demonstration (som jeg sikkert ikke deltager i, men bare er ved, for at gå maskeret med mit lagen), så burde jeg være på den sikre side.
En maskering er vel en masekring. Eller må jeg bare tage et lagen, med huller til øjnene over hovedet, næste gang (første gang) jeg vil være anonym i nærheden af mange mennesker eller ved en demonstration (som jeg sikkert ikke deltager i, men bare er ved, for at gå maskeret med mit lagen), så burde jeg være på den sikre side.
Det med de euforiserende stoffer, er det ikke noget forskellige stammefolks medicinmænd bruger, for at komme i kontakt med åndeverdnen, og så også som medicin imod smerter? Har aldrig hørt om det i en religion. Men nu kender jeg også kun 4 religioner eller sådan noget, men tænker du på nogle specieller religioner? Det kunne være man skulle melde sig ud af folkekirken og ind i en af de andre.:)
indianerne bruger ayahuasca der er en drik med MAO hæmmer og DMT, DMT er ulovligt som rent stof i danmark, men lovligt når det er en del af en plante.
Iøvrigt producerer vi selv DMT i hjernen
Iøvrigt producerer vi selv DMT i hjernen
En del naturreligioner benytter diverse stoffer, jeg mener også at det er brugt i voodoo, som jo også er en trosretning.
Som stodderen siger, så bruger visse indianerstammer også stoffer, bl.a. noget fra kaktusser, peyote, som du kan se noget om her:
http://www.netstof.dk/site/Main/viden_om_hash_stof...
Om det er en del af religionen ved jeg ikke, men det er jo også meget udbredt visse steder i indien, at ryge sig en god bønne.
Som stodderen siger, så bruger visse indianerstammer også stoffer, bl.a. noget fra kaktusser, peyote, som du kan se noget om her:
http://www.netstof.dk/site/Main/viden_om_hash_stof...
Om det er en del af religionen ved jeg ikke, men det er jo også meget udbredt visse steder i indien, at ryge sig en god bønne.
Hvidt lagen med en høj, spids og hvid hat. Ej, naturligvis ikke en KKK-dragt, bare et lagen, med en firkant klippet ud, så øjnene kan ses. Evt. et bånd/en snor rundt om panden, så den ikke blæser af, og så man kan se konturen fra mit næsten skallede hoved under lagnet, således at jeg ligner et spøgelse, og ikke en KKK'er.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.