mboost-dp1

Ekstra Bladet skal fyre Poul Madsen


Gå til bund
Gravatar #1 - pixel
23. jan. 2010 12:32
I sagen omkring mordet på en 20-årig kvinde den 1. januar blev en mistænkt mand hængt ud i Ekstra Bladet med billede, navn og adresse, og nu er han blevet frikendt med et dna-bevis.

Hvor er folks retssikkerhed henne, når man på den måde bliver dømt inden der overhovedet har været en retssag?

På Ekstra Bladets egen hjemmeside er der blevet startet en kampagne for at få Ekstra Bladets chefredaktør Poul Madsen fyret.
Hvis en sag får 1000 støtter, så bliver sagen omtalt i Ekstra Bladet.
Lad Poul Madsen smage sin egen medicin!

http://ekstrabladet.dk/minsag/article1287544.ece
Gravatar #2 - Makey
23. jan. 2010 12:36
Jeg har ikke en bruger på Nationen og jeg har heller ikke tænkt mig at fornedre mig til at oprette en. Men helt sikkert. Medierne skal have mere end en lang næse for den her sag. Det er ikke godt nok.
Læste i Jyllandsposten at fængselsbetjentene havde gået og sagt til ham at han lige så godt kunne indrømme det var ham der havde gjort det, det ville jo komme frem alligevel, alle vidste det var ham.

I Danmark er man åbenbart ikke længere uskyldig til det modsatte er bevist.
Gravatar #3 - roennow
23. jan. 2010 12:49
Det er da også herligt at se hvor hurtigt folk kan skifte holdning. Før var der i følge medierne mange hadegrupper på facebook og nu er der masser af støttegruppe. gah..
Gravatar #4 - gentox
23. jan. 2010 13:44
Har ikke fulgt med i sagen, da de fleste medier ikke interesserer mig.

Men det er påfaldende hvor let folk kan påtage en forudfattet mening, og hvor let den kan ændres igen.

Efter min mening opfører folk sig som får, og med medierne som fårehyrder.

Det virker fint så længe den magt er i fornuftige og ansvarlige hænder.
Men det er bevist mere en enkelt gang, at der er mange der ikke kan leve op til det, så væk med dem, og det kan ikke gå for hurtigt.

Og nej det er ikke kun i denne sag det burde være sådan.
Gravatar #5 - mat
23. jan. 2010 15:23
#4

Det virker fint så længe den magt er i fornuftige og ansvarlige hænder.
Men det er bevist mere en enkelt gang, at der er mange der ikke kan leve op til det, så væk med dem, og det kan ikke gå for hurtigt.


Det er min opfattelse at det er bevist nærmest hver gang at journalister ikke evner at forvalte den magt de har...og at folk er nogle får.
Gravatar #6 - Anders Fedеr
23. jan. 2010 17:02
Hvorfor vil I skyde skylden på Ekstra-Bladet? Det er da de der retarderede bodega-typer som køber lortet, der melder sig ind i hadegrupper på Facebook osv.? De er da voksne mennesker der 108% ansvarlige for deres egne handlinger? Eller er de fredede fordi de kan knappe en bajer op med røvhullet?
Gravatar #7 - pixel
23. jan. 2010 17:14
#6

At der findes "retarderede" mennesker, som tror på alt, hvad de læser, gør ikke Ekstra Bladet mindre ansvarlige.
Gravatar #8 - Anders Fedеr
23. jan. 2010 17:16
#7 Jo? Det er ikke Ekstra-Bladet der har lagt manden for had.
Gravatar #9 - pixel
23. jan. 2010 17:36
#8

De har bevidst hængt en ikke dømt mand ud med billede, navn og adresse, så en hel masse troede, at det var ham, der havde dræbt kvinden.
Skulle man så forvente, at han blev populær?
Gravatar #10 - mat
23. jan. 2010 18:09
#6

Hvem siger at røvhulsoplukkerne er fredede? EB og deres limhjerner af læsere er lige idiotiske. Den ene part er rygtesprederen, den anden er den grevsvingende pøbel, der burde passe deres marker og holde deres kæft til de fik groet en intelligens.
Gravatar #11 - Anders Fedеr
23. jan. 2010 18:16
#9 Det er dig siger at de har 'hængt ham ud'. Mig bekendt bragte de kun en relativt sober beskrivelse af ham, med udtalelser fra en eller anden der påstod at kende ham om at manden var pigesky og genert og den slags. Hvis jeg ikke husker galt var det endda på samme side at kvindens far udtalte at manden ikke var dømt endnu osv. Jeg læste selv artiklen på en grillbar mens jeg ventede på min durum kebab, men følte altså ingen nødvendighed i at melde mig ind i hadegrupper på Facebook og andre retarderede foretagender efterfølgende. Derfor kan jeg kun konkludere at der må sidde nogle mongoler rundt omkring, som bevidst har truffet det valg at de ville chikanere manden, på trods af at der ikke fandtes belæg i artiklen for at tro at han var skyldig.
Gravatar #12 - mat
23. jan. 2010 18:27
#11

Nu har jeg kun set spisesedlerne, og det er sikkert rigtigt at det, ord for ord, holder i retten. Men den måde de stillede det op på, og deres klientels gennemsnitlige tankevirksomhed taget i betragtning, så kunne de lige så godt have udråbt ham som skyldig.
Gravatar #13 - Dr.pikkuk
23. jan. 2010 18:28
Lad dog manden være, men lad være med at købe hans usle tilsværtede papir i tabloid format. En ny hetz bringer sgu ikke noget.

Ekstra bladet er en 3. rangs skodavis der kun tænker på salgstal (der forøvrigt kun går en vej - nedad) og skider på alt hvad der hedder presseetik.
Gravatar #14 - Anders Fedеr
23. jan. 2010 18:33
#12 Måske. Jeg mener bare det er for let at fyre chefredaktøren - så kan de jo bare ansætte en ny og fortsætte som hidtil? Gaskammer til alle medlemmer af Nationen el. lign. virker som en mere holdbar løsning.
Gravatar #15 - LinguaIgnota
23. jan. 2010 18:51
Før vi går helt amok over EkstraBladet og melder os ind i et par hadegrupper på Facebook, så vil jeg gerne minde om, at EkstraBladet er den danske avis, i hvilken der er størst chance for at finde billeder af patter. Det er sgu da et kvalitetsstempel.
Såvidt jeg husker var det da også en artikel på ekstrabladet.dk, der informerede mig om, at der florerede billeder af Britney Spears' tissekone på nettet - og selvom billederne i sig selv var dybt skuffende (og en lille smule ulækre - hendes hængende hundeører af et sæt kønslæber har forhåbentlig set bedre dage), så var der stadig tale om et stykke serviceinformation, som de "seriøse" (jeg fniser af dig, Politiken) aviser ikke mente, at de ville bringe.
Eb.dk. <3
Gravatar #16 - mat
23. jan. 2010 18:51
#14

Det lyder fornuftigt, har du et parti jeg kan stemme på?
Gravatar #17 - pixel
23. jan. 2010 19:33
#11

Så du ville ikke føle dig hængt ud, hvis dit billede og navn kom på forsiden af Ekstra Bladet i forbindelse med en mordsag?
Gravatar #18 - squad2nd
23. jan. 2010 19:47
#16

Det lyder fornuftigt, har du et parti jeg kan stemme på?


DNSB.info

#1

Folk kunne jo starte med at lade være med at købe avisen eller besøge deres webside?
Gravatar #19 - mat
23. jan. 2010 20:03
#18

Jeg vil tro at nazisterne er lige midt i målgruppen for EB, sammen med DF's vælgere, da kriteriet for segmentet er komplet mangel på rationel tænkning. Så nej, dem tror jeg ikke jeg vil stemme på.
Gravatar #20 - arne_v
23. jan. 2010 21:05
Anders Feder (11) skrev:
Mig bekendt bragte de kun en relativt sober beskrivelse af ham, med udtalelser fra en eller anden der påstod at kende ham om at manden var pigesky og genert og den slags.


Det er ikke alt de gjorde.

De viderebragte også historien fra Dagbladet Holstebro/Struer om at politiet havde fundet beviser for at den dræbte var blevet dræbt i en af lejlighederne i ejendommen. En historie som var baseret på en anonyme kilde "tæt på efterforskningen".

Man undgik ganske vist at sige at det var hans lejlighed, men folk drager jo naturligvis deres konklusioner når de læser at politiet har fundet beviser på at fun blev dræbt i en af lejlighederne i ejendomme, hvor en person som er varetægtsfængslet for drabet bor.

Historien om lejligheden var det rene opspind.

At offentliggøre navn, adresse og billede af en sigtet er lidt groft.

At offentliggøre falske historier som siger at der er fundet klare beviser mod en anonym er lidt groft.

Men at offentliggøre falske historier som siger at der er fundet klare beviser mod en person som nævnes med navn, adresse og billede er groft ud over alle grænser.

Det burde give fængselsstraf.

Anders Feder (11) skrev:
Derfor kan jeg kun konkludere at der må sidde nogle mongoler rundt omkring, som bevidst har truffet det valg at de ville chikanere manden, på trods af at der ikke fandtes belæg i artiklen for at tro at han var skyldig.


Der har været nogen som har troet at oplysninger bragt i EB var troværdige.

Det var de ikke.

Om det må chefredaktøren tage hans del af ansvaret for.

Han kan da ikke fralægge sig ansvaret med en påstand om at alle bør vide at hans avis er fuld af løgn.
Gravatar #21 - squad2nd
23. jan. 2010 21:45
#19

Jeg vil tro at nazisterne er lige midt i målgruppen for EB, sammen med DF's vælgere, da kriteriet for segmentet er komplet mangel på rationel tænkning. Så nej, dem tror jeg ikke jeg vil stemme på.


Tror du ikke både EB og DF er en lidt for udvandet kop te i forhold til DNSB? ;)

I disse dage er der vist ikke ét eneste parti i DK der ved hvad de laver.
Gravatar #22 - Windcape
23. jan. 2010 21:47
pixel (17) skrev:
#11

Så du ville ikke føle dig hængt ud, hvis dit billede og navn kom på forsiden af Ekstra Bladet i forbindelse med en mordsag?
15 minutes of fame!
Gravatar #23 - hgul
23. jan. 2010 22:46
arne_v (20) skrev:
De viderebragte også historien fra Dagbladet Holstebro/Struer om at politiet havde fundet beviser for at den dræbte var blevet dræbt i en af lejlighederne i ejendommen. En historie som var baseret på en anonyme kilde "tæt på efterforskningen".


Jeg kan huske forkert, men så vidt jeg erindrer, så var det "kun" BT der valgte at offentliggøre den historie. Det gør selvfølgelig ikke EB's andre gerninger bedre, men måske man skal nøjes med at dømme dem for det de har gjort og ikke det andre har gjort ;-)
Gravatar #25 - hgul
24. jan. 2010 08:41
arne_v (24) skrev:
#23

http://ekstrabladet.dk/112/article1278464.ece


Jeg bøjer mig. De var dog modstander af det i første omgang, men så talte den indre svinehund åbenbart bare lidt højere.
Gravatar #26 - themuss
24. jan. 2010 10:23
hgul (25) skrev:
så talte den indre svinehund åbenbart bare lidt højere.
Hvis du med indre svinehund mener salgstal, så er vi enige.

Gravatar #27 - Slettet Bruger [1624497726]
25. jan. 2010 10:45
#10

Hey klapmat! inteligente mennesker kan også passe marker -.-
Bønder har ofte mere mellem hjernerne end den gennemsnitlige dron af en bybo.

/offended bonde-mode

Synes ikke EB skal ha hug for det her.
Ville være godt tilfreds hvis de fik noget mellem ørene istedet.

Men det er jo netop lige det her EB er til for. at skabe røre. Det er jo et sensations skandaleblad. Bare det for omtale så er de ligeglad med hvordan, Dronerne skal nok læse det alligevel.
Gravatar #28 - Fjolle
25. jan. 2010 10:54
Hvis han ville have haft anonymitet kunne han bare have krævet navneforbud.
Gravatar #29 - Spiderboy
25. jan. 2010 14:18
Fjolle (28) skrev:
Hvis han ville have haft anonymitet kunne han bare have krævet navneforbud.

Det retfærdiggører ikke at blive hængt ud på den måde, som det er sket i denne sag.

EBs dækning af sagen har været meget manipulerende.
Gravatar #30 - Fjolle
25. jan. 2010 14:25
Hvorfor det?
Er de de eneste der har bragt artikler om ham? Nej.

Havde de hans navn på forsiden? Ja, fordi hans forsvarer bad dem om det.

Og hvad med ham der er mistænkt for det der mord i Haderslev? Er han ikke også blevet hængt grundigt ud i alle medier?
Gravatar #31 - Spiderboy
25. jan. 2010 14:33
Jeg ved ikke hvordan de andre medier har dækket historien. Måske er de lige så slemme, måske ikke. I dunno.

Jeg har set en forside af EB, som teknisk set var sandt, men groft manipulerende. Så vidt jeg husker var det et billede af manden med overskrift om at han ved navns nævnelse var genert og pigesky, og med mindre tekst nedenunder at pigen var blevet kvalt eller noget i den dur.

Hver for sig faktuelt korrekt, men sat sammen på en måde, så man ledes til at tro, at han kvalte hende. De spillede på stereotypen af en seksualmorder ofte har et akavet forhold til kvinder.
Gravatar #32 - mat
25. jan. 2010 17:29
#27

Bønder har ofte mere mellem hjernerne end den gennemsnitlige dron af en bybo.


Bah, sådan noget bondevrøvl ;)

#30

Ja, fordi hans forsvarer bad dem om det.


Prøv at se udsendelsen for d. 21/1 her: http://www.dr.dk/dr2/deadline2230 lige omkring 5 minutter. Mener du så stadig at forsvareren bad EB om at offentliggøre identiteten på sin klient?

Gravatar #33 - Fjolle
25. jan. 2010 17:58
http://www.sn.dk/artikel/37817:Danmark--Sigtets-forsvarer-oenskede-ikke-navneforbud skrev:
- Det er en taktisk overvejelse, men i mange tilfælde kan et navneforbud faktisk skade mere, end det kan gavne. For hvis ikke offentligheden ved, hvem den sigtede er, så udelukker det også, at der kan dukke vidner op, som har været sammen med den pågældende på et tidspunkt, der er relevant for sagen. Det er en meget behersket problemstilling, om der er navneforbud eller ej i forhold til at være sigtet for et manddrab.
Gravatar #34 - mat
25. jan. 2010 18:08
#33

Det gør jo ikke dit udsagn:

Havde de hans navn på forsiden? Ja, fordi hans forsvarer bad dem om det.


Mere rigtigt vel?
Gravatar #35 - arne_v
25. jan. 2010 18:35
#34

Nemlig.

Der er ret langt fra "at undlade at bede om navneforbud" til "bede om at få navn og billede på forsiden af EB".
Gravatar #36 - Fjolle
25. jan. 2010 18:51
Hvad fanden regner i med? At en sigtet for sådan en forbrydelse ikke vil være på forsiden af ekstra-bladet?
Gravatar #37 - arne_v
25. jan. 2010 19:02
#36

Ja.

Jeg forventer at man ikke smækker navn og adresse på en sigtet sammen med referancer til opdigtede beviser mod ham på forsiden.

Er det ikke rimeligt?
Gravatar #38 - Fjolle
25. jan. 2010 19:07
Hvornår har ekstra-bladet nogensinde tidligere valgt først at skrive om en person når vedkommende er blevet dømt?
Gravatar #40 - Slettet Bruger [1624497726]
25. jan. 2010 19:39
Læg iøvrigt mærke til jeg flot skriver "mere mellem HJERNERNE"

Meget godt selvmål hvis jeg selv skal sige det.

Gravatar #41 - arne_v
25. jan. 2010 19:58
#40

Jeg synes da, at det er fedt.

Nu er der en række dumme københavnere som render rundt og tror at i Jylland har folk to hoveder.

:-)

Gravatar #42 - arne_v
26. jan. 2010 21:01
Måske er man blevet klogere:

http://ekstrabladet.dk/112/article1289409.ece
Gravatar #43 - Anders Fedеr
26. jan. 2010 21:30
#42 I hvertfald ville det være dumt at sigte en ny på baggrund af at man var blevet dummere ;)
Gravatar #44 - arne_v
26. jan. 2010 21:33
#43

Min point var at man ikke har nævnt navn denne gang.

Indtil videre.
Gravatar #46 - squad2nd
28. jan. 2010 08:29
#45

Det er morsomt! :-D

... men på den anden side... det er heller ikke meningen at folk skal kunne bestå. Det er meningen at den skal bruges som en legal og pæn måde at afvise asylansøgere.

Jeg bestod heller ikke, og jeg giver fanden i om jeg bliver smidt ud.
Gravatar #47 - Spiderboy
28. jan. 2010 10:49
#45
Priceless!
Gravatar #48 - arne_v
28. jan. 2010 14:16
#45 off-topic

Hvorfor i denne tråd?
Gravatar #49 - arne_v
28. jan. 2010 14:18
#45 on-topic

De fleste danskere kunne nok bestå, hvis de brugte lidt tid på at forberede sig.

Jeg gætter også på at 2/3 af danske billister ikke kunne bestå en køreprøve uden at forberede sig.
Gravatar #50 - Fjolle
28. jan. 2010 15:01
Bah. Den prøve er jo ikke en skid svær hvis man bare følger lidt med i hvad der sker i samfundet omkring en ikke sov i historieundervisningen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login