mboost-dp1

Dyrefilm


Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
31. mar. 2010 07:44
Jeg skal bruge nogle dyrefilm / naturfilm.

Krav:
Ikke blodige
Gerne farverige dyr / store flotte landskaber
Dansk tale
Gerne både dyr fra udlandet og fra Danmark

Med andre ord:
Børnevenlige dyrefilm.

Nogen der kender nogle der passer til mine krav?
Gravatar #2 - Slettet Bruger [4053011122]
31. mar. 2010 07:51
Earth* - BD
Life - BD
The Life collection - DVD kæmpe Attenborough samling :)
Vores planet/Planet Earth*


* Earth indeholdet er med i "vores planet". der er bare færre scenarier i Earth, men de går mere i dybden med de enkelte der er.

Wait... dansk tale bliver måske et problem ^^ "Vores planet" kan måske få's med dansk tale. men ingen normale mennesker vil foretrække en random dansk stemme frem for attenboroughs :P selv ikke børn
Gravatar #3 - holmen
31. mar. 2010 08:02
#2 Well, det er til nogen der ikke er i stand til at forstå engelsk, eller læse dansk på et niveau hvor de kan følge med i underteksterne, så dansk tale er et must.
Gravatar #4 - Jonasee
31. mar. 2010 08:10
Dumbo
Bambi
Lady og Vagabonden
Junglebogen
Aristocats
Robin Hood

Alle fra disney med masser af dyr der taler dansk og pæne animerede landskaber

:P
Gravatar #5 - Norrah
31. mar. 2010 08:49
#4 Forhelvede hvor er du dum at høre på. Det der kan man jo ikke bruge til en skid. Det er som om du fuldstændig ignorere det det der er skrevet. Jeg fatter ikke hvordan du kan havde læst det overhovedet og så ikke havde nævnt løvernes konge..!
Gravatar #6 - Jonasee
31. mar. 2010 08:52
#5

Går ud og skyder mig selv nu.
Gravatar #7 - Slettet Bruger [4053011122]
31. mar. 2010 08:59
... forstod at det skulle være doku agtige film, ikke tegnefilm.

Am i wrong?
Gravatar #8 - Zombie Steve Jobs
31. mar. 2010 09:16
tror godt du kan skyde en hvid pind efter det. Der er ikke budget til at producere noget så omfangsrigt i DK. Det tættes du kommer på det er vist klimaduks og klimaslyngel (eller hvad det hedder), Bubber/Anja/? & BS.

DR har dog vist dokumentarer fra BBC, nogle der nævnes i tråden, som har været synkroniserede, måske du kan finde dem på deres HP?

Men du kunne jo vise noget tekstet engelsk? Altså, nu antager jeg, at det er til børn, så lærer de noget, vil jeg da antage? Det var sådan jeg lærte at læse og skrive.
Gravatar #9 - KC
31. mar. 2010 10:11
Jeg var ellers klar indtil jeg læste "Børnevenlige dyrefilm."

Ellers havde du nok også fået et par tips fra Lingua...

...men jeg er enig i, at det er sjældent at man har brug for blod i naturfilm, igen med forbehold for Linguagnota.
Gravatar #10 - Slettet Bruger [4053011122]
31. mar. 2010 10:16
#9. jeg tænke også på hudfilm indtil jeg så børnevenlige...

Til info har flere pr0n sider oprettet en kategori der hedder "kvindevenlige"

såååh...
Gravatar #11 - holmen
31. mar. 2010 11:38
Tanghaar (8) skrev:
Men du kunne jo vise noget tekstet engelsk? Altså, nu antager jeg, at det er til børn, så lærer de noget, vil jeg da antage? Det var sådan jeg lærte at læse og skrive.


Det er egentlig til en mentalt begrænset voksen, som ikke er i stand til at lære at læse bedre/hurtigere og er chanceløs når det kommer til engelsk.
Gravatar #12 - slemmebirk
31. mar. 2010 15:42
Terra?
Gravatar #13 - vandfarve
31. mar. 2010 17:35
DR har da haft en serie af børnetimer, hvor en zoolog/biolog var vært. Han var klædt i klassisk safarikostume og lod som om, at han boede ude i naturen (selvom han selvfølgelig var i et studie).

Han havde vist en kanariefugl, der hed Magda eller lignende, og han havde en notorisk og utrolig rar fortællerstemme. I det program var der masser af klip fra dokumentarer om dyr med dansk fortællerstemme.

Jeg ved ikke, hvordan en mentalt handikappet voksen vil reagere på programmerne, men de var både fantastiske, flotte og farverige, så prøv!
Gravatar #14 - vandfarve
31. mar. 2010 17:37
Bingo!

Det hed "Alverdens dyr for dig" eller "Vild med dyr", som havde værten Jens Olesen.

Han har desuden laver følgende programmer, som alle kan være interessante, hvis du kan få fingrene i dem:

http://www.dr.dk/P1/Natursyn/Om+Natursyn/20051111135249.htm skrev:
Han har været vært på og tilrettelægger af udsendelser som "På besøg i dyrenes verden", "Omverden", "Klar parat Svin", "Kratluskeren", "Alverdens dyr for dig", "Det nysgerrige Kamera", "Snushanen" og "Blå Barracuda".


Prægtig mandsperson, hvis jeg skal sige det.
Gravatar #15 - Hanne19a95
23. apr. 2024 06:50
Jeg mener https://dyreportal.dk/ har et blogindlæg om dyrefilm hvis det er.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login