mboost-dp1

Drink-opskrifter

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
29. aug. 2008 07:54
Hvad ville i blande hhv. Absinth og Stroh 80 (rom) op med, hvis I skulle bruge dem i en drinksssssssssssssssss?

Jeg skal nok google også, men synes det kunne være interessant at høre hvad folk selv har brygget sammen.
Gravatar #2 - MiniatureZeus
29. aug. 2008 08:14
nu skal stroh 80 jo helst drikkes on-the-rocks, og helst til én som aldrig før har smagt denne udmærkede væske. Det samme med Absinth. Og mht. Absinth, så husk at fortælle den der lige har drukket det for første gang, at man bliver blind hvis man drikker mere end 1 cl. ad gangen!

edit: rom/cola med stroh 80 kan ikke umiddelbart anbefales.
Gravatar #3 - holmen
29. aug. 2008 08:25
#2 hehe, den edit der virker som om du lige har testet det.

Vi har 2 liter stroh 80, så det skal nok lykkes for os at finde frem til noget er er værd at drikke. ellers bliver vi bare fulde.

70 cl. på 40% = 18.5 genstande*

70 cl. på 80% = 37 genstande

37/70 * 100 (1 liter) = ~52.8 genstande.

52.8 * 2 = 105.6 genstande.

*jf. bagsiden af en eller anden sprutflaske jeg læste på forleden
Gravatar #4 - mooboo
29. aug. 2008 08:26
Absinth er sjovest at drikke i shots :)

Ellers så plejer man at blande det med vand og sukker (Tøsedrink)
Gravatar #5 - MiniatureZeus
29. aug. 2008 08:28
Problemet med stroh 80, i min verden i hvert fald, er at den er så smag- og kraftfuld, så det er få ting den går godt sammen med.
Gravatar #6 - holmen
29. aug. 2008 08:28
#4 Mener at væe blevet fortalt at solbærthe og rom skulle gå godt sammen, så jeg regner med at teste solbærsaft-koncentrat. Eller andet ufortyndet saft. Der skal forsøges meget.
Gravatar #7 - vandfarve
30. aug. 2008 13:39
Absinthe brygget af træsprit, også kaldet methanol, er skadelig jf. #1, mens Absinthe brygget af ethanol er præcis lige så (u)skadelig som normal alkohol.

Den absinthe, som I formodenligvis drikker, er den lovlige version af alkoholen, hvorfor I ikke skal frygte for jeres liv og lemmer. Methanol-versionen er, så vidt jeg ved, ulovlig i det meste af Europa og USA, hvorfor det ikke er særlig nemt at komme i kontakt med denne.
Gravatar #8 - Thalion
30. aug. 2008 14:02

Bortset fra at det er direkte usundt at drikke noget med en alkohol procent på over 50 %.
Gravatar #9 - The-Lone-Gunman
30. aug. 2008 15:15
Du kan lave en drink kaldet Rottweiler af Stoh 80, tequila og lidt tabasco.

1/2 shot(s) Tequila
1/2 shot(s) Stroh Rum 80
1 squirt(s) Tabasco Sauce

Pour tequila and stroh rum into shot glass, then top with tabasco. For the daring, use a double shot glass, and add a shot of tequila and rum each. The Rottweiler gets it's name from the post-morning anal effect. Potential knock-out drink.

-- kilde

Det kan dog langt fra anbefales. Det er virkelig slemt.
Gravatar #10 - gentox
30. aug. 2008 15:33
Selvom det er det samme du selv ville gøre, så findes der nogle interessante forslag via en google søgning.
Blandt andet Afterburner, som bare er Stroh rom og Red Bull :)
http://www.stroh.co.uk/stroh/cocktails.htm

Stroh Coffee lyder nu heller ikke dårlig.
http://slagelsevinkompagni.dk/spiritus/rom/stroh_r...

Anyway god fornøjelse, og håber tømremændene bliver til at bære ;)
Gravatar #11 - XorpiZ
30. aug. 2008 16:04
Stroh Coffee er glimrende. Plejer dog kun at hælde kaffe og flødeskum i :D
Gravatar #12 - fiskah
30. aug. 2008 16:57
http://justdrink.dk/drink/rom-toddy

Lyder godt nok lidt klamt :/

Edit:
Lidt drinks med absinth: http://justdrink.dk/ingrediens/absinth
Gravatar #13 - noramskull
30. aug. 2008 19:41
Det eneste gode absinthe kan bruges til er slush-ice.

Bare køb nogle af de der billige sodavands is som man kan suge smagen ud af, smid dem i fryseren og når de er kolde nok blander i isen og absinthen i en blender.

Derefter kan i så servere i shots uden den grimme brændende smag (det vil nu fryse i stedet)

Men lad være med at blive overmodige og tag for mange shots, bare fordi at det ikke smager af så meget længere.
Gravatar #14 - mooboo
30. aug. 2008 19:46
En Stroh 80 med cola er nu dejlig :)

La lai la lai..... godnat........... fuck jeg er stiv
Gravatar #15 - Thalion
31. aug. 2008 09:47

Hvordan er tømmermændene? :-D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login