mboost-dp1

Dress code


Gå til bund
Gravatar #2 - CBM
15. maj 2018 03:25
Der er vel også jobs hvor man forventes at klæde sig med skjorte og slips mv ... det er ikke anderledes

Gravatar #3 - Ronson ⅍
15. maj 2018 09:37
Jeg har shorts og en amiga-t-shirt på i dag, der er ingen der har brokket sig endnu.
Gravatar #4 - CBM
15. maj 2018 09:51
#3: god stil
Gravatar #5 - Ronson ⅍
15. maj 2018 13:27
Jeg tror folk er glade så længe jeg tager tøj på
Gravatar #6 - mrtb
15. maj 2018 15:57
Pokkers at man ikke arbejder der mere. Det kunne have været interessant at se om de ville fyre en over det.
Gravatar #7 - Qw_freak
16. maj 2018 05:54
Jeg synes det er fint nok at man har retningslinier for hvordan ens ansatte klæder sig. Jeg ville aldrig kunne tage en konsulent/leverandør seriøst hvis han/hun var iklædt hotpants og tanktop. Ikke i min branche.

Men det kommer jo i sidste ende an på konteksten, at folk på lageret har korte shorts og tanktops gør nok ikke det samme som hvis det er folk med meget forretningsmæssig kontakt til andre internt/eksternt.
Gravatar #8 - CBM
16. maj 2018 06:22
Ronson ⅍ (5) skrev:
Jeg tror folk er glade så længe jeg tager tøj på

der skal nok være steder du kan blive ansat, hvor folk også ville blive glade, hvis du ikke gør
Gravatar #9 - mrtb
16. maj 2018 09:19
Det fjollede er at JPs bygning er oldgammel, og udluftningen fungerer ad H til.
Gravatar #10 - CBM
16. maj 2018 11:21
@mrtb: måske kan JP lide svedige mænd og kvinder
Gravatar #11 - demolition
22. maj 2018 07:02
Qw_freak (7) skrev:
Jeg synes det er fint nok at man har retningslinier for hvordan ens ansatte klæder sig. Jeg ville aldrig kunne tage en konsulent/leverandør seriøst hvis han/hun var iklædt hotpants og tanktop.

Ja, det er da ikke unormalt at have en dresscode på arbejdspladser - de fleste steder er de bare uskrevne. I roller hvor man har meget kundekontakt er det nok mere almindeligt. I kontorjobs forventes det at man møder op i præsentabelt tøj. Her i landet er 'casual' generelt i orden, men det kan også blive for 'casual'. :-)

Jeg har det lidt den anden vej også - jeg har svært ved at tage en teknisk person seriøst hvis han/hun er klædt lidt for fint, dvs. i jakkesæt, og den er helt gal hvis der er slips også. Så kan jeg ikke lade være med at tænke at vedkommende måske ikke er så dygtig, men forsøger at dække over manglerne ved at tage ekstra fint tøj på. Slips bør kun bruges af direktører og sælgere (som er utroværdige lige meget hvordan de går klædt).
Gravatar #12 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
23. maj 2018 06:00
demolition (11) skrev:
direktører og sælgere (som er utroværdige lige meget hvordan de går klædt).

You just made my day :)
Gravatar #13 - Ronson ⅍
23. maj 2018 11:51
Hey, jeg har været sælger med slips :(
Hader at prakke folk ting på og vidste rent faktisk noget om det jeg solgte og gav kunder videre til en kollega hvis de ville kigge på noget jeg ikke havde viden om/interesse for.

Nok også derfor jeg blev fyret.
Gravatar #14 - arne_v
23. maj 2018 18:41
#11

Der er stor forskel på landene.

I Danmark er man ret afslappede.

Men andre lande er mere strikse.

F.eks. med nedskreven dress code.

Og med forventninger om "business attire" til kundemøder.

Og det betyder altså jakke og slips.
Gravatar #15 - Claus Jørgensen
24. maj 2018 15:04
#14

For journalister!?!

Bulletproof vest versus havana skjorte?
Gravatar #16 - arne_v
24. maj 2018 15:29
#15

For næsten alle arbejdsområder.

Hvis jeg må citere lidt fra mit firmas dress code:


...
The Company generally maintains a “business casual” dress code during the regularly scheduled work week and a “casual” dress code policy on Fridays
...
Business Casual - shirts with collars, casual or dress pants, khakis, dresses or skirts (no shorter than 2 inches above the knee), blazers/sport coats or suits, blouses, sweaters and casual dress shirts.
...
Casual Attire - jeans (only in good condition; neat and clean, free of rips, tears and fraying), T-shirts or sweatshirts (crisp, clean and without suggestive slogans, writing or profanities), and neat, collarless shirts.
...



Gravatar #17 - Claus Jørgensen
24. maj 2018 18:34
#16

Møder med journalister er nomalt lidt anderledes. Puk Damagaard har normalt skudsikker vest på, ikke kjole.

Det virker fjollet at en avis forsøger af have en dress code. Børsvirksomheder et noget andet.
Gravatar #18 - arne_v
24. maj 2018 18:43
Claus Jørgensen (17) skrev:

Puk Damagaard har normalt skudsikker vest på, ikke kjole.


På kontoret??

Jeg formoder at JP's dress code drejer sig om deres kontor ikke om reportager fra en krigszone.
Gravatar #19 - demolition
25. maj 2018 08:31
Ronson ⅍ (13) skrev:
Hey, jeg har været sælger med slips :(
Hader at prakke folk ting på og vidste rent faktisk noget om det jeg solgte og gav kunder videre til en kollega hvis de ville kigge på noget jeg ikke havde viden om/interesse for.

Ikke at der ikke findes troværdige sælgere, men det er ikke noget man i mine øjne opnår hurtigere ved at gå med slips. Det kræver hårdt arbejde at arbejde sig derop som sælger, specielt hvis man er brugtvognsforhandler, ejendomsmægler eller sælger andre dyre ting fordi de grupper ofte har en stor personlig økonomisk interesse i at pushe deres vare.

Selv om mange glemmer det, så er en bankrådgiver også en sælger, men hvis det er en jeg har haft en relation til gennem flere år og som altid har behandlet mig fornuftigt, så gør det ikke noget at vedkommende har slips på. :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login