mboost-dp1

DR går glip af sms millioner


Gå til bund
Gravatar #1 - milandt
22. maj 2008 22:31
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11688643.ht...

Historien kort: DR tager 1 kr pr sms ved afstemninger fordi loven forbyder dem at tjene penge på sms'er. Ca halvdelen af seerne sender en sms ved shows som MGP. Andre lande tager op til 10 kr for en sms stemme. Ergo går DR glip af mange millioner.

Er det bare mig, eller er der nogen der har glemt at overveje om folk måske ville være en smule mere tilbageholdende med at sende sms'er til en sms afstemning hvis prisen var 10 kr? - eller er folk virkelig så dumme at de ville stemme i lige så stor stil?
Gravatar #2 - jeldtoft
23. maj 2008 06:41
Folk som deltager i SMS-afstemninger er meget dumme. Derfor vil pris og efterspørgsel ikke hænge sammen.

/flame
Gravatar #3 - cjoey
23. maj 2008 07:35
Tag 100 kr. pr. sms, så kan vi andre slippe for at betale licens :-)
Gravatar #4 - Ju9or
23. maj 2008 07:52
#3:
Så ville jeg alligevel tro at der var færre der ville stemme. Og så skulle prisen yderligere op... Så vi runder måske 500,-/sms for at stemme og så er der kun 10 mennesker i DK der stemmer og pludselig har vi ikke demokrati længere...hehe
Gravatar #5 - natterjack
23. maj 2008 22:43
Hvad der er endnu værre er at tv-kanaler som MTV og VoiceTV kan tjene penge på de her "Giv-mig-mit-gangster-navn" og "Hvor-godt-passer-jeg-med-min-kæreste"-servicer, som koster 10 kr. plus takst.
Gravatar #6 - arne_v
24. maj 2008 01:20
#1

Taget i betragtning af hvor mange der går op i det, så tror jeg at der ville være rigtigt mange som sendte SMS selvom det kostede 10 kr..
Gravatar #7 - Ju9or
24. maj 2008 07:59
#5:
Jep - totalt latterlige tjenester. Og de findes faktisk også på nettet... ganske gratis...
Gravatar #8 - natterjack
24. maj 2008 09:30
#7 Lige præcis. Unge idag har for mange penge. :P (Suk, hvor lyder jeg gammel)
Gravatar #9 - GormDK
24. maj 2008 09:40
Jeg bliver en lille smule gladere, hver gang jeg på P3 hører, at det kun koster én krone. For mig er det også lidt public-service, at man ("alle") uden større betænkelighed kan sige sin mening :)

Men, jeg ved ikke hvorfor, men, til arrangementer som melodi-grand prix, ville jeg måske synes, det ville være okay at kræve måske 4 kr. for en sms.
Gravatar #10 - starn
24. maj 2008 10:04
Jeg synes nu det er fair at DR ikke kræver mere end 1 kr. Der er public service, og der skal ikke koste mere end det. Licensen er betalt, så i mit hovedet har de fået deres penge.
Gravatar #11 - tazimn
24. maj 2008 10:14
Desuden... hvor mange ville betale et gebyr for at få lov at sætte sit kryds..?

Og der har vi også betalt "licens" i form af skat..

Afstemninger burde være gratis, men tilgengæld burde det være umuligt at stemme mere en én gang.. hvilket desværre for det meste er muligt.

Og jo... de HAR råd til at stable en afstemning på benene... de får alt for mange licens penge i forvejen..

*uha... det kradser sådan når gallen kommer ud* :D
Gravatar #12 - T-Hawk
5. jun. 2008 23:43
10 skrev:
Jeg synes nu det er fair at DR ikke kræver mere end 1 kr. Der er public service, og der skal ikke koste mere end det. Licensen er betalt, så i mit hovedet har de fået deres penge.

Jeg kunne ikke være mere enig, har altid syntes det var en hån at DR syntes de kan tillade sig at kræve _flere_ penge end de allerede får.
Vi har betalt jeres licens, vi får lidt nok i forvejen. Men hvad, hvis de ikke er interesseret i mine stemmer, så skal de da bare blive ved med at tage ekstra pange for det
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login