mboost-dp1

DealExtreme - How goes.


Gå til bund
Gravatar #1 - Azuria
3. aug. 2009 16:48
Ja, nu er det jo et godt stykke tid siden MiniatureZeus introducedere DealExtreme til den almene newz.dk skare.

Men hvordan er det gået?
Har varerne været som forventet?
Er du blevet snydt?
Har du brugt alt for mange penge derinde?

For mit eget vedkommende har de fleste varer været som forventet, taget prisen i betragtning.
Nogen bedre, andre dårligere.

Er blevet snydt en enkelt gang, da jeg købte en 8gb usb nøgle, der bare var en hacked 1gb.
De ville dog gerne refundere den, jeg fik mig dog aldrig taget sammen, til at sende den retur.

Jeg så lige på mine DX point, man får jo 1 point for hver 10$ man lægger i en ordre.
D.d. ligger jeg på 162 points. Så jeg har lagt mindt 1620$(~8748kr) i den shop. :$

Men hvad betyder det, når man kan få 10point vekslet til 1$, så har jeg jo fået 16$ retur :D
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
3. aug. 2009 16:54
Jeg har handlet der 30+ gange og har ikke haft andre problemer end langsom levering af varer der ikke var på lager.
Oftest så er leveringen hurtigere og meget billigere end en tilsvarende del fra Danmark.

Jeg kan i samme stil, anbefale Kaidomain
Gravatar #3 - myplacedk
3. aug. 2009 17:56
Jeg synes generelt det går præcist som de selv siger.

Jeg købte to to 5m USB-kabler, som ikke duede til noget. Jeg gjorde dog ikke noget ved det, for de var næsten gratis.

Men ellers går det fint. Det er ikke kvalitetsvarer, men det er "good enough". Og i forhold til prisen er det rigtigt godt.
Gravatar #4 - reefermadness  
3. aug. 2009 18:05
Jeg har købt en del ting derfra efterhånden, det eneste jeg har købt som ikke fungerede var en bluetooth dims til 2$ så det er ikke det store tab...

Gravatar #5 - nielsbuus
3. aug. 2009 18:42
Jeg har købt en del ting. Noget har overrasket positivt, de fleste ting har været som forventet, mens en enkelt ting har skuffet.

Jeg købte et 2mpixel webcamera til 80 kroner, men det har elendig lowlight-ydelse og flimrer alt for meget. Too bad.

Til gengæld købte jeg en HDMI-switch til knapt 200 kroner med 4 porte i. En tilsvarende kostede i Danmark omkring 600-1000 kroner da jeg undersøgte markedet. Switchen har et pænt design, virker robust. Den autodetekter nye hdmi-signaler og skifter og der medfølger en udmærket lille fjernbetjening. Meget positivt.

Niiice.
Gravatar #6 - freesoft
3. aug. 2009 20:40
Eneste problem jeg har haft med dem var noget jeg bestilte som ellers skulle være på lager, kom ikke og efter lidt tid stod der jeg skulle kontakte dem for info.
De kunne hvis ikke lige skaffe nogle af den vare lige nu. Fandt noget andet til præcis samme pris som de så sendte.
Så synes det er meget god service :)
Gravatar #7 - gnаrfsan
3. aug. 2009 20:57
Jeg købte en håndfuld kugle kompasser til nogle unger i ferien, for vi skulle ud at vandre. Så kunne jeg jo lære dem lidt om navigering. Men der var 2 ting galt:
1: Kompasser på den sydlige halvkugle peger åbenbart mod syd.
2: De drejede så langsomt at de var ubrugelige.

Ellers har jeg ikke noget problem med dem, så længe jeg holder mig fra adresser med Att.
Gravatar #8 - jeldtoft
4. aug. 2009 00:31
Har bestilt mange ting. bl.a. lommelygter og Sony PS3 controllere. Alt sammen blev leveret inden for rimelig tid og varerne levede op til forventningerne.

Det eneste er, at nogle HDMI kabler aldrig kom på lager. Fik hurtigt en refund, som gik direkte tilbage til min bankkonto, selv om jeg betalte gennem paypal.
Gravatar #9 - MiniatureZeus
4. aug. 2009 00:44
Har faktisk ikke rigtig har haft nogle dårlige oplevelser med dem, ud over at jeg en enkelt gang fik 1 USB-iPod kabel som ikke virkede, men taget i betragtning af, at det var billigere at købe et nyt, end at sende det gamle tilbage gjorde jeg ikke noget ud af det, andet end at skrive det i feed back mailen, hvorefter jeg fik 20 gratis point.. Weee.....
Gravatar #10 - Ronson ⅍
4. aug. 2009 06:55
Har bestilt mange ting ved DX

4 ting irriterer mig dog..

1) Der kan være ufattelig lang leveringstid på varer selv om de er på lager, som regel når man bestiller flere ting i én ordre

2) Post Danmark er begyndt at åbne pakker i tolden for et godt ord, de sidste 2 ordrer derfra blev åbnet, heldigvis kostede de under 80 kr, men det forsinker jo bare pakkerne yderligere (og den ene var drop shipment, så det kan man heller ikke bruge til noget længere)

3) DX point bliver ikke længere tildelt, står bare som pending og folk i forummet siger at der ikke sker noget selv om man skriver til DX

4) Lidt samme problem, der sker absolut intet når man smider billeder og video op, for at hjælpe andre og tjene lidt point. De bliver aldrig godkendt og man er nødt til at gøre det produktets forum i stedet og håbe på at nogen af de andre brugere giver en lidt point.
Gravatar #11 - abenaben
5. aug. 2009 19:23
SVAR HURTIGST MULIGT (tak)

Jeg er igang med at bestille for over 400 kroner på Deal extreme.
mange af tingene er småting, men én af dem er en 100Mw laser, der koster knap 200 kroner.
Er der nogen der ved om Post Danmark eller tolden konfiskere pakken, fordi man ikke må have så kraftige lasere eller noget?

køber den måske i aften, så please svar hurtigt.
tak.
Gravatar #12 - gnаrfsan
5. aug. 2009 19:31
abenaben (11) skrev:
100Mw laser, der koster knap 200 kroner.

Jeg har også altid ønsket mig en 100 Mega Watt laser til 200 kr :)
Link please!

Men hvis vi taler 100 mW, så tror jeg ikke der er noget problem. Ikke i Danmark ihvertfald.
Gravatar #13 - abenaben
5. aug. 2009 19:41
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1372
(linket til 100mw laser - koster 1200 kr. i Danmark. - 190 på dealextreme)

Så mangler jeg bare at finde ud af, om hvis man bestiller for omkring 400 kroner, bliver det hele så pakket i en stor pakke, eller hver for sig?
fordi hvis det er en stor pakke er det jo + 100 kr. i moms. ved tolden i DK.
Gravatar #14 - Ronson ⅍
5. aug. 2009 19:53
Det bliver pakket i én pakke så vidt muligt

Alt over 80 kr skal du (mentalt) forberede dig på kommer til at koste værdi*1,25+155

Er det over 1xxx kr (kan ikke huske grænsen, det er heller ikke så relevant ved DX) så kommer der told oven i.
Gravatar #15 - abenaben
5. aug. 2009 19:56
det bliver satme dyrt ..
hvis jeg bestiller for 400 kroner, så kommer det jo til at koste omkring 600 kroner efter det har været igennem tolden hvis det passe med din teori - værdi*1,25+155 ..

Sammenlagt har jeg bestilt ca. 10 ting, ialt for ca. 400 kroner.

Når der kommer moms i ved tolden bliver prisen jo langt højere ..
Gravatar #16 - buch
5. aug. 2009 20:01
Deres lasere bør man holde sig fra, medmindre du køber et par laser briller- også til dem du vil vise den frem til, da der ikke er noget UV filter på dem. Dvs. at du meget nemt tager skade af en så kraftig laser uden filter.

Hold dig væk fra dem- ja jeg vil også gerne have en, men ikke uden uv filter.

Jeg har pt. 182 point og jeg har ikke altid købt for over 10$ ad gangen.
Gravatar #17 - abenaben
5. aug. 2009 20:03
Det er bare meget vigtigt om de pakker det i én stor pakke eller ej ...
hvis de pakker det i én stor pakke, så koster det jo omkring 200 kroner ekstra, men hvis det kun er en pakke er det ikke så slemt.


Til buch - ved du om det koster 155 kroner at få sendt en lille pakke fra Dealextreme til 10 kroner? :) , det ville da være hjernelamt ..
Gravatar #18 - abenaben
5. aug. 2009 20:05
én laser til 100mw kan da ikke gøre så stor en skade, jo mindre man rammer en i øjnene.
at kigge på den sker der da ikke så meget ved :D
Gravatar #19 - buch
5. aug. 2009 20:08
abenaben (17) skrev:
Det er bare meget vigtigt om de pakker det i én stor pakke eller ej ...
hvis de pakker det i én stor pakke, så koster det jo omkring 200 kroner ekstra, men hvis det kun er en pakke er det ikke så slemt.


Til buch - ved du om det koster 155 kroner at få sendt en lille pakke fra Dealextreme til 10 kroner? :) , det ville da være hjernelamt ..


Nu hører du lige efter: Alt over 80,- Danske kroner bliver fortoldet af postdanmark.
Alt under 80 bliver ikke!

Ja det bliver sendt i én stor pakke.

Køb du bare en laser uden UV filter- du skal nok blive klogere når du har fået nedsat syn :)

Du kan prøve at google det hvis du ikke tror på mig.
Gravatar #20 - Jakob Jakobsen
5. aug. 2009 20:13
#19

Nej det er ikke alt over 80Kr der bliver fortoldet, der bliver lavet stikprøver og hvis de viser sig at være over et bestemt beløb, bliver de fortoldet.

Jeg har fået flere pakker fra DX der har været betydeligt over det beløb, uden at de er blevet fortoldet.
Ud af de 30+ pakker jeg har fået fra DX, er der en der har været åbnet i tolden, et kamerastativ, som bare blev pakket ned igen og sendt videre til mig uden at jeg skulle betale told.

Det påviser også at man skal passe på med større pakker, da netop det stativ var den største pakke jeg har fået derfra.

Da DX i de fleste tilfælde har gratis eller ekstremt billig fragt, er det bare at bestille de forskellige varer hjem hver for sig.
Gravatar #21 - abenaben
5. aug. 2009 20:14
Har lige læst om lasereuden IR-filter.
Der står der er meget farligt osv. osv.
Men man kan da bare købe nogle briller som beskytter mod sådanne kraftige stråler?

Tror jeg bestiller én ting fra deal extreme, ikke det hele på én gang, fordi ellers koster det bare for meget, og det koster ikke noget i fragt at bestille alligevel.
Gravatar #22 - abenaben
5. aug. 2009 20:19
Billige UV-briller kan vel tage noget af "det farlige lys" tror du ikke buch?
Gravatar #23 - gnаrfsan
5. aug. 2009 20:21
#22: Nej. Slet ikke hvis det er IR lys.
Gravatar #24 - abenaben
5. aug. 2009 20:25
damn ..

gad ellers godt have sådan en laser .. ):

er det virkeligt så skadeligt for øjnene?
Gravatar #25 - abenaben
5. aug. 2009 20:25
også hvis det er en 50mw? .. ):
Gravatar #26 - myplacedk
5. aug. 2009 20:44
Jeg har fået pakker til flere hundrede kr. En enkelt gang blev en pakke forsinket på grund af told, men den blev ikke åbnet, og der er altid kommet noget oven i prisen.
Gravatar #27 - abenaben
5. aug. 2009 20:45
EN SIDSTE TING BUCH!

er det også farligt at kigge på laseren?
ikke lyse ind i øjnene, men bare kigge på strålen er der farligt?
Gravatar #28 - abenaben
5. aug. 2009 20:45
okay tak (:
Gravatar #29 - Jakob Jakobsen
5. aug. 2009 20:50
#27

Det kommer an på laserens styrke, men normalt ikke.
Der er dog set eksempler på svejseøjne, men under normale omstændigheder, vil laseren og øjet bevæge sig alt for meget, til at det vil give skader.

Jeg grinte også virkelig af den Engelske politihelikopter-dokumentarserie, da de blev belyst af en håndholdt grøn laser fra jorden, påstod de fandeme at de kunne blive blinde af det.
På 300+ meters afstand, er der absolut ingen der kan håndholde en laser så stille at den ville kunne gøre en person blind, dog måske hvis man kom op i mange W.
Gravatar #30 - abenaben
5. aug. 2009 20:53
[quote=Jakob Jakobsen (29)]#27

Hvis det nu er en 100mw laser og man lyser 5 meter fra sig selv?, kan det skade øjnene?
Gravatar #31 - abenaben
5. aug. 2009 20:55
*hvis det er uden IR-filter*
Gravatar #32 - Jakob Jakobsen
5. aug. 2009 20:57
#30
Hvis du lægger den på et bord så prikken er helt stille, vil du kunne få svejseøjne, men jeg tvivler ret kraftigt på at du vil kunne få permanent skade.
Under normalt håndholdt brug, vil prikken jo aldrig være på det samme sted på nethinden længere tid af gangen.
Gravatar #33 - abenaben
5. aug. 2009 21:03
men hvad med strålen?, jeg har også læst at det er det der IR-lys der skader øjnene .. , og denne laser jeg har tænkt mig at købe er uden IR-filter"
tror sgu ikke det er helt godt med sådan en laser, hvis jeg skal være ærlig.

Læs det her fra en artikel:

"uden dette IR-filter, disse Laser mærker er meget farligt, fordi det infrarøde lys kan skade dine øjne og du vil ikke engang være klar over det indtil for sent."
Gravatar #34 - Jakob Jakobsen
5. aug. 2009 21:16
Alle frekvenser er skam farlige, IR og UV er farlige fordi vi ikke kan se det.

Men de krystaller der er i de grønne laserpointere i dag, optager en stor del af IR/UV strålerne, derfor siger man normalt at 10% af energien på en grøn laserpinter går til IR og UV stråling.
Så en 100mW laser, vil typisk afgive 10mW IR/UV stråling, denne stråling vil overhovedet ikke være fokuseret da linserne er optimeret til de 530nm som en grøn laser er.

Så medmindre du kører med en ekstrem stærk laser eller kigger direkte ind i laseren på et par centimeters afstand, tror jeg ikke du skal være bange for IR/UV strålingen.
Gravatar #35 - abenaben
5. aug. 2009 21:22
tak for det.

Men tror du det er smart at købe en laser over en kinesisk side, hvor laseren er omkring 7-8 gange billigere der, end i DK?

Hvis jeg nu køber en 50mw laser, tror du så det er farligt for mig og mine venner, familie osv, hvis jeg bare står og lyser 3-5000 meter væk, og man kigger på laseren i et par sekunder, tror du så det skader øjnene?

Hvad gør IR-stråling egentlig?
svækker øjnene, eller bliver man blind eller hvad?
Gravatar #36 - gnаrfsan
5. aug. 2009 21:30
abenaben (35) skrev:
Hvad gør IR-stråling egentlig?
svækker øjnene, eller bliver man blind eller hvad?

Generel overbelastning af nethinden kan med tiden medføre grøn stær eller øge risikoen.
Gravatar #37 - Jakob Jakobsen
5. aug. 2009 21:34
#35

Du ville reelt ikke kunne se forskel på en 50mW og en 200mW, den reelle forskel ligger i at den på 200mW er langt bedre til at brænde ting.

Jeg har haft omkring 10 grønne lasere fra 5 til 250mW og mener ikke der er grund til at gå over 30-50mW hvis det er lysstyrke du er efter.

Jeg bor på en bakketop og 2½Km væk, ligger en nedlagt sukkerfabrik. Så snart det er mørkt, kan jeg, med en 30mW eller kraftigere laser, tydeligt se prikken på siloerne når jeg står i min baghave, så der er ikke den store grund til at få en kraftigere laser.
Gravatar #38 - gnаrfsan
5. aug. 2009 21:36
Jakob Jakobsen (37) skrev:
så der er ikke den store grund til at få en kraftigere laser.

Så skulle det ihvertfald være hvis den havde en bredere stråle, der var nemmere at se til f.eks. stjernekiggeri. Men det har de vel typisk ikke?
Gravatar #39 - abenaben
5. aug. 2009 21:36
okay, men er det farligt at lyse 2 km væk, kan IR-lyset så stadig skade øjet, hvis det er en 50mw vi snakker om?

gad bare pisse godt have en grøn laser ...
Gravatar #40 - abenaben
5. aug. 2009 21:41
Jakob J.

Bliver IR-strålingen formindsket hvis man køber en 50mw grøn laser istedet for en 100mw grøn laser?

(bliver IR-strålingen lavere, hvis man går ned i Mw?)


Gravatar #41 - Jakob Jakobsen
5. aug. 2009 21:42
#39
Nej det er ikke farligt at lyse 2km væk, men alligevel skal man ikke lyse direkte på personer, biler fly osv. da de kan blive ret irriteret af det.

IR lyset fra dem, vil typisk kun være farligt meget tæt på laseren da styrken aftager med kvadratet af afstanden.

#40
Ja den vil aftage med laserens output, men om det er direkte lineært, ved jeg ikke.
Gravatar #42 - abenaben
5. aug. 2009 21:47
okay ..
håber du taler sandt, ellers betaler du, hvis jeg er blind som gammel ..

køber sgu en 50mw, men gider satme ikke have grøn stær eller svækket synd, bare på grund af sådan en grøn laser ..

det står også på dealextremes hjemmeside -

"Most China-made green lasers do not come with an IR filter, protective eye wears are required while using this laser. If you are not sure what this means, get the 5mW version which is as safe as regular red lasers."

Er du sikker på det er en god íde at købe en 50mw grøn laser Jakob? , gider ikke smadre mine øjne ... ):
Gravatar #43 - abenaben
5. aug. 2009 22:05
kan en 5mw grøn laser lyse lige så langt og lige så kraftigt som en 50mw, fordi den skulle ikke være farlig, og den udsender ikke IR-stråling?

(please svar)
Gravatar #44 - freesoft
5. aug. 2009 22:10
#Laser i Kina vs Danmark
Første grønne laser jeg købte var fra http://laserbeam.dk/greenbeam 20mW, har her senere købt en 200mW ved DX til langt under prisen af hvad jeg gav for den 20mW dengang :)
De er præcis ens i udseende og kvali! Undtaget æsken, som er hvid og kraftig fra laserbeam og sort og af pap fra DX.
Gravatar #45 - Jakob Jakobsen
5. aug. 2009 22:12
En 5mW grøn laser er en del kraftigere end en tilsvarende rød.
Men hvis du vil have de gode effekter fra dem så som den tydelige streg i luften eller kunne de dem ramme noget laangt væk, skal du op på en 30mW.
Men det passer ikke at en 5mW laser ikke udsender IR, det gør den skam, men måske ikke lige så meget som en 30mW.

Jeg har leget med laser i 20 år har faktisk fået en skade på venstre øje, men det var fra en gammel HeNe-laser jeg stadig har stående, som blev leget meget uansvarligt med da jeg var knægt.

Men jeg har ikke været ude for noget med nyere lasere, selv om jeg har været oppe på 1W lasere.
Gravatar #46 - Jakob Jakobsen
5. aug. 2009 22:20
Hvis man overholder nogle simple regler, sker der ikke noget.
1. Kig ikke ind i strålen.
2. lys ikke på noget reflektivt, medmindre du er 100% sikker på hvor refleksen ender (husk at når du lyser på et vindue, bliver strålen delt i 2).
3. håndhold altid laseren når du bruger den uden for et kontrolleret område, en fikseret laser er meget farligere end en der bevæger sig i din hånd.
4. lys aldrig på levende mennesker/dyr.
5. lys aldrig på fartøjer. (biler fly, både osv.)


Hvis du håndholder din laser og ved et uheld, rammer en person i øjet på afstand, vil der med garanti ikke ske noget.
Din hånd er så stabil, at den tid laseren vil befinde sig på et punkt i øjet, er så lille at laseren ikke vil kunne nå at gøre skade, alligevel er det ikke noget du skal eksperimentere med :)
Gravatar #47 - Jakob Jakobsen
5. aug. 2009 22:27
Hvis man så vil helt af med IR stråling, kan man tage og skille et gammelt digital- eller webkamera, eller en kameratelefon ad. Imellem linsen og sensoren, sidder der i langt de fleste tilfælde et IR filter, enten i glas eller plastik, alt efter kvaliteten, det er normalt svagt grønt eller blåt.
Dette filter kan man uden problemer, lime eller tape fast foran laseren.
Gravatar #48 - jeldtoft
5. aug. 2009 22:31
Husk at købe det her, når i bestiller fra DX:

http://dealextreme.com/details.dx/sku.1888

Så ryger den lige gennem tolden. Mine controllere med en værdi på 600kr gik lige igennem :)
Gravatar #49 - Jakob Jakobsen
5. aug. 2009 22:35
#48

Jeg har hørt det omvendte. Når der ikke står at DX er afsender, samt indholdet, bliver de nemmere taget i tolden.
Jeg har aldrig tilføjet dette og her endnu ikke haft en pakke taget i tolden.
Gravatar #50 - jeldtoft
6. aug. 2009 01:30
Konklusion: Det er 50/50 om den ryger i tolden eller ej.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login