mboost-dp1

De-sorte-spejder-abstinensus.


Gå til bund
Gravatar #1 - Dreadnought
23. jul. 2009 20:43
Nu hvor vi ikke har den sorte spejder Anders Lund Madsens musiksans til at introducere god musik i vores ører, hvad gør man så?
(Og nej, jeg har ikke tid til at gennemsøge MySpace eller iTunes fra ende til anden.)
Gravatar #2 - Norrah
23. jul. 2009 20:48
#1 Du spørger mig.
Gravatar #3 - Dreadnought
23. jul. 2009 20:58
Blandt andre, ja.
Gravatar #4 - Norrah
23. jul. 2009 20:59
#3 det var ikke opstillet som et spørgsmål, det var et svar.
Gravatar #5 - Dreadnought
23. jul. 2009 21:27
hehe, jamen så strø med din viden.
Gravatar #6 - Norrah
23. jul. 2009 21:27
[url= & Lazylegs - Xploding Plastix
[/url][url= Now - Jesse Rose[/url]
[url= - Gotan Project
[/url]Kaptajn Bim - Analogik
[url= (LIVE) - Justice[/url]
[url= (Radio Edit) - Hess is more[/url]

Jeg aner af gode grunde intet om hvad du allerede høre, eller hvad du er til, så vi prøver lidt af hvert!
Gravatar #7 - Norrah
23. jul. 2009 21:30
Du må sige til hvis vi skal ud i noget lidt mere eksotisk, for jeg har ret varrieret smag, så der er nok at vælge i mellem.
Gravatar #8 - Systran
23. jul. 2009 21:35
[url= :)[/url]
Gravatar #9 - Dreadnought
23. jul. 2009 22:14
Trance/Dance er ikke lige det fede pis for mig, men Jesse Rose vil jeg da kigge lidt nærmere på.
Gravatar #10 - Norrah
23. jul. 2009 22:44
#9 Vil mere kalde det electronica.
Men okay, så har vi da fundet ud af det.

Angelica - Lamb
4 Ton Mantis - Amon Tobin <- Drum & Bass, måske lige i udkanten.
Perfume - Bajofondo Tango Club
Young at Heart - Joss Stone
Angel - Massive Attack

Prøver med lidt dub så, holder mig med vilje fra alt mainstream.
Men går det helt galt, så må vi jo tage det til overvejning.
Gravatar #11 - Norrah
23. jul. 2009 23:03
[url= - Lamb
[/url][url= Ton Mantis - Amon Tobin[/url] <- Drum & Bass, måske lige i udkanten.
[url= - Bajofondo Tango Club[/url] <- Lidt kort
[url= at Heart - Joss Stone
[/url][url= - Massive Attack[/url]
[url= Got To Do Something - Infant sorrow[/url]

Så kom der også lige links på, joss stone er nok det tætteste på mainstream jeg har sendt dig, skal vi længere ud, eller tættere på?

For jeg har skam også noget over i Björk aka anders lund madsen style, det er bare gemt godt :)

Kan stort set li' ale typer musik, fra klassisk til tekno, så du må specificere det lidt hvis du vil ud eller ind af genre!.. Prøver stadig med lidt elektronik agtigt.. Dansk, Metal og Rock er mine tre undtagelser! Der kan jeg intet, så hvis du vil ind i det, så står jeg af.
Gravatar #12 - Norrah
23. jul. 2009 23:34
Må forresten lige takke, har fundet nogle numre jeg havde glemt alt om. Du har fået mig til at checke min iTunes igennem...
Købt 143 numre siden jeg sidst formaterede :)

Og vi er snart oppe over 2.000 så det er meget svært at holde styr på.
Gravatar #13 - Dreadnought
24. jul. 2009 07:13
Lamb og Massive attack er lidt den rigtige retning.
Björk er lige til skraldespanden, hun er da godt en mærkelig lille skrighals.
Gravatar #14 - Norrah
24. jul. 2009 07:47
#13 okay, du er sådan til lidt mere blød melodisk musik.

Btw, shame on you for ikke at kommentere infant sorrow.
Gravatar #15 - Dreadnought
24. jul. 2009 08:16
#14 Infant Sorrow kan ikke synge. Og shame on you fordi du tilføjede den senere hen.
Gravatar #16 - Kibsgaard
24. jul. 2009 10:42
#15 Er det ikk Russel Brand der synger? :p

Kom lige til at tænke på en god klassiker som Anders Lund Madsen præsenterede mig for. Her i en mildt remixet udgave:
Imogen Heap - Hide and Seek (Strings Remix)
http://sadsteve.com/preview.py?url=http://matrix.t...
Kan ikke lige få den til at være et link.

Ville bare være sikker på I kendte den, synes selv den er for nice =b
Gravatar #17 - trylleklovn
24. jul. 2009 11:15
Anders Lund Madsen laver radioprogrammet "Den selvlysende hund" sidste søndag i hver måned.. Det varer også to timer og har også Gry, Filosoffen og Henning med samt musik valgt af Anders him self.

Sidste udsendelse gæstede sågar Anders Breinholt hvor der også blev afholdt tillidsbingo! :O
Gravatar #18 - Norrah
24. jul. 2009 11:44
#15 Du har tydeligvis ikke set: "forgetting sarah marshalls".

Prøver lidt massive attack igen, er lige på arbejde så har ikke lige adgang til mit musik (port 3389 er spærret, gab)

[url= - Massive Attack[/url]
Gravatar #19 - Dreadnought
24. jul. 2009 13:02
#17 Fremragende info. Tak.

#18 Jo, jeg har skam set Forgetting Sarah Marshalls. Ganske talentløs person.
Men Teardrop er klart bedre. Så Massive Attack ryger også på listen.
Gravatar #20 - Norrah
27. jul. 2009 20:01
[url= - Pepe Deluxe[/url]
[url= it ends - DeVotchKa[/url]
[url= - Bonobo[/url]
[url= Que Valer - Kaleidoscopio[/url]
[url= dernier des Mohican - Ennio Morricone[/url]
[url= - Ecstasy club[/url]

Så er der lige lidt mere.. Fik lige roddet i musik jeg ikke har fået ratet endnu(igen).
Tem Que Valer, skal lige advares.. det tog mig mange gange før jeg kunne værdsætte den. Syntes den var hæslig i starten.. men den vokser lidt på en... kun tre stjerner hos mig, men ikke uden ret til eksistens, og det er jo heller ikke mine top ratede du skal høre :D

*Husk HQ mode!
Gravatar #21 - qed
27. jul. 2009 23:45
[url= - Stinkfist[/url]
[url= - Forty Six & 2[/url]
[url= Perfect Circle - Weak and Powerless[/url]
[url= Perfect Circle - Pet[/url]
[url= - Spasm[/url]

Måske rammer jeg helt forbi med stilen her, men jeg syntes, der manglede noget i tråden..
Gravatar #22 - Kris
28. jul. 2009 07:09
Jeg forstår slet ikke hvordan i kan kalde det der musik. Der var engang hvor rigtige nørder hørte heavy metal og goth :P
Gravatar #23 - Norrah
28. jul. 2009 08:20
#22 Min musik smag er alternativ, men jeg kan li næsten alle genre, med undtagelse af Heavy, rock, goth og musik der synges på dansk, med omkring 4-5 undtagelser.

Siger ikke min musik smag er god, den er alternativ, og jeg ved det, og det skal lige siges at jeg leder efter musik jeg ikke lige har hørt siden jeg formaterede sidst..

Men nørder udvikler sig, der findes nørder der går op i mode, design, kunst, klassisk musik, biler.. you name it.
Personligt er jeg lidt en freak of nature, og går op i alt. Hvad er der galt i det? :)
Gravatar #24 - Plimmer
29. jul. 2009 12:07
Hvad så med noget alternativ rock?

[url= Mars Volta - The Widow[/url] De er mere eller mindre geniale, hvis i kan lide det her nummer vil jeg anbefale jer at købe deres lidt ældre albums da de er noget bedre end den nye skive de har sendt ud.

[url= - Begging You[/url] Norsk rap, normalt ikke en genre jeg bryder mig om, men de gør det ok.
[url= - Don't Trust Me[/url] Glad pop, så bliver det ikke meget bedre. :)
Gravatar #25 - Kris
29. jul. 2009 17:07
Mars Volta kan jeg gå med til, bare surt de aldrig dukkede op på roskilde for et par år siden.

Men ellers vil jeg hellere over i noget:

Xandria
Leaves Eyes
Lacuna Coil
Horrorpops
Veto
Black Sabbath
Megadeth
RHCP
Bad religion
Og ofc Nirvana.

En dejlig god blanding af goth, gammel heavy med fed tråd og punk med attitude.
Gravatar #26 - Norrah
29. jul. 2009 17:17
#25 Det eneste jeg nikker genkendende til er self. Nirvana. Fabelagtigt grunge musik...
... Meeen, ligemeget hvordan du ser på det! Så er nirvana blevet mainstream efter Kurt døde.
Gravatar #27 - Kris
29. jul. 2009 17:20
Hvordan kan Nirvana være blevet Mainstream efter Kurt døde? De lavede jo ikke mere efter han døde.
At flere og flere hører musikken er ikke det samme som at musikken er mainstream. Musikken har ikke ændret sig, populariteten af musikken har.

Jeg vil da mene at for at et band bliver Mainstream kræver det at de laver deres musik mainstream. Altså ændrer på deres stil, sangindhold osv. for at tilpasse den til flere målgrupper. Det kan man ikke rigtige sige om Nirvana, eftersom der ikke var noget Nirvana efter Kurt Cobain døde.
Gravatar #28 - Systran
29. jul. 2009 17:23
#26
Så synes jeg du skulle lytte til noget Veto, selvom det hverken er goth, heavy eller punk på noget måde, som nævnt :)

RHCP har også lavet mange nævneværdige sange, og Bad Religion er også rigtig god musik. Og der er rigeligt musik at tage af, da de har lavet noget i stil 30 albums :)

#27
Hmm, mon der bliver hentydet til Foo Fighters? :)
Gravatar #29 - Kris
29. jul. 2009 17:25
#28
At Dave Grohl løber afsted og vil være sanger er jo altså ikke Kurt eller Nirvanas skyld :P
Gravatar #30 - Systran
29. jul. 2009 17:28
Sig det til Norrah :D
Gravatar #31 - Norrah
29. jul. 2009 17:38
#28 Sig til Kris at Mainstream defineres ved hvad folk høre:
"define: mainstream - music that is currently popular"
Det er desværre hverken et tidsbillede, eller et statement om indholdet.

Nirvana er Mainstream. Fordi Kurt blev "kult".... og fordi de har lavet noget super godt musik.

Det var oprør..
Det var anerledes..
Det var for grunge folkene..

Nu er det blot musik folk nyder at hører.
Nutidens unge lytter til nirvana.. nirvana er populært.
THE end.
Gravatar #32 - Kris
29. jul. 2009 17:57
#28 Sig til Norrah at jeg så absolut ikke er enig og stadig står ved hvad jeg skrev tidligere. Og hvis det er definationen af Mainstream så er alt musik jo mainstream idet, det altid vil være populært i visse kredse.
Og sig til Norrah at han altså ikke behøver gå igennem dig for at sige ting til mig. :P
Gravatar #33 - Norrah
29. jul. 2009 18:09
#28 Sig til Kris at hun startede..
Og at populært bliver defineret i den gruppe du måler.
Hvis vi siger globalt, så er det så og så mange vi skal bruge.
Hvis vi dog begrænser os, som du lige har gjort, som kan vi konkludere alt. Vidste du at gennemsnits penis er under 3cm lang... (målt for 0-13 år gammel)
Begræns med måde.

Mainstream defineres med andre ord, af "mange" mennesker, ikke en selektiv gruppe. Det er lidt pointen i noget er "mainstream".. de tilhører hovedgruppen.
Gravatar #34 - Systran
29. jul. 2009 18:17
Jeg gider ikke mægle mellem jer to :P

Norrah, ifølge din definition er det ligegyldigt hvordan musik lyder, bare det er populært. Det betyder, at Nirvana's musik ikke ændrede sig fordi det blev populært, men folks smag ændrede sig til det, Nirvana spillede og det af den grund blev mainstream.

Men ja, når det så er sagt så ved jeg godt at Nirvana gik efter at ramme en bredere målgruppe og gik på kompromis med deres grunge-niche da de lavede Nevermind, fordi de ville have en større fanskare. Det var der rigtig mange hardcore fans der blev sure over og beskyldte dem for at gå pop.
Gravatar #35 - Windcape
29. jul. 2009 18:33
http://www.littlestevensundergroundgarage.com/home...

Showet bliver kørt på DR Rock (DAB kanal) 4 gange om ugen.

Kan klart anbefales :) Du kan finde tidligere show på det første link.

Ellers kan de forskellige DR Dab kanaler også anbefales, selv de klassiske kanaler.
Gravatar #36 - Kris
29. jul. 2009 18:49
#28 sig til Norrah at jeg synes vi skal blive enige om at være uenige. Jeg er alt for inkarneret Nirvana fan til nogensinde at ville gå med til at kalde det Mainstream :P
Gravatar #37 - Windcape
29. jul. 2009 18:52
At kalde Grunge for mainstream, specielt det band som startede hele den musik stil, er direkte forkert.
Gravatar #38 - shantri
29. jul. 2009 20:33
In flames
Killswitch Engage
Tiesto

Mmm

Ellers ->

White Lies
The Veronicas

og har fået en sygelig svaghed for Paramore (Dont ask -.-)

EDIT:
Mainstream = PoP = Populær musik

Så kan i selv komme videre derfra ;)
Gravatar #39 - qed
29. jul. 2009 21:55
Nu tråden er blevet drejet over til noget lidt mere rocket vil jeg lige tillade mig at smide listen over de bands, jeg har hørt mest den sidet uge. (fra last.fm)

Tool
Red Warszawa
Arch Enemy
A Perfect Circle
Nirvana
Korn
Metallica
The Mars Volta
Pantera
Dissection
Old Man's Child
All That Remains
Scamp
As We Fight
Peach

En skøn blanding inden for rock og metal :)
Gravatar #40 - JensOle
29. jul. 2009 21:58
Hvis Nirvana blev mainstream på noget tidspunkt, var det da før Kurt døde.
Gravatar #41 - Windcape
29. jul. 2009 21:59
Kan også anbefale Chickenfoot, en ny supergruppe af en del gamle drenge.

De har udgivet deres første album for et par uger siden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login