mboost-dp1

CDON


Gå til bund
Gravatar #1 - Skak2000
18. dec. 2017 23:39
Hej

Jeg vil lige høre jeres holdning til cdon.com
Har tidligere handlet der nogle gange for år tilbage uden problemer. (Det var dog bøger)

Nu står jeg og skal købe en soundbar
(Sony HT-NT5)
Men efter et check på Trustpilot, er jeg meget usikker på om jeg skal handle der...

Hvad er jeres erfaringer med siden?
Gravatar #2 - CBM
19. dec. 2017 05:54
Har ikke haft problemer og har købt alt muligt derinde men vil da nu til at tjekke dem på trustpilot
Gravatar #3 - Skak2000
19. dec. 2017 07:58
#2
Tak, må indrømme at deres vurdering på trustpilot virker en smule alarmerende...
Gravatar #4 - CBM
19. dec. 2017 08:40
#3: kan være du skal passe på med at bestille varer de ikke har på lager
samt undgå at placere 2 identiske ordrer,
hvis jeg skal vurdere udfra trustpilot anmeldelserne
Gravatar #5 - Skak2000
19. dec. 2017 08:46
Men har de den på lager?
http://www.pricerunner.dk/pl/86-3145677/Hjemmebiog...

I følge Pricerunner så ja, men fremgår ikke tydeligt via deres hjemmeside...
Gravatar #6 - CBM
19. dec. 2017 08:49
#5: hmm ja, det er faktisk et godt spørgsmål. Det er dog vildt at de er så meget billigere med Sony HTNT5.CEL end de andre
Gravatar #7 - Ronson ⅍
19. dec. 2017 08:49
Af hvad jeg hører så er de langsomme og retur/reklamation ikke særlig fedt. Kan man leve med det så er det vel ok hvis besparelsen er stor nok.
Gravatar #8 - Skak2000
19. dec. 2017 09:15
Ja, god point med retur/reklamation.
Spørgsmålet er som det er vigtigt...

Når jeg kigger på Amazone anmeldelser af Sony HT-NT5, så brokker ca. 30% over problemer med modellen.

Det samme gælder dog også for andre mærker af soundbar. Spørgsmålet er om det er forbrugerne der ikke kan finde ud af, at bruge produktet eller om det faktisk er et dårligt produkt?
(Kunne skyldes det er amerikanske forbruger... )

https://www.amazon.com/Sony-HTNT5-Hi-Res-Wireless-...
Gravatar #9 - _tweak
19. dec. 2017 12:00
Du skal være opmærksom på at CDON nu er blevet en trader-portal ligesom Amazon; du kan ikke være sikker på du handler med CDON længere.
Gravatar #10 - CBM
19. dec. 2017 12:14
hm det kan forklare det... cdon bør gøre det tydeligt om ting er på lager samt HVEM der handles med
Gravatar #11 - Skak2000
19. dec. 2017 14:51
_tweak (9) skrev:
Du skal være opmærksom på at CDON nu er blevet en trader-portal ligesom Amazon; du kan ikke være sikker på du handler med CDON længere.

Det vidste jeg ikke...
Med andre ord så kan det være en brugt varer?

Har taget chancen og købt den ved dem.
Gravatar #12 - demolition
19. dec. 2017 22:04
Ja, man skal være lidt obs på om det er CDON eller en anden man køber fra. Hvis CDON blot er mellemled, så kan man nogle gange spare penge ved blot at gå direkte til sælgerens hjemmeside frem for at købe gennem CDON. Det har jeg før oplevet.

Jeg har et par gange haft brug for at reklamere over noget jeg havde købt fra CDON og havde ikke de store problemer. Den ene gang brugte jeg deres returlabel og den anden gang slap jeg helt for at sende den defekte vare retur (bluray med smadret cover) og de sendte en ny UB. Men kan ikke lide at det ikke altid er helt tydeligt hvem man handler med, ligesom med Amazon. Jo, man kan se det hvis man kigger efter, men det er ikke altid at man lige kigger så grundigt hvis man bestiller noget sent om aftenen lige før man er på vej i seng..
Gravatar #13 - _tweak
20. dec. 2017 06:37
Skak2000 (11) skrev:
Det vidste jeg ikke...
Med andre ord så kan det være en brugt varer?


Det har jeg aldrig oplevet det er - det tror jeg heller ikke de sælger; deres varer er formentlig hovedsageligt ment som nyvarer. Men du kan risikere at de sælger to gange den samme vare med forskellige priser, eller at en af deres subleverandører snyder på vægten (f.eks. sætter en SNES op med 200%, og derefter sænker prisen med fantastiske 50%) - hvilket selvf. stiller spørgsmålet; hvem er ansvarlig overfor køber- og ehandelsloven i et sådant tilfælde (noget forbrugerombudsmanden gerne måtte gå ind i et på et tidspunkt, for det er formentlig portalen, ikke butikken der handler igennem portalen).
Gravatar #14 - Skak2000
20. dec. 2017 08:39
#12 Mange tak, det er godt at høre, at reklamationer ikke er helt tosset.

#13 Tak, jeg undre mig bare over at ProShop sælger varen til 4.250 kr. mens CDON sælger den til 3.000 kr. (Der er dog 35% rabat)




Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login