mboost-dp1
CBB tank-op-kort, fælde.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Mail sendt til kundeservice snabela cbb.dk
Kære CBB Kundeservice,
Informer venligst relevante personer om følgende.
Jeg, som kunde i CBB Mobil, finder det tarveligt at priserne på jeres tank-op-kort er anderledes end dem der er til at forefinde på jeres reklamer og via optankning på hjemmesiden (cbb.dk)
Da jeg opdagede at mine 99 kroners taletid var opbrugt på lidt under en uge, måtte jeg straks finde ud af hvad jeg dog havde brugt mine 99 kroner på, og sammenlagde alle tallene på min forbrugsoversigt for at komme frem til at der altså ikke var tale om en regnefejl - men rettere en takstfejl, da et opkald som (ifølge forbrugsoversigten) varede 1 sekund, kostede mig 29 øre. Dette stemte ikke overens med min opfattelse af de billige 69 øre per minut, og jeg smuttede straks ind på prisoversigten for at se om ikke i nu havde hævet jeres minuttakst.
Det havde i sørme ikke.
Minutprisen, når man har købt et tank-op-lort (sic), er 2.25 per minut, i modsætning til jeres sædvanlige pris på 0.69 i minuttet. Jeg ærger mig meget over at jeg lige er hjemvendt efter at have købt endnu et tank-op-kort på 99 kroner, da jeg så er tvunget til at bruge disse 99 kroner, 2.25 kroner i minuttet, og så sandelig dyrere end selveste TDC's taletidskort der har et ry for at være det dyreste taletidskort man kan spendere sine penge på i disse dage, på at snakke omtrend 44 minutter i telefon. I modsætning, ville jeg kunne snakke cirka 145 minutter hvis jeg dog havde været observant nok til at have bestilt taletid fra jeres hjemmeside.
Hvordan kan jeres minimale omkostninger på tank-op-kort sammenlignet med en direkte bestilling fra hjemmesiden berettige en berøvelse for 101 minutter?
I det mindste, vil jeg bede jer om at være mere omhyggelige med at informere jeres kunder om den forøgede ekstrapris på tank-op-kort for fremtiden, da jeg sidder her med min kvittering (Voucher nr: 345083, købt i Føtex Vesterbrogade klokken 16:49 den 12.07.06) og kan absolut ingen steder se at jeg får 100 minutter for lidt til at tale for.
På forhånd tak og med venlig hilsen,
Daniel A. Akulenok.
Er det ikke noget med at man kan indsætte beløbet købt med taletidskort og derefter købe online taletid hvorefter alle ens 200 kr bliver til den billige takst?
Prøv det - det skader vel ikke. Og skynd dig ellers over til telmore!
Prøv det - det skader vel ikke. Og skynd dig ellers over til telmore!
Sidst jeg havde fingre i sådan et, så stod det klart og tydeligt på kortet, at det var andre priser end hvis man tanker op online - jeg mener endda også at det står på deres hjemmeside.
#4 #3
Det som jeg har købt, er en "voucher" som man tager ved kassen i Føtex (Og ikke må beholde) hvor der ikke står nogen pris på.
Man får derefter sine taletids-tal udskrevet på en kvittering, som jeg har liggende lige her ved mit tastatur.
På denne kvittering, hvor der ellers står et væld af informationer, er der intet nævnt om en forhøjet pris.
Og ja, det står på deres hjemmeside, i prisoversigten (Som det fremgår af min email til dem), at prisen er 2.25 per minut ved køb af taletid offline.
Naturligvis - Men nu er jeg tilfældigvis i sådan en situation at Nordea ikke ønsker at give mig mit kreditkort tilbage i 6 måneder, da jeg kom i økonomisk klemme for et halvt år siden og siden da ikke har benyttet mig af deres ydelser indtil nu. Skal til at skifte til Lån&Spar.
Det som jeg har købt, er en "voucher" som man tager ved kassen i Føtex (Og ikke må beholde) hvor der ikke står nogen pris på.
Man får derefter sine taletids-tal udskrevet på en kvittering, som jeg har liggende lige her ved mit tastatur.
På denne kvittering, hvor der ellers står et væld af informationer, er der intet nævnt om en forhøjet pris.
Og ja, det står på deres hjemmeside, i prisoversigten (Som det fremgår af min email til dem), at prisen er 2.25 per minut ved køb af taletid offline.
Naturligvis - Men nu er jeg tilfældigvis i sådan en situation at Nordea ikke ønsker at give mig mit kreditkort tilbage i 6 måneder, da jeg kom i økonomisk klemme for et halvt år siden og siden da ikke har benyttet mig af deres ydelser indtil nu. Skal til at skifte til Lån&Spar.
M1.dk er billigere, og bruger det samme net som Telmore (TDC dækning = 99% af landet)
M1 tank op:
minut: 69øre, sms: 19øre, abb.: 0kr, opkald: 25øre. og lige nu får du en masse penge ekstra?!(se m1.dk) plus de har fantastisk kundeservice, plus de har en fed webSMS som er gratis og kan skrive til ALLE selskaber, selv telia.
ikke for at reklamere, da jeg overhovedet ingen ting har med dem at gøre, andet end jeg skifter fra 1.8.2006. :)
God sommer
M1 tank op:
minut: 69øre, sms: 19øre, abb.: 0kr, opkald: 25øre. og lige nu får du en masse penge ekstra?!(se m1.dk) plus de har fantastisk kundeservice, plus de har en fed webSMS som er gratis og kan skrive til ALLE selskaber, selv telia.
ikke for at reklamere, da jeg overhovedet ingen ting har med dem at gøre, andet end jeg skifter fra 1.8.2006. :)
God sommer
#1 Handler det ikke mest om, at du ikke har læst CBB's betingelser godt nok inden du har foretaget købet.
Selv jeg der aldrig har været, og aldrig vil blive CBB kunde er klar over, at der er den store prisforskel alt efter hvilken optankningsmetode man anvender.
Mht. betalingsmetoder så understøtter de også Nordea's netbank samt Visa Electron som du meget gerne skulle kunne få uanset hvor dårlig din økonomi så er.
Selv jeg der aldrig har været, og aldrig vil blive CBB kunde er klar over, at der er den store prisforskel alt efter hvilken optankningsmetode man anvender.
Mht. betalingsmetoder så understøtter de også Nordea's netbank samt Visa Electron som du meget gerne skulle kunne få uanset hvor dårlig din økonomi så er.
Dette er ikke samme stil som deres nuværende reklameserie "Livet er så besværligt i forvejen", hvor de åbenlyst reklamerer med 69 øre i minuttet og ingen hovedpine med besværlige prisvilkår.
Ja, de skjuler godt nok ikke at prisen er 2.25, men jeg vil heller ikke mene at de er gode nok til at informere om det, sammenlignet med at de gør så meget ude af at være "the good guys" som "bare virker" til "en fair pris".
Dette er ikke samme stil som deres nuværende reklameserie "Livet er så besværligt i forvejen", hvor de åbenlyst reklamerer med 69 øre i minuttet og ingen hovedpine med besværlige prisvilkår.
Ja, de skjuler godt nok ikke at prisen er 2.25, men jeg vil heller ikke mene at de er gode nok til at informere om det, sammenlignet med at de gør så meget ude af at være "the good guys" som "bare virker" til "en fair pris".
Tja, det står umiddelbart to steder på deres side:
http://www.cbb.dk/cms.ashx/produktet/optankningsmu...
http://www.cbb.dk/cms.ashx/produktet/priser.aspx
Jeg har lidt svært ved at se hvordan det kan komme som en overraskelse. :)
http://www.cbb.dk/cms.ashx/produktet/optankningsmu...
http://www.cbb.dk/cms.ashx/produktet/priser.aspx
Jeg har lidt svært ved at se hvordan det kan komme som en overraskelse. :)
#11,
Problemer er vel at de køre reklame for at det kun koster 69 øre/min. og at man når man køber optanknings kortet i butikken ikek bliver gjordt opmærksom på den anderledes pris.
Det kan jo ikke passe at man skal checke en hjemmeside for at finde ud af at prisen er en anden end den de reklamere med.
Problemer er vel at de køre reklame for at det kun koster 69 øre/min. og at man når man køber optanknings kortet i butikken ikek bliver gjordt opmærksom på den anderledes pris.
Det kan jo ikke passe at man skal checke en hjemmeside for at finde ud af at prisen er en anden end den de reklamere med.
#12 -
Det er måske bare mig, men jeg mener at det er forholdsvis naturligt at kontrollere alle forhold ved en udbyder på forhånd, incl. prispolitik, da de fleste jo bør vide at reklamer sjældent viser hele sandheden. Og den prispolitik er ikke ligefrem ny, da den også eksisterede for 1½-2 år siden, da jeg havde CBB. :)
Det er måske bare mig, men jeg mener at det er forholdsvis naturligt at kontrollere alle forhold ved en udbyder på forhånd, incl. prispolitik, da de fleste jo bør vide at reklamer sjældent viser hele sandheden. Og den prispolitik er ikke ligefrem ny, da den også eksisterede for 1½-2 år siden, da jeg havde CBB. :)
Jeg vil KRAFTIGT fraråde alle at prøve at skifte til M1 i de næste par uger. De har haft store problemer med dårlig service, manglende svar på henvendelser o. lign. overfor de andre teleselskaber så de bliver måske irettesat / smidt ud af OCH (Som er det samarbejde der står for nummerportabilitet i DK.)
Men.. Sig det ikke til nogen endnu. De er stadig ikke informeret om det ;)
Jeg vil KRAFTIGT fraråde alle at prøve at skifte til M1 i de næste par uger. De har haft store problemer med dårlig service, manglende svar på henvendelser o. lign. overfor de andre teleselskaber så de bliver måske irettesat / smidt ud af OCH (Som er det samarbejde der står for nummerportabilitet i DK.)
Men.. Sig det ikke til nogen endnu. De er stadig ikke informeret om det ;)
Det kan godt være de har "billige" minut priser, men de påregner pr. påbegyndt minut, og ikke det faktiske forbrug. Tænk over det, inden du ringer.
Ringer du f.eks. 1 minut og 2 sek. bliver du opkrævet for 2 min.
Godt være at det er mig der regner skidt når jeg har været i byen, men for mig ser det der meget dyrt ud i længden ;)
Host telmore er ikke ligeså sære host
Det kan godt være de har "billige" minut priser, men de påregner pr. påbegyndt minut, og ikke det faktiske forbrug. Tænk over det, inden du ringer.
Ringer du f.eks. 1 minut og 2 sek. bliver du opkrævet for 2 min.
Godt være at det er mig der regner skidt når jeg har været i byen, men for mig ser det der meget dyrt ud i længden ;)
Host telmore er ikke ligeså sære host
Det er lige som hvis du er din kone utro og bare unlader at informere hende om det medmindre hun lige tilfældigvis spørger dig.
Du ville nok ikke mene at have løjet til hende (Du unlod jo blot at fortælle sanheden, ikke?), men det vil hun helt klart.
Når CBB gør så meget ud af at være så billige og simple, kan jeg ikke forstå hvordan det kan retfærdiggøres at man selv skal opdage at man er blevet røvrendt før det lige falder dig ind at checke de to steder på en hjemmeside.
Sådan leger vi ikke her i landet.
Det kan godt være at CBB aldrig har skjult at de har stjålet 200 taletidsminutter fra mig (2x99kr), men jeg føler mig sørme røvrendt.
Det er lige som hvis du er din kone utro og bare unlader at informere hende om det medmindre hun lige tilfældigvis spørger dig.
Du ville nok ikke mene at have løjet til hende (Du unlod jo blot at fortælle sanheden, ikke?), men det vil hun helt klart.
Når CBB gør så meget ud af at være så billige og simple, kan jeg ikke forstå hvordan det kan retfærdiggøres at man selv skal opdage at man er blevet røvrendt før det lige falder dig ind at checke de to steder på en hjemmeside.
Sådan leger vi ikke her i landet.
Det kan godt være at CBB aldrig har skjult at de har stjålet 200 taletidsminutter fra mig (2x99kr), men jeg føler mig sørme røvrendt.
Kære CBB Kundeservice,
Jeg afventer stadigvæk et svar på min første email til jer. (Se ovenfor)
Hvordan kan det være at i praler med en god kundeservice, når i ikke engang kan besvare en simpel email inden for otte dage?
Min anden omgang dyr taletid er nu også opbrugt, hurtigere end jeg selv ville have ønsket det, på alt for kort tid. Jeg skal nu, for tredje gang i denne måned, bruge 100 kroner af min mindsteløn på at tanke min mobiltelefon op med dyrebare taletidsminutter.
Heldigvis, har jeg været heldig nok til at kunne finde frem til to steder på jeres website hvor der står nævnt at taletid købt hos forhandlere (tank-op-kort) er dyrere end taletid købt online, så jeg vil gøre mit bedste for at udnytte denne prisforskel.
Jeg håber på en snarlig udredning af hvad der retfærdiggøre denne enorme forskel på det samme produkt, som tilsyneladende ikke bærer de store omkostningsforskelle mellem hinanden.
Med venlig hilsen,
Daniel A. Akulenok
Er da kun fair det er en anden pris på taletidskort, eftersom de skal betale for at butikkerne fører det, butikkerne skal havde del i profit, og de skal administrere systemet.
For at holde prisen nede på deres hoved produkt, skal brugerne af det alternative taletidskort betale en højere pris, 2.25kr/min er så måske overdrevet i forhold til deres udgifter, men det kan vi jo kun gætte på.
Om som det er sagt tidligere, så skjuler de det ikke hvis man læser betingelserne når/inden man tilmelder sig, sidst jeg brugte et taletidskort fra dem(1-2år siden) stod det også på plastikkortet, men har ikke prøvet med dem der kommer på kvitteringen.
Udover det tilbyder de da en del betalings muligheder online, visa elektron, edankort og netbank burde alle være muligheder som alle kan få adgang til.
For at holde prisen nede på deres hoved produkt, skal brugerne af det alternative taletidskort betale en højere pris, 2.25kr/min er så måske overdrevet i forhold til deres udgifter, men det kan vi jo kun gætte på.
Om som det er sagt tidligere, så skjuler de det ikke hvis man læser betingelserne når/inden man tilmelder sig, sidst jeg brugte et taletidskort fra dem(1-2år siden) stod det også på plastikkortet, men har ikke prøvet med dem der kommer på kvitteringen.
Udover det tilbyder de da en del betalings muligheder online, visa elektron, edankort og netbank burde alle være muligheder som alle kan få adgang til.
ldrada...
Synes du ikke du skulle afslutte denne sag med at copy/paste det svar du har fået fra kundeservice i dag kl. 09.50 ? :)
Synes du ikke du skulle afslutte denne sag med at copy/paste det svar du har fået fra kundeservice i dag kl. 09.50 ? :)
Jo, meget gerne.
Det kan godt være at det blev afsendt klokken 09:50, men jeg modtog det altså først klokken 09:51.
Sødt...
#21 / #22
Læs resten af tråden.
Jeg er desuden udemærket klar over at der findes betalingsformer som også jeg kan benytte mig, fra CBB's hjemmeside. Jeg havde blot ikke muligheden for disse betalingsformer da jeg købte de to styks 99 kroners taletid.
Jo, meget gerne.
Det kan godt være at det blev afsendt klokken 09:50, men jeg modtog det altså først klokken 09:51.
Hej Daniel
Tak for din henvendelse,
Jeg beklager mange gange at du vi ikke har svaret din først mailhenvendelse. Den må være gået tabt i systemet og denne dårlige service kan jeg kun beklage.
CBB Mobils faste minutpris er under normale omstændigheder 69 øre ved CBBsekund og 44 øre hvis man vælger CBBminut. Den billige takst på de 44 øre forudsætter en opkaldsafgift på 50 øre og taksering pr. påbegyndt minut. Dette kan kun betale sig hvis du gennemsnitlig har samtaler der er længere end 2 minutter og 17 sekunder.
Vælger du at tanke op via taletidskort fra kiosker, supermarkeder mv., er prisen dog 2,25.
Den højere pris skyldes vores omkostninger til distribution og produktion af taletidskortene, samt avance til forhandleren. Disse omkostninger sparer vi hvis du tanker op direkte på www.cbb.dk, hvilket sætter os i stand til at tilbyde dig den billige minutpris på 69 øre.
Har du ikke adgang til internettet, kan du opnå den billige minutpris ved at tanke op hos Telekæden eller i landets Sonofon-butikker.
Se en oversigt over Telekæden-butikker her: http://www.telekaeden.dk/dealers.asp, og Sonofon-butikker her: http://www.sonofon.dk/asp/find_forhandler.shtml?Ar...
Bemærk at det til enhver tid er den seneste optankning der er afgørende for minutprisen på hele din saldo – uanset hvad din minutpris var, inden der blev tanket op.
Håber du må få en god dag.
Med venlig hilsen
Anders [Efternavn skjult. Jeg vil ikke hænge enkeltpersoner ud]
Kundeservice
CBB Mobil A/S
Rødovrevej 395
2610 Rødovre
Tlf.: 33 46 01 01
www.cbb.dk
Sødt...
#21 / #22
Læs resten af tråden.
Jeg er desuden udemærket klar over at der findes betalingsformer som også jeg kan benytte mig, fra CBB's hjemmeside. Jeg havde blot ikke muligheden for disse betalingsformer da jeg købte de to styks 99 kroners taletid.
Hej Anders.
Tusind tak for dit, yderst redegørende men dog ret redundante svar.
Jeg kan informere dig om, at i altså ikke har produktionsomkostninger til vouchers som man kan købe taletid for i blandt andet Føtex-kæden, da selve "taletidskortet" er noget som printes ud med kundens kvittering.
Jeg vil gerne efterspørge, om muligt, at i gør mere ud af at informere jeres kunder om den forøgede taletidspris på denne form for handel da folk som køber taletid på denne måde jo åbenlyst ikke har sat sig ind i minutprisen på dem.
Eksempelvis kunne det gøres billigt ved at skrive informationen på den kvittering som kunden får sammen med taletidskoden.
Og god dag til dig også.
Med venlig hilsen,
Daniel A. Akulenok
Jo M1 er sikkert meget gode, hvis ikke det var fordi jeg har familie, der har erfaring med dem.
1. (som allerede nævnt i tråden) Afregner de er påbegyndt minut, hvilket de lige glemte at informere om.
2. Selv om de lovede ingen bindingsperiode, så nægtede de at flytte nr. efter punkt 1 blev kendt. Dette var under en måned med oprettelsen.
3. De har så selv efterfølgende lukket abb. hvilket resulterede i mistet nummer.
4. På trods af de ikke kan frembringe beviser for at der indgået en aftale med bindingsperiode, så truer de nu med at gå rettens vej for at få penge for 6 mdr. i stedet for den første måned, hvor nr. blev forsøgt flyttet.
Jo, M1 kan klart anbefales... hvis man vil snydes.
Jo M1 er sikkert meget gode, hvis ikke det var fordi jeg har familie, der har erfaring med dem.
1. (som allerede nævnt i tråden) Afregner de er påbegyndt minut, hvilket de lige glemte at informere om.
2. Selv om de lovede ingen bindingsperiode, så nægtede de at flytte nr. efter punkt 1 blev kendt. Dette var under en måned med oprettelsen.
3. De har så selv efterfølgende lukket abb. hvilket resulterede i mistet nummer.
4. På trods af de ikke kan frembringe beviser for at der indgået en aftale med bindingsperiode, så truer de nu med at gå rettens vej for at få penge for 6 mdr. i stedet for den første måned, hvor nr. blev forsøgt flyttet.
Jo, M1 kan klart anbefales... hvis man vil snydes.
#28 m_abs
har skal allerede følt på egen krop hvad du mener!!
Ville købe abonnement hos dem da jeg, igennem denne tråd, jo finder ud af at de taksteres pr. påbegyndt minut! Det ville jeg selvfølgelig ikke betale for, så jeg vælger at betale de ekstra par øre som det koster hos Telmore. Desværre har jeg allerede indbetalt de 199,- som abonnementen koster og de jeg kommer tilbage fra min netbanks betaling, siger siden at der er opstået en fejl og jeg skal begynde foran! M1 havde bare allerede hævet mine penge!
Jeg skriver, pænt og høfligt, en mail til dem med mit problem og at de meget gerne må indsætte de 199,- på min konto hurtigst muligt! Som en fejltagelse kommer jeg desværre til at sende en mail til både min far og dem hvori der står at M1 er noget juks og jeg hellere vil have telmore! øv øv for nu vil de ikke indsætte mine penge:( Får så en mail idag, at pengene er overført igår og der kan gå 3 dage før jeg får dem... Så nu venter jeg spændt for har endnu ikke fået den endnu...
har skal allerede følt på egen krop hvad du mener!!
Ville købe abonnement hos dem da jeg, igennem denne tråd, jo finder ud af at de taksteres pr. påbegyndt minut! Det ville jeg selvfølgelig ikke betale for, så jeg vælger at betale de ekstra par øre som det koster hos Telmore. Desværre har jeg allerede indbetalt de 199,- som abonnementen koster og de jeg kommer tilbage fra min netbanks betaling, siger siden at der er opstået en fejl og jeg skal begynde foran! M1 havde bare allerede hævet mine penge!
Jeg skriver, pænt og høfligt, en mail til dem med mit problem og at de meget gerne må indsætte de 199,- på min konto hurtigst muligt! Som en fejltagelse kommer jeg desværre til at sende en mail til både min far og dem hvori der står at M1 er noget juks og jeg hellere vil have telmore! øv øv for nu vil de ikke indsætte mine penge:( Får så en mail idag, at pengene er overført igår og der kan gå 3 dage før jeg får dem... Så nu venter jeg spændt for har endnu ikke fået den endnu...
Hvis dit forbrug er mindre end 50kr pr. 3 måneder så sender Telmore dig dummebøder. Så det er kun rigtigt du betaler for dit forbrug såfremt du er en brugbar kunde for dem.
En mulighed er at han har fravalgt det fordi han ikke kan styre det og så hellere vil betale lidt ekstra for at kunne holde pengene i hænderne.
Hvis dit forbrug er mindre end 50kr pr. 3 måneder så sender Telmore dig dummebøder. Så det er kun rigtigt du betaler for dit forbrug såfremt du er en brugbar kunde for dem.
En mulighed er at han har fravalgt det fordi han ikke kan styre det og så hellere vil betale lidt ekstra for at kunne holde pengene i hænderne.
#31, Nu er det ikke 50kr/måned hos telmore, men
Og hvis man ikke har 50krs forbrug på 3 måneder... hmm.. jaja, det kan da lade sig gøre.. det er knap 40 øre/dag man skal bruge, eller 2 sms'er eller et opkald per dag.
TELMORE kræver et minimumsforbrug på 50 kr. over 3 måneder.Kilde: Telmores Hjemmeside.
Og hvis man ikke har 50krs forbrug på 3 måneder... hmm.. jaja, det kan da lade sig gøre.. det er knap 40 øre/dag man skal bruge, eller 2 sms'er eller et opkald per dag.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.