mboost-dp1

Bolig i København


Gå til bund
Gravatar #1 - klh
25. jun. 2008 17:36
Hej alle newz'ere!

Jeg og min kæreste er netop blevet færdige med vores gymnasielle uddannelse, og skal til at søge ind på de videregående uddannelser her i næste uge.

Vi har længe været afklaret om hvor, vi skal studere, men vi har simpelt hen ikke kunne finde nogen lejlighed, selvom vi har ledt i de sidste mange måneder! Derfor tænkte jeg, at der må være nogen af Jer, der kan give lidt gode råd og vejledning med på vejen.

Vi leder efter noget i nærheden af/mellem Frederiksberg (Handelshøjskolen/CBS) og Lyngby (DTU), så igen - nogen der har nogen gode råd, hjælp osv?

Skal iøvrigt lige sige, at vi helst går efter 2 værelser og en husleje, som et par på SU kan betale (vi tør ikke satse på et job ved siden af studiet endnu).

På forhånd tak!
Gravatar #2 - natterjack
25. jun. 2008 18:16
Jeg har været på jagt efter lejlighed i Københavnsområdet siden maj, og fik en fed lejlighed i Hvidovre i sidste uge. Jeg brugte bl.a.:

http://www.boligportal.dk/ (hvor vi fandt lejligheden)
http://findbolig.nu/

Men der er jo nok sider at tage af: http://www.google.dk/search?hl=da&q=find+bolig...

Derudover er det jo http://www.kollegierneskontor.dk/ - hvis i vil have kollegieværelser.
Gravatar #3 - buch
25. jun. 2008 18:32
Kollegier kan vamt anbefales, bare man har eget bad/toilet og køkken. Der er masser af sociale aktiviteter og det står en frit om man vil deltage eller ej. Der udover så er huslejen også typisk meget billig.
Gravatar #4 - klh
25. jun. 2008 19:50
#2 - Boligportal.dk har jeg aldrig hørt om før, selvom jeg ellers har ledt nettet tyndt efter sådanne sites. Nu du fandt en lejlighed der, vil jeg lige tillade mig at spørge hvad du synes om sitet? Tænker på, om annoncerne er reelle eller falske, om udlejere svarer på kontakter osv.? Går ud fra, at du købte udvidet adgang?

#2+3 Ja, vi har også snakket om kollegie, men vi kan ikke rigtig overskue hvilke kollegier, der rent faktisk har noget, hvor vi begge kan være. Det er ret vigtigt for os.
Gravatar #5 - natterjack
25. jun. 2008 19:52
#4
Ja, vi købte udvidet adgang. Vi var ude for at et par lejligheder allerede var taget selvom de stod som ledige på siden, dernæst fik vi også nogle afslag fordi vi var studerende, endnu en ting der ikke var skrevet i annoncerne. De problemer havde vi dog på alle de sider vi brugte.
Gravatar #6 - klh
25. jun. 2008 20:14
#4 Okay - tak! Jeg tror, at vi hurtigst muligt opretter en konto på den side, og ser om det giver pote :) Vi er efterhånden lidt desperate, uret tikker efterhånden hurtigt ned til 1. september...
Gravatar #7 - natterjack
25. jun. 2008 20:20
Så lang tid har i sgu ikke. :P Når først folk finder ud af hvor de er kommet ind er det næsten umuligt at finde noget.
Gravatar #8 - klh
25. jun. 2008 20:42
I know! Så er virkelig ved at være sidste udkald.

Jeg er meget sikker på at komme ind, så ville have været rart, hvis vi havde fundet noget for lang tid siden :S

Men nu ser vi, om dit forslag giver pote :)
Gravatar #9 - punctilio
26. jun. 2008 07:49
oke når vi er igang med lejligheder og studerende..
Jeg ska også finde en lejlighed, bar i Hillerød..
Ska ku betale husleje med 2*gange elevløn..
Synes jeg har søgt over alt på nettet..
Gravatar #10 - Zombie Steve Jobs
28. jun. 2008 09:45
Hm..

Tjek de her billetmærker, eller hvad fanden de hedder, i Berlingske, der kan man finde nogle sweet lejligheder, kender et par der har en 120 stykker på østerbro for 6k inkl. alt. Det er fanneme nice.
Ellers kan i ringe til kollegiekontorene, de sidder også med nogle fede steder, der er lidt for pebrede, men helt ok når man er et par. Også til en starter, og kan da kun forestille mig, at i kommer foran, hvis i ikke er fra kbh.

#9 Ring til Frederiksborg Amts Avis, de har redaktion i Hillerød, og få dem til at indrykke en annonce, det kan godt give pote, hvis du får flækket noget anstændigt sammen. Det koster ikke alverden.
Gravatar #11 - rackbox
28. jun. 2008 09:58
#9 jeg har en kælder i et hus i Hillerød ledigt - beboelsesegnet med eget køkken/bad/toilet. Giv et kald, evt.
Gravatar #12 - klh
28. jun. 2008 19:43
#10 Det vil jeg da lige undersøge! :)

#11 Bare lige for at være nysgerrig - måske på #9's vegne - hvor stor er den, og hvad vil du evt. kræve pr. måned?
Gravatar #13 - rackbox
28. jun. 2008 19:45
#12 kr. 3000,- pr. md. + forbrug. 16 kvm. værelse i høj kælder + godt bad/toilet samt funktionelt køkken. Egen indgang.
Gravatar #14 - Norrah
28. jun. 2008 22:39
Ja det er sgu en hård omgang sådan noget pis.
Har søgt i godt 4 måneder nu. Hvis ikke mere. Og har stadig ikke fået noget(2 tilbud). Godt nok i århus, men stadigvæk.

Jeg har dog så også krævet "eget" køkken. Så det sætte udbudet lidt ned, men stadig. Så lang tid kan da det ikke tage...

Og til de 2 tilbud kan jeg sige den ene var alt for dyr, og den anden var god, omend stadig lidt dyr. Men jeg kunne ikke få nogle rigtige informationer ud af dem, og jeg havde kun 4 dage til at svare fra jeg fik brev. Ingen der kunne svare på spørgsmål, og jeg blev hele tiden sendt til den forkerte lejlighed, og ingen havde korrekte informationer.

Så var nød til at afslå..

Bolig søgning sucks. Og københavn er hård. Med mindre man har forældre der kan købe noget, så har du næsten ingen mulighed for at være kræsen.
Gravatar #15 - natterjack
29. jun. 2008 00:15
Hvis man er 2-3 der flytter sammen er det også noget lettere at finde noget.
Gravatar #16 - MichaelllP
24. jan. 2023 15:18
Hmm, ja, jeg synes, du skal være opmærksom på andelsboliger, fordi det forekommer mig, at dette vil være den sikreste mulighed for dig. Kig på byt andelsbolig forskellige muligheder og prøv også at vælge noget, der passer til omkostningerne og placeringen. Dette kan hjælpe dig der nu.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login