mboost-dp1

Boing boing

Gå til bund
Gravatar #51 - Æselrytteren
23. okt. 2006 23:02
Jeg er pisseligeglad med hvad folk siger. Jeg har alle Nik & Jays plader, og synes om en hel del af deres numre. Uh, nu er jeg en 13-årig pige... eller hvad? Nej. Jeg siger ikke, at jeg kan stå inde for alt hvad de synger eller rapper (jo, det gør de også) om, men jeg er så træt af at høre på alle jer, der konsekvent nedgør ALT hvad der kommer fra deres hånd. De laver musik! Jo, de gør! Det er ligesom at sige, at en Jolly ikke er en cola. Jeg kan godt lide Jolly. Uh, nu er jeg en hippie... eller hvad?
Gravatar #52 - amokk
24. okt. 2006 00:38
#51 Umiddelbart vil jeg bare tro at du har en særdeles underudviklet smag, både hvad angår drikkevarer og musik - du er ikke nødvendigvis en 13 årig hippie tøs

stodderen:

Kan du evt sætte mig i kontakt med dem der står bag nik & jay kompot eller sige mig hvor du har den fra?
Gravatar #53 - fidomuh
24. okt. 2006 08:15

Jeg tror de fleste kan lide eller i det mindste forstaar nogen af deres lidt mere kendte numre.. Personligt syntes jeg at klart det meste af det de har lavet er direkte lort og paa ingen maade kan kaldes musik..

Men fx "En dag tilbage" "Kan du hoere hende synge" "Elsker hende mere" og "Freaky", er de eneste numre som har bare lidt med musik at goere IMO :)

Og som du nok kan se er den generelle opfattelse i samfundet at Nik & Jay ikke er musik.. Men sagt paa den meget paene maade, saa er det nok noget du vokser fra..

HAr personligt altid haft en lidt underlig musik smag ( Mit yndlings band er Apocalyptica :) ), og hoerte meget weird pop da jeg var yngre.. Det meste af det er jeg klart vokset fra.. Og det er sjaeldent jeg hoerer musik i pop genren som kan betegnes som "musik" :)
Gravatar #54 - drbravo
24. okt. 2006 08:30

Hvad er din definition af musik?

Deres numre har trods alt rytme og den slags. Om du kan lide det eller ej er vel ikke afgørende om det er musik.
Gravatar #55 - fidomuh
24. okt. 2006 08:42

Mjah, rytme er vel saa meget sagt.. Teksten passer ikke ind i de definerede genrer.. Men derfor er det vel stadig "musik".. Bare ikke i min definition.. ;)

"hey!!! lad mig købe dig en bailey og kalde dig baby"

"oopsie woopsie gucci!!!"

"op på hesten! lad mig se dig gallopere! boom! boom! gaddagung gaddagung!"

== Ikke musik :D

Inden du begynder og bashe mig, saa husk lige at definitionen paa musik er meget individuel :)
Gravatar #56 - drbravo
24. okt. 2006 10:14

Normalt er musik noget med instrumenter og den slags.

Du kommenterer lyrikken der ikke har en skid at gøre med om det er musik eller ej - eller jo. For det er jo lige præcis sangtekster du kommenterer - sangtekster der er en del af noget musik ;)

Om det er specielt gode tekster er så en anden sag. Men det er jo stadig musik. Det samme er "lille peter edderkop" vel hvis der er melodi på.
Gravatar #57 - fidomuh
24. okt. 2006 10:26

Min pointe var nu mere at rytmikken og santeksten ( og rytmen i sangteksten ) goer at jeg ikke vil betegne det som musik.. Ikke noget der passer i de standard genrer ihvertfald :D

New-age-pop-funk-dance-crap ? :D

Men det er nu ikke saa meget derfor.. Jeg syntes bare ikke at det lyder som "musik".. Rytmen er underlig, teksten er underlig og passer daarligt til rytmen.. Det virker mere som en stiv pop-drengs vroevlen i hans nattesoevn :D

Men hey, hvis de vil kalde det musik skal de da bare have lov til det :D
Gravatar #58 - themuss
24. okt. 2006 10:58
Om du så prøvede at forklare mig det musikalske i det hel-koncept, der kaldes Nik og Jay herfra og til evigheden, ville jeg stadig ikke forstå det.

Det er produceren, der står bag deres lyd. De har en "lyd", de laver ikke musik...

"En dag tilbage" er jo forresten skamredet på et Gruk.
Gravatar #59 - Kadann
24. okt. 2006 11:09
Musik har en ret klar definition, som jeg desværre ikke kan huske på stående fod, men det vil en person med en musikalsk uddannelse ganske sikkert kunne forklare

Man kan diskutere om man kan lide det eller ej, men man kan ikke diskutere om det er musik eller ej, da man blot kan sætte et bestemt nummer eller en bestemt gruppe op mod denne og definitivt sige om det er det ene eller det andet.

Og om noget passer ind i en bestemt genre, viser jo ingenting - der opfindes jo jævnligt nye genrer og grænserne overskrides jo konstant på kryds og tværs.. rap blandes med RnB, RnB som ikke ligner det musik som det har taget navn efter, nemlig Rythm and Blues, metal blandes med klassisk sang, rap blandes med metal o.s.v.. og pop er blevet til en genre, selvom det tidligere var en massebetegnelse for alle typer musik, som bare var populært.
Gravatar #60 - Gruesome
24. okt. 2006 18:08
Her er et par 'snips' fra clonemetals forum:

Améndir skrev:
Den nyeste single... Når et lys slukkes?

Jeg er fuldstændig i chok! Og samtidig glædeligt overrasket over, at de rent faktisk har formået at skrive en rimelig god tekst! Den er ikke dum, ikke fuld af patter og røv og går ikke kun ud på at kneppe og drikke (selvom det egentlig er et sejt koncept).

Respekt for, at de rent faktisk har skrevet en god tekst.
Flere mil foran "En Dag Tilbag'", der var den værste joke på at skrive en intelligent sang, nogensinde.

Nat Inc.

Men det er jo så udspekuleret! De ved jo at de netop får cred på at lave en "seriøs" tekst som de små piger kan græde til, og som ikke handler om bling-bling og party.

Nat Inc.'s oplevelser med Nik og Jay - primært Nik i mediebyen på Roskilde de sidste to år fortjener også et kort kapitel i min erindringsbog når jeg bliver 50.

Men de har jo også deres daglige gang her på Bryggen, idet Nexus Music har studie lige om hjørnet. Mest latterligt er når Nik kommer i sin store smarte amerikaner-øse, som han ikke kan finde parkeringsplads til i området og derfor må holde 10 gader væk, og gå hele vejen tilbage til studiet, også i sne og slud. Ikke særligt street-agtigt.

Eller når man ser dem nede i SuperBrugsen som ligger klods op ad Nexus studiet, hvor de står og poserer i køen med deres bling-bling pelse, bandanaer og store solbriller (også om vinteren!) for at købe kaffe, rugbrød og økologisk mælk.

Men man må da tage hatten af for at de kører stilen hele vejen... selv i køen i Brugsen!

---------

Nat Inc.

Jeg har det virkelig... lad os sige "avanceret" med dem. For på en måde synes jeg deres stil er så latterlig, men på den anden side tager jeg hatten af for at de, som tidligere nævnt, kører deres åndsvage sil hele tiden. Man ender jo med at holde af dem ligefrem!

Jeg vil slet ikke komme ind på forrige år på Roskilde hvor jeg havde fat i nakken på dem begge da de forsøgte sig med at stjæle sprut og bajere på vores kontor. Hvorefter Jay så stak af med en af Iksheltakschels trommer ca. 5 meter, inden det blev opdaget.

Og i år hvor undertegnede lige havde lukket VME-kontoret af ca. kl. 06 lørdag morgen, hvorefter Nik og en eller anden taber-ven "spurgte" om de ikke kunne få nogle øl. Det svarede jeg nej til, hvortil Nik svarede "Bare vent til vi sparker jeres dør op".

Men eftersom Universal lå lige overfor os, og aldrig låste deres telt m.m., kom mit svar prompte: "Kan I ikke bare gå ind til Universal ? De har kassen og der er ikke en skid lås på". Bare for at få deres opmærksomhed væk fra vores kontor. Så gik vi ned og sov.

Næste dag var der overskrifter og ballade i Ekstra Bladet, m.m. fordi Nik havde rippet Universals kontor totalt for sprut, delt ud til forbipasserende og hentet en stor del af det op på Copenhagen Records, hvor han + Jay og Nexus nu er tilknyttet.

Undertegnede kendte selvfølgelig ikke noget til det, men Nik kom til alvorlig samtale hos festival-ledelsen. Det var SÅ tæt på at han fik klippet sit armbånd og sendt hjem, men Universal tog ham til nåde og idømte ham en rengørings-straf. Så vi heldige fik set Nik i fuldt udstyr med smarte solbriller etc. stå med gulvmoppe og rense Universals gulve, samt tømme deres overfyldte skraldespande.

Men få timer efter var han i fuld aktion igen, hvor jeg blev antastet af ham ved toilet-vognen (af alle steder!), og så kørte den igen...

Og om natten stjal en fraktion af Universal et "raket-pissoir" og satte det op hos Copenhagen Records som hævn. Urinen flød til alle sider...

Og så er vi slet ikke kommet ind på dengang de (Nik & Jay) hed BAGMÆNDENE og sendte en demo til os i håb om at komme på vores "Kølig Kumpaner" opsamling...

Resten må følge i min "50 years - and still giving up on this world"-biografi!
Gravatar #61 - amokk
24. okt. 2006 18:30
Hehe nice one Gruesome...

En af mine kolleger havde en ven som tilbragte en aften inde i mediebyen med nogle han arbejdede sammen med på festivalen (2005)... Så pludselig kommer enten nik eller jay rendende ret stiv med en flaske bacardi rom i hånden som han går og sutter lidt i, og siger at han ik kender så mange her ude på festivalen og spørger om han ik må sidde og drikke lidt med dem - det fik han så lov til, og lidt senere da folk ville rykke videre, var han blevet så fuld af den rom han sad og pimpede, at han væltede og de andre dumpede ham et sted i en busk og skred... SKHLD :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login