mboost-dp1

Bærbar istedet for en stationær - gode råd


Gå til bund
Gravatar #1 - karga
17. jun. 2008 17:09
Hejsa

Jeg går med tanken om at sælge min stationære computer, til fordel for en bærbar, da jeg ikke laver andet på den end arbejde for tiden og derfor lige så godt vil kun sidde inde i stuen, hvis jeg har lyst

Jeg har bare ikke den fjerneste ide om hvad man skal gå efter.. jeg vil gerne have en IBM Thinkpad, da jeg har haft en P70 mens jeg gik på htx - en dejligt robust pc, der kunne klare at blive transporteret frem og tilbage hver dag
Zepto er også en god mulighed

Skærmens størrelse er ikke så vigtigt, 15,4" er fint. Og så skal den være nogenlunde stærk, ikke noget highend, men den skal kunne klare at køre de nyeste spil

Jeg er mest interesseret i at finde ud af om jeg skal ha læderet op af lommen eller om jeg kan slippe fra det for en rimelig pris.
Gravatar #2 - 3214N
17. jun. 2008 17:27
Tja...
"ikke noget highend"..."køre de nyeste spil"...
Hvad mener du med de nyeste spil? Crysis i højeste gear?

Hvad med at beholde den stationære, og så købe en billig bærbar til det ikke så krævende?
Gravatar #3 - Wikzo
17. jun. 2008 17:32
Har selv skræddersyet en bærbar hos Zepto.dk; rigtig god maskine og fin support. Tog kun et par dage at blive sendt.
Gravatar #4 - karga
17. jun. 2008 17:32
#2 ja jeg ved det ikke helt selv.. altså det kunne da være rart at kunne trække de nyeste spil på max grafik, men det er så sjældent jeg spiller computer.. kun når der udkommer et ordentligt spil gider jeg bruge min tid på det

Men tror den skal kunne trække crysis på medium og så må det være det..

Der må gerne være vista på, men XP er også helt fint.. og så er det et krav at man får softwaren med, så man SELV kan formatere den når det engang imellem er nødvendigt
Gravatar #5 - karga
17. jun. 2008 17:34
#3 ja det ærger mig også at deres side er nede i dag :) har hørt mange snakke godt om zepto

Forresten, hvad koster en dockingstation? Eller er det kun noget man kan få til en mac...? Jeg vil nemlig stadig gerne kunne bruge mit DiNovo Edge og MX1000 Revolution, når jeg sætter mig ind på kontoret
Gravatar #6 - 3214N
17. jun. 2008 17:43
Du kan ikke få en full dock til Mac... Du kan få en USB hub?

Så ikke noget problem med dit keyboard og mus.

Zepto - Du kan også bare tage ud i en af deres butikker...
Ja, jeg vil også anbefale dem, ingen problemer der

Jeg har aldrig oplevet at man ikke får OS installeren med, når man køber licensen sammen med computeren, så kan man altid re-installere. Nogen lægger det dog i en skjult partition (IBM), så er det en god ide at gemme en kopi af denne, hvis nu HD'en skulle dø en dag.
Gravatar #7 - rackbox
17. jun. 2008 18:06
Jeg skulle være et svin ikke atter engang at anbefale Lenovo Thinkpad-serien, næsten uanset hvilken model du vælger.

Argumenterne kan findes i 1 milliard andre tråde, der handler om stort set det samme.
Gravatar #8 - karga
17. jun. 2008 19:32
#6 jeg har bare tit oplevet, at når jeg forsøger at hjælpe folk jeg kender med at peppe deres bærbar eller aldi-stationær op, så har de ikke fået nogen skiver med overhovedet, de har bare fået et styks installeret software og intet andet.. Og ingen hardwarespecifikationer, så man ikke har en kinamands chance for at finde de rigtige drivers..

#7 ja glemte egentlig at IBM hedder Lenovo nu.. og jeg synes også de ser godt ud - ikke designmæssigt, men de holder..

Tror den står mellem en zepto og lenovo
Gravatar #9 - rackbox
17. jun. 2008 19:40
#8 jeg tror den står mellem lenovo og lenovo... Pas på, dog! Vælg en Thinkpad-model. Lenovos 3000-serie er ikke de maskiner, som tidligere var IBM.

Grundene til, at jeg ville vælge Lenovo er næsten udelukkende følgende:

* Tastatur/pegeredskab er faktisk anvendeligt
* Alt indmad spiller perfekt sammen
* Robust - selv i de billige modeller
* plus mange andre grunde...

Jeg kender ikke Zepto godt nok til at kunne modargumentere på andet end tastatur/pegeredskab. Køber du en Zepto, finder du hurtigt sig selv siddende med en ekstern mus og nogle gange også eksternt tastatur.
Gravatar #10 - NioBe
17. jun. 2008 20:03
#1
Hvis du absolut skal have en bærbar som skal kunne tage spil, så er mit råd til dig: Køb MASSERE luft spray...

For bærbare til spil kan ikke holde til en skid støv.. og det ender med at lortet går ned hver 10. minut. Been there, done that!
Så hvis du skal have det, skal du være klar til at skulle luft spraye din bærbare for støv et par gange om året..(Måneden..)....
Gravatar #11 - 3214N
17. jun. 2008 20:05
#8
Der følger installations medier med til Medion maskinerne fra Aldi, så må de have smidt dem ud...
Gravatar #12 - donoe
17. jun. 2008 20:27
Hvis det ikke er noget der haster ret meget, skal det lige siges at T61/p på et tidspunkt når tiden er til det (ingen ved hvornår helt præcist) bliver erstattet af T400, T500... Derudover kommer der workstation-modeller som W400 og W500, hvor der eftersigende også skulle komme en 17" model i blandt.
Udover X300 kommer der også en X200 og X200t på 12.1". Og derudover kommer der en SL-linie med to grafikkort - så man kan skifte mellem diskret/integreret.

Mht. 3000-serien skulle jeg mene den erstattes af Ideapads (Y-serie) snart.

Men der er ikke noget officielt ude endnu overhovedet, da Intel har fosinket deres montevina-update. :-/

Men hvis du vil have 4:3 skærm er T61/p absolut allersidste chance.

#5
Vil anbefale aldrig nogen sinde at vælge en USB-"dock" eller portreplikator pga. CPU forbrug, og fordi din USB-hastighed er fastsat pr. controller. Dvs. det vil aldrig gå ret tjept med sådan en "dock". Det bedste ville være at udnytte de eksterne busser som der allerede er implementeret i de fleste af intels southbridges (I/O hubs) - der har du en hel PCI-e x1 til rådighed fx.

Vil anbefale dig ikke at gå speficikt efter at få det hurtigste grafikkort du overhovedet kan få nu. Den kan muligvis trække de nyeste spil - men det vil ikke vare længe før den ikke kan. Og så sidder man med en tung bærbar som knapt kan holde strøm og som larmer/varmer som egentlig ikke længere opfylder målet om at være den perfekte gamer-laptop længere. Fabrikanterne spinder i øjeblikket guld på ikke at lave opgraderbare grafikkort i bærbare.
Gravatar #13 - z-fat
17. jun. 2008 20:28
Da jeg fik min Zepto ville jeg klart havde anbefale at købe sådan en.
Men efter 3 rep. og stadig fejl på den kan jeg godt nok ikke mere.

Har os 4 venner som os har købt der inde. De har alle haft deres sendt ind.

Så er meget skuffet over Zepto nu. Hvis du leder efter en til at spille på. kan du ikke bruge Zepto. Det kan godt være de har 8600GTM i deres maskiner men de har ikk løst hvordan de skal komme af med varmen. Når jeg bare spiller lidt Wow eller Crysis Spøjter den Lava ud gennem køler.

2 af de rep. den har været til har været pga. af varmen. En rensing og en bundkort som havde taget skade af varmen..

Held og lykke.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login