mboost-dp1

Autografer.


Gå til bund
Gravatar #1 - Strauss
8. aug. 2009 00:56
Hej newz-folkene, jeg sidder og keder mig her en Fredag nat, og ville lige høre om hvilke autografer fra kendte personer i er indehaver af :)

Selv har jeg to autografer.

En fra "chips-kongen" altså skuespilleren i reklamen, den fik jeg da min moster var date med ham.


En anden fra "Bjørn" ham wrestleren, da jeg var lille mødte jeg ham på det lokale bibliotek, altså han var deroppe og lære børn om wrestling, så jeg sloges med ham, og smed ham over skulderen, derefter fik jeg hans autograf :P
Gravatar #2 - buch
8. aug. 2009 01:01
Jeg udsteder gerne en autograf hvis det ønskes- mon ikke min første autograf bliver penge værd, jeg har trods alt Biludlejning Aalborg

Hvad definere en rigtig autograf- hvor kendt skal man være?

Gravatar #3 - Caek of Doom
8. aug. 2009 01:03
Ehm, har en med B.S. Christiansen :P Fordi jeg fik den af min mor som er hans søster. xD
Gravatar #4 - qed
8. aug. 2009 01:36
Lækre Jens fra Red Warszawa skrev "ost" i nakken på mig, på et tidspunkt - you know "nakkeost!" :D
Gravatar #5 - shantri
8. aug. 2009 07:31
Må jeg ikke spørge hvorfor I synes autografer er fedt at have? Forstår ikke konceptet :S
Gravatar #6 - Systran
8. aug. 2009 08:40
Chips-kongen? Er det ikke Ronson?
Gravatar #7 - holmen
8. aug. 2009 09:14
Megadeth line-up fra 2006 (vist nok)
Metallica (Hetfield, Ulrich, Hammett og Newstedt)
Hatesphere (2009 med Joller på vokal)

Metallica's autografer har jeg på en billet fra en koncert fra starten af 90'erne som lå i et eksemplar af The black album jeg købte brugt over nettet.

Hatesphere's autografer kom uopfordret da jeg købte nogle af deres T-shirts online.

Megadeth afholdte meet 'n' greet i aage's guitarafdeling i kbh, og jeg havde min billet med så den blev lige signeret.
Gravatar #8 - Frandsen
8. aug. 2009 09:14
#3
Fååååggg, du er i familie med B.S.!?
Gravatar #9 - Systran
8. aug. 2009 09:19
Jeg har vist nok Thin Lizzy's plekter.
Gravatar #10 - zin
8. aug. 2009 09:36
Jeg har ikke en skid autografer, ud over den eneste der er noget værd:
min egen!
Gravatar #11 - Caek of Doom
8. aug. 2009 09:49
Frandsen (8) skrev:
#3
Fååååggg, du er i familie med B.S.!?


Jeg ved ikke om du lagde mærke til det, men det er min mors bror, altså min onkel ;P
Gravatar #12 - vandfarve
8. aug. 2009 09:53
#11 Din mors bror er sjovt nok din morbror og ikke onkel. En moster vil være gift med en onkel, mens morbror er reserveret til personer, som man er i familie med... :P
Gravatar #13 - milandt
8. aug. 2009 11:17
Anders Matthesen

Østkyst Hustlers
Gravatar #14 - qed
8. aug. 2009 12:35
#12
Jeg ved godt, at det du siger egentlig er det rigtige, men der er mange familier, hvor morbrødre og farbrødre omtales som onkel og hvor morstre og fastre omtales som tante..
Gravatar #15 - gentox
8. aug. 2009 12:45
#12
Jeg er opvokset på sjælland, og der havde jeg heller ikke en onkel, men en farbror.
Her i Århus ser de bare mærkeligt på en hvis man siger farbror og ikke onkel.

Med andre ord tror jeg det er regionalt bestemt hvad man siger.

Her er wiki's bud:
http://da.wikipedia.org/wiki/Onkel
Gravatar #16 - Ronson ⅍
8. aug. 2009 13:08
Systran (6) skrev:
Chips-kongen? Er det ikke Ronson?
Jo det er så. Og Alfaman, min medsammensvorne, er Chipskonge af Svendborg.

Jeg er så heldig at have autografer fra
Janne Kolding
Annette Hoffmann
Anja Andersen
Asbjørn Riis
Keld & Hilda
Richard Ragnvald
Søs Egelind & Kirsten Lehfeldt

Som I kan se har jeg autografer fra toppen af poppen. Dansktoppen, desværre..

Asbjørn Riis er min eneste sande helt. UBEHAGELIGT! LIGE TIL EN HOVEDPINE NR. 137! FY FOR PYFFER!
Gravatar #17 - vandfarve
8. aug. 2009 14:32
#mange

Okay, jeg må revidere min opfattelse, siden Wiki'en siger noget andet. Jeg var ellers af den opfattelse, at det ikke var et regionalt, men et nationalt fænomen eller kendsgerning, at familieversionen af onkel var mor-/farbror, mens ikke-familieversionen hed onkel.

Det kan måske hænge sammen med én af to ting:

1) Dansk Sprognævn reviderer ofte udtryk, når de bliver normalt eller alment accepteret i dagligdagssprog. Hvis tilpas mange kalder deres morbror for onkel, så bliver han onkel.

2) Sjællændere bruger ofte rigsdansk eller reglerne fra rigsdansk ift. andre danskere, hvilke kan have betydning, at sjællændere oftere vil bruge den "officielle" titel, mens andre bruger den titel, som de finder bedst. I sammenfald med ovenstående, så betyder det, at de begge titler kan bruges korrekt om samme person, efter hvor man befinder sig.
Gravatar #18 - Tumleren
8. aug. 2009 16:23
vandfarve (17) skrev:
2) Sjællændere bruger ofte rigsdansk eller reglerne fra rigsdansk ift. andre danskere, hvilke kan have betydning, at sjællændere oftere vil bruge den "officielle" titel, mens andre bruger den titel, som de finder bedst. I sammenfald med ovenstående, så betyder det, at de begge titler kan bruges korrekt om samme person, efter hvor man befinder sig.


Så du si'r vi jyder er dumme hva? DET ER JO DET DU SIGER!

Hrmpf.

Har fra Jan Elhøj og BaSix
Gravatar #19 - Caek of Doom
8. aug. 2009 17:23
vandfarve (12) skrev:
#11 Din mors bror er sjovt nok din morbror og ikke onkel. En moster vil være gift med en onkel, mens morbror er reserveret til personer, som man er i familie med... :P


http://www.dsn.dk/nfs/1998-2.htm#Morbroder%20og%20onkel skrev:
Betegnelsen onkel er ikke forbeholdt medlemmer der gifter sig ind i en familie, og kan altså udmærket bruges om en morbroder.
Gravatar #20 - guds skovl
8. aug. 2009 17:24
Har Michael Maze, Finn Tugwell, Martin Monrad og Allan Bentsen's autografer stående på en belægning på mit gamle bordtennisbat :)

Derudover har jeg en autograf fra Lille Flemming, fra Skala FM (Radio med hovedsæde i Kolding)

Og sidst men ikke minste har jeg en autograf fra Mr. Mesterhak Søren Gericke :D
Gravatar #21 - guds skovl
8. aug. 2009 17:56
Asbjørn Riis er min eneste sande helt. UBEHAGELIGT! LIGE TIL EN HOVEDPINE NR. 137! FY FOR PYFFER!


Hans har jeg sku da i øvrigt også :) fik den i egtved hvor mig og min kammerat nok var de eneste unge mennesker i en kø fuld af små børn :D
Gravatar #22 - vandfarve
8. aug. 2009 19:55
"Hver gang Asbjørn Riis lytter til en sang på iTunes, betaler Apple ham 99 cents"

"Asbjørn Riis ER hurtigere end sin egen skygge"

...
Gravatar #23 - Norrah
8. aug. 2009 20:10
Paul Kidby... købte engang en af hans tegninger.

Og så har jeg vidst en signeret Rune T. Kidde tegneserie et sted.. han er min.. ehmm "grand onkel?"..

Men ikke noget der siger mig noget som helst, er ret ligeglad med om der er kendte mennesker, de er lige så kedelige som os normalt.. Min mormor boede(død) i hellerup i det vidst mest eksklusive kvarter, og der så man da ofte nogle folk fra tv, men who cares?? Du ligger mærke til det, og så går du videre og passer dit eget..

Det skulle det da lige være hvis jeg mødte noget som var kendt for noget spændende.. som Henrik Fisker, norah jones el. Terracide..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login