mboost-dp1

At følge loven...


Gå til bund
Gravatar #1 - terracide
1. aug. 2009 11:19


Morsomt...og interessant at USA ikke har en lovgivning som vi har med max antal mønter en buktik skal tage imod (25 stk per værdi)
Gravatar #2 - Daniel-Dane
1. aug. 2009 12:48
Danmark har en masse åndssvage og uddaterede love.

F.eks. loven om "tid" er aldrig blevet opdateret, selvom vi ikke bruger GMT længere. Eller den med, at halmballer skal befinde sig mindst 33 meter fra nærmeste jernbanespor (sådan tror jeg, den var).

Men filmen er ellers go' humor.
Gravatar #3 - lorenzen
1. aug. 2009 13:15
Halmballer der kommer for tæt på et jernbanespor kan vel forestille sig at antænde fra en gnist fra jernbanen når et tog passere?
Gravatar #4 - Niklas H
1. aug. 2009 13:44
Haha, fed video. Havde til at starte med ikke forstået at vi fik indført den lov med max 25 mønter per værdi, men det forstår jeg da pludselig nu :D
Gravatar #5 - gnаrfsan
1. aug. 2009 15:54
Diverse tankstationer har de her mønttællere nu. Måske skulle man se hvor mange de kan indeholde...
Gravatar #6 - JensOle
1. aug. 2009 16:20
Jeg finder den ikke sjov.

Han har lavet noget lort (parkeret ulovligt) og så er hans bil blevet fjernet.
Nu skal han så spille smart, og spilde politiets tid(skatteyderenes penge) og så lade det gå ud over en sagesløs "kassedame".

MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG MIG

Grow up og lad være med at pakere, hvor man ikke må.
Gravatar #7 - Ronson ⅍
1. aug. 2009 16:44
Grow up og lad folk betale med det loven tillader og lad være med at spilde politiets tid
Gravatar #8 - sissy
1. aug. 2009 17:18
Hvad skete der også for at der kom tre politibiler, det giver jo slet ikke nogen mening, man skulle tro at en var nok :s
Gravatar #9 - Ronson ⅍
1. aug. 2009 19:23
#8: Sådan er det i USA

Hvis man følger med i COPS lægger man ret hurtigt mærke til at der altid kommer mindst 2 biler uanset hvor småt det er - der skal ikke ret meget til før der dukker rigtig mange biler og betjente op.

Hvorfor ved jeg ikke, men det virker sjovt nok langt mere effektivt end det danske politi (hvis man lige fjernede de brodne kar).
Gravatar #10 - lorenzen
1. aug. 2009 19:54
#9
Det er bare sådan fordi at der USA er så mange skydevåben og skøre folk i omløb, at selv en rutine fartkontrol kan være fatal for en betjent.

Det er skræmmende at se at det at en betjent stopper en bil der har kørt med defekt lys eller lign, så gør han lige klar til at trække sit våben. Men desværre nødvendigt.
Gravatar #11 - squad2nd
1. aug. 2009 20:02
Næste gang jeg handler i Netto, og opdager at de har taget for meget for en vare, så ringer jeg til politiet og beder dem sende et SWAT team! Det er kun fair, idét at jeg sikkert har fået psykiske mén over at have set at prisen på æbler er blevet sat op.
Gravatar #12 - Fjolle
1. aug. 2009 20:16
Idiot. Han har ingengang læst rigtigt på lektien:
http://www.treas.gov/education/faq/currency/legal-tender.shtml skrev:
There is, however, no Federal statute mandating that a private business, a person or an organization must accept currency or coins as for payment for goods and/or services. Private businesses are free to develop their own policies on whether or not to accept cash unless there is a State law which says otherwise. For example, a bus line may prohibit payment of fares in pennies or dollar bills. In addition, movie theaters, convenience stores and gas stations may refuse to accept large denomination currency (usually notes above $20) as a matter of policy.
Gravatar #13 - arne_v
1. aug. 2009 20:22
#9-10

Afhænger lidt af hvor i USA. Der er også steder hvor betjente går i aktion alene.

Men de er langt mere synlige i gadebilledet end i Danmark. Der er flere betjente i forhold til indbyggerantallet. Og de har en anden holdning til deres arbejde. De er ude på vejene.
Gravatar #14 - Daniel-Dane
1. aug. 2009 21:33
#13
Dansk politi har samme holdning, men det er regeringen, der har en anden holdning.
Gravatar #15 - arne_v
1. aug. 2009 21:40
#14

Det tror jeg så ikke på.

Regeringen og politiledelsen må tage ansvaret for politireformen.

Men politiet i Danmark har ikke været på gaden som i USA i den tid jeg kan huske - og det dækker regeringerne Anker Jørgensen, Poul Schlüter, Poul Nyrup og Anders Fogh.
Gravatar #16 - Daniel-Dane
1. aug. 2009 21:58
#15
At forvente at politikere tager ansvar, er nok at strække den. Det handler i sidste ende om penge.
Gravatar #17 - nielsbuus
1. aug. 2009 22:21
#12, spørgsmålet er så om parkeringskontrollen i filmen er kommunalt ejet eller privat ejet.
Gravatar #18 - Nextnx
2. aug. 2009 04:48
Fjolle (12) skrev:
Idiot. Han har ingengang læst rigtigt på lektien:
Word, men det står der intet om i loven hvilket er naturligvis det der gælder. ;-)

http://uscode.house.gov/uscode-cgi/fastweb.exe?getdoc+uscview+t29t32+2011+0++%28%29%20%20AND%20%28%2831%29%20ADJ%20USC%29%3ACITE%20AND%20%28USC%20w%2F10%20%285103%29%29%3ACITE skrev:
United States coins and currency (including Federal reserve notes and circulating notes of Federal reserve banks and national banks) are legal tender for all debts, public charges, taxes, and dues. Foreign gold or silver coins are not legal tender for debts.
Gravatar #19 - Emil
2. aug. 2009 05:59
Fjolle (12) skrev:
Idiot. Han har ingengang læst rigtigt på lektien:

Nu skal man passe på med at kalde folk idiot, man kunne jo risikere, det ramte tilbage.

Det, du henviser til, er betaling for varer eller servicer, hvor den enkelte virksomhed/person kan fastsætte sine egne regler. I videoens tilfælde er der tale om betaling af gæld (deraf udtrykket "Legal Tender"). Hvis du nu læser det, du henviser til, én gang mere, så vil du kunne se, at der netop kun henvises til førstnævnte, hvorfor det altså er fuldt ud korrekt at kræve at betale med pennies.

I sig selv er det naturligvis også ganske logisk. En mand skal altid kunne komme af med sin gæld med de gangbare mønter og sedler, han har, uden at skulle bryde sig med, hvad kreditor har lyst til at modtage af det. Omvendt kan en butik kræve bestemte betalingsformer, da du her har muligheden for at trække dig fra handlen, før den er indgået, såfremt betalingsformen ikke passer dig/er mulig for dig.

Forestil dig f.eks., at du er en forholdsvis fattig mand, der skylder $10. Hvis kreditor kræver, at du betaler i $100-sedler, så skal du lige ud og støve sådan en op for at betale din gæld på $10. Det kan man naturligvis ikke have i et ordnet samfund.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login