mboost-dp1

anti-DJØF


Gå til bund
Gravatar #2 - Claus Jørgensen
14. apr. 2020 14:53
Jeg har ikke meget tilovers for udviklingskonsulenten fra artiklen.

Men man kunne vel argumentere for at en "agile coach" er en slags udviklingskonsulent. Og der vil jeg sige at jeg har rigtig god erfaring med agile coaches der har gjort vores arbejde mere strømlinet, og hjulpet mine hold til at arbejde bedre sammen.
Gravatar #3 - larsp
14. apr. 2020 16:45
Dejlig artikel :) Var det ikke Douglas Adams der sendte alle Telephone Sanitisers, Management Consultants and Marketing executives på et separat rumskib for at blive fri for dem? ;) (og det rumskib landede så sjovt nok på jorden..)
Gravatar #4 - arne_v
14. apr. 2020 16:55
#2

Der er ikke noget galt i at hente en ekstern agile coach ind et par gange om året for at hjælpe med at fintune processerne.

Men har man fastansat 2 agile coaches, 1 chef, 1 planlægger, 1 langtids strategilægger, 1 train-the-trainers konsulent plus 1 kontordame, så er man ude på et sidespor.

Gravatar #5 - Claus Jørgensen
15. apr. 2020 09:20
#4

Vi havde en agile coach fastansat på kontoret på et tidspunkt, men det var til 140 mennesker. Dog blev rollen hurtigt skåret væk, og vores agile coach endte som release-manager i stedet (som primært job)

Men ja, hvis man har mange af den slags fluff roller permanent ansat, så er man ude på et sidespor. Og ville ikke overraske mig hvis det er primært det offenlige der har sådan et problem :p
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login