mboost-dp1
256 år gammel kineser
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
I henhold til 1930 nekrologer både i Time Magazine artikel og New York Times artikel, havde Li Ching-Yun begravet 23 koner og havde 180 efterkommere, da han døde i en alder af 256.
Han havde plukket urter og undervist i kampsport det meste af sit liv.
"Hav et roligt hjerte, sid som en Skildpadde, gå livlig som en due og sov som en hund." Disse var de vise ord fra Li.
Han påstod selv at han var født i 1736, og derfor 197 år gammel.
Men en Professor Wu Chung-chieh fandt i 1930 nogle papirer hvor det kinesiske imperie havde lykønsket en Li Ching-yun i 1827 på hans 150 års fødselsdag, og derfor født i 1677.
I 1927, blev Li Ching Yuen inviteret af General Yang Sen til at besøge ham i Wan Xian, Szechuan. Generalen var fascineret af hans ungdommelighed, styrke og tapperhed på trods af sin fremskredne alder. Hans berømte portræt blev fotograferet der.
han døde et år senere, af naturlige årsager siger nogle, mens andre hævder, at han fortalte venner, at "jeg har gjort alt, hvad jeg har at gøre i denne verden. Jeg vil nu gå hjem."
Efter han døde, undersøgte General Yang Li's baggrund for at efterprøve rigtigheden af hans historie, som blev til en rapport med titlen: "En beskrivelse af den 250 årige-Good Luck Man" (Er Bae Wuu Shyr Suey Ren Ruey Shyr Jih ), som blev offentliggjort af Chinese and Foreign Literature Storehouse, Taipei, Taiwan.
wiki siden
http://en.wikipedia.org/wiki/Li_Ching-Yuen
Yuen har måske inspireret George Lucas da han skabte Yoda :)
Han havde plukket urter og undervist i kampsport det meste af sit liv.
"Hav et roligt hjerte, sid som en Skildpadde, gå livlig som en due og sov som en hund." Disse var de vise ord fra Li.
Han påstod selv at han var født i 1736, og derfor 197 år gammel.
Men en Professor Wu Chung-chieh fandt i 1930 nogle papirer hvor det kinesiske imperie havde lykønsket en Li Ching-yun i 1827 på hans 150 års fødselsdag, og derfor født i 1677.
I 1927, blev Li Ching Yuen inviteret af General Yang Sen til at besøge ham i Wan Xian, Szechuan. Generalen var fascineret af hans ungdommelighed, styrke og tapperhed på trods af sin fremskredne alder. Hans berømte portræt blev fotograferet der.
han døde et år senere, af naturlige årsager siger nogle, mens andre hævder, at han fortalte venner, at "jeg har gjort alt, hvad jeg har at gøre i denne verden. Jeg vil nu gå hjem."
Efter han døde, undersøgte General Yang Li's baggrund for at efterprøve rigtigheden af hans historie, som blev til en rapport med titlen: "En beskrivelse af den 250 årige-Good Luck Man" (Er Bae Wuu Shyr Suey Ren Ruey Shyr Jih ), som blev offentliggjort af Chinese and Foreign Literature Storehouse, Taipei, Taiwan.
wiki siden
http://en.wikipedia.org/wiki/Li_Ching-Yuen
Yuen har måske inspireret George Lucas da han skabte Yoda :)
Det er en utrolig interessant historie, og selvom der er sået tvivl om hans reelle alder, så lader der til at være en del beviser eller indicier, så vi kan nok ikke udelukke, at han blev gammel.
Dog er det for mig stadig utrolig usandsynligt, at han skulle blive så gammel, da normale menneskekroppe og særlig vores organer på ingen måde at "bygget" til at leve så længe.
Den eneste mulige forklaring må derfor være en genmutation af de meget heldige, som havde mangler selvdestruktionsmekanismen i vores krop, men der er dog stadig ét enkelt problem. Vi får ikke flere hjerneceller efter fødslen og livet i datidens Kina har sikkert hverken været sundt eller særligt godt, så det vil være utroligt, hvis han kunne have været ved godt helbred og sind så længe.
Derfor har jeg brug for at se nogle og mere sundhedsmæssigt akademiske kilder, før jeg tror på det. Selv New York Times kan tage fejl i deres søgen på gode nyheder, der skal sælge forsider.
Dog er det for mig stadig utrolig usandsynligt, at han skulle blive så gammel, da normale menneskekroppe og særlig vores organer på ingen måde at "bygget" til at leve så længe.
Den eneste mulige forklaring må derfor være en genmutation af de meget heldige, som havde mangler selvdestruktionsmekanismen i vores krop, men der er dog stadig ét enkelt problem. Vi får ikke flere hjerneceller efter fødslen og livet i datidens Kina har sikkert hverken været sundt eller særligt godt, så det vil være utroligt, hvis han kunne have været ved godt helbred og sind så længe.
Derfor har jeg brug for at se nogle og mere sundhedsmæssigt akademiske kilder, før jeg tror på det. Selv New York Times kan tage fejl i deres søgen på gode nyheder, der skal sælge forsider.
#6-8
Not quite:
Det er altså kun ekstraordinære omstændigheder, for normalt er det kun synapserne, der opstår og ændres. Hjernecellerne regne normalt for at være uregenerbare.
Not quite:
http://en.wikipedia.org/wiki/Brain_cells skrev:Brain cells are commonly thought to remain in the beginning stage of interphase of cell reproduction for their life, and never divide, and instead develop by forming new synapses with other neurons. However, a landmark study in 1998 by researchers from Sweden and the Salk Institute in La Jolla, California, showed for the first time that some brain cells in mature humans may regenerate under certain circumstances.[1]
Det er altså kun ekstraordinære omstændigheder, for normalt er det kun synapserne, der opstår og ændres. Hjernecellerne regne normalt for at være uregenerbare.
Det er korrekt, men vores nuværende viden. Men det ville ikke undre mig hvis vi ser en ændring i opfattelsen af dette, som man har gjort med hjertecellerne, hvor man også før mente de ikke kunne regenereres, men ny forskning viser dog at ca. (mener det er) 10-20% godt kan alligevel.
Det er korrekt, men vores nuværende viden. Men det ville ikke undre mig hvis vi ser en ændring i opfattelsen af dette, som man har gjort med hjertecellerne, hvor man også før mente de ikke kunne regenereres, men ny forskning viser dog at ca. (mener det er) 10-20% godt kan alligevel.
vandfarve (9) skrev:Hjernecellerne regne normalt for at være uregenerbare.
Eller er de nu også det?
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14977476?ordina...
Damn, jeg kan ikke skrive.
#substans
Bemærk at wikipedia artiklen ikke er der som en artikel om en person men som en artikel om kinesiske kultur.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Articles_fo...
Bemærk at wikipedia artiklen ikke er der som en artikel om en person men som en artikel om kinesiske kultur.
http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Articles_fo...
RHO (12) skrev:#10 +11
Antager i så ikke at der bliver tilført nye stamceller?
Tvivler lidt på at den kineser var i stand til det...
Præcis! Det er netop min pointe, så ikke mindst skulle han have levet et ualmindeligt sundt liv uden de samme former for skadelige stoffer og begivenheder, som andre oplever; han skulle også være udsat for en utrolig sjælden (hvis ikke umulig) heldig genfejl.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.