mboost-dp1

Yousee bredbånd, tager de pis på folk?


Gå til bund
Gravatar #51 - fidomuh
20. jul. 2011 18:48
#44

Derudover, linien paa den IP er stabil og der er ingen congestion.
At du ikke ved noget om netvaerk hjaelper dig ikke.

Lokationen er, ioevrigt, Cypern.

www.nic.cy, ioevrigt.

Men kudos til dig, Fullrate Supporter, jeg haaber dine kollegaer ved mere om netvaerk end dig ;)
Gravatar #52 - Alrekr
20. jul. 2011 18:59
Nic.cy - linkfiks.
Gravatar #53 - Mnc
21. jul. 2011 06:54
Fido, min trace


1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.13.160.1
2 <1 ms <1 ms <1 ms 10.2.0.2
3 <1 ms <1 ms <1 ms 172.16.0.1
4 2 ms 1 ms 1 ms vordingborg.kmd.dk [131.165.202.6]
5 3 ms 3 ms 3 ms 131.165.5.141
6 3 ms 6 ms 3 ms 84.255.96.6
7 8 ms 3 ms 3 ms 195.50.57.10
8 3 ms 3 ms 3 ms 195.50.58.149
9 4 ms 9 ms 3 ms 195.50.58.150
10 7 ms 3 ms 4 ms 0xc2ffba5d.linknet.dk.telia.net [194.255.186.93]
11 * 4 ms 3 ms tsd-ic-131840-kbn-b3.c.telia.net [80.239.132.2]
12 7 ms 3 ms 3 ms kbn-b3-link.telia.net [80.239.132.1]
13 4 ms 3 ms 4 ms kbn-bb2-link.telia.net [80.91.249.50]
14 5 ms 4 ms 4 ms kbn-b4-link.telia.net [80.91.253.245]
15 3 ms 4 ms 3 ms dante-ic-125712-kbn-b2.c.telia.net [213.248.97.146]
16 29 ms 28 ms 29 ms so-2-0-0.rt1.ams.nl.geant2.net [62.40.112.78]
17 38 ms 40 ms 38 ms as1.rt1.lon.uk.geant2.net [62.40.112.138]
18 113 ms 119 ms 116 ms cynet-ap1-gw.rt1.lon.uk.geant2.net [62.40.124.166]
Gravatar #54 - KaW
21. jul. 2011 15:29
Jeg synes i øvrigt at Terracide viser hvor dygtige og kompetente supporten er hos Fullrate, jeg synes du skal vælge dem.
Gravatar #55 - fidomuh
21. jul. 2011 16:50
#54

JEg vil saa lige bemaerke at jeg sjaeldent foeler mig direkte tilsvinet naar jeg snakker med dem, men det er lidt som at snakke til en doer. :)
Gravatar #56 - Mnc
21. jul. 2011 17:12
fidomuh (55) skrev:
det er lidt som at snakke til en dør.

Det er sgu ikke kun Fullrate man kan opleve den slags hos - De typer har CC/Telenor også haft flair for at ansætte, da jeg var kunde hos dem.

Jeg fik fat i deres teknikere, da tøsebarnet i kundesupport fattede mindre, end en kold kop kaffe der har stået på stuebordet natten over.
Jeg får forklaret personen hvordan jeg havde testet at ICMP trafikken fint gik igennem altid, men at alt andet trafik var meget sporadisk, at jeg sad direkte til routeren & den var genstartet et hav af gange (tilmed resat et par gange), så kom standard spørgsmålene.
Om routeren lyste i de rette lamper, om jeg sad direkte til routeren eller via switch/AP, og i den dur.
Efter 5 minutter med irrelevante standardspørgsmål (de fleste af dem havde jeg svaret på allerede), så gav jeg op og foreslog at han sænkede hastigheden på min forbindelse fra 18 til 16.
Så virkede alting pludselig igen.

Da han så foreslår at "routeren skulle måske bare have været genstartet" så siger jeg 'nu ser det ud til at virke fint igen, tak for hjælpe-KLIK'.
Gravatar #57 - fidomuh
21. jul. 2011 17:20
#56

Well, jeg fandt det mere interessant at skulle forklare FR at jeg brugte mit eget modem. Det tog dem ret lang tid at acceptere at det virkede, selvom jeg fortalte dem ting som "Jeg er online lige nu" og "Man behoever ikke bruges jeres udstyr, da det alligevel bare skal i bridge mode", men nej. Jeg fik saagar at vide at jeg skulle saette deres modem til foer jeg kunne faa hjaelp. Det gjorde jeg saa, hvorefter jeg fik en anden supporter, som saa fortalte mig at det var ligemeget at saette deres router til "Den var jo alligevel bare i bridge mode".

Det eneste jeg faar ud af at bruge fullrates udstyr, er at jeg ikke selv kan se statistik fra modem'et af -.-
Dvs, jeg kan ikke se hvornaar DSL'en ryger af og paa -.-
Gravatar #58 - mbw2001
21. jul. 2011 18:12
#57
Lad nu være med at fyre den løgnhistorie af endnu engang.
Du har ikke fået at vide at det ikke virkede med eget udstyr. Du har fået at vide at når du benytter eget udstyr er der ingen garanti for at det virker.
Og hvis alt fungerer så pisse godt med eget udstyr hvorfor er det så du bliver ved med at ringe?
Gravatar #59 - meh
21. jul. 2011 19:03
mbw2001 (58) skrev:
ingen garanti for at det virker
Ærligt talt er det jo bare en FUD sætning til Hr og Fru Jensen. Da det er spørgsmålet om at købe/have den korrekte router/modem med den rigtige DSL specifikation og det er ikke rocket science.

mbw2001 (58) skrev:
Og hvis alt fungerer så pisse godt med eget udstyr hvorfor er det så du bliver ved med at ringe?
Det ville også være fedt hvis eget udstyr kunne løse eksterne problemer. But sadly it can't.
Gravatar #60 - fidomuh
21. jul. 2011 19:28
#58

Lad nu være med at fyre den løgnhistorie af endnu engang.


Det er skam ikke loegn.

Du har ikke fået at vide at det ikke virkede med eget udstyr.


Jo, det sagde han faktisk direkte til mig.

Du har fået at vide at når du benytter eget udstyr er der ingen garanti for at det virker.


Det har jeg ogsaa faaet at vide.
Ligesom at vores account manager allerede inden vi tegnede kontrakten forsikrede mig om at det virkede med eget udstyr.

Og hvis alt fungerer så pisse godt med eget udstyr hvorfor er det så du bliver ved med at ringe?


Aha, saa du paastaar jeg lyver, men du er for dum til at se hvad der bliver ringet ind om?
Jamen tillykke til dig ogsaa.

Jeg bliver ved med at ringe ind, netop fordi i lyver for mig og fordi jeres linie ikke fungerer.

Det er altid fedt at Fullrate traeder ud i offentligheden og sviner deres kunder til.
Specielt naar jeg jo rent faktisk har dokumentation for at jeres lort ikke virker, samt udtalelsen fra TDCs tekniker, som netop paapeger at linien ikke fejler noget, samt at de formoder fejlen ligger i jeres udstyr. :)
Gravatar #61 - fidomuh
21. jul. 2011 19:30
#59

tjah, Fullrate kunne relativt nemt laase deres forbindelser til eget udstyr, jeg er mere forundret over at de ikke har gjort det, nu naar deres telefonteknikere tror de har.
Gravatar #62 - mbw2001
21. jul. 2011 19:39
#59
Det betyder bare at der ikke yder support på diverse 3. parts udstyr.
Gravatar #63 - fidomuh
21. jul. 2011 19:42
#62

Det er jo saa ikke helt rigtigt.
Det betyder nemlig ogsaa, at i ikke vil fejlsoege paa linien, foer jeres eget udstyr er sat til.
Gravatar #64 - mbw2001
21. jul. 2011 19:43
#61
Det tror de skam heller ikke. Det har altid været praksis at kunderne KAN bruge eget udstyr. Der er bare absolut ingen support på det.

Men tror jeg dropper ud af denne flamewar igen.
Gravatar #65 - fidomuh
21. jul. 2011 19:45
#64

Men hvorfor siger jeres supportere saa at det ikke virker?
Hvorfor siger de, at man skal saette eget udstyr til foer de vil fejlsoege?

Det er skam ikke en flamewar, men hvis du blot kom herind for at svine jeres kunder til, ligesom Terracide, saa er du velkommen til at smutte igen.

Inden du gaar, kan det dog vaere at DU kan svare mig:
Hvad synes I, hos Fullrate, er en acceptabel pingtid til ens uplink? :)
Gravatar #66 - Alrekr
21. jul. 2011 20:51
Fidomuh: Hvem siger at mbw2001 er Fullrate-ansat?
Gravatar #67 - XorpiZ
21. jul. 2011 20:54
Det har han selv nævnt på et tidspunkt. Du deltog faktisk i tråden :D
Gravatar #68 - meh
21. jul. 2011 20:55
mbw2001 (62) skrev:
#59
Det betyder bare at der ikke yder support på diverse 3. parts udstyr.
Det er der ingen tvivl om, men det er heller ikke det der er problemet, linjen/servicen er problemet.
Der er forskel på selve servicen og ens 3. parts udstyr. 3. parts udstyr er ikke det onde fordi det bruges og det er det der hentydes at i gør.
Fejlsøgning er ofte pære simpelt i 98+% tilfælde. Når intern er cleared er det ISPen der skal kigge og ikke lave sej trækning.
Gravatar #69 - fidomuh
21. jul. 2011 22:43
#66

Det siger han selv :)
Gravatar #70 - Alrekr
22. jul. 2011 09:41
XorpiZ (67) skrev:
Det har han selv nævnt på et tidspunkt. Du deltog faktisk i tråden :D


fidomuh (69) skrev:
#66

Det siger han selv :)


Jeg har da ellers ledt denne tråd igennem, men det må vel være et andet sted det står så :/
Gravatar #71 - XorpiZ
22. jul. 2011 09:44
Ja, det var i en anden tråd. Fandt den igår, men jeg gider ikke lede lige nu. D:
Gravatar #72 - terracide
22. jul. 2011 17:45
fidomuh (65) skrev:
Hvad synes I, hos Fullrate, er en acceptabel pingtid til ens uplink? :)


siden du er så snotdum du du ikke kan læse de tidligere indlæg, så lad mig dig hjælpe dig.

Vi snakker om ITU G.992.5 xDSL...oder?
Gravatar #73 - fidomuh
22. jul. 2011 17:58
#72

Vi snakker helt generelt.
Men jeg synes det er nice at du kalder jeres kunder "snotdumme", naar de stiller et ret simpelt spoergsmaal, som du har gjort alt for at undgaa at svare paa.

Et hurtigt svar ville vaere "10ms", eller "1ms" eller "0.5ms" eller "200ms"... Alt efter hvad du/i nu synes.
Gravatar #74 - terracide
22. jul. 2011 18:08
fidomuh (73) skrev:
#72

Vi snakker helt generelt.


Så er du en idiot, da ADSL, ADSL2+, VDSL, VDSL2+ og SHDSL har vidt forskellige protokoller som dirkete påvirker lantency...

Men jeg synes det er nice at du kalder jeres kunder "snotdumme", naar de stiller et ret simpelt spoergsmaal, som du har gjort alt for at undgaa at svare paa.


Det er kun DIG jeg kalder en idiot...for du er en idiot.
Og nu er det her ikke en officiel support kanal, så du er ikke kunde...du er bare en eller anden idiotbruger på et forum....der aner hat on xDSL.

Et hurtigt svar ville vaere "10ms", eller "1ms" eller "0.5ms" eller "200ms"... Alt efter hvad du/i nu synes.


Netop derfor er du en idiot...fordi vil vil blande alle xDSL....og tror man kan gøre det...

Du ved vel heller ikke om vi nsakker med elelr uden Fast Interleave?
Gravatar #75 - fidomuh
22. jul. 2011 18:29
#74

Så er du en idiot, da ADSL, ADSL2 , VDSL, VDSL2 og SHDSL har vidt forskellige protokoller som dirkete påvirker lantency...


Well, nu kom jeg med et helt konkret eksempel.
Det var dig der snakkede om 100ms latency.

Jeg har hele tiden snakket om 25ms.

Det er kun DIG jeg kalder en idiot...for du er en idiot.


Nej, det er jeg skam ikke.

Og nu er det her ikke en officiel support kanal, så du er ikke kunde...


Desvaerre Henrik, den barriere bristede du selv, da du anviste at du har sammenkaedet jeres kunderegister med mig som bruger herinde og lavede henvisninger til mit IRL navn.

Saa du har selv angivet at jeg er en kunde og det er dig der sviner folk til, i forsvar af din arbejdsplads.

du er bare en eller anden idiotbruger på et forum....der aner hat on xDSL.


Jeg ved aabenbart mere om netvaerk og latency end du goer.

Netop derfor er du en idiot...fordi vil vil blande alle xDSL....og tror man kan gøre det...


Det kan man sagtens.
Hvad er en acceptabel latency?

Du ved vel heller ikke om vi nsakker med elelr uden Fast Interleave?


Desvaerre er Fast Interleaving ikke noget Fullrate udbyder, men du snakker nok om "Gamer Profil"?
Det ved jeg ikke om stadig er slaaet til, eftersom i ikke magter at levere en linie der virker.

Jeg kan dog fortaelle dig at jeg ikke mindes at have bedt jer om at slaa det fra, saa umiddelbart er det vel stadig slaaet til.

Men nu hvor du selv har anvist at vide hvem jeg er og hvilken kunde jeg er, saa kan du vel, igen, kigge i jeres database og fortaelle mig det? :)
Gravatar #76 - Dr_Mo
22. jul. 2011 18:44
fidomuh (75) skrev:
Det kan man sagtens.
Hvad er en acceptabel latency?

Hvorfor kan du ikke bare sige ADSL2+, hvis det er nu det du har?
Gravatar #77 - fidomuh
22. jul. 2011 18:49
#76

Fordi jeg ikke har ADSL2 .
Og fordi det ikke er relevant for spoergsmaalet.

Jeg har 4/0.5, saa jeg har vel ADSL, men da Fullrate ikke rigtigt fortaeller hvad de leverer eller hvad de laver, saa er det lidt svaert for mig at vide.

Naar jeg samtidig faar at vide at de ikke vil kigge paa min linie, uden at deres udstyr sidder til, saa kan jeg heller ikke logge ind paa modemet og tjekke.
Gravatar #78 - terracide
22. jul. 2011 18:54
fidomuh (75) skrev:
#74

Well, nu kom jeg med et helt konkret eksempel.
Det var dig der snakkede om 100ms latency.

Jeg har hele tiden snakket om 25ms.


Kig på standarderne...it's that simple...idiot.


Desvaerre Henrik, den barriere bristede du selv, da du anviste at du har sammenkaedet jeres kunderegister med mig som bruger herinde og lavede henvisninger til mit IRL navn.


Oh really:
http://www.krak.dk/profil/thomas+andy+andersen/620...

Du er ikke "Anonymous"...og her er du ikke kunde...blot idiot.

Jeg ved aabenbart mere om netvaerk og latency end du goer.


Det gør du beviseligt ikke når du prøver at whine til mig og 70ms lantency imellem 2 hops på en anden udbyders netværk...

Det kan man sagtens.
Hvad er en acceptabel latency?


Du har inte fattet endnu idiot?
På SHDSL vil den ligge på 1-3ms
På VDSL2+ vil den ligge på 8-15ms
Men det siger intet om din ping på ADSL2+...idiot.

Desvaerre er Fast Interleaving ikke noget Fullrate udbyder, men du snakker nok om "Gamer Profil"?


Løgn, alle Rå kobber kunder kan få "Fast Interleaving" på ADSL2+ ved FR.


Det ved jeg ikke om stadig er slaaet til, eftersom i ikke magter at levere en linie der virker.


Så de magiske pixiefeer er dem som levere dine pakker pt.?

Jeg kan dog fortaelle dig at jeg ikke mindes at have bedt jer om at slaa det fra, saa umiddelbart er det vel stadig slaaet til.

Men nu hvor du selv har anvist at vide hvem jeg er og hvilken kunde jeg er, saa kan du vel, igen, kigge i jeres database og fortaelle mig det? :)


Jeg har lige kigget i kundeloggen...og kan se du husker meget dårligt.

Kunne være du skulle kigge i dit mailprogram...det lader til dine neuroner har brug for krykker.
Gravatar #79 - terracide
22. jul. 2011 18:57
fidomuh (77) skrev:
#76

Fordi jeg ikke har ADSL2 .
Og fordi det ikke er relevant for spoergsmaalet.

Jeg har 4/0.5, saa jeg har vel ADSL, men da Fullrate ikke rigtigt fortaeller hvad de leverer eller hvad de laver, saa er det lidt svaert for mig at vide.

Naar jeg samtidig faar at vide at de ikke vil kigge paa min linie, uden at deres udstyr sidder til, saa kan jeg heller ikke logge ind paa modemet og tjekke.


Nej din idiot...vi levere KUN ADSL2+ eller VDSL2+...vi har INGEN linecard der understøtter ITU G.992.1, ITU G.992.2, ITU G.992.3 eller ITU G.992.5.

Enten er det ITU G.992.5...eller også er det ITU-T G.993.2...du aner jo intet om netværk?!
Gravatar #80 - Dr_Mo
22. jul. 2011 19:01
Wow... I to er ikke de skarpeste knive i skuffen :p
Fullrate leverer 2 forbindelser: ADSL2+ og VDSL2+. Fidomuh har åbenlyst ikke VDSL2+. Så for at koge ned et diskussion på flere indlæg ned, så er spørgsmålet: Henrik, hvad er en acceptabelt ping til ens uplink på en ADSL2+ forbindelse?

Er det så svært?!
Gravatar #81 - fidomuh
22. jul. 2011 19:05
#78

Kig på standarderne...it's that simple...idiot.


OK? Hvad siger ADSL2 standarden saa om hvad du eller Fullrate synes er en acceptabel latency?
Jeg saa ikke dit navn i "standarderne" eller Fullrate, for den sags skyld.

Oh really:
http://www.krak.dk/profil/thomas andy andersen/620388?search_word=Thomas Andersen&geo_area=Albertslund


Og nu bryder du ikke blot Fullrates betingelser, men ogsaa newz.dks og muligvis ogsaa loven.
Kudos til dig.

"Fullrates vilkaar" skrev:
6 Ansvar og fortrolighed
Brugeroplysninger udleveret til Kunden er fortrolige og må ikke
videregives til tredjemand. Kunden er selv ansvarlig for eventuelt
misbrug af disse brugeroplysninger og hæfter således for alt forbrug
på Bredbåndsydelsen jf. de aftalte betalingsforhold. Bortkommer
brugeroplysninger, eller har Kunden mistanke om at tredjemand har
kendskab til disse, skal Kunden straks kontakte Fullrate, som spærrer
for den pågældende konto og fremsender nye brugeroplysninger. I
tilfælde af tredjemands misbrug af Kundens abonnement påhviler det
Kunden at dokumentere dette.
Fullrate videregiver alene oplysninger, når det kræves i henhold til den
gældende lovgivning på området
, eller efter aftale med Kunden om
eksempelvis opgivelse af telefonnummer til oplysningstjenester eller
lignende. Fullrate videregiver ligeledes ikke informationer til
tredjepart
, medmindre det er i forbindelse med køb og/eller salg af
tredjeparts-ydelser til Kunden eller med CPR-opslag jf. punkt 4.2.


Du er ikke "Anonymous"...og her er du ikke kunde...blot idiot.


Men hvad siger det saa om dig, hvis en "idiot" kan svare paa et spoergsmaal du tydeligvis ikke engang forstaar? :)

Det gør du beviseligt ikke når du prøver at whine til mig og 70ms lantency imellem 2 hops på en anden udbyders netværk...


Well, skal jeg henvise til dine tidligere indlaeg, eller kan du selv finde ud af at laese dem?
Du spurgte efter det, jeg leverede.

At du snakker udenom, goer det ikke mindre sandt.

Du har inte fattet endnu idiot?
På SHDSL vil den ligge på 1-3ms
På VDSL2 vil den ligge på 8-15ms
Men det siger intet om din ping på ADSL2 ...idiot.


Saa du definerer acceptabel latency ud fra... Hvad?
Du er velkommen til at linke til disse, aabenbart, meget klare definitioner af hvad Fullrate og "Henrik" mener er "acceptabel latency".

Løgn, alle Rå kobber kunder kan få "Fast Interleaving" på ADSL2 ved FR.


Nej, det kan de ikke.
De kan faa "Gamer Profil".

At du ikke kender til jeres egne produkter, siger vist lidt om hvor meget du ved om Fullrate.
Faktisk er det lidt spoejst at du ikke ved dette, da det var et emne vi diskuterede tidligere, netop fordi jeg var frustreret over at jeres paastaaede netvaerkstekniker ikke forstod hvad jeg mente med Fast Interleaving.

Så de magiske pixiefeer er dem som levere dine pakker pt.?


Hvis det er hvad du kan se i mine kundeinformationer, saa maa det jo vaere det?
Jeg har "Bredbaand". Der staar hverken ADSL2 eller ADSL eller SHDSL eller VDSL paa den lysende boks i kraever jeg slutter til.

Jeg har lige kigget i kundeloggen...og kan se du husker meget dårligt.


Jeg har tidligere bedt om at faa det slaaet fra, men har ogsaa bedt om at faa det slaaet til efterfoelgende.
Saa, i forbindelse med at min linie blev sat ned til 4/0.5, mindes jeg ikke at have bedt om at faa det fjernet.

Kunne være du skulle kigge i dit mailprogram...det lader til dine neuroner har brug for krykker.


Jeg kan starte med at paavise at du lyver i dit indlaeg her?
Løgn, alle Rå kobber kunder kan få "Fast Interleaving" på ADSL2 ved FR.


Maa jo saa vaere loegn?
Eller i hvert fald en noget moderat sandhed. Jeg kan jo sagtens faa det, saa virker linien bare ikke.
Eller maaske goer den.
Hvem ved? I goer i hvert fald ikke :)
Gravatar #82 - fidomuh
22. jul. 2011 19:08
#79

Nej din idiot...vi levere KUN ADSL2 eller VDSL2 ...vi har INGEN linecard der understøtter ITU G.992.1, ITU G.992.2, ITU G.992.3 eller ITU G.992.5.


Okay? Saa naar i skriver "Bredbaand" saa er det altsaa [b]altid[b/] ADSL2 ?
Hvad saa med de SHDSL linier jeg fik tilbudt? Eller dengang i kun havde ADSL2, du ved... Dengang jeg blev kunde? :)

Enten er det ITU G.992.5...eller også er det ITU-T G.993.2...du aner jo intet om netværk?!


Jeg ved intet om netvaerk, fordi jeg ikke ved hvad i udbyder? Fejlslutning? :)
Gravatar #83 - terracide
22. jul. 2011 19:14
1. xDSL standarderne ligger frit fremme på nettet, de er ikke klassificerede.
2. Du skulle nok fjerne dit navn og adresse fra din newz-profil før du spiller smart...
3. Vi sælger ikke længere SHDSL...men det ændre ikke på ADSL2+ standarden.
4. "Gamer profil" er et Hr og Fru Jensen marketingsnavn for fast interleave, rart at se du benytter det.
Gravatar #84 - fidomuh
22. jul. 2011 19:31
#83

1. xDSL standarderne ligger frit fremme på nettet, de er ikke klassificerede.


Saa du kan altsaa ikke henvise til en xDSL standard hvor der staar hvad du anser som vaerende "acceptabel latency".

2. Du skulle nok fjerne dit navn og adresse fra din newz-profil før du spiller smart...


Fixed. Det aendrer dog ikke paa, at du ikke har tilladelse til at lave henvisningen eller at du bryder Fullrates vilkaar.

3. Vi sælger ikke længere SHDSL...men det ændre ikke på ADSL2 standarden.


Ah og det skal jeg saa magisk vide, naar jeg har et tilbud paa SHDSL fra Fullrate? :)

4. "Gamer profil" er et Hr og Fru Jensen marketingsnavn for fast interleave, rart at se du benytter det.


Som sagt, saa er det Fullrate der ikke ved hvad Fast Interleaving er, naar man ringer ind og beder om det, saa jeg bruger bare det sprog som I beder mig om at bruge :)
Gravatar #85 - Dr_Mo
22. jul. 2011 19:34
Hmm... Really guys? Har I to noget imod at jeg prøver igen?

Wow... I to er ikke de skarpeste knive i skuffen :p
Fullrate leverer 2 forbindelser: ADSL2+ og VDSL2+. Fidomuh har åbenlyst ikke VDSL2+. Så for at koge ned et diskussion på flere indlæg ned, så er spørgsmålet: Henrik, hvad er en acceptabelt ping til ens uplink på en ADSL2+ forbindelse?
Er det så svært?!
Gravatar #86 - Alrekr
22. jul. 2011 19:35
Kære Fullrate.

Jeg ved ikke hvordan I har det med jeres ansatte og hvordan de snakker til jeres kunder udenfor arbejdstid. Jeg vil dog gøre jer opmærksomme på, at I har en medarbejder, som er aktiv bruger på forummet på www.newz.dk. Her hjælper han af og til brugere som har problemer med jeres produkter (og stor ros for den ekstra service skal der lyde!).

Men af og til er han lidt hård i munden. På http://newz.dk/forum/support/yousee-bredbaand-tage... er der et eksempel på sprogbrug overfor en kunde, som stiller et spørgsmål. Det er ganske vist ikke en officiel Fullrate kommunikationskanal, men han lægger ikke skjul på at han arbejder ved Fullrate. Man må derfor antage at han taler på Fullrates vegne (især da han snakker om jeres teknikker og produkter).

Nu har omtalte bruger ganske vist allerede nævnt at han skifter til en anden udbyder på et tidspunkt (ikke pga. jeres ansattes grove ord, men det kan I læse mere om i forumtråden), men jeg tænker, at en del brugere af forummet vil tænke sig om to gange inden de bestiller bredbånd fra Fullrate med den slags ansatte.

Desuden har jeres ansatte linket til informationer om omtalte bruger (se indlæg #78 i tråden der er linket til). Ganske vist er der info på brugerens profil på www.newz.dk (se http://web.archive.org/web/20090307022759/http://n... - brugeren har senere ændret sine informationer på www.newz.dk), men der er flere informationer i linket end på brugerprofilen.

Uofficielle kilder fortæller, at jeres ansatte hedder Henrik Lønbjerg Jensen (fundet via www.kynz.dk), omend der er nogle ting som ikke passer mellem siden på www.kynz.dk og brugerprofilen på www.newz.dk


Mvh. [mit navn]

PS: Hvordan regner I med at få udsolgt af jeres bredbånd? Har I kun plads til et bestemt antal kunder eller hvordan?


Skulle man sende den smøre til Fullrate?
Gravatar #87 - fidomuh
22. jul. 2011 19:36
#85

Det spoergsmaal stillede jeg jo for meget laenge siden, saa hvad faar dig til at tro at han vil svare nu ? :)
Gravatar #88 - Dr_Mo
22. jul. 2011 19:39
#87
I snakker jo forbi hinanden. Han spørger dig hvilken xDSL forbindelse og du siger det er ligemeget. Hvis du gerne vil vide HANS mening, så kan det ikke være ligemeget. Som du kan læse har han forskellige opfattelser af acceptabelt latency:
Terracide skrev:
På SHDSL vil den ligge på 1-3ms
På VDSL2 vil den ligge på 8-15ms

Hvorfor du ikke bare siger ADSL2+ er mig en gåde...
Gravatar #89 - XorpiZ
22. jul. 2011 19:41
#86

Kunne være sjovt, men jeg tvivler på de vil være enige i, at Henny udtaler sig på Fullrates vegne.

At han kalder kunder for idioter er dog.. ja, idiotisk.

Hvis jeg kaldte vores kunder for idioter, fordi de brokkede over et eller andet, uanset om det var gyldigt eller ej, ville jeg nok blive kaldt til en kammeratlig samtale ved chefen, hvis han fik nys om det.
Gravatar #90 - Dr_Mo
22. jul. 2011 19:44
Alrekr (86) skrev:
Skulle man sende den smøre til Fullrate?

Nu har du jo taget dig tid til at skrive den, så jeg synes du skal sende den. Det ville ikke skade Terra at komme op til en kammeratlig samtale :)
Gravatar #91 - fidomuh
22. jul. 2011 19:45
#86

For min skyld gerne, alene fordi at de informationer han har givet her i traaden direkte anviser at han kigger i deres kundearkiv, samtidig med at han giver informationer ud om mig.

faktisk skriver han det selv direkte:
#78 skrev:
Jeg har lige kigget i kundeloggen...


Faktisk er det samme indlaeg hvor han linker til mit navn :D
Gravatar #92 - fidomuh
22. jul. 2011 19:48
#89

Tjah, problemet er jo lidt, at uanset om Fullrate indroemmer det eller ej, saa udtaler han sig paa deres vegne, naar han anviser at han arbejder der, kigger i deres kundelog og udtaler sig om kunder, samt deler information om en kunde.

Det er, som jeg forstaar det ude fra min egen arbejdsplads, ligemeget om informationerne *kan* findes paa nettet.
Det at han laver en personhenfoerbar reference, goer at han bryder baade loven og deres interne regler.
Samt newz.dks regler. :)
Gravatar #93 - XorpiZ
22. jul. 2011 20:02
#92

Hvorvidt der er brudt love eller interne regler i FR, ved jeg ikke, så det vil jeg ikke udtale mig om.

Du har dog ret i, at han har kaldt dig idiot samtidig med, at han har skrevet, at han har kigget i kundeloggen, linket til dit navn og adresse mv.

Jeg synes du bør sende mailen, Alrekr.
Gravatar #94 - fidomuh
22. jul. 2011 20:05
#93

Jeg har faktisk citeret Fullrates vilkaar i mit svar til ham.
Der staar direkte at Fullrate ikke videregiver informationer til 3. part.

Men altsaa, jeg ved skam heller ikke hvilken lov det specifikt skulle bryde, jeg ved bare at vi flere gange har haft samme problematik om offentliggoerelse oppe og vende hos advokaten, med ret skarpe tilbagemeldinger :D
Gravatar #95 - Daniel-Dane
22. jul. 2011 20:34
Jeg fristes til at...

http://my.opera.com/fidomuh/about/

terra - at du ikke selv har styr på hvor du udgiver dine personlige informationer beviser bare endnu mere hvor meget idiot du er...oO
Gravatar #96 - fidomuh
22. jul. 2011 20:39
#95

Terracide ?!
Gravatar #97 - Alrekr
22. jul. 2011 20:45
Jeg er egentlig lidt af en tøsedreng (det indrømmer jeg gerne). Så længe I ikke ændrer på ordlyden (udover at ændre afsendernavnet), så er I alle sammen velkomne til at stjæle brevet ;)
Gravatar #98 - terracide
22. jul. 2011 20:50
Mr_Mo (85) skrev:
Hmm... Really guys? Har I to noget imod at jeg prøver igen?

Wow... I to er ikke de skarpeste knive i skuffen :p
Fullrate leverer 2 forbindelser: ADSL2+ og VDSL2+. Fidomuh har åbenlyst ikke VDSL2+. Så for at koge ned et diskussion på flere indlæg ned, så er spørgsmålet: Henrik, hvad er en acceptabelt ping til ens uplink på en ADSL2+ forbindelse?
Er det så svært?!


ADSL2+ ligger på 8-15ms (fast interleave) eller 20-35ms (none fast)
Gravatar #99 - mrKayne
22. jul. 2011 21:23
Gravatar #100 - KaW
22. jul. 2011 22:15
Alrekr (97) skrev:
Jeg er egentlig lidt af en tøsedreng (det indrømmer jeg gerne). Så længe I ikke ændrer på ordlyden (udover at ændre afsendernavnet), så er I alle sammen velkomne til at stjæle brevet ;)

Jeg har sendt det afsted til fullrate
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login