mboost-dp1

SSD til Macbook pro


Gå til bund
Gravatar #1 - guds skovl
30. nov. 2015 11:12
Heeeey, fedt at newz er i live igen, håber man kan få den samme fantastiske hjælp man har fået før :D

Jeg har en Macbook Pro mid 2012 og jeg går med tanker om at smide en SSD i den. Er der noget man skal være opmærksom på når det nu er en Mac, eller kan jeg bruge en hvilken som helst SSD?
Gravatar #2 - _tweak
30. nov. 2015 11:18
Jeg kan sige noget om den erfaring jeg selv har med min macbook pro 17" 2011 (så vidt jeg husker), samme unibody (igen: så vidt jeg husker).

Der var to valg mht. harddisk; skift den primære harddisk eller skift den primære harddisk og DVD-drevet. Jeg valgte den sidste løsning, med en HDD i stedet for DVD-drevet (der skulle en adapter til) og så SSD som primær disk.

Det gik ret nemt. Det eneste man skal være opmærksom på når man skifter DVD'en ud, er det lille kabel kan være lidt tricky.

Jeg skiftede også ved samme lejlighed RAM, hvor jeg googlede mig frem til hvilken RAM der passede.
Gravatar #3 - _tweak
30. nov. 2015 11:21
- og nu jeg tænker mig endnu mere om, har jeg netop udført samme procedure på min kones mac, hvor vi bibeholdte DVD drevet, men kun skiftede harddisken og ram. Det var nemt og ud af boksen. :-)
Gravatar #4 - guds skovl
30. nov. 2015 11:25
Jeg tænker bestemt også at jeg vil "ofre" DVD drevet, det kan vidst tælles på 1 hånd hvor mange gange jeg har brugt det :) Ram behøver jeg ikke skifte da jeg allerede har 16 GB i den :) Men det lyder jo til at det er relativt ligetil, så var der da lige et par Juleønsker :)
Gravatar #5 - Zombie Steve Jobs
30. nov. 2015 13:03
Der er noget med den der OS-garbage collection hvis man ikke køber en original Apple-disk, men jeg kan ikke mærke det min ene Pro (2011-ish), der sidder en røvgammel OCZ i den.

Tror diskenes egen garbage/trim er så god, at du kan købe lige hvad du vil, dog mener jeg OWC har fokuseret på at lave SSDer, der er uafhængige af OS.

#2 17" var sgu da udgået i 2011? Jeg forsøgt i hvert fald at købe en, men endte med en 15".
Gravatar #6 - _tweak
30. nov. 2015 13:27
#5 Der kom en 17" Early 2011. Jeg mener (men er ikke sikker på) at det er den jeg har. Ellers er det 17" medio 2010.
Gravatar #7 - _tweak
30. nov. 2015 13:28
rettelse (så lav dog den funktion):

Det er en 17", medio 2010 jeg har, da 17" early 2011 har thunderbolt - hvilket min ikke har.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login