mboost-dp1

Spil går i sort


Gå til bund
Gravatar #1 - AO
23. apr. 2015 09:38
Hej

Jeg er ikke sikker på, at mit spørgsmål hører til under denne kategori, så hvis det er tilfældet, beklager jeg.

Jeg spiller Heroes of the Storm og gjorde det i begyndelsen uden problemer. Indenfor de sidste par uger, har spillet dog nærmest crashet, uden egentligt at gøre det. Det der sker er, at min computer pludselig larmer meget og kører helt op i gear, og så minimerer spillet sig selv (både i spilmenuen og under selve spillet) i nogle sekunder, for derefter at maksimere igen. Dette kan ske tre-fire gange, og så minimerer den pludseligt i hele 20-30 sekunder imens en sort skærm kommer op på mit skrivebord - og efter den sorte skærm har været fremme, kan jeg ikke bruge de taster som jeg skal bruge i spillet, og så er jeg nødt til selv at minimere bagefter, for at taste tasterne i Notesblok, hoppe ind i spillet igen, for, at de virker.

Mest af alt, er jeg rigtig ked af at spillet minimerer sig selv på den måde, for det ødelægger spilleglæden for mig selv og dem jeg spiller sammen med.

Jeg har prøvet at afinstallere min driver (Nvidia) og installere den igen, men det har ikke virket. Jeg har også haft skilt mit kabinet ad for at støvsuge det for støv, for at se om det var det der var problemet (det hjalp nemlig engang da jeg havde et lignende problem med Diablo 3), men det virkede heller ikke.

Jeg fik at vide inde i spillet, da jeg højlydt havde skældt ud i chatten, at det er en bug og jeg har efterfølgende søgt på Google, hvor jeg fandt et forslag med at ændre noget inde i Nvidias kontrolpanel. Det virkede dog heller ikke.

Er der nogen som har hørt om det problem? Eller har en idé om hvad det kan skyldes og hvad jeg i så fald kan gøre?

Ha' en god dag og jeg håber, at nogen kan hjælpe.
Gravatar #2 - Thalion
23. apr. 2015 10:11
Har du prøvet at resette game settings? Det ville jeg prøve, og hvis det ikke virker så lav en scan og repair. Så er du sikker på det ikke er spillet/install der failer.
Gravatar #3 - AO
23. apr. 2015 10:25
Nej, det tror jeg ikke jeg har prøvet. Hvordan resetter jeg game settings?

Jeg formaterede for nylig min computer fordi den var proppet, og så håbede jeg som sidegevinst at det ville stoppe problemet med spillet også. Det gjorde det dog ikke. Er det formatering du mener med cand og repair?

Og tusinde tak for ideerne :-D
Gravatar #4 - markjensen
23. apr. 2015 14:15
AO (3) skrev:
fordi den var proppet


Den tekniske term er vist "sandet til" :)
Gravatar #5 - Thalion
23. apr. 2015 14:32
AO (3) skrev:
Nej, det tror jeg ikke jeg har prøvet. Hvordan resetter jeg game settings?

Jeg formaterede for nylig min computer fordi den var proppet, og så håbede jeg som sidegevinst at det ville stoppe problemet med spillet også. Det gjorde det dog ikke. Er det formatering du mener med cand og repair?

Og tusinde tak for ideerne :-D


I Blizzard launcheren kan du under options vælge game settings og resette alt. Der er scan and repair option også.
Gravatar #6 - AO
23. apr. 2015 14:45
Okay, det vil jeg lige give et forsøg.

Jeg formaterede dog min computer for et par uger siden, og derved også spillet, så er game settings ikke også blevet resettet der?

Jeg har optaget hvad det er spillet gør, for det er nok lettere at vise end at forklare. Den begynder 12 sekunder inde i filmen:

https://www.dropbox.com/s/bzo65oqmthy5eww/Spil%20g...
Gravatar #7 - AO
23. apr. 2015 15:00
Jeg har prøvet at resette (Options > Settings > Game Settings > Reset in-game options), men det virkede ikke. Scan and repair kan jeg ikke finde nogen steder? :-)
Gravatar #8 - Clauzii
23. apr. 2015 15:04
Det lyder lidt som at den bliver for varm - er det lang tid siden der kom ny kølepaste på CPUen?
Gravatar #9 - AO
23. apr. 2015 16:01
Clauzii, jeg har faktisk aldrig skiftet kølepastaen, jeg vidste ikke engang der sad sådan noget inde i computeren. Men jeg har lige prøvet at starte Diablo 3, og der gør den præcist det samme som i Heroes. Så jeg tænker, at det måske slet ikke er en bug, som folk i chatten, i Heroes, foreslog.

Ved du, hvor man kan købe kølepasta henne og i så fald hvor meget man skal bruge? For så er det da det jeg skal prøve at skifte som det første, tænker jeg.

Og ved du hvordan jeg evt. kan tjekke hvor varm min CPU bliver?
Gravatar #10 - XorpiZ
23. apr. 2015 19:23
Prøv at installere Speedfan - det kan vise dig temperaturen på både CPU, grafikkort osv.
Gravatar #11 - spand-online
23. apr. 2015 21:14
Nu er det længe siden jwg sidst har brugt det så jeg kan tage fejl men speedfan kan da ikke logge mens han gamer, kan det? Ellers er det muligt at hwmonitor kan. Jeg er ikke i nærheden af min spand så jeg kontrollere om jeg husker rigtigt :)

ellers kan du prøve at teste det med sådan noget som occt, give det en stress test og se hvad der sker.
Gravatar #12 - Ronson ⅍
23. apr. 2015 23:20
spand-online (11) skrev:
han


http://newz.dk/~ao skrev:
Navn:
Anette



Gravatar #13 - Weird_J
24. apr. 2015 04:44
Hwmonitor, kan godt måle temperaturen, mens man spiller.
Gravatar #14 - XorpiZ
24. apr. 2015 04:56
spand-online (11) skrev:
Nu er det længe siden jwg sidst har brugt det så jeg kan tage fejl men speedfan kan da ikke logge mens han gamer, kan det? Ellers er det muligt at hwmonitor kan. Jeg er ikke i nærheden af min spand så jeg kontrollere om jeg husker rigtigt :)


Pas - jeg tænkte, at man kunne spille en del, og når/hvis den så crashede kunne man åbne Speedfan og tjekke temperaturerne.
Gravatar #15 - spand-online
24. apr. 2015 05:15
Ronson ⅍ (12) skrev:
http://newz.dk/~ao skrev:
Navn:
Anette


Det havde jeg ikke set :)



XorpiZ (14) skrev:
Pas - jeg tænkte, at man kunne spille en del, og når/hvis den så crashede kunne man åbne Speedfan og tjekke temperaturerne.


Det er bestemt heller ikke en dårlig ide. Jeg tænkte bare at det var rarere at have en log man kunne de på, evt poste noget af.
Gravatar #16 - AO
24. apr. 2015 09:17
Sikke mange gode ideer til at teste! :-) Jeg har fået en kammerat til at se på min computer i weekenden, så jeg håber han kan finde problemet og løse det. Jeg giver lige jeres ideer videre til ham, så vi er sikre på, at han kommer hele vejen rundt om :-)

Tusind tak for jeres hjælp og rigtig god weekend! <3
Gravatar #17 - Clauzii
24. apr. 2015 12:35
God weekend til dig også - håber du får det lavet :)
Gravatar #18 - AO
27. apr. 2015 15:07
Jeg vil lige fortælle, at min computer virker igen :-) Min kammerat rensede den for støv med en kompressor og gav den nyt kølepasta, så det var åbenbart bare det der skulle til :-)
Gravatar #19 - Clauzii
27. apr. 2015 15:10
Super!!
Gravatar #20 - markjensen
28. apr. 2015 08:10
Det var så lidt
Gravatar #21 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
2. maj 2015 19:41
Skulle det være en anden gang
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login