mboost-dp1

SMART fejl - Wd disk


Gå til bund
Gravatar #1 - Inum
23. jul. 2014 15:38
Hej

Jeg har de sidste par dage fået en fejl så snart computeren starter op hvor den siger SMART fejl.

Jeg har med WD's Data LifeGuard Diagnostics fundet ud af at det er en "Raw read error rate" som den markerer med problemer.

Se skærmbilled: http://imgur.com/BqoPcHs

Jeg kan ikke lige se hvad den fejl betyder. Så hvad tænker i, er disken ved at være ovre eller er det bare et irritationsmoment?
Gravatar #2 - Zombie Steve Jobs
24. jul. 2014 09:33
Det er sådan lidt svært at sige, det kan være noget så simpelt som dine kabler.
Gravatar #3 - fe950
24. jul. 2014 14:32

"The raw values of the Raw read error rate(RRER) attributes represent a sector count, not an error count. This figure rolls over to 0 once the count reaches about 250 million.

All modern HDD have the same RRER problem, the larger the disk, the more RRER value you will get. Meanwhile, the more you store on your HDD, the higher the value goes.
To summarize it up. The disk is completely fine with the RRER value increasing. It is perfectly safe.
Another thing, I suspect my drive maybe low in benchmarks, turns out it is a simple statistical model problem. There is an average, so there will always be individuals fall on the short end. Looks like mine is on the short end but still within tolerable range."
Gravatar #4 - dr.Fryd
24. jul. 2014 20:43
#1

Det er fryd for dig, at du har det der, hvad var det du havde!?

Det er i hvert fald fryd. Fuck hvor er det fryd for dig.
Gravatar #5 - mvoigt27
25. jul. 2014 07:36
dr.Fryd (4) skrev:
#1

Det er fryd for dig, at du har det der, hvad var det du havde!?

Det er i hvert fald fryd. Fuck hvor er det fryd for dig.


??????? worst troll ever....
Gravatar #6 - XorpiZ
25. jul. 2014 07:40
Han er ihvf. en try-hard.
Gravatar #7 - Rubenz
25. jul. 2014 08:48
#5 & #6

Hans profilbeskrivelse forklarer det lidt.

Profilbeskrivelse skrev:
Skamløs ripoff fra GramseSpektrum...

Husker I?



Tag det ik personligt, hvis jeg synes det er fryd for dig :D
Gravatar #8 - mvoigt27
25. jul. 2014 09:06
Rubenz (7) skrev:
#5 & #6

Hans profilbeskrivelse forklarer det lidt.

Profilbeskrivelse skrev:
Skamløs ripoff fra GramseSpektrum...

Husker I?



Tag det ik personligt, hvis jeg synes det er fryd for dig :D


Men det var jo ikke engang sjovt!!!!
Gravatar #9 - mvoigt27
25. jul. 2014 09:15
Han kunne have prøvet noget mere avanceret i form af, haha fryd din harddisk har problemer med at læse "råt" data når den nu er så glad for tatar.... eller noget.... :)
Gravatar #10 - Inum
25. jul. 2014 16:57
#2

Jeg prøvede lige i går aftes af tjekke om kablerne sad som de skulle. Den lavede samme fejl her i dag. Det havde selvfølgelig været bedre at prøve at skifte kablerne, men jeg har desværre ikke ekstra liggende.

#3

Som jeg læser det er denne fejl måske ikke et udtryk for at disken af ved at stå af.

#9

:D


#0

Jeg har lige prøvet at sætte den til at køre den udvidet test i WD's DataLifeGuard program. Ganske kort tid inde i den kommer den med en besked om at der er fundet "bad sectors" som den måske kan reparere. Så det har jeg lige sat den i gang med. Så må vi se hvad disken siger efterfølgende..
Gravatar #11 - Inum
26. jul. 2014 16:11
Det lykkedes så ikke at reparere de dårlige sektor på disken.
Til gengæld er systemet begyndt at blive væsentligt mere sløvt end før jeg forsøge at reparere dem.

Jeg tror måske det er et rimeligt klart tegn på at disken ikke har det godt længere. Tænker at udskifte den med en SSD. Hvad kan anbefales og er der noget som man skal være særlig opmærksom på?
Gravatar #12 - mvoigt27
26. jul. 2014 17:31
Der er mange faktorer at overveje hvis du skal ud og købe ssd, så vil gerne vide hvad dine pladskrav er og hvad maskine den skal i, er det en gammel sag med sata 1, 2, eller 3, er det foreksempel sata 150 er der ingen grund til at købe nyeste model, da du ikke ville kunne udnytte hastigheden alligevel, så måske lidt penge at spare... så lidt info ville være på sin plads?
Gravatar #13 - Inum
26. jul. 2014 21:28
Det er selvfølgelig vigtigt at vide lidt om behovet først. Det ved jeg ikke lige hvorfor jeg ikke tænkte på at få skrevet noget om, men here goes.

Disken skal kun bruges til systemdisk. Jeg har i forvejen en anden med alt data på. Den disk som jeg bruger pt til systemdisk er på 72 GB og der er 26 GB ledig. Så det er ikke nødvendigt at den bliver større.

Mit mainboard er et Asus P5KPL-AM SE
http://www.asus.com/Motherboards/P5KPLAM/specifica...
Jeg er lidt i tvivl om hvilken sata version det er, men tror det er 2. Der står i hvert fald følgende på Asus hjemmeside under "overview"
Asus skrev:

Serial ATA3.0Gb/s is the next generation ATA specification that provides scalable performance foroday and tomorrow. With up to 300MB/s data transfer rate, Serial ATA II is faster than current Parallel ATA, while providing 100% software compatibility.


Ellers kan jeg nævne at der er 4 GB DDR2 ram i maskinen, og cpu er Intel Core 2 Duo E8600 @ 3,33Ghz
Maskinen er ca. 5 år gammel og bliver kun brugt til at surfe på nettet, se youtube, høre musik mv.
Gravatar #14 - Ronson ⅍
26. jul. 2014 22:13
Jeg synes det er dumt, som foreslået, at købe en gammel model fordi dit nuværende system 'kun' understøtter SATA2. Det du muligvis kan spare (hvis der overhovedet er nogen besparelse, eftersom udvalget til SATA3 er langt større) kommer du til at fortryde den dag SSD'en skal sidde på en SATA3-controller.

Hvis du kører med en HDD i dag så vil enhver SSD være et stort boost. F.eks. denne.
Gravatar #15 - mvoigt27
27. jul. 2014 07:40
Det jeg mente var han ikke behøvede at købe en samsung pro eller en top Intel model når hans krav ikke var større.... altså 730 intel model er 300kr dyrere end 530 modellen i 240gb, han vil på ingen måde kunne mærke forskel på de to drev, og ja, kommer han fra normal harddisk til ssd, specielt på det system vil der være dag og nat til forskel, også med en billig model. Mente selvfølgelig ikke han skulle købe en fra ssd'ens barndom, de var alligevel fyldt med fejl mange af dem :)
Gravatar #16 - Inum
27. jul. 2014 13:33
Super. Tak for input. ;)

#14 Umiddelbart ser den disk rigtig fornuftig ud. Kender du den selv eller er det bare den første du fandt på edbpriser?
Gravatar #17 - mvoigt27
27. jul. 2014 13:43
Inum (16) skrev:
Super. Tak for input. ;)

#14 Umiddelbart ser den disk rigtig fornuftig ud. Kender du den selv eller er det bare den første du fandt på edbpriser?


Det er en super fin disk Ronson har linket til, samsung diske har rigtigt godt ry, og alle test jeg har læst om evo serien anbefaler dem varmt, så den kan du trygt sætte i....
Gravatar #18 - Ronson ⅍
27. jul. 2014 14:19
Jeg har selv den disk i min server, men ellers har jeg også corsair force 3 og ocz agility 3 og der har ingen ingen problemer været med nogen af dem.
Gravatar #19 - Slettet Bruger [3231637265]
27. jul. 2014 14:44
Jeg har en 120 GB EVO i min NAS, en 250 GB EVO mSATA i min bærbar, en 250 GB EVO i min VMware server og en 250 GB 840 Basic i min bærbar. Jeg har endnu ikke oplevet problemer med nogen af mine Samsung SSD'er, så det er go-go imo mht. Samsung 840 EVO.
Gravatar #20 - Inum
28. jul. 2014 19:49
Det lyder jo fantastisk. Jeg har bestilt et styks EVO. ;)
Tak for hjælpen.
Gravatar #21 - Rubenz
29. jul. 2014 04:03
Inum (20) skrev:
Det lyder jo fantastisk. Jeg har bestilt et styks EVO. ;)
Tak for hjælpen.


Det var så lidt.
Gravatar #22 - dr.Fryd
29. jul. 2014 08:48
#8
Skal jo lige lære det :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login