mboost-dp1

Salgsbutikken - dårlig service


Gå til bund
Gravatar #1 - peterh
3. jun. 2009 21:41
Kære Alle

I forlængelse af denne tråd "http://newz.dk/salgsbutikken-dk-dropper-ogsaa-e-maerket#new", kan jeg oplyse, at Salgsbutikken har fået afgjort flere sager ved forbrugerstyrelsen, hvor kunder HAR fået medhold.
Dette vil Salgsbutikken ikke efterleve, hvorfor Salgsbutikken stævner de forbrugere der har fået medhold.
Via en sådan stævning, fjernes forbrugerstyrelsen afgørelse fra firmatjek.dk til sagen er afgjort ved en civilret.
Og jf. dansk retspraksis, har Salgsbutikken selvfølgelige lov til det, og alle er selvfølgelig uskyldig til andet er bevist.
Så hermed blot information om bagsiden vedr. Salgsbutikken - med eller uden mærkning.

mvh
Peter H
Gravatar #2 - peterh
3. jun. 2009 21:48
som dok. se Googles cache-version

http://209.85.129.132/search?q=cache:b68JKtiRodwJ:...

mvh
Peter H
Gravatar #3 - reefermadness  
4. jun. 2009 18:57
Jaa kom så allesammen lad os allesammen oprette brugere på tilfældige hjemmesider og så rante om vores dårlige købserfaringer!

JEG KØBTE EN BLUETOOTH DIMS PÅ DEAL EXTREME TIL 6KRONER OG DEN VIRKER IKKE!
Gravatar #4 - donoe
4. jun. 2009 19:49
Købte en telefon sidst hos dem i midten af 2006 tror jeg det var. Det viste sig at den var parallelimporteret, men som sådan intet problem i det. Sådan er det alligevel med de fleste forhandlere på mobilpriser.dk m.fl.
Grundet at konverteringen til dansk ikke var foregået helt korrekt, kunne telefonen ikke opdateres manuelt. Efter en reparation, der tog ca. en lille uge i alt hos Telecare på garanti, fungerer alt som det skal. Jeg påpegede "fejlen"/defekten overfor Salgsbutikken der snart efter beklagede meget via. mail. Det var egentlig også maksimalt hvad jeg havde forventet af svar, da alt ellers var fint.

Så egentlig kun godt at sige herfra servicemæssigt - men det er da klart der altid vil være rigtigt uheldige handler... desværre!
Gravatar #5 - Killa
7. jun. 2009 01:10
#1
Det er der der vel ikke noget galt med? Hvis butikken er uenig med Forbrugerklagenævnet, og ikke har lyst til at stå på deres sorte liste er en uvildig domstol jo det eneste valg.

Forbrugerklagenævnet er jo til for forbrugeren og det kunne derfor tænkes at de giver forbrugeren ret i sager hvor det er påstand mod påstand.
Gravatar #6 - vandfarve
7. jun. 2009 12:40
KILLA (5) skrev:
#1
Det er der der vel ikke noget galt med? Hvis butikken er uenig med Forbrugerklagenævnet, og ikke har lyst til at stå på deres sorte liste er en uvildig domstol jo det eneste valg.


Man er selvfølgelig altid uskyldig, indtil andet er bevist, men vi er ikke en domstol, og normale borgere kan godt tillade sig at være lidt mere kritiske (læs: forudindtagede og mistroiske) end beskikkede advokater. Hvis man som forbruger har opdaget, hørt, læst eller oplevet mange "usikkerheder" (som i dette tilfælde), så vil det ikke være forkert at være en smule mere varsom.

KILLA (5) skrev:
#1
Forbrugerklagenævnet er jo til for forbrugeren og det kunne derfor tænkes at de giver forbrugeren ret i sager hvor det er påstand mod påstand.


Nu skal du lige passe på, hvad du siger! Bare fordi det hedder Forbrugerklagenævnet, så betyder det ikke automatisk, at nævnet kun tager forbrugernes side.

Det er da et tåbeligt og utroligt hovedløst argument, da Forbrugerklagenævnet selvfølgelig beskæftiger mange jurister, der træffer saglige og fagligt korrekte valg.
Gravatar #7 - Jakob Jakobsen
7. jun. 2009 13:23
Ja de har ikke så gode anmeldelser på trustpilot
Man skal huske at trække lidt fra på grund af de idioter der mener at de skal have 5 stjerner for at levere varen uden problemer.
Gravatar #8 - reefermadness  
7. jun. 2009 19:39
Jakob Jakobsen (7) skrev:

Man skal huske at trække lidt fra på grund af de idioter der mener at de skal have 5 stjerner for at levere varen uden problemer.


Hvornår giver man så en butik 5 stjerner?

Når der er en lagkage og et kærligt klap bagi med i købet eller ?
Gravatar #9 - Jakob Jakobsen
7. jun. 2009 23:11
#8

Når de laver en service ud over det normale.
At de levere en vare til tiden, uden problemer, er det jeg forventer af enhver handel, og det må efter min mening være 3-4 stjerner.
For at få 5 stjerner, må de gøre noget ud over det normale.
At de gør det man forventer af enhver butik, skal da ikke give maksimal point.

Det svarer til at alle under uddannelse skal have 12 for en middelmådig opgave?
Gravatar #10 - reefermadness  
8. jun. 2009 07:54
#9 - Men hvad er det helt præcist at en shop kan gøre, som er ud over det sædvanlige?
Gravatar #11 - hgul
8. jun. 2009 08:13
reefermadness (10) skrev:
#9 - Men hvad er det helt præcist at en shop kan gøre, som er ud over det sædvanlige?


I mine øjne kan de f.eks. besvare henvendelser hurtigere end gennemsnittet hvis man sammenligner med andre butikker i samme branche. De kan ligeledes besidde en vis viden, og ikke være bange for at hjælpe kunderne ved at dele ud af den. Og endelig, så kan de tage deres ansvar alvorligt i forbindelse med RMA-sager og give en fornuftig service. Dvs. sørge for, at lovgivningen på området bliver overholdt (uden udgift og uden væsentlig ulempe for kunden) og det kan være ved selv at tilbyde at betale porto og sørge for, at sagen er hurtigt afgjort hvadenten resultatet så er en afhjælpning af problemet eller en ombytning af varen. Hvis dette ikke kan lade sig gøre hurtigt, så kan de jo passende stille en lånevare til rådighed.

Ja - meget af det er noget de skal gøre jvf. lovgivningen, men du har nok også fundet ud af, at det langt fra altid er tilfældet tingene forløber sådan.

Så er en butik i stand til at tage mig seriøs som kunde, så er jeg også klar til at kvittere med en god - og seriøs - anbefaling / bedømmelse af dem.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login