mboost-dp1

Problemer med nedslukning af computer


Gå til bund
Gravatar #1 - lolage
19. sep. 2008 11:44
Heii.
Siden i går da jeg skulle slukke min computer har den ikke villet.
Normalt lige inde min computer slukker giver den et lille klik, og så en lille tonen der langsomt bliver lavere (rettere langsomt 'dør'). En tonen mange sikkert kender til når man slår noget fra der er elektronisk.

Men igår kom der så en fejl ved "Computer is shutting down". Det var 'noget med' en .dll fil. Jeg var selvfølgelig dum nok til ikke at skrive den ned da der som regel når jeg slukker ned kommer nogle fejl pop-ups hvor jeg bare skal trykke OK for at den fortsætter nedslukning.

Men nu slukker den altså ikke.. Det lille klik og den lille tonen kommer, men efter det forstætter den bare ved "Computer is shutting down". Det er som om at computeren mangler kommandoen (måske denne .dll fil der var fejl om) og at denne kommando ikke "excutes" (aktiveres så at sige) og at den så ikke slukker??

Det er selvfølgelig bare et gæt ... Nu skal jeg så selv slukke manuelt på Start knappen, og hvad jeg ved så hvis man gør det hele tiden i lang tid, kan man så ikke være MEGET uheldig at det kan skade noget? (Drivers, software, hardware???).

Hvis nogen ikke helt forstod det så kan jeg omformulere.
Spørg endelig hvis der er noget i vil vide.

Håber nogen kan hjælpe.

- På forhånd tak.
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
19. sep. 2008 12:23
Hvilket styresystem er det?

Gætter på Windows, så prøv at kør en "shutdown -s -f" i cmd. Virker det?
Gravatar #3 - lolage
19. sep. 2008 12:34
Det er XP Pro SP2.

Skal lige være sikker:

Start>Run>Cmd>"shutdown -s -f">GO! ? :)

Og hva gør det når man bruger denne metode?
Gravatar #4 - praktikant muffe AKA pewbe
19. sep. 2008 13:25
shutdown - siger sig selv :)
-s - slukker
-f - force, tvinger den til det..
Gravatar #5 - The-Lone-Gunman
19. sep. 2008 14:49
#3

Ja, du starter en cmd i "Run..." og skriver det uden quotes, og #4 har helt ret.
Gravatar #6 - lolage
19. sep. 2008 16:00
Virkede ikke :(. Kunne dog høre den her gang fordi jeg havde mine højttalere til, at når den der tone der langsomt 'dør' kom som den altid gør lige inden computeren slukker slog højttalerne fra. De var stadig tændt, men stikkene i computeren der giver lyd (altså lydkortet) slog fra.

Men stadig fortsatte den ved "Shutting down...". Tastatur, mus og headset kører stadig indtil jeg slukker manuelt...

Skal lige spørge, kan det påvirke min computer hvis jeg slukker via start knappen for meget på nogen måde?
Og hva kan jeg gøre nu for at løse dette? :/
Sq jeg ringe til MS?
Gravatar #7 - Plimmer
19. sep. 2008 16:03
Ms siger nok til dig at du skal opgradere til SP3 også ringe igen hvis problemet er der.
Gravatar #8 - lolage
19. sep. 2008 16:17
:/ . Findes der noget software der kan tjekke om alle mine XP drivers samt .dll filer er som de skal være?..

NOGET som helst der kan løse det ><
Gravatar #9 - Thalion
19. sep. 2008 16:40
#8

Indsæt dit xp disk, og formatere din computer. Det løser alt.
Gravatar #10 - lolage
19. sep. 2008 16:50
Formater? Som at slette HD? :l
Gravatar #11 - Kisbye
19. sep. 2008 16:53
#8
Prøv frakoble alt fornær skærm, tastatur og mus. Prøv at opdatere din bios.

Ellers følg fremgangsmåden beskrevet i følgende KB artikel:
http://support.microsoft.com/kb/308029/en-us
Gravatar #12 - Kisbye
19. sep. 2008 16:59
#9
ja det gør det jo sikkert, men så mister man også alle sine instillinger og programmer.
For mig vil det svare det at en mekaniker udskifter bilen, hver gang der er et problem, istedet for at reparer den.
Gravatar #13 - lolage
19. sep. 2008 17:34
Nægter at miste alle mine programmer osv.. Og må indrømme jeg slet ikke ved hvordan man opdaterer sin Bios, men har jeg en ven der højst sandssynlig gør..

Men der findes ikk noget software der kan se om alle XP filer er som de skal være?..
Gravatar #14 - kimx
19. sep. 2008 17:42
Smid din windows cd i og vælg reparer.
Gravatar #15 - lolage
19. sep. 2008 19:36
Jeg prøver først lige et program der reparerer windows .dll filer. Nogen anbefalinger?
Gravatar #16 - Bornslippy
19. sep. 2008 20:46
kimx (14) skrev:
Smid din windows cd i og vælg reparer.
Gravatar #17 - lolage
19. sep. 2008 21:46
Jamen ok så! First thing in the morning :]
Tak for hjælpen alle.
Gravatar #18 - bbb2020
21. sep. 2008 09:11
#8
:/ . Findes der noget software der kan tjekke om alle mine XP drivers samt .dll filer er som de skal være?..
NOGET som helst der kan løse det ><


Nok lidt sent med hjælpen nu men Start - Kør - sfc /scannow vil søge efter- og genoprette ødelagte og slettede systemfiler
Gravatar #19 - Kisbye
21. sep. 2008 09:39
#17
Du må meget gerne lige skrive hvad der løser dit problem. så kan vi andre også blive lidt klogere.
Gravatar #20 - lolage
21. sep. 2008 11:40
#18 Tak for rådet.

#19 Repair af XP filerne gjorde det :).
Gravatar #21 - kelly23
7. apr. 2023 17:13
Here is the website that you can download dll files from. https://pcpatchedup.com/
Gravatar #22 - MiWebTech
16. maj 2023 07:57
kelly23 (21) skrev:
Here is the website that you can download dll files from. https://pcpatchedup.com/


A few years late on that one arent we :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login