mboost-dp1

Netgear CG3700EMR problemer med disconnects


Gå til bund
Gravatar #1 - Hængerøven
24. maj 2014 19:26
Mig og en af mine venner spiller DayZ sammen, men siden han har fået sin Netgear CG3700EMR fra Yousee, crasher routeren når han henter server listen.

Fjernsynet ryger også, så det er hele lortet der crasher. Det mærkelige er, at det kun er når han henter server listen i DayZ.

Jeg har prøvet at google problemet og kan ikke finde nogen andre der har samme problem, og jeg sidder selv med en Netgear CG3700EMR, og jeg har intet problem med at hente server listen i DayZ.
Gravatar #2 - gramps
25. maj 2014 00:02
Hvad med om din ven kontakter Yousee og beder dem sende et nyt modem? Det lyder som en defekt enhed.

I øvrigt, hvorfor har I fået CG3700 modems? Jeg sidder med et CG3000 modem, og det har et lavere tal, så jeg er helt misundelig...
Gravatar #3 - Hængerøven
25. maj 2014 00:44
Vi har begge lige fået dem da vi begge lige har bestilt nye forbindelser.

Han har prøvet at ringe til Yousee, men de insistere på det er hans firewall der tror den bliver flooded eller sådan noget uden oms snak...

Gravatar #4 - gramps
25. maj 2014 06:39
#3
Når det er YouSee som leverer routeren, så må de jo sørge for at den virker. Jeg ved at de kan styre indstillingerne remote, så kunne man ikke bede deres tekniske support om at sætte firewallen op så det ikke kan ske?
Gravatar #5 - kurt7
25. maj 2014 08:48
gramps (2) skrev:
I øvrigt, hvorfor har I fået CG3700 modems? Jeg sidder med et CG3000 modem, og det har et lavere tal, så jeg er helt misundelig...


Det behøver du ikke nødvendigvis blive. Jeg har efterhånden hørt om en del problemer med det modem.

Det er noget billigt bras fra yousee (nu med kun to lan-porte) :-)
Gravatar #6 - gramps
25. maj 2014 10:29
kurt7 (5) skrev:
Det er noget billigt bras fra yousee (nu med kun to lan-porte) :-)


Det er nu ikke fordi jeg er ekstremt imponeret over CG3000. De to LAN-porte kunne jeg nu godt klare mig med, jeg bruger alligevel kun modemmet i bridge-tilstand, med en RT-AC68U som router.
Gravatar #7 - kurt7
25. maj 2014 10:44
Hvad er det så du er misundelig på? :-)
Gravatar #8 - gramps
25. maj 2014 11:09
#7
Den har et højere nummer ;-)
Gravatar #9 - kasperd
25. maj 2014 21:36
Hængerøven (1) skrev:
Mig og en af mine venner spiller DayZ sammen, men siden han har fået sin Netgear CG3700EMR fra Yousee, crasher routeren når han henter server listen.
Mit første gæt er at spillet kommunikerer på en måde, der får modemet til at fylde hele hukommelsen op med NAT tabel. Men det gæt er ikke noget værd før vi har undersøgt om det er rigtigt.

Har han prøvet at sætte den op i bridge mode?

Hvis I I bor i Aarhus vil jeg gerne tilbyde at komme forbi og undersøge problemet, for jeg er blevet spurgt om jeg kan fremskaffe noget konkret dokumentation om, hvordan NAT og spil spiller sammen.
Gravatar #10 - Hængerøven
25. maj 2014 21:39
kasperd (9) skrev:
Hvis I I bor i Aarhus vil jeg gerne tilbyde at komme forbi og undersøge problemet, for jeg er blevet spurgt om jeg kan fremskaffe noget konkret dokumentation om, hvordan NAT og spil spiller sammen.


Tak for tilbuddet med vi er bosat i Viborg.



kasperd (9) skrev:
Har han prøvet at sætte den op i bridge mode?


jeg kan lige høre ham ved første lejlighed
Gravatar #11 - budbringeren
28. maj 2014 08:47
Altså når jeg refresher min server browser i dayz (standalone), så lukker den også total ned for al adgang til nettet. Der går min. 5-10 før jeg kan komme igennem til nogen som helst hjemmeside, efter jeg har refreshet serverbrowseren (forhindre mig endda i at lave et refresh i serverbrowser også). Det tror jeg umiddelbart er pga. spillets dårlige optimering af resurse-brug. Men at den lige frem crasher (antager at du mener at den lukker for forbindelsen indtil et reboot), det lyder mærkeligt.

EDIT: snakker vi forresten, standalone eller mod versionen?
Gravatar #12 - kurt7
28. maj 2014 11:56
Yousees CG2000 gør det samme i f.eks. TF2. Der skal ikke ret meget til at vælte det omkuld - der går nogle minutter inden man igen kan få data igennem.
Gravatar #13 - kasperd
28. maj 2014 13:24
budbringeren (11) skrev:
Der går min. 5-10 før jeg kan komme igennem til nogen som helst hjemmeside, efter jeg har refreshet serverbrowseren
Mit tilbud om at komme forbi og undersøge hvad der går galt med netværkskommunikationen gælder stadigvæk såfremt nogen i Aarhus står med samme problem.
Gravatar #14 - budbringeren
28. maj 2014 13:33
kasperd (13) skrev:
Mit tilbud om at komme forbi og undersøge hvad der går galt med netværkskommunikationen gælder stadigvæk såfremt nogen i Aarhus står med samme problem.


Jeg kommer fra den nordlige del af djævle-øen, men ellers tak.
Jeg er egentlig ikke så påvirket situationen, så jeg lære bare at leve med det ;)
Gravatar #15 - Hængerøven
28. maj 2014 14:13
budbringeren (11) skrev:
DIT: snakker vi forresten, standalone eller mod versionen?


Det er standalone.

Det mærkelige er virkeligt, at tager jeg min bærbar med over til ham, sker det samme, men hjemme ved mig selv sker det ikke, og vi fik præcis samme model router med posten selv samme dag.

Når jeg siger den crasher, mener jeg at alt forbindelse ryger, selv forbindelsen til fjernsynet ryger.

Om han skal restarte routeren eller bare vente, har jeg faktisk ikke lige fanget.
Gravatar #16 - gramps
28. maj 2014 14:16
#15
Sidder filtret i modemmet?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login