mboost-dp1

Når konen streamer fra DR.dk lagger min internet forbindelse helt vildt. Hjælp?


Gå til bund
Gravatar #1 - Qw_freak
4. nov. 2013 19:36
Hey, jeg har et lidt trælst problem.

Nå min kone sidder og streamer fra dr.dk mister jeg konstant forbindelsen til internettet/mit netværk,

Router:...........Sisco EA6500
Min :................Win7
Kone:..............Mac OS (MBP2010)
Netværk:.........WIFI
Forbindelse:..30/30 fiber.

Any ideas?
Gravatar #2 - Slettet Bruger [2646834879]
4. nov. 2013 19:52
Qw_freak (1) skrev:
Hey, jeg har et lidt trælst problem.

Nå min kone sidder og streamer fra dr.dk mister jeg konstant forbindelsen til internettet/mit netværk,

Router:...........Sisco EA6500
Min :................Win7
Kone:..............Mac OS (MBP2010)
Netværk:.........WIFI
Forbindelse:..30/30 fiber.

Any ideas?


Well, there is your problem.

Har du prøvet at lave ping til f.eks. 8.8.8.8 mens hun streamer? Hvem er din ubyder? Jeg går ud fra et du mener Cisco/Linksys EA6500. Hvor langt sidder du/i fra det trådløse access point? Hvor mange andre netværk er der i nærheden og på samme kanal?
Gravatar #3 - Qw_freak
4. nov. 2013 22:20
Har du prøvet at lave ping til f.eks. 8.8.8.8 mens hun streamer?
Nej, det kan jeg godt prøve, hvad skulle det hjælpe?

Hvem er din ubyder?
Energi Midt

Jeg går ud fra et du mener Cisco/Linksys EA6500.
Yep, jeg staver godt...

Hvor langt sidder du/i fra det trådløse access point?
Vi sidder mere eller mindre lige langt fra == 10m.

Hvor mange andre netværk er der i nærheden og på samme kanal?
3, og på andre kanaler.
Gravatar #4 - Slettet Bruger [2646834879]
4. nov. 2013 22:24
#3
Ved at lave ping på 8.8.8.8 under streaming vil de vise sig om der kommer stort delay på forbindelsen.

Har du prøvet at koble den ene eller begge maskiner til med kabel og udføre samme ting som giver dig en laggy forbindelse?

Det jeg prøver er at finde ud af om problemet er det trådløse, routeren eller forbindelsen den er galt med.
Gravatar #5 - Qw_freak
4. nov. 2013 22:30
IT-ekspert Yvossen (4) skrev:
#3
Ved at lave ping på 8.8.8.8 under streaming vil de vise sig om der kommer stort delay på forbindelsen.

Har du prøvet at koble den ene eller begge maskiner til med kabel og udføre samme ting som giver dig en laggy forbindelse?

Det jeg prøver er at finde ud af om problemet er det trådløse, routeren eller forbindelsen den er galt med.

Vil lige prøve at pinge 8.8.8.8 i morgen så, hun er gået i seng..

Kabel skal da lige prøves.

Kan OSX et eller andet trick med at give sig selv større prioritet end PC'er på et trådløst netværk?
Gravatar #6 - Slettet Bruger [2646834879]
4. nov. 2013 22:39
#5
Det vil jeg ikke mene nej, men man skal huske på at trådløs er et shared-medium, alle deles om den tilgængelige båndbredde. Samtidig, hvis der kommer stort pakketab, så kan det skabe problemer.

Jeg kender ikke din specifikke model, men jeg ved tidligere Cisco/Linksys E-serier har haft problemer med at blive varme og skabe transmissionsfejl ved større belastning.

Alt efter hvilke bånd i kører på, så er der jo begrænset hastighed, men jeg vil ikke mene at hverken Wireless-G eller Wireless-N vil blive mættet af selv et HD stream (8-10 Mbit, normalt).

Har du set om der er noget QoS slået til i den router? Det kan være at den prioritere nogle protokoller højere for at holde det realtime.
Gravatar #7 - kasperd
4. nov. 2013 22:53
IT-ekspert Yvossen (4) skrev:
Det jeg prøver er at finde ud af om problemet er det trådløse, routeren eller forbindelsen den er galt med.
Det burde man kunne undersøge ved at lade en computer med kablet forbindelse pinge både en ekstern IP adresse og IP adresserne på hver af enhederne på det trådløse netværk. Man skal kigge efter både roundtrip tid og pakketab.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login