mboost-dp1

MySQL: Genopbygge database vha. database filerne i MySQL?


Gå til bund
Gravatar #1 - Nielson
15. jan. 2015 10:59
Hej folkens!

Jeg har en webserver kørende og bruger MySQL til mine databaser.

I går var jeg ved at lege med min NAS server som hoster dette og kom i tanke om at jeg havde en ekstra harddisk som jeg ikke brugte. Denne fik jeg sat i og initialiseret, men af en eller anden årsag valgte den at oprette enkelte mapper såsom "web", "multimedia", "public" osv, på denne disk i stedet for.

Først troede jeg alt var slettet da de nye mapper var tomme, men har fundet frem til dem via SSH og fået lavet backup. Jeg har dog mistet mine databser, men har fundet en gammel backup som ikke har nogle af de nye tabeller jeg har oprettet (god knows which...).

Jeg har umiddelbart fundet frem til de fysiske database filer i MySQL på min NAS (altså .FRM, .MYI, .MYD filerne) og det tyder på at alle mine nye tabeller ligger her.

TL;DR:

Hvordan genopretter jeg min MySQL database ved at bruge .FRM, .MYI, .MYD?

Jeg har søgt og søgt på emnet, men synes ikke jeg kan finde noget der giver mening. Håber på et par kloge hoveder her har et svar.

Er desperat :(
Gravatar #2 - Hubert
15. jan. 2015 11:05
Ifølge den her kan man flytte filerne og måske genskabe hele skidtet.

Så kør en ny db installation op
Stop mysql
kopiere filerne ind hvor de skal være
Start mysql

Se om det har virket, hvis det har virket så brug mysqldump til backup. Jeg aner ikke om det er muligt men det er da et forsøg værd.

Gravatar #3 - Nielson
15. jan. 2015 11:08
#2 Thanks! Det vil jeg bestemt lige prøve. :)
Gravatar #4 - Nielson
15. jan. 2015 11:52
Til info virkede det perfekt, dog var det ikke den nyeste backup.

Så kan man lære at lave automatisk backup :)

Tak for hjælpen!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login