mboost-dp1

Min nye Pc fryser når jeg afspiller Youtube videoer?


Gå til bund
Gravatar #1 - Qw_freak
20. sep. 2013 19:38
Også andre browser baserede videoer.

Nogen der kender det problem, som regel "fryser den op" igen...

Mit mus og tastaur slukker og tænder som regel altid lige inden den "fryser op".

CPU Intel(R) Core(TM) i7-4770K CPU @ 3.50GHz
Mainboard Model Z87-G43 (MS-7816)
Display adapter AMD Radeon HD 7970
Gravatar #2 - gramps
20. sep. 2013 20:05
Har du opdateret alle drivere?
Gravatar #3 - Qw_freak
20. sep. 2013 21:57
gramps (2) skrev:
Har du opdateret alle drivere?

Yep...
Gravatar #4 - 3214N
21. sep. 2013 07:29
Har du opdateret til seneste Flash Player via Adobe.com?

Fryser den også hvis du slår Flash Player fra, og lader Youtube afspille videoerne via HTML 5?
Gravatar #5 - holmen
21. sep. 2013 07:40
Har du prøvet alternative browsere for at se om fejlen stadig er der?
Gravatar #6 - Hængerøven
21. sep. 2013 11:38
Er det kun når Youtube vil afspille at den gør det?

Jeg havde et lignende problem som jeg løste ved at fjerne den ene ram blok og forsøge igen.

Det viste sig at min ene plade ram var defekt.
Gravatar #7 - Qw_freak
21. sep. 2013 12:23
3214N (4) skrev:
Har du opdateret til seneste Flash Player via Adobe.com?

Fryser den også hvis du slår Flash Player fra, og lader Youtube afspille videoerne via HTML 5?


Yep, men prøver lige at slå det fra om det virker...

holmen (5) skrev:
Har du prøvet alternative browsere for at se om fejlen stadig er der?

Jeg prøver lige med opera og FF.

Hængerøven (6) skrev:
Er det kun når Youtube vil afspille at den gør det?

Jeg havde et lignende problem som jeg løste ved at fjerne den ene ram blok og forsøge igen.

Det viste sig at min ene plade ram var defekt.

Pffff... Det håber jeg godtnok ikke det er, men det er generelt ved video fra alle mulige sider...

#
Jeg synes at kunne holde det fra afstand hvis jeg når en video er sat igange skynde mig at skifte til et andet vindue så videoen ikke er synlig..

Kan det være Grafikkortet?

Er det et godt "gratis" program til at teste al memory i sit system?
Gravatar #8 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
21. sep. 2013 12:38
#7

Jeg har faktisk samme problem, men har kun oplevet det et parenteser steder, faktisk mest herinde på Newz i de embedded videoer (via SNES)

Men filmen fryser kun, lyden er der stadig i baggrunden, og hvis jeg scroller op/ned/op/ned hele tiden, så spiller filmen ...

- måske er det bare fordi at jeg holder den forkert, jeg ved det ikke ^_^
Gravatar #9 - kasperd
21. sep. 2013 15:48
Qw_freak (7) skrev:
Jeg synes at kunne holde det fra afstand hvis jeg når en video er sat igange skynde mig at skifte til et andet vindue så videoen ikke er synlig..

Kan det være Grafikkortet?
Når det gør en forskel om vinduet er synligt mens videoen afspilles er det oplagt at gætte på et problem med grafikkortet. Det er meget sandsynligt at problemet er enten en hardware fejl eller en driverfejl med grafikkortet.

Når den fryser, er det så hele computeren der fryser eller kun grafikken? Du kan f.eks. undersøge om NumLock, CapsLock og ScrollLock tasterne reagerer. Du kan også undersøge om maskinen svarer på ping.
Gravatar #10 - Qw_freak
21. sep. 2013 20:10
kasperd (9) skrev:
år den fryser, er det så hele computeren der fryser eller kun grafikken? Du kan f.eks. undersøge om NumLock, CapsLock og ScrollLock tasterne reagerer. Du kan også undersøge om maskinen svarer på ping.


Alt fryser, jeg har dog ikke checket med ping, må jeg lige gøre.
Gravatar #11 - Hekatombe
21. sep. 2013 20:50
Har du mulighed for, enten på youtube eller på en anden side, at højreklik på et flash element og så fjerne krydset i "Enable hardware acceleration", forudsat at det er slået til?
Gravatar #13 - Qw_freak
22. sep. 2013 12:39
Så blev det verificeret at det var grafik driveren. Sidste gang sluttede frysningen af med at skærmene blinkede og der kom en windows-notifikation op om at skærm driveren havde fejlet og var blevet genstartet... og Jeg har den nyeste version fra AMD's side...
Gravatar #14 - kasperd
22. sep. 2013 13:53
Qw_freak (13) skrev:
Sidste gang sluttede frysningen af med at skærmene blinkede og der kom en windows-notifikation op om at skærm driveren havde fejlet og var blevet genstartet...
Det er ingen garanti for at det er driveren der er fejlen. Defekt hardware kan sagtens få en driver til at fejle. Fejl i RAM eller CPU kan få hvad som helst til at fejle. Men det lyder stadigvæk mest sandsynligt at fejlen ligger enten i grafikkortet eller i driveren dertil. Hvis ikke allerede du har checket det, så find lige ud af om der er strøm og køling nok til kortet.
Gravatar #15 - kinaholm
22. sep. 2013 15:28
#13 prøv at hente nyeste betadriver fra AMD og se om det hjælper
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login