mboost-dp1

Mails blokeret af Surftown


Gå til bund
Gravatar #1 - kasperd
11. sep. 2013 19:02
Er der andre som har oplevet at Surftown blokerer for muligheden for at sende mails fra nuværende kunder til tidligere kunder? Jeg har et problem med et domæne som engang har været hosted hos Surftown, som i dag ikke kan modtage mails fra kunder hos Surftown. Domænet er i dag hosted hos en anden udbyder og kan modtage mails fra alle andre udbydere, bare ikke fra Surftown.
Gravatar #2 - IT-ekspert Kejser
11. sep. 2013 20:24
Får du en fejl-meddelelse tilbage?
Gravatar #3 - kasperd
12. sep. 2013 09:52
Jeg ringede til Surftown her til formiddag. De rettede fejlen.

IT-ekspert Kejser (2) skrev:
Får du en fejl-meddelelse tilbage?
Jeg modtog ingenting. Afsenderen modtog en fejlmelding:
550 5.1.1 <[email protected]>: Recipient address rejected: User unknown in relay recipient table
Gravatar #4 - IT-ekspert Kejser
12. sep. 2013 10:06
Hvad var fejlen? Forkert opsætning eller hvad?
Gravatar #5 - Ronson ⅍
12. sep. 2013 10:19
Er der ikke bare tale om at de har glemt et eller andet opsætning fra den gamle kunde?
Gravatar #6 - TheAvatar
12. sep. 2013 12:29
jo, de har bare ikke slettet mailopsætningen for kunden.
Jeg har også tidligere haft det problem, der ringede jeg også til dem, og de løste det med det samme.
Gravatar #7 - Magten
12. sep. 2013 12:41
Det er alligevel imponerende at det ikke sker automatisk. Gad vide hvor mange domæner der hænger i den fælde hos Surftown?
Gravatar #8 - kasperd
12. sep. 2013 14:31
TheAvatar (6) skrev:
jo, de har bare ikke slettet mailopsætningen for kunden.
Nemlig. Det var også den forklaring jeg var kommet frem til, og deres supporter gav mig ret i den forklaring.

Inden jeg fik noget med domænet at gøre var DNS allerede blevet peget på den nye mailserver. Den gamle mailopsætning havde forward regler for næsten alle brugere, så for de fleste mails fra Surftown har det virket.

Da aftalen hos Surftown så udløb slettede de alle brugerne fra mailserver opsætningen, men ikke domænet. Det resulterede i at alle Surftown kunder fik fejl, når de prøvede at sende til domænet via Surftowns mailservere.

Det er måske endnu et argument for at holde indgående og udgående mails adskilt på forskellige mailservere.

Magten (7) skrev:
Det er alligevel imponerende at det ikke sker automatisk.
Ja.

Magten (7) skrev:
Gad vide hvor mange domæner der hænger i den fælde hos Surftown?
Det spekulerer jeg også på. Man kan nemt checke specifikke domæner. Forbind til port 25 på en af Surftowns mailservere og prøv at sende en mail til en ikke eksisterende adresse på domænet.

Hvis domænet eksisterer i mailserverens opsætning får man en fejl 550. Hvis domænet ikke eksisterer i mailserverens opsætning får man en fejl 554. Hvis MX peger på en anden udbyder, men mailserveren hos Surftown har domænet oprettet, vil domænet være ramt af problemet.
Gravatar #9 - freesoft
13. sep. 2013 15:32
#8

Lidt samme problem har Scannet haft (jeg ved ikke om det stadig er sådan).
Hvis man har været mail eller dns kunde ved dem kunne der stadig hænge noget så mails fra andre Scannet kunder ikke kom frem til nye sted.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login