mboost-dp1

Laptop fryser ved sleep efter SSD skift


Gå til bund
Gravatar #1 - fiskefyren
15. sep. 2013 14:19
Hej,

Jeg har et underligt problem... efter jeg valgte at pille min gamle HDD ud af min laptop og så satte min gamle SSD ind i den (min SSD sad før i min desktop) efter det så fryser min laptop hver gang efter den har været i sleep-mode (den fryser totalt med 100% garanti, så jeg bliver nød til at pille batteriet ud af den for at slukke den). Jeg har prøvet at geninstaller windows på den, men uden hjælp. Og min SSD virkede perfekt da den sad i min gamle PC, har aldrig haft nogen problemer med den før den om over i min laptop. Så jeg antager at problemet ligger imellem min laptop og min gamle SSD.

Kan nogen komme med et forslag hvordan dette kan fixes? Evt. firmware update eller sådan noget?
Gravatar #2 - Slettet Bruger [2544183383]
15. sep. 2013 14:27
Firmware updates har fikset de problemer. Hvilken SSD og hvilken laptop?
Gravatar #3 - fiskefyren
15. sep. 2013 14:37
IT-ekspert Yvossen (2) skrev:
Firmware updates har fikset de problemer. Hvilken SSD og hvilken laptop?


Dell Latitude E6400
Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB
Gravatar #4 - fiskefyren
15. sep. 2013 17:42
Jeg antager noget på denne liste måske kan bruges?
http://www.dell.com/support/drivers/us/en/19/Produ...
Ved bare ikke lige hvad... synes deres notater er mega forvirrende...
Gravatar #5 - kasperd
15. sep. 2013 18:11
Det kan tænkes at der er en suspend relateret bug i SATA driveren. Men en bug i SSD firmware er nok heller ikke utænkeligt. Måske kan firmwaren ikke håndtere at controlleren har været genstartet uden at strømmen til SSD har været afbrudt.
Gravatar #6 - fiskefyren
15. sep. 2013 18:17
#5
how to fix? jeg er pænt lost her...
Gravatar #7 - gramps
15. sep. 2013 19:05
#6
Opdater alle drivere og firmwares.

På det link du selv linker til er der en knap øverst, "Analyze System for Updates". Har du prøvet at klikke på den knap?
Gravatar #8 - fiskefyren
15. sep. 2013 19:13
gramps (7) skrev:
#6
På det link du selv linker til er der en knap øverst, "Analyze System for Updates". Har du prøvet at klikke på den knap?


yup, doesn't work, får bare en fejl besked, har enda prøvet med 3 forskellige browsers, nothing works :/
Gravatar #9 - gramps
15. sep. 2013 19:55
#8
Sæt tempoet ned og forklar lidt grundigere hvad der sker. Hvor kommer fejlen:

1) Når du klikker på knappen
2) Før du første gang godkender
3) Når du henter filen der skal installeres
4) Efter installation
5) ....

Jeg har ikke en Dell computer, men jeg kom så langt som til at hjemmesiden fortæller mig at jeg ikke har en Dell computer.

Hvis du forventer hjælp, så skriv korte, præcise sætninger, del lange stykker tekst op i afsnit, og hold dig til ét sprog.
Gravatar #10 - fiskefyren
15. sep. 2013 21:02
#9

(bruger chrome)
1) trykker på "Analyze system for updates"
2) trykker på "yes, i agree"
3) ...initializing the dell driver analyse utility...
(før blev jeg bedt om at installer et program, men det er allerede blevet installeret fra tidligere forsøg)
4) så får jeg en fejl besked "we're sorry, we were unable to analyze your system. please return ot the drivers home"

og så kommer jeg ikke videre :(
Gravatar #11 - csstener(^,^)
16. sep. 2013 04:12
fiskefyren (10) skrev:
#9

(bruger chrome)
1) trykker på "Analyze system for updates"
2) trykker på "yes, i agree"
3) ...initializing the dell driver analyse utility...
(før blev jeg bedt om at installer et program, men det er allerede blevet installeret fra tidligere forsøg)
4) så får jeg en fejl besked "we're sorry, we were unable to analyze your system. please return ot the drivers home"

og så kommer jeg ikke videre :(


genstartede du efter du installerede det program de bad dig om?
har du prøvet med en anden browser?eks IE eller firefox
Gravatar #12 - Qw_freak
16. sep. 2013 05:36
Det skal helt sikkert køres som adminstrator for at det kan få adgang til dine enheds og driver oplysninger..
Gravatar #13 - fiskefyren
16. sep. 2013 05:51
csstener (11) skrev:
genstartede du efter du installerede det program de bad dig om?
har du prøvet med en anden browser?eks IE eller firefox


Ja, min laptop har været genstartet et par gange siden installationen og får samme besked.
Har prøvet med Chrome, IE, Opera, kan godt prøve med firefox når jeg engang kommer hjem igen.

Qw_freak (12) skrev:
Det skal helt sikkert køres som adminstrator for at det kan få adgang til dine enheds og driver oplysninger..


Jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal gøre dette, programeret køre på samme måde som mit anti-virus program gør, men jeg kan da godt prøve at lukke det og så se om jeg kan finde ud af hvor det ligger på min laptop og prøve at køre det som admin.
Gravatar #14 - Qw_freak
16. sep. 2013 05:53
Måske er det nok bare at starte Chorme op som adminstrator... alternativt er du nødt tilat finde den fil som Chrome automatisk køerer for dig og give denne admin rettigheder....
Gravatar #15 - fiskefyren
16. sep. 2013 05:58
#14
Finde den fil som Chrome automatisk køerer? Uhm... hvordan giver jeg mig i kast med sådan en opgave?
Gravatar #16 - Tripoden
16. sep. 2013 06:50
Prøv disse to ting

1) Opdater firmware på SSD fra dette link (Har selv haft lign problem med en SSD pga. firmware og er ikke den eneste)
http://www.crucial.com/support/firmware.aspx

2) Da du har geninstalleret windows er der to scenarier, men begge har samme løsning (nye drivere til selve computeren)

a) Du har geninstalleret windows med dell skiver og har derfor fået en masse gamle drivere ind.
b) Du har installeret windows fra en "ren" skive og har derfor ingen drivere installeret.

Løsning på begge er at hente og installere drivere fra den side du selv har linket til. Da deres utility til selv at finde opdateringer volder dig problemer, kan du blot hente dem manuelt på samme side.

Over knappen "Analyse system for updates" på den Dell support side du selv har linket til, findes der et andet link hvor der står "Enter servicetag".

Tryk på den og indtast det 5 eller 7 tegns lange kode af blandede bogstaver og tal der står på et hvidt klistermærke på, eller under, din computer.

På den måde er du sikker på at finde korrekte drivere, da der sikkert findes 100 forskellige konfigurationer af Latitude E6400.

Hent og installerer ALLE de nyeste drivere derfra til den version af Windows du benytter.

Håber det løser dine problemer :)
Gravatar #17 - Qw_freak
16. sep. 2013 06:50
Det program du installerede kan du nok finde i Tilføj/Fjern programmer i kontrolpanelet, søg det derefter op...
Gravatar #18 - fiskefyren
16. sep. 2013 17:16
#16
Det virker lidt overdrevet at jeg skal hente 4 forskellige chip set drivers og 5 forskellige network drivers but here goes :)
Gravatar #19 - csstener(^,^)
16. sep. 2013 17:27
fiskefyren (18) skrev:
#16
Det virker lidt overdrevet at jeg skal hente 4 forskellige chip set drivers og 5 forskellige network drivers but here goes :)


Jeg gjore det et par uger siden ved en Lenover. Her var forskællen bare at der var ca. 13 driver af hver. Da der fantes 13 forskællige versioner af den samme model.(og under samme model nr.)
Gravatar #20 - fiskefyren
16. sep. 2013 18:43
#19
Man skulle tro når den checker ens system at den kunne finde ud af hvad for en model man havde sådan at den ikke foreslog alle mulige random drivers...
Gravatar #21 - Tripoden
26. sep. 2013 02:06
fiskefyren (20) skrev:
#19
Man skulle tro når den checker ens system at den kunne finde ud af hvad for en model man havde sådan at den ikke foreslog alle mulige random drivers...


Ved det er lidt voldsomt, men virkede det?
Gravatar #22 - Slettet Bruger [3045495576]
26. sep. 2013 05:54
Hent Thinkvantage System Update.

Den opdatere bios, drivere og relevante windows opdateringer.

http://support.lenovo.com/en_US/detail.page?Legacy...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login