mboost-dp1

Jeg tilkalder Lumia-folket!


Gå til bund
Gravatar #1 - HrJakobsen
12. sep. 2013 14:37
Jeg opdagede igår at lock-tasten på min Nokia Lumia 920 ikke virker mere. Den blev købt hos TDC til jul, har ikke været tabt og har virket upåklageligt indtil nu. Problemet er at den tror at knappen hele tiden er trykket ind (hvilket betyder at telefonen ikke kan slukkes da knappen tænder telefonen igen).
Knappen føles normalt og sidder ikke fysisk fast trykket ind.

Jeg har selvfølgelig prøvet at genstarte samt lave et soft-reset. Men at den tænder af sig selv når den slukkes for mig til at tro at det er hardwarerelateret.

Er der andre der har oplevet dette, eller skal jeg bare sende den ind til reparation?

Den er opdateret til Lumia Amber.
Gravatar #2 - Nåkja
12. sep. 2013 18:07
Jeg har ikke oplevet det, men jeg ville sende den ind, hvis det skete.

Jeg har også en Lumia 920
Gravatar #3 - Slettet Bruger [3667224145]
12. sep. 2013 18:54
Hardware defekt...
Gravatar #4 - gramps
12. sep. 2013 19:28
Det lyder som en kortslutning. Det bør være dækket af reklamationsfristen, dvs. du skal godtgøre (ikke bevise!) at det ikke er din skyld at fejlen er opstået. Er telefonen i pæn stand, altså uden store skrammer osv., så burde (!) det være nok.
Gravatar #5 - HrJakobsen
12. sep. 2013 19:52
Tak for jeres svar, jeg tager ind i TDC-butikken i morgen.


Gravatar #6 - Slettet Bruger [4172733726]
12. sep. 2013 21:04
Nu vil jeg tilkalde Lumia folket! Kan det passe at hvis man med en Lumia telefon går til homescreen så lukker den app man havde åben? Er der ikke en måde at genåbne den derfra hvor man var kommet?
Gravatar #7 - gramps
12. sep. 2013 21:08
#6
Hvad jeg kan læse mig til, så er en app deaktiveret når du navigerer væk fra den. Hvis du så trykker på Back-knappen og kommer tilbage til appen, så genaktiveres den med den tilstand som den havde da du navigerede væk fra den.

Hvis appen ikke længere er i hukommelsen, så er det op til udvikleren at holde styr på appens tilstand.

Men jeg har aldrig andet end leget lidt med WP udstillingsmodeller i butikkerne, så jeg aner det ikke.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windowspho...
Gravatar #8 - Slettet Bruger [3667224145]
13. sep. 2013 04:41
På de små modeller med mindre ram er der selvfølgleig mindre plads til multitasking, men det er op til den enkelte udvikler at styre det.

Du burde komme tilbage ved at trykke.. tilbage.

ellers så hold tilbageknappen inde for at komme ind i multitasking.
Gravatar #9 - Slettet Bruger [4172733726]
13. sep. 2013 05:33
Takker.
Gravatar #10 - Jonasee
13. sep. 2013 05:40
#6

Hvis du holder tilbage knappen nede burde du også få et over blik over de forskellig programmer du kan gå tilbage til.
Gravatar #11 - Mort
15. sep. 2013 06:37
IT-ekspert Yvossen (6) skrev:
Nu vil jeg tilkalde Lumia folket! Kan det passe at hvis man med en Lumia telefon går til homescreen så lukker den app man havde åben? Er der ikke en måde at genåbne den derfra hvor man var kommet?


Hvis du går til homescreen ved at trykke på start knappen (Windows knappen), så bliver det aktive program tombstoned (Deaktiveret og får gemt sin tilstand) med mindre programmet er registreret som et baggrundsprogram.

Hvis du går til homescreen ved at trykke på back knappen (Pil til venstre), så bliver programmet lukket ned.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login