mboost-dp1

Hvem bruger mit wlan?


Gå til bund
Gravatar #1 - Jace
18. jun. 2008 16:46
Heay,

Hvordan kan jeg tjekke hvilke computere der bruger min trådløse router?

Min router er en Linksys WRT54GL, men hvis jeg går ind i "Administration -> Logs -> Incoming/outgoing logs" så er helt tomme selvom logs er enabled?

Findes der noget software som kan vise hvilke computere der er logget på min router?
Gravatar #2 - Niklas H
18. jun. 2008 17:03
Jeg har selv en Linksys wireless router (ved dog ikke hvilken, og er for doven til at tjekke :P), og hvis jeg går ind på administrationen af routeren (192.168.1.1), så kan jeg gå ind under DHCP og så dernæst ind under "DHCP Client Table". Der er en tabel over alle de nuværende brugere af routeren.

Der kan du også smide folk af.
Gravatar #3 - hgul
18. jun. 2008 17:04
#1 Det er miiig! :-P
Gravatar #4 - Azuria
18. jun. 2008 17:25
#1 Hvis du bor i varde og dit netværk hedder "Linksys", så skal jeg da ikke helt kunne udelukke at det er dit net jeg pt nasser på :)
I så fald siger jeg da pænt tak ;)
Gravatar #5 - trebor
18. jun. 2008 17:33
hvorfor sætter du ikke bare kode på ?
Gravatar #6 - Jace
18. jun. 2008 17:45
2 skrev:
Jeg har selv en Linksys wireless router (ved dog ikke hvilken, og er for doven til at tjekke :P), og hvis jeg går ind på administrationen af routeren (192.168.1.1), så kan jeg gå ind under DHCP og så dernæst ind under "DHCP Client Table". Der er en tabel over alle de nuværende brugere af routeren.

Der kan du også smide folk af.

Okay, men kan man være sikker på at man kan se personer her som har hacket sig ind?
Gravatar #7 - Jace
18. jun. 2008 17:46
5 skrev:
hvorfor sætter du ikke bare kode på ?
Det er der også, men det er hvis den er blevet hacked.

Kan man ikke sniffe sådan en kode selvom man bruger WPA?
Gravatar #8 - Niklas H
18. jun. 2008 18:01
#6 Hvis de har fået IP gennem DHCP, burde de meget gerne optræde derinde.
Gravatar #9 - rackbox
18. jun. 2008 18:12
...og selv hvis de har manuelt valgt en IP udenom din DHCP, så bør du et eller andet sted (status/DHCP/logs) kunne se de mac-adresser, der er knyttet på dit udstyr nu.
Gravatar #10 - siliankaas
19. jun. 2008 14:45
Hvorfor smider du ikke en hub (ja en hub) eller mang. switch på FORAN din router, og sniffer på netværket?
Gravatar #11 - Jace
19. jun. 2008 20:55
Jeg er ikke ude efter en så avanceret løsning... Bare lidt læsning af logs :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login